Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



[Series] Welke kijk jij? - RH80 - 11-05-2015

Ja, Mad Men. Wat een seizoen tot nog toe, hopelijk nu een sterk einde.


[Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 12-05-2015

House of Cards nu net de zesde episode van 't derde seizoen gezien.
Blijft toch een favoriete reeks, ondanks dat het nu wat over de top lijkt te gaan.
Er blijkt nog een andere House of Cards serie (Brits?) te zijn.
Heeft iemand hier deze al eens gezien?


[Series] Welke kijk jij? - marvin - 12-05-2015

Niet gezien, maar volgens mij is dat niet meer dan de aanleiding van de US serie: een oud script afstoffen. Dat bestond maar uit een paar afleveringen geloof ik. Een '90 miniserie.


[Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 12-05-2015

marvin Wrote:Niet gezien, maar volgens mij is dat niet meer dan de aanleiding van de US serie: een oud script afstoffen. Dat bestond maar uit een paar afleveringen geloof ik. Een '90 miniserie.

Aha, vandaar...


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 12-05-2015

marvin Wrote:Niet gezien, maar volgens mij is dat niet meer dan de aanleiding van de US serie: een oud script afstoffen. Dat bestond maar uit een paar afleveringen geloof ik. Een '90 miniserie.

Van de BBC, gevolgd door nog 2 miniseries To play the king en Final cut, geschreven met een idee, dat het namelijk na deel 3 afgelopen is, de US versie maakt de fout het uit te willen melken.


[Series] Welke kijk jij? - JorisR - 15-05-2015

Nieuwe True Detective S2 trailer. Ik word al nieuwsgieriger, al vond ik het laatste stuk van seizoen 1 na een sterk begin zwak.

https://www.youtube.com/watch?t=23&v=Q4uxGbhO4ag


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 15-05-2015

Met name Vince Vaughn als bad guy verheug ik me op, meen laatste keer was The Cell als echte drama-rol.


[Series] Welke kijk jij? - hythloth - 18-05-2015

De nieuwe GOT... shieeeettttt.


[Series] Welke kijk jij? - remothebest - 19-05-2015

Daredevil is een aangename verrassing. Heb nooit iets met superhelden gehad, maar deze donkere en gritty versie bevalt erg goed!


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 19-05-2015

hythloth Wrote:De nieuwe GOT... shieeeettttt.

Het duurt lang he?


[Series] Welke kijk jij? - JorisR - 19-05-2015

Schobbeyak Wrote:
hythloth Wrote:De nieuwe GOT... shieeeettttt.

Het duurt lang he?

Ik las ergens: voor wie de boeken heeft gelezen verloopt het verhaal in de beleving nu razendsnel, zoveel wordt er overgeslagen. Voor wie de boeken niet gelezen heeft, gaat het supertraag. Is wat voor te zeggen.


[Series] Welke kijk jij? - Martijn - 19-05-2015

JorisR Wrote:
Schobbeyak Wrote:
hythloth Wrote:De nieuwe GOT... shieeeettttt.

Het duurt lang he?

Ik las ergens: voor wie de boeken heeft gelezen verloopt het verhaal in de beleving nu razendsnel, zoveel wordt er overgeslagen. Voor wie de boeken niet gelezen heeft, gaat het supertraag. Is wat voor te zeggen.
Klopt, doordat boeken 4 en 5 chronologisch gelijk aan elkaar lopen lijkt het alsof ze die twee boeken in dit seizoen willen proppen. Maar de verschillen met de boeken beginnen sinds dit seizoen sowieso groot te worden.


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 19-05-2015

Ik ben nog niet bij, maar vond seizoen 4 niet geweldig, waarom komt die traagheid pas nu naar boven, terwijl dit de eerste 3 seizoenen nog geen belemmering was?


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 19-05-2015

JorisR Wrote:
Schobbeyak Wrote:
hythloth Wrote:De nieuwe GOT... shieeeettttt.

Het duurt lang he?

Ik las ergens: voor wie de boeken heeft gelezen verloopt het verhaal in de beleving nu razendsnel, zoveel wordt er overgeslagen. Voor wie de boeken niet gelezen heeft, gaat het supertraag. Is wat voor te zeggen.

Ik heb de boeken gelezen. Onlangs voor de tweede keer zelfs. Maar aangezien ze afwijken van het verhaal om het tempo erin te houden, valt het mij tegen.


[Series] Welke kijk jij? - marvin - 19-05-2015

Ben met Willie eens. Het blijft ook een moeizame serie door de tig verhaallijnen.

Gisteren de finale van Mad Men gekeken. Het is goed dat het erop zit. Qua traagheid overstijgt het GoT met gemak. De verhaallijnen zijn dan wel interessant genoeg gebleven om niet af te haken en de ruimte in het vertellen heeft ook zijn charme, maar om niet afgeleid te raken tijdens het kijken is toch erg lastig.


[Series] Welke kijk jij? - kurtje - 19-05-2015

Ik heb het idee dat ik dit seizoen van GoT nog niet moet kijken, aangezien ik boek 5 nog niet gelezen heb. Am I right?


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 19-05-2015

Ik zou sowiso eerst het boek lezen ja. Aan de andere kant zijn er dingen zo radicaal omgegooid dat het wellicht ook niet zoveel uitmaakt.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 19-05-2015

Denk dat ik in najaar ga beginnen aan Mad Men als 'nieuwe' grote serie. GOT lijkt me niks voor mij.


[Series] Welke kijk jij? - hythloth - 19-05-2015

GOT zit nu in een overgangseizoen, dus daarom dat het voor tv-kijkers allemaal wat trager is. Is ook wel logisch na alle grote gebeurtenissen uit seizoen 4. Als boeklezer ben ik juist blij dat ze heel veel verhaallijnen hebben ingekort, want A Feast For Crows en A Dance With Dragons hebben veels te veel opvulling en nutteloze "worldbuilding". Alles in het oosten met Tyrion en Dany is nu veel beter te verteren.

Daarentegen was de laatste aflevering gewoon brak.
Spoilers: Die idiote Sand Snakes scene, en Sansa die verkracht wordt alleen omdat de tv-makers haar verhaallijn wouden samenvoegen met die van Theon, waarmee al haar karakteropbouw van de afgelopen paar seizoenen/boeken verdwijnt.


[Series] Welke kijk jij? - Snackbarharses - 19-05-2015

Drie weken geleden en vanochtend in het vliegtuig alle 10 de afleveringen van Fargo bekeken. Ik ben niet zo'n seriesmens, maar dat was toch wel even geniaal.


[Series] Welke kijk jij? - evert - 19-05-2015

Een overgangsseizoen is toch geen goed excuus voor een matig seizoen? Niet dat ik GOT volg, maar die opmerking zag ik ook al eens bij HOC terugkomen.


[Series] Welke kijk jij? - hythloth - 19-05-2015

Dat dit GOT seizoen trager is voor mensen die de boeken niet kennen, betekent niet dat het automatisch matig is. Genoeg goede verhaallijnen en individuele scenes tot dusver. Maar nu is het hopen dat de volgende 4 afleveringen beter zijn dan de aflevering van afgelopen zondag.


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 19-05-2015

Snackbarharses Wrote:Drie weken geleden en vanochtend in het vliegtuig alle 10 de afleveringen van Fargo bekeken. Ik ben niet zo'n seriesmens, maar dat was toch wel even geniaal.

Eens! Breaking bad niveau wat mij betreft.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 19-05-2015

marvin Wrote:Gisteren de finale van Mad Men gekeken. Het is goed dat het erop zit. Qua traagheid overstijgt het GoT met gemak. De verhaallijnen zijn dan wel interessant genoeg gebleven om niet af te haken en de ruimte in het vertellen heeft ook zijn charme, maar om niet afgeleid te raken tijdens het kijken is toch erg lastig.

Ik moet nog 1 aflevering, maar vind dit laatste seizoen weer heel erg sterk hoor.


[Series] Welke kijk jij? - marvin - 19-05-2015

Ik vond het ook niet slecht maar het is gewoon minder intens dan andere series. Geen puntje van je stoel werk zeg maar