Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



[Series] Welke kijk jij? - Uplift - 13-06-2015

Het is een onwaarschijnlijke kutserie, maar Mads Mikkelsen.


[Series] Welke kijk jij? - hythloth - 15-06-2015

Laatste seizoen 5 aflevering van GOT loopt flink te trollen met alle boeklezers.

Blijft vermakelijk, maar het is duidelijk dat D&D (de seriemakers) totaal niet overweg kunnen met verhaallijnen die niet letterlijk uit de boeken komen.


[Series] Welke kijk jij? - ahha - 15-06-2015

hythloth Wrote:Laatste seizoen 5 aflevering van GOT loopt flink te trollen met alle boeklezers.

Blijft vermakelijk, maar het is duidelijk dat D&D (de seriemakers) totaal niet overweg kunnen met verhaallijnen die niet letterlijk uit de boeken komen.

http://man-man-man.nl/ wat gebeurde daar allemaal.


[Series] Welke kijk jij? - AMST152 - 15-06-2015

hythloth Wrote:Laatste seizoen 5 aflevering van GOT loopt flink te trollen met alle boeklezers.

Blijft vermakelijk, maar het is duidelijk dat D&D (de seriemakers) totaal niet overweg kunnen met verhaallijnen die niet letterlijk uit de boeken komen.


Verhaallijnen vakkundig doen verdwijnen lukt hen wel.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 15-06-2015

Ik heb echt het gevoel dat ze in de laatste 3 afleveringen anderhalf boek erdoorheen hebben geknald. Zonder Victarion dan.

Tyrion is wel goed he?


[Series] Welke kijk jij? - Uplift - 15-06-2015

Damn.


[Series] Welke kijk jij? - hythloth - 15-06-2015

AMST152 Wrote:
hythloth Wrote:Laatste seizoen 5 aflevering van GOT loopt flink te trollen met alle boeklezers.

Blijft vermakelijk, maar het is duidelijk dat D&D (de seriemakers) totaal niet overweg kunnen met verhaallijnen die niet letterlijk uit de boeken komen.

Verhaallijnen vakkundig doen verdwijnen lukt hen wel.

Dat is te rechtvaardigen omdat GRRM veels te veel subplots in de latere twee boeken stopt. Met de serie is het echter duidelijk dat D&D weten waar alles heengaat, en dat ze krampachtig de personages naar die eindes toe werken, in plaats van dat alle gebeurtenissen op een natuurlijke manier vloeien.


[Series] Welke kijk jij? - marvin - 15-06-2015

Denk dat Uplift het wel bondig heeft verwoord.


[Series] Welke kijk jij? - Gunnar - 15-06-2015

Wat een naar uur televisie was dat zeg. Ben heel benieuwd welke richting GoT seizoen 6 op gaat. En met mij de boeklezers begrijp ik, de serie heeft de boeken ingehaald.


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 16-06-2015

Ik vond het niet zo naar, ik heb het vrij apatisch bekeken, ik had liever dat een paar verhaallijnen eerder in het seizoen waren beëindigd, zodat niet alles in de laatste aflevering gepropt had moeten worden. Dat hebben ze volgens mij ook eerder gedaan en nu ook weer met de Maergery verhaallijn.

Nu kwam de emotie op geen enkele manier over, dat hebben ze wel eens sterker gedaan in de slotaflevering.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 16-06-2015

Maergery is helemaal niet in beeld geweest.....


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 16-06-2015

Schobbeyak Wrote:Maergery is helemaal niet in beeld geweest.....

Dat bedoelde ik te zeggen, die verhaallijn was een paar afleveringen terug schijnbaar klaar.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 16-06-2015

Zondag begin van True Detective seizoen 2. Maandag maar eens zien, ideaal na weekend BKS


[Series] Welke kijk jij? - remothebest - 16-06-2015

Begonnen aan Danger 5. Dat is toch wel het meest absurde dat ik in tijden gezien heb. Echt genieten.


[Series] Welke kijk jij? - Fitz - 16-06-2015

GoT finale.

Sjah wat zullen we er van zeggen.....inderdaad één grote rush. Als boekenfan kwamen de andere 'momenten' in ieder geval harder / weirder aan dan de finaleshot.


[Series] Welke kijk jij? - JorisR - 16-06-2015

Fitz Wrote:GoT finale.

Sjah wat zullen we er van zeggen.....inderdaad één grote rush. Als boekenfan kwamen de andere 'momenten' in ieder geval harder / weirder aan dan de finaleshot.

Yep, te lang enkele climaxen en enkele maffe cliffhangers opgespaard voor een enkele slotaflevering, niet helemaal soepeltjes gedaan deze keer. Afzonderlijke momenten daarentegen wel weer goed tot heel goed. En man, wat depressing allemaal.


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 18-06-2015

Uplift Wrote:Het is een onwaarschijnlijke kutserie, maar Mads Mikkelsen.

Ik had hem nog steeds staan, gisteren 2 afleveringen bekeken en het zou inderdaad zo maar hier op uit kunnen draaien, gemaakt voor het CSI en publiek, maar goed, daar vermaak ik mij ook nog steeds mee, soms is pulp wel fijn.

In de eerste 2 afleveringen had zo veel meer gezeten, om te beginnen hadden ze het tempo een flink stuk terug moeten schroeven.

Wel lekker wijf, ik hoop dat ze vaker in beeld komt Big Grin


[Series] Welke kijk jij? - Uplift - 21-06-2015

True Detective begonnen. Ja.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 22-06-2015

Bezig met aflevering vijf van Sense8. Erg knap en mooi gemaakte serie, op locatie geschoten in 8 verschillende landen. Serie draait om 8 personages die een verbinding met mekaar hebben. Heel wazig allemaal, tikkie langzaam maar vooralsnog de moeite waard.


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 22-06-2015

Zet hiet net True Detective hoor ik Leonard Cohen. Mooie keuze voor de titelsong.


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 22-06-2015

Ik vond de titelsong van het eerste seizoen, Far From Any Road van The Handsome Family, ook al zeer geslaagd. Welke song van Cohen gebruiken ze?


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 22-06-2015

Nevermind


[Series] Welke kijk jij? - halfempty/full - 22-06-2015

Heb t zelf nog niet gekeken, maar ik hoorde dat de recensies niet heel positief waren.


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 22-06-2015

Niveau van het eerste seizoen lag ook erg hoog.


[Series] Welke kijk jij? - Dielie - 22-06-2015

ik vindt dit begin niet slecht hoor. goede personages