Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 30-04-2019

Game of Thrones was onderhoudend

Barry was briljant


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 30-04-2019

Ja Barry moet ik straks ook even opzetten.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 03-05-2019

(30-04-2019, 14:05)remothebest Wrote: Game of Thrones was onderhoudend

Barry was briljant

Oh Barry s2 is al gestart.

En eigenlijk ben ik teleurgesteld in GoT, we hebben echt beter gezien.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 03-05-2019

American gods ook afgerond, hopelijk wat minder lang wachten op s3, want het is wel heel lekker.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 03-05-2019

Vind Undercover wel een aanrader trouwens. Nu halverwege en het pakt me wel, wat zeldzaam is voor Nederlands gesproken series normaliter. De Vlaamse serie die sinds vandaag op Netflix staat dus.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 06-05-2019

GOT S08E04:

[Spoiler]Uit welk strategisch oogpunt moest Dany nou per se haar leger opsplitsen en naar Dragonstone gaan?[/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 06-05-2019

Ja, begreep ik ook niet. En waarom staat ze daar met 2 man en een halve paardenkop te onderhandelen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 06-05-2019

[spoiler]
Volgens mij splitsen ze op zodat de ene groep (het Noorden) naar de Iron Islands kon gaan om Yara en co op te pikken om zo richting King's Landing te varen en de rest (Unsullied en Dothraki) al te stationeren in Dragonstone met de vloot die ze nog over hadden.

Onwaarschijnlijk trouwens dat men nog steeds blijft spreken over de Unsullied en de Dothraki wanneer we ze letterlijk zagen afgeslacht worden in de aflevering van vorige week. Het lijkt alsof ze met troepen aan het toveren zijn die gewoon on-screen zijn gestorven. Ze had idd moeten onderhandelen met een groter leger zoals ze dat deed toen ze Jaime en de Tarly's ver®aste.

[/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Enzo - 06-05-2019

(03-05-2019, 23:29)Piet Knaak Wrote: Vind Undercover wel een aanrader trouwens. Nu halverwege en het pakt me wel, wat zeldzaam is voor Nederlands gesproken series normaliter. De Vlaamse serie die sinds vandaag op Netflix staat dus.

Goeie tip. Ben er ook in rap tempo doorheen aan het gaan, vanavond de laatste twee afleveringen kijken.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 06-05-2019

Ja ik moet nog even wachten met door kijken, agenda struggles. Daardoor wel begonnen aan Dead To Me, zeer vermakelijk met goede rollen van Christina Applegate, Linda Cardellini en James Marsden. Goede mix van comedy en drama en met ongeveer een half uurtje per aflevering kijkt het lekker weg.


RE: [Series] Welke kijk jij? - thomas9790 - 06-05-2019

Wat betreft Game of Thrones S08E04

[spoiler] Waarom vuurden die boogschieters van Cersei niet op het moment dat de onderhandelingen waren afgelopen?

O ja, fuck Jon Snow. Aai Ghost even voordat je vertrekt, verdomme. [/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 06-05-2019

[spoiler] Ik had die laatste draak geslacht en hoe lang deden ze er over om op bestemming aan te komen? 23 of 24 seconden [/spoiler]

Het gaat hem niet meer worden volgens mij.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 06-05-2019

(06-05-2019, 12:38)Kreuz Wrote: [spoiler]
Volgens mij splitsen ze op zodat de ene groep (het Noorden) naar de Iron Islands kon gaan om Yara en co op te pikken om zo richting King's Landing te varen en de rest (Unsullied en Dothraki) al te stationeren in Dragonstone met de vloot die ze nog over hadden.

Onwaarschijnlijk trouwens dat men nog steeds blijft spreken over de Unsullied en de Dothraki wanneer we ze letterlijk zagen afgeslacht worden in de aflevering van vorige week. Het lijkt alsof ze met troepen aan het toveren zijn die gewoon on-screen zijn gestorven. Ze had idd moeten onderhandelen met een groter leger zoals ze dat deed toen ze Jaime en de Tarly's ver®aste.

[/spoiler]

In Essos zijn er nog genoeg en die teleporteren gewoon even zoals ze dat de laatste paar seizoenen doen.

Maar jeetje die laatste tien minuten is toch het slechtste wat er in bijna tien jaar is voorgeschoteld.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Gunnar - 06-05-2019

Er valt weer genoeg aan te merken op de laatste aflevering van GoT, maar ondanks de plot holes en de “knipper met je ogen en we zijn er” verplaatsingen vond ik hem behoorlijk genietbaar.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 06-05-2019

(06-05-2019, 22:08)Willie Wrote: Maar jeetje die laatste tien minuten [van de nieuwe GOT] is toch het slechtste wat er in bijna tien jaar is voorgeschoteld.

Vergeleken met allerlei dubieuze momenten uit seizoenen 5-7 (zoals Dorne en Arya vs de Waif)? Nah.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 07-05-2019

(06-05-2019, 22:14)Gunnar Wrote: Er valt weer genoeg aan te merken op de laatste aflevering van GoT, maar ondanks de plot holes en de “knipper met je ogen en we zijn er” verplaatsingen vond ik hem behoorlijk genietbaar.

Je bedoelt, qua shock-value zat het wel oké? Die eerste indruk bij het bekijken van de aflevering, zeker, maar als je er daarna even over stilstaat [spoiler]en bekijkt hoe Rhaegal, net zoals Viserion trouwens, zo "makkelijk" is gestorven.. tsja.[/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Wout - 07-05-2019

Gisterenavond begonnen met Undercover, nu al 4,5e aflevering gezien. Erg vermakelijk inderdaad.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 07-05-2019

Ik vind mezelf doorgaans wel kritisch als het op series/films aankomt. Maar ben op zich wel content dat ik daar met GoT weinig last van leek te hebben. Er zaten wel weer wat gekke dingen in de laatste afleveringen, maar het blijft voor mij toch een vermakelijke anderhalf uur elke week. Het blijf op zich ook wel redelijk plat vermaak met gewoon vette shots en coole one-liners. Voor goed schrijfwerk zet ik Mad Men of The Americans nog wel een keer op.

Gisteren Dead To Me afgerond op Netflix, fuck dat was goed. Cardellini en Applegate dragen de serie met verve.


RE: [Series] Welke kijk jij? - halfempty/full - 07-05-2019

(06-05-2019, 22:05)Willie Wrote: [spoiler] Ik had die laatste draak geslacht en hoe lang deden ze er over om op bestemming aan te komen? 23 of 24 seconden [/spoiler]

Het gaat hem niet meer worden volgens mij.

Wat betreft de reistijd: omdat alles in aflevering in een aflevering zit hoeft niet te beteken dat alles zich in 24 uur afspeelt. Tussen de scene's in locatie A en B kan makkelijk een week hebben gezeten. Moeten ze van jou dan een title-card tussen de scene's doen met "1 week later"?


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 07-05-2019

GoT heeft er wel een handje van om personages te laten verdwijnen en verschijnen op plekken die vrij ver uit elkaar liggen. Op zich kan het, alleen het komt de flow van een aflevering niet echt ten goede omdat het alle logica tart. Gezien de meeste andere personages wel in positie blijven voelt het niet kloppend.


RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 07-05-2019

De briljante vampiermockumentary What We Do In The Shadows heeft een serie gekregen, en dat is samen met Barry mijn wekelijkse lachstuipgarantie. After Life wist mij niet te boeien, maar off-beat comedy zit in de lift!


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 07-05-2019

Ja What We Do in the Shadows kijkt heerlijk weg. FX is ook wel een prima zender hiervoor, erg leuk voor Waititi vooral!


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 07-05-2019

(07-05-2019, 16:12)halfempty/full Wrote:
(06-05-2019, 22:05)Willie Wrote: [spoiler] Ik had die laatste draak geslacht en hoe lang deden ze er over om op bestemming aan te komen? 23 of 24 seconden [/spoiler]

Het gaat hem niet meer worden volgens mij.

Wat betreft de reistijd: omdat alles in aflevering in een aflevering zit hoeft niet te beteken dat alles zich in 24 uur afspeelt. Tussen de scene's in locatie A en B kan makkelijk een week hebben gezeten. Moeten ze van jou dan een title-card tussen de scene's doen met "1 week later"?

Uiteraard, anders snap ik het niet.

Maar dat is niet het probleem, het is teleporteren, als in er worden hele afstanden afgelegd zonder dat ergens anders de tijd mee loopt.

En het past niet in de wereld van de pakweg eerste vijf seizoenen, waarin elke reis een forse onderneming is. En waar het toepassen van verschillende verhalen in verschillende tijdlijnen een slimme was.

En toch zou ik het nog kunnen accepteren als er niet nog heel veel meer mis was op dit moment. Het kan toch niet alleen aan D&D liggen. En zelfs als is dit de verhaallijn, dan vind ik zaken als de hulk smash powers uit de vorige aflevering wat jammer.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 13-05-2019

Games Of Thrones - The Bells

Holy shit, dit was zo slecht.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Halo 2.0 - 13-05-2019

Dit is gewoon het minste seizoen van alle acht..werkelijk waar!! Hoe hebben ze dit zo kunnen verkloten.