Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 16-12-2013

Schobbeyak Wrote:
geluksknikker Wrote:Niveau Breaking Bad, Soprano's, Boardwalk Empire?

Dit zijn 3 series die onderling ook nog wel wisselen van niveau.

Ik vind bijvoorbeeld dat Boardwalk Empire de veters nog niet mag strikken van Sopranos.
Wat ik van Breaking Bad vind is onderhand wel bekend denk ik.

Ben ik met je eens, Sopranos staat nog steeds op eenzame hoogte. Breaking Bad is met name spannend, maar kwa acteerwerk en geloofwaardigheid van verhaal de minste van dit rijtje.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 16-12-2013

bericht van vorig jaar:


Quote:Remake House of Cards goed voor ware kijkersrevolutie

De Amerikaanse remake van een 23 jaar oude Britse televisieserie heeft de mediawereld op zijn kop gezet. De dertien afleveringen van House of Cards, geregisseerd door David Fincher en met Kevin Spacey in de hoofdrol, zijn sinds kort in één klap digitaal beschikbaar bij het succesvolle Netflix. De online tv-aanbieder hoopt met deze eigen serie vooral nieuwe abonnees te werven.

De lancering van House of Cards begin februari door Netflix wordt door Amerikaanse media gezien als potentiële gamechanger, een kantelpunt op het gebied van mediaconsumptie. 'Het is echt vernieuwend om de serie in één keer aan de kijker aan te bieden. Maar het is ook dé manier waarop we nu tv kijken', zei Kevin Spacey, die als medeproducent kon beschikken over het astronomische budget van 100 miljoen dollar (75 miljoen euro). Kijkers bepalen zelf wanneer en wat ze kijken. Vanavond twee afleveringen? Komend weekend de rest? U vraagt, Netflix draait.

Het zijn voor het eerst niet meer alleen de grote zenders die opdracht geven voor het maken van tv-series. Door het wereldwijde succes van series en de opkomst van on demand-televisiekijken willen ook de digitale tv-aanbieders zich onderscheiden met kwaliteitsseries. Te beginnen met Netflix, dat naast House of Cards dit jaar met nog vijf eigen series komt. Ook concurrenten als Hulu en Amazon zijn bezig met de productie van 'original content', naast de al rijke portfolio van Amerikaanse kabelzenders als AMC (Breaking Bad) en betaalzenders als Showtime (Homeland), Cinemax (Banshee) en HBO (Girls, Game of Thrones).

De budgetten van de grote filmstudio's verschuiven van bioscoopfilms naar grootschalige series, waarmee ook de interesse wordt gewekt van grote regisseurs en topacteurs. Onlangs dook Kevin Bacon op in de nieuwe Fox-hit The Following, Glenn Close deed het al met Damages en Shirley MacLaine is te zien in de Britse hit Downton Abbey. Zelfs filmfestivals, zoals onlangs in Rotterdam, hebben tv-series omarmd.

De meeste kijkers en recensenten zijn laaiend enthousiast over House of Cards. De 13-delige serie is een moderne versie van een hier door de KRO uitgezonden Engelse politieke thrillerserie uit 1990. Deze is geschreven door Andrew Davies op basis van een boek van de voormalige stafchef van de Britse Conservatieve Partij, Michael Dobbs. Daarin speelde Ian Richardson een doortrapt politicus die in zijn pogingen om premier te worden over lijken ging.
Net als de inmiddels overleden Richardson doorbreekt Kevin Spacey (Se7en, American Beauty) in de nieuwe serie geregeld de zogenoemde vierde wand: hij richt zich rechtstreeks tot de kijker en maakt die daarmee als het ware medeplichtig. Spacey speelt de even ambitieuze als wraakzuchtige senator Frank Underwood, die door de president wordt gepasseerd voor de vacature van minister van Buitenlandse Zaken. Dat had de president beter niet kunnen doen. David Fincher (Fight Club, Se7en) regisseerde de eerste twee afleveringen en is ook als uitvoerend producent bij House of Cards betrokken.



[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 16-12-2013

BigBird Wrote:
Schobbeyak Wrote:
geluksknikker Wrote:Niveau Breaking Bad, Soprano's, Boardwalk Empire?

Dit zijn 3 series die onderling ook nog wel wisselen van niveau.

Ik vind bijvoorbeeld dat Boardwalk Empire de veters nog niet mag strikken van Sopranos.
Wat ik van Breaking Bad vind is onderhand wel bekend denk ik.

Ben ik met je eens, Sopranos staat nog steeds op eenzame hoogte.

Wat mij betreft samen met The Wire. Mad Men komt daar weer vlak achter.


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 16-12-2013

BigBird Wrote:
Schobbeyak Wrote:
geluksknikker Wrote:Niveau Breaking Bad, Soprano's, Boardwalk Empire?

Dit zijn 3 series die onderling ook nog wel wisselen van niveau.

Ik vind bijvoorbeeld dat Boardwalk Empire de veters nog niet mag strikken van Sopranos.
Wat ik van Breaking Bad vind is onderhand wel bekend denk ik.

Ben ik met je eens, Sopranos staat nog steeds op eenzame hoogte. Breaking Bad is met name spannend, maar kwa acteerwerk en geloofwaardigheid van verhaal de minste van dit rijtje.

Acteerwerk vind ik juist van zeer hoog niveau in Breaking Bad. En het knappe van de serie vind ik juist dat zelfs de meest ongeloofwaardige dingen, geloofwaardig worden gebracht en het in ieder geval de serie zeker niet verslechterd.


[Series] Welke kijk jij? - Murdoc Niccals - 18-12-2013

Na het belabberde begin van dit seizoen heeft Homeland zich aardig herpakt, maar de laatste aflevering vond ik niet zo. Zat ook weer iets heel ongeloofwaardigs in.


[Series] Welke kijk jij? - RH80 - 18-12-2013

Murdoc Niccals Wrote:Na het belabberde begin van dit seizoen heeft Homeland zich aardig herpakt, maar de laatste aflevering vond ik niet zo. Zat ook weer iets heel ongeloofwaardigs in.

Inderdaad ben blij dat ik heb verder gekeken, het tweede deel van het seizoen was weer heel goed. Vond de laatste aflevering ook zeker sterk, had niet verwacht dat ze het zouden laten eindigen.


[Series] Welke kijk jij? - Uplift - 18-12-2013

geluksknikker Wrote:
BigBird Wrote:
Schobbeyak Wrote:Dit zijn 3 series die onderling ook nog wel wisselen van niveau.

Ik vind bijvoorbeeld dat Boardwalk Empire de veters nog niet mag strikken van Sopranos.
Wat ik van Breaking Bad vind is onderhand wel bekend denk ik.

Ben ik met je eens, Sopranos staat nog steeds op eenzame hoogte. Breaking Bad is met name spannend, maar kwa acteerwerk en geloofwaardigheid van verhaal de minste van dit rijtje.

Acteerwerk vind ik juist van zeer hoog niveau in Breaking Bad. En het knappe van de serie vind ik juist dat zelfs de meest ongeloofwaardige dingen, geloofwaardig worden gebracht en het in ieder geval de serie zeker niet verslechterd.
Qua echtheid is BB niet de beste serie. Qua verhaal/epiek sowieso wel. Briljant. En het acteerwerk is minstens even goed als in The Sopranos, pakweg. Vele malen beter dan in Boardwalk Empire.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 18-12-2013

Meth Distributor Walter White Is Sentenced To 12 Years In Federal Prison
http://www.thesmokinggun.com/buster/meth-dealer-walter-white-sentenced-687543


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 18-12-2013

Uplift Wrote:
geluksknikker Wrote:
BigBird Wrote:Ben ik met je eens, Sopranos staat nog steeds op eenzame hoogte. Breaking Bad is met name spannend, maar kwa acteerwerk en geloofwaardigheid van verhaal de minste van dit rijtje.

Acteerwerk vind ik juist van zeer hoog niveau in Breaking Bad. En het knappe van de serie vind ik juist dat zelfs de meest ongeloofwaardige dingen, geloofwaardig worden gebracht en het in ieder geval de serie zeker niet verslechterd.
Qua echtheid is BB niet de beste serie. Qua verhaal/epiek sowieso wel. Briljant. En het acteerwerk is minstens even goed als in The Sopranos, pakweg. Vele malen beter dan in Boardwalk Empire.

Boardwalk Empire is één van die series die net als Breaking Bad en Mad Men op eenzame hoogte staat. En eigenlijk verdienen die series die positie vooral omwille van de cast. En de cast kan excelleren door uitstekend schrijverswerk uiteraard.

Masters of Sex heeft overigens ook een uitzonderlijk goed eerste seizoen, hopelijk kunnen ze dit niveau blijven volhouden in de komende seizoenen.


[Series] Welke kijk jij? - Dielie - 18-12-2013

ik kijk de laatste tijd weer regelmatig naar de herhalingen van that's 70 show. blijft hilarisch


[Series] Welke kijk jij? - JBU - 18-12-2013

Parks & recreation; goede sitcom in de stijl van the office. Lekker om even 20 min niks te doen Smile


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 18-12-2013

Uplift Wrote:
geluksknikker Wrote:
BigBird Wrote:Ben ik met je eens, Sopranos staat nog steeds op eenzame hoogte. Breaking Bad is met name spannend, maar kwa acteerwerk en geloofwaardigheid van verhaal de minste van dit rijtje.

Acteerwerk vind ik juist van zeer hoog niveau in Breaking Bad. En het knappe van de serie vind ik juist dat zelfs de meest ongeloofwaardige dingen, geloofwaardig worden gebracht en het in ieder geval de serie zeker niet verslechterd.
Qua echtheid is BB niet de beste serie. Qua verhaal/epiek sowieso wel. Briljant. En het acteerwerk is minstens even goed als in The Sopranos, pakweg. Vele malen beter dan in Boardwalk Empire.

Klopt. Helemaal eens, hoewel ik de acteerprestaties in Boardwalk Empire ook van een zeer hoog niveau vind.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 19-12-2013

http://www.youtube.com/watch?v=jFhJjCmYi1M

Man wat heb ik hier zin in.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 19-12-2013

Schobbeyak Wrote:http://www.youtube.com/watch?v=jFhJjCmYi1M

Man wat heb ik hier zin in.

Ik moet nog 4 afleveringen van seizoen 1, dus dit weekend ben ik klaar en dan de trailer kijken. Echt de ontdekking van het jaar deze serie,


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 21-12-2013

Zojuist aflevering 11 gezien, compleet uit het veld geslagen. Elke aflevering wordt beter.


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 22-12-2013

Oooh, aflevering elf was wel 'het' moment voor Underwood dacht ik. Het wordt tijd dat iemand eens een spoiler functie implementeert, dit topic is zo halfbakken zonder die functie Tongue


[Series] Welke kijk jij? - Jorrit - 22-12-2013

Schobbeyak Wrote:http://www.youtube.com/watch?v=jFhJjCmYi1M

Man wat heb ik hier zin in.
Had de trailer nog niet gezien, thanks. Ook enorm veel zin in.


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 22-12-2013

Nog maar twee afleveringen Breaking bad te gaan. Aflevering 14 had ook het slot kunnen zijn. Ik ben heel benieuwd wat 15 en 16 nu nog gaat brengen.


[Series] Welke kijk jij? - Loov - 22-12-2013

Eerste 2 afleveringen van The Blacklist. Best wel tof.


[Series] Welke kijk jij? - Martijn - 23-12-2013

Ben er na een aflevering of zes mee gestopt, iets teveel case of the week naar mijn zin.


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 23-12-2013

Gisteren The Killing seizoen 3 afgerond en dat was toch wel een zeer positieve verrassing na het ietwat matige seizoen 2 en een uncancellation, serie was wederom gecancelled, maar Netflix heeft nu een vierde seizoen besteld, hopelijk net zo sterk als 1 en 3.

En de volgende op de lijst was House of cards, half uur gezien, nu al fan van Zoë Barnes.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 23-12-2013

Willie Wrote:Gisteren The Killing seizoen 3 afgerond en dat was toch wel een zeer positieve verrassing na het ietwat matige seizoen 2 en een uncancellation, serie was wederom gecancelled, maar Netflix heeft nu een vierde seizoen besteld, hopelijk net zo sterk als 1 en 3.

En de volgende op de lijst was House of cards, half uur gezien, nu al fan van Zoë Barnes.
[Image: cleavage1.jpg]

Dat half uur had ik ook nodig.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 23-12-2013

Doe mij maar Christina Gallagher


[Series] Welke kijk jij? - Dielie - 23-12-2013

Vraag aan de Sopranos liefhebbers; Heeft iemand "Lilyhammer" al gezien? Lijkt op een soort spin-off met Steve van Zandt


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 24-12-2013

BigBird Wrote:Doe mij maar Christina Gallagher

Not even close.

Quote:“If I was gonna fuck you, you’d know.”

Dag Christina.