Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



[Series] Welke kijk jij? - Beans - 05-03-2015

geluksknikker Wrote:
geluksknikker Wrote:Hier ook! Had ik eerder moeten doen. Begonnen aan Lilyhammer.

Lilyhammer tot nu toe wel aardig, maar ook niet veel meer. Het kijkt zich lekker weg, maar soms ook wat onnozel en oppervlakkig.
Vooral iets te onnozel ja, ik ben gestopt met kijken.


[Series] Welke kijk jij? - Gunnar - 06-03-2015

House of Cards seizoen 1, drie afleveringen gezien en ik ben fan.


[Series] Welke kijk jij? - halfempty/full - 06-03-2015

Om eerlijk vond ik die niet zo geweldig. De sfeer van de serie wordt goed neergezet, maar ik vond de verhaallijnen niet onwijs interessant, zeker als je kijkt hoe de serie zich ontwikkeld.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 06-03-2015

Eerste seizoen inderdaad iets teveel verhaallijnen, maar wel mooie personages. De toon wordt wel meteen gezet dat eerste seizoen.
Achteraf gezien vraag ik me af hoeveel de invloed is geweest van David Fincher, die de eerste 4 afleveringen regisseerde. Staat toch wel bekend om zijn uitmuntende productie en camerawerk. Stel je voor, HOC met muziek van Trent Reznor, kan nog donkerder.


[Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 07-03-2015

Alleen het eerste deel van seizoen drie nu gezien.
Dat creepy/schijnheilige HOC sfeertje is er direct weer.
In diverse dialogen en scenes van de serie worden USA clichés overigens meesterlijk uitvergroot.

OVERIGENS LEES NIET VERDER wanneer je je nog in een EERDERE FASE van de serie bevindt.

Francis (what's in a name?) Underwood zet op het kerkhof bij z'n vaders graf direkt weer de toon.
Nogal een move dat Dough Stamper toch...
Die leek beter afgeweest wanneer ie al...
Misschien om de drukkende sfeer van het verhaal niet teveel te verleggen.


[Series] Welke kijk jij? - Wout - 07-03-2015

Anders zet je er op z'n minst even een spoiler alert oid bij Fenderboy...


[Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 07-03-2015

Wout Wrote:Anders zet je er op z'n minst even een spoiler alert oid bij Fenderboy...

O sorry, had m'n reactie nog wat geëdit.
Maar je had wel gelijk.


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 07-03-2015

Parks & Rec net afgekeken. Het laatste seizoen was toch wel weer van prima niveau. Ondanks dat het beter is dat ze nu stoppen blijft het jammer om na zeven jaar afscheid te nemen van een serie.


[Series] Welke kijk jij? - JorisR - 07-03-2015

Met minieme spoiler-alert:





Derde seizoen van House of Cards af, maar vond het al met al teleurstellend, ondanks die geweldige piek halverwege in Rusland. De veel te lang gerekte Doug Stamper-verhaallijn voegde geen bal toe en boeide me niet, kreeg veel te veel aandacht aan begin en slot. Eerste seizoen blijft veruit het beste, bepaald niet hongerig naar meer hier.


[Series] Welke kijk jij? - Martijn - 07-03-2015

Vond dit seizoen wel beter dan het vorige, maar het was op momenten wel erg veel een opmaat richting het vierde seizoen. Zal ook het laatste seizoen worden verwacht ik.


[Series] Welke kijk jij? - Uplift - 07-03-2015

Vierde seizoen moet inderdaad knallen. Het beste maken van de tirannie rode draad.


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 07-03-2015

Ook aan Better Call Saul begonnen. Fijne eerste aflevering, dat belooft veel goeds.


[Series] Welke kijk jij? - Murdoc Niccals - 07-03-2015

geluksknikker Wrote:Ook aan Better Call Saul begonnen. Fijne eerste aflevering, dat belooft veel goeds.
Ja, is beter dan ik had verwacht. Had niet echt veel met het personage in Breaking Bad, maar ze hebben het goed aangepakt.


[Series] Welke kijk jij? - remothebest - 07-03-2015

Gisteren aflevering 1-4 van Better Call Saul gekeken. Boven verwachting. Vooral serieuzer dan ik had verwacht. En de beelden zijn zoals we gewend zijn van Breaking Bad prachtig.


[Series] Welke kijk jij? - Uplift - 07-03-2015

Dit haalt gewoon het niveau van BB. Mag van mij nog een tijdje blijven.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 09-03-2015

Nog 4 afleveringen te gaan van HOC, en toch weer erg spannend. Wel paar voorspelbare plotjes die zich ontwikkelen, maar in hoofdlijnen blijft het boeien.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 09-03-2015

Quote:Richard Plepler announces HBO Now will exclusively partner with Apple; will introduce in April for $14.99 a month

Apple TV krijgt trouwens een prijsverlaging, van 99 naar 69 euro.


[Series] Welke kijk jij? - Wout - 10-03-2015

Zo, die nieuwste aflevering van Better Call Saul is gaaf hoor!


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 10-03-2015

Nog 2,5 seizoen west wing, dan ga ik ook weer terug naar 2015.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 10-03-2015

Ook The Walking Dead krijgt een spin-off http://rol.st/1AdgnbY


[Series] Welke kijk jij? - Fitz - 10-03-2015

HoC af. Nu weer een jaartje wachten.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 15-03-2015

Hier ook klaar met seizoen 3 van HOC

Quote:Al met al toch wel weer een sterk seizoen, met name de laatste afleveringen waren van hoog niveau. De Stamper-verhaallijn die JorisR storend vond had ik geen moeite mee. Dit is toch ook een logische verhaallijn? Dat gedoe met Rachel speelt al 2 seizoenen, en Stamper zijn loyaliteit aan Frank werd op de proef gesteld. De verhaallijn met de Russen vond ik te lang duren, en kabbelde teveel voort. De vele amoreuze relaties vond ik wel meevallen. Alleen die schrijver van boek met die journaliste vond ik wel te storend. Je zag ook de breuk tussen Frank en Claire van ver aankomen, en ik denk dat ze wel bij mekaar blijven aan begin van seizoen 4. Wel benieuwd hoe ze nog verder kunnen gaan met de serie. Denk dat de koek wel ver op aan het raken is.



[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 16-03-2015

Begonnen aan True Detective. Zeer goede eerste indruk.


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 16-03-2015

Trouwens ook een geweldige titelsong van The Handsome Family. Ik kende deze band niet, maar zeker eens even gaan checken. En wat een enorm lekker wijf is die Alexendra Daddario, leuke scène ook in de tweede aflevering.


[Series] Welke kijk jij? - halfempty/full - 16-03-2015

Vond ik wel een beetje ongeloofwaardig aan die serie, die reeks aan lekkere wijven.