Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 09-04-2019

Met Our Planet heeft Netflix wel weer een pareltje afgeleverd. Gezien het min of meer hetzelfde team was als bij de Planet Earth reeksen geen enorme verrassing denk ik, maar toch.

FX is inmiddels een paar weken bezig met What We Do in the Shadows. De serie gebaseerd op de film, maar ditmaal als setting New York. Doordat Jermaine Clement het schrijft en ook Taika Waititi er bij betrokken is blijft de charme van de film overeind en vertaalt zich uitstekend naar een serie. Dikke tip voor iedereen die de film leuk vond. Alsmede voor mensen die graag eens een mockumentary willen zien met vampieren in plaats van een kantoor omgeving of overheidsmedewerkers.


RE: [Series] Welke kijk jij? - mad dog - 09-04-2019

Game of Thrones 7 nog een keer, op voorbereiding op volgende week. The Big Bang Theory helemaal bij.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Martijn - 09-04-2019

After Life is bij mij goed in de smaak gevallen, knap hoe Gervais gitzwarte materie weet te bespreken in de vorm van een comedy.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kalters - 09-04-2019

Bazinga!


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 14-04-2019

Shameless S04. Jezus wat goed. De hele serie was al uitmuntend maar met dat seizoen leveren ze een van de beste seizoenen die ik ooit heb gezien.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 14-04-2019

We moeten hier nog drieënhalf seizoen GOT terugkijken voordat we ons met S8 bezig kunnen houden. Dus please spoiler tags gebruiken de komende weken.

Ben ook alvast aan het rondkijken voor een VPN ivm downloaden (want geen Ziggo hier). Hoe zat het ook weer met nieuwsgroepen als alternatief?


RE: [Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 15-04-2019

Een beetje afgehaakt op Handmaid's Tale; laat ik aan mn vrouw over.

Verder in hoog tempo After Life afgekeken. Hoog niveau en blij met de aankondiging van season 2


RE: [Series] Welke kijk jij? - Dielie - 15-04-2019

GOT SE08. Misschien had ik er meer van verwacht...


RE: [Series] Welke kijk jij? - Gunnar - 15-04-2019

Ik vond het eigenlijk best meevallen, kort maar intens. De afleveringen worden vanaf nu alleen maar langer, dus waarschijnlijk nog genoeg epische battles voor de boeg.


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 16-04-2019

(09-04-2019, 14:19)Martijn Wrote: After Life is bij mij goed in de smaak gevallen, knap hoe Gervais gitzwarte materie weet te bespreken in de vorm van een comedy.

Ja, leuke serie (die op een gegeven moment wel iets te zoet werd eigenlijk, maar Gervais komt daar toch vrij goed mee weg). Ik zou wel niet echt weten wat een tweede seizoen hier nog aan kan toevoegen. Het thema is wel rond.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 22-04-2019

Game of Thrones S08E02. Meer een soort Family Ties winter edition.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 22-04-2019

https://twitter.com/HBO_UK/status/1119989670182576128?s=19

[Spoiler]Deze tweet is lachen, gezien dat ze het plaatsten als anticipatie op reacties over de Arya seksscene...[/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 22-04-2019

Spoiler zonder boeken of 't script...

















Volgens mij zie je aan het einde van 't laatste seizoen slechts nog 'the little guy' eenzaam voor zich uit staren.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Enzo - 27-04-2019

Black Summer is (zombie)pulp in de beste zin van het woord. Als in: onbedoeld hilarische scenes, afleveringen aan het eind zonder dialoog die nog maar 20 minuten duren, weinig logica, maar (daardoor juist?) toch een merkwaardig gehalte aan realisme. Als je negatieve reacties van mensen op IMDB die de serie 1 op 10 geven omdat de karakters 'single digits IQ's' hebben waar je in een werkelijke crisissituatie niets aan zou hebben op waarde kunt schatten is dit een aanrader.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 29-04-2019

Game of Thrones S08e03

Hele warrige aflevering met een gruwelijk vet einde


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 29-04-2019

(29-04-2019, 10:58)Schobbeyak Wrote: Game of Thrones S08e03

Hele warrige aflevering met een gruwelijk vet einde

[spoiler]Ik vond het cool hoe er een voorschaduwing was van Arya die de Night King omlegde (via de quote van Melisandre dat ze "blauwe ogen zou sluiten"), alleen jammer dat we uiteindelijk helemaal niets te weten zijn gekomen over de White Walkers en dat Bran toch geen extra speciale krachten heeft (of dat hij ging wargen in een draak).[/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Dielie - 29-04-2019

(29-04-2019, 21:19)hythloth Wrote: [spoiler]Ik vond het cool hoe er een voorschaduwing was van Arya die de Night King omlegde (via de quote van Melisandre dat ze "blauwe ogen zou sluiten"), alleen jammer dat we uiteindelijk helemaal niets te weten zijn gekomen over de White Walkers en dat Bran toch geen extra speciale krachten heeft (of dat hij ging wargen in een draak).[/spoiler]
[spoiler]IOntstaan White Walkers komt een spin-off van met Naomi Watts. Verder is een volledige aflevering die zich in de nacht (donker/mist) afspeelt bij vlagen vervelend. Of warrig wat Schobbeyak zegt[/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Martijn - 29-04-2019

Schreeuwend voor de tv hoor.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Jorrit - 29-04-2019

Same. Mijn maat waarmee ik altijd kijk haha:

[Image: lYW8CCf.jpg]


RE: [Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 30-04-2019

True Detective S3. Weer erg goed, beter dan S2, niet zo goed als S1.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 30-04-2019

Ja Game of Thrones was goed deze week. Ik heb genoten.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Gunnar - 30-04-2019

(29-04-2019, 10:58)Schobbeyak Wrote: Game of Thrones S08e03

Hele warrige aflevering met een gruwelijk vet einde

Qua actie een dikke plus, qua verhaal een min.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 30-04-2019

Dit is wel een beetje hoe ik er over denk: https://eu.usatoday.com/story/life/tv/2019/04/28/game-thrones-recap-season-8-episode-3-the-long-night-battle-of-winterfell/3612643002/

Zonde van al die scenes die je niet kon zien en alle randomness


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 30-04-2019

[spoiler]Vanuit een cinematografisch perspectief was deze aflevering een werkelijk huzarenstukje volgens mij, zie ook de behind the scenes die ze nadien hebben geüpload op YouTube. Het constante opbouwen naar een climax, die eerste confrontatie waarbij wij, als kijker, maar zoveel weten als de Unsullied in de frontlinie is nagelbijtend, to say the least. De score in deze episode was van een waanzinnig niveau (props naar Ramin Djawadi weer) en wist ons van sequentie tot sequentie het juiste gevoel aan te meten van gespannenheid en chaos in het eerste dik halfuur tot de bijna horror-achtige scène met Arya binnen het kasteel tot het einde waarbij de Night King in een slow-mo naar Bran toewandelt en we shots te zien krijgen van onze helden die in zowat allemaal in een verloren positie lijken te zitten. 

Deze aflevering werd al van bij het uitlijnen van de plot van het laatste seizoen gehypet en niemand wist vooraf echt wat te verwachten. Gaat de Night King dood? Gaan er draken dood? Wint the army of the dead? Wat met tot het plot van deze aflevering brengt. Game Of Thrones heeft altijd gedraaid rond het politieke conflict rond wie er op de Iron Throne kan en mag zitten, toch was er vanaf de eerste scène in de allereerste introductie van the "threat beyond the wall". Dat dit gevaar niet helemaal ging doorrollen tot de laatste aflevering sprak bijna voor zich. Het plan van Bran om zich zo kwetsbaar op te stellen heeft gewerkt. Veel mensen lijken te vergeten bijna dat hij weet wat zowel vroeger, nu als in de toekomst zal gebeuren. Door hem daar op te stellen wisten we als kijker al zeker dat daar de plek ging zijn waar de Night King aan zijn einde ging komen. De manier waarop is een heel andere kwestie. 

In principe had de Night King een gevecht kunnen aangaan met Jon (in de scène waar hij de wights tot leven bracht) maar dat was niet het doel van dat karakter. Hij was net als Beric Dondarion eerder die episode (die Arya redde van de dood en daarna zelf stierf) voorbestemd om naar daar te gaan en Bran te vermoorden. Deze soort lotsbestemming zit volgens mij diep geworteld in het verhaal van Game Of Thrones, hoewel dat de laatste seizoenen sterk is verwaterd. Het was bv. diezelfde Valerian steel dagger waarmee men Bran wilde vermoorden in seizoen 1 en nadien aan Arya gaf, dat hem nu op het allerlaatste moment heeft gered. Alsof hij toen al wist dat we dit einde zouden krijgen. Convenience of lotsbestemming?

Over het aantal noemenswaardige doden die zijn gevallen ben ik trouwens niet te spreken. Jorah overleeft als een van de weinigen de eerste confrontatie met the Dead (wat deed Ghost daar trouwens naast hem?). Greyworm sterft ondanks alles niet met 'zijn' Unsullied. Sam en Ser Davos, die helemaal geen sterke zwaardvechters zijn, overleven de hele oorlog. De Hound heeft tijdens het vechten in de binnenkoer last van zijn ptsd maar wordt niet aangevallen, hoewel het kasteel werd overspoelt door wights. Het plot-armor, hoewel we het einde van het verhaal naderen, was soms zeer pijnlijk om zien. We zagen Edd Tollet zichzelf opofferen voor Sam en Lyanna Mormont zichzelf opofferen voor een wight giant etc. Maar de emotionele impact van een Red Wedding was niet helemaal dezelfde. Desalniettemin namen we afscheid van twee (misschien drie met Beric) personages die we al van bij het begin leerden kennen en een een stevige arc hebben neergezet doorheen de serie. Op dat vlak had Brienne deze aflevering ook wel kunnen sterven omdat ook haar cirkel zo goed als rond was. 

Dat het niet Jon was die in een face-off de Night King vermoordde maar Arya door middel van haar vele vaardigheden die ze heeft geleerd bij de Faceless Men, de Hound en Syrio Forel was voor velen vreemd wat ik begrijp. De aflevering ging, naar mijn mening, dan ook niet per se gisteren over Jon of Danaerys want zijn hadden hun taak al volbracht namelijk het Noorden, de Wildlings, Dothraki, Unsullied etc. samen brengen om te vechten tegenover één tegenstander en lag de hoofdrol weggelegd voor de harde realiteit van een oorlog ('s nachts) en om er het beste van te maken ookal lijkt alles compleet verloren en daar lag volgens mij tevens de schoonheid van deze angstopwekkende en bij de keel grijpende monsteraflevering.[/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Gunnar - 30-04-2019

Ja goede recap Schobbeyak, kan me er ook in vinden. De editing van de gevechtscenes had ik niet zo’n problemen mee, vond dat wel bijdragen aan het gevoel van chaos en onmacht.