Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



RE: [Series] Welke kijk jij? - Wout - 23-01-2020

Mooie 3-delige documentaire-serie van KRO-NCRV gezien laatst: De Villamoord.
Het verhaal over een moordzaak in Arnhem eind jaren 90, waar ongelofelijke fouten zijn gemaakt door politie en justitie. Doet bij vlagen een beetje denken aan Making A Murderer.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 28-01-2020

The Watchmen een tijdje terug afgerond, ik vond de eerste afleveringen heel vet, daarna zakt het een beetje weg, maar alsnog ontzettend knap gemaakt en hoe de fuck volg je deze serie als je niet de comics heb gelezen, dan heb je opeens 60 jaar extra in dit universum om te ontleden.

Undone krijgt terecht lof, eerste aflevering lijkt het eigenlijk niets, maar dan wordt het prachtig.

En ik ben nu halverwege seizoen 2 van Succession, sterke serie, maar jezus wat zijn alle hoofdpersonen verschrikkelijk.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 28-01-2020

Haha, ik ben gisteren ook aan Succesion begonnen. Krijg helemaal de rillingen van vooral die Roman, maar eigenlijk de hele familie.


RE: [Series] Welke kijk jij? - TheUncleG - 28-01-2020

(17-10-2019, 15:08)Gunnar Wrote: Dark S1 en S2, misschien de meest verslavende en intrigerende die ik dit jaar zag.

Naar aanleiding van jouw tip afgelopen week aan Dark begonnen, inderdaad eentje die je blijft grijpen en boeien. Ben nu halverwege seizoen 2 en ook de ontknoping van het verhaal blijft interessant om te volgen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fitz - 28-01-2020

(28-01-2020, 10:57)Willie Wrote: The Watchmen een tijdje terug afgerond, ik vond de eerste afleveringen heel vet, daarna zakt het een beetje weg, maar alsnog ontzettend knap gemaakt en hoe de fuck volg je deze serie als je niet de comics heb gelezen, dan heb je opeens 60 jaar extra in dit universum om te ontleden.

Undone krijgt terecht lof, eerste aflevering lijkt het eigenlijk niets, maar dan wordt het prachtig.

En ik ben nu halverwege seizoen 2 van Succession, sterke serie, maar jezus wat zijn alle hoofdpersonen verschrikkelijk.


Ik vond Watchmen echt gruwelijk goed.

Nu ook met succession halverwege seizoen 2. Zeer vermakelijk en onuitstaanbare hoofdpersonen is precies waar ik ook aan denk.
De enige met wie ik nog enige sympathie kan opbrengen op het moment is Kendall.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 28-01-2020

(28-01-2020, 10:57)Willie Wrote: The Watchmen een tijdje terug afgerond, ik vond de eerste afleveringen heel vet, daarna zakt het een beetje weg, maar alsnog ontzettend knap gemaakt en hoe de fuck volg je deze serie als je niet de comics heb gelezen, dan heb je opeens 60 jaar extra in dit universum om te ontleden.

Ik had alleen de Zack Snyder film gezien en vervolgens de synopsis van de comic op Wikipedia gelezen, en dat bleek genoeg voor mij om de serie te begrijpen.

Immiddels uitgekeken, helemaal te gek. Ik was vooral onder de indruk van de manier waarop alles werd afgerond. Vandaar ook dat een tweede seizoen onnodig is.


RE: [Series] Welke kijk jij? - halfvollemelk - 28-01-2020

Curb your Enthusiasm is ondertussen aan het tiende seizoen beginnen, en de eerste aflevering is meteen geweldig.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 03-02-2020

Bojack Horseman s6, geweldig einde van een van de beste en meest consistente series die ik in tijden heb gezien.


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 03-02-2020

Nog 3 afleveringen te gaan hier. Ga het missen, geweldige serie inderdaad.


RE: [Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 03-02-2020

Dat is toch die animatieserie? Is dat zoiets als South Park?


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 03-02-2020

Het is een deprimerende tragi-komedie over een paard dat ooit bekend is geworden door de sitcom Horsin' Around. Briljant in al z'n eenvoud.


RE: [Series] Welke kijk jij? - wil'm - 03-02-2020

The Stranger op Netflix, weer prachtige engelse crimi met veel vaart, in 2 dagen afgekeken, aanrader


RE: [Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 03-02-2020

Heb ik toevallig ook afgelopen weekend in één keer gekeken. Keek zich heel lekker weg.


RE: [Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 03-02-2020

(03-02-2020, 13:06)Piet Knaak Wrote: Het is een deprimerende tragi-komedie over een paard dat ooit bekend is geworden door de sitcom Horsin' Around. Briljant in al z'n eenvoud.

Deprimerende tragi-komedie kan ik nog wel wat mee. Maar een sprekend paard als hoofdrol speler in een animatie serie dat ga ik niet trekken.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 03-02-2020

Ik kom er ook niet in.


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 03-02-2020

(03-02-2020, 17:40)geluksknikker Wrote:
(03-02-2020, 13:06)Piet Knaak Wrote: Het is een deprimerende tragi-komedie over een paard dat ooit bekend is geworden door de sitcom Horsin' Around. Briljant in al z'n eenvoud.

Deprimerende tragi-komedie kan ik nog wel wat mee. Maar een sprekend paard als hoofdrol speler in een animatie serie dat ga ik niet trekken.

Het doet er eigenlijk amper toe dat hij een paard is, zijn manager een kat en zijn concurrent/vriend-tegen-wil-en-dank een hond. Ze gedragen zich gewoon als mensen (daarvan zijn er ook een hoop), op wat (visuele) grapjes na. 

Bojack Horseman is dé serie als het gaat om karakterontwikkeling en het op humoristische, maar ook pijnlijke wijze blootleggen van verschillende persoonlijke en maatschappelijke problemen. En, mits je een beetje van absurdisme houdt, is het vaak ook gewoon erg grappig. De serie wordt ook eigenlijk alleen maar beter. Seizoen 1 lijkt dan misschien nog wat oppervlakkig.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 03-02-2020

De korte visuele dieren grapjes tussendoor blijf ik ook wel waarderen. Net als dat de achtergrond (reclameborden etc) ook tjokvol zit met kleine grapjes.

En inderdaad, seizoen 1 is nog niet maatgevend voor het niveau dat de serie gaat bereiken. Voor mij onverwacht uitgegroeid tot het beste wat Netflix te bieden heeft.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Uplift - 04-02-2020

BH blijft voor mij de uitzondering die de regel bevestigt wat betreft Netflix. Het is een briljante serie. En Loov, je moet gewoon door dat eerste seizoen heen ploegen. Het wordt beter. Qua diepgang is het ongeëvenaard voor zo'n format - en het is bijzonder actueel zonder dat het expliciet teruggrijpt naar de actualiteit.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 04-02-2020

Tweede seizoen vond ik beter dan het eerste seizoen, echter vond ik dat absurdisme nog steeds niet grappig. Op den duur wil ik wel aan seizoen 3 beginnen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 04-02-2020

(03-02-2020, 10:40)Kreuz Wrote: Bojack Horseman s6, geweldig einde van een van de beste en meest consistente series die ik in tijden heb gezien.

Zojuist ook de laatste 3 afleveringen gezien. Fijn dat zo'n goede serie een mooi einde heeft gekregen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - IAmReverend - 04-02-2020

(17-10-2019, 15:08)Gunnar Wrote: Dark S1 en S2, misschien de meest verslavende en intrigerende die ik dit jaar zag.

Zojuist seizoen één afgekeken. Dank voor de tip!


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 07-02-2020

[Image: ae0234a1-d8bb-45c5-8e50-5b1a763675ea.jpg]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Uplift - 12-02-2020

Bojack Horseman. Uitstekend laatste seizoen, ook al blijft het niveau van S4 onovertroffen. Echt een hele goeie en tijdloze serie dit. Qua impact en diepgang doet het me soms denken aan The Leftovers.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fitz - 13-02-2020

(12-02-2020, 20:32)Uplift Wrote: Bojack Horseman. Uitstekend laatste seizoen, ook al blijft het niveau van S4 onovertroffen. Echt een hele goeie en tijdloze serie dit. Qua impact en diepgang doet het me soms denken aan The Leftovers.


Bijna aan het eind van Bojack.
Ik was ook sceptisch (om eerder genoemde redenen door anderen) maar wel volledig gedraaid. Fijne serie die misschien een tikje te vaak hetzelfde trucje weet te herhalen. 

The Leftovers had wel meer impact op mij (maar is dan stilistisch ook een totaal andere serie)


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 18-02-2020

Inmiddels halverwege seizoen 2 van The Good Place. Begint al met een aardig concept (egoïstische jonge vrouw gaat dood en belandt per ongeluk in de hemel i.p.v. de hel), leek in het begin wel wat truttig, maar wordt steeds leuker en zit vooralsnog slim in elkaar.