Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



RE: [Series] Welke kijk jij? - Enzo - 30-12-2018

(30-12-2018, 16:12)Kreuz Wrote:
(30-12-2018, 15:44)matthijs603 Wrote:
(30-12-2018, 13:46)Kreuz Wrote: Black Mirror: Bandersnatch

Heerlijk concept hoor die keuzes die je moet maken al zat er volgens mij toch nog iets meer in. Na een uurtje kijken begon ik ook zelf wat te filosoferen over het hele vrije wil vs het lot thema wat best leuk was. Doet me wat denken aan het vlindereffect.

Inderdaad. En daarmee ook sterk aan de (goede!) film Mr. Nobody.

Ik vond het wel een sterk concept, meer dan een gimmick. Meer filosofisch dan futuristisch, wat ik op zich geen probleem vind. Doordat je zo bezig bent met het concept, wordt het wel wat minder aangrijpend dan de betere Black Mirror-afleveringen. 

Nu eigenlijk vooral benieuwd hoe het allemaal verder nog had kunnen verlopen; bepaalde keuzes kwamen terug en moest je alsnog maken (waarbij het soms echt enorm meta werd; geinig, maar op die momenten wel een beetje een gimmick), andere keuzes heb ik uiteindelijk niet hoeven maken (dan dus toch enige vrije wil?).

Een gimmick vond ik het zeker niet, al snap ik wel dat wanneer je in een bepaalde loop zit om tot een bepaald einde te geraken, beelden ziet die je al twee of misschien zelfs drie keer het gezien dat het.. irritant wordt? Ik ben ooit eens begonnen met Black Mirror te kijken maar na een tweetal afleveringen gestopt met kijken omdat ik er gewoon niet in geraakte, deed me vrij weinig. Dit zet me al meer aan tot nadenken.

[spoiler]Met het vrije wil vs het lot thema doelde ik direct naar het concept van de aflevering. Je hebt enerzijds Colin die zegt dat het lot ons leven bepaalt en dat het dus niet uitmaakt wat we doen of kiezen omdat in een ander universum we een andere keuze kunnen maken die een compleet ander einde kent ("Who's it going to be? You or me?"). Anderzijds heb je de therapeute die er van overtuigd is dat we leven in een soort vrije wil maar dat er niets is dat we kunnen veranderen aan de dingen die we in het verleden hebben gedaan (zie. trauma van Stefan bij het verliezen van zijn moeder nadat hij wel/niet zijn knuffel vond of zelfs meegaat en uiteindelijk sterft in de stoel bij de therapeute) en dan heb je nog de dame uit de documentaire van Davies die zegt er enkel zoiets bestaat als vrije wil: "So why not kill somebody?" [/spoiler]
[spoiler]Ik ging er blanco in en had niet verwacht dat het interactieve zo ver zou worden doorgevoerd, ik dacht gewoon een paar keer een keuze en een daarop gebaseerd einde, maar dat je zo vaak zou gaan kiezen was een verrassing.
Het is natuurlijk wel een gimmick, alleen wordt die op zo'n manier gebruikt dat het geraffineerde wijze onderdeel van de boodschap wordt, of de boodschap zelf wordt. Je begint met wat casual choices en langzamerhand worden ze serieuzer en krijg je het idee dat je de boel voor 100% controleert (de hoofdpersoon reageert daar ook op die manier op) en dan blijkt op een gegeven moment de keuzes niet meer zo vrij te zijn. Ik zag bij sommige user reviews op IMDB een score van 1 op 10 vanwege de beperktheid van keuzes verderop in het verhaal. Dan heb je dus juist het punt gemist en dat vind ik dan wel weer knap aan het concept.
Er blijkt dus meer dan 300 minuten materiaal te zijn en 5 verschillende einden. Er zit dus nog een stuk meer achter dan ik al dacht.[/spoiler]


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 30-12-2018

Ik kon Bandersnatch niet kijken, geen smart tv.


RE: [Series] Welke kijk jij? - JorisR - 31-12-2018

Killing Eve er in twee middagen doorheen gejast. Tegelijkertijd zeer geestig en ook spannend, dat was knap in balans. Ik kon niet helemaal mee in de logica van de slotaflevering, maar verrassend was het zeker.


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 31-12-2018

(30-12-2018, 17:21)Maynard-J Wrote: Ik kon Bandersnatch niet kijken, geen smart tv.

Had ik ook, kan wel op de laptop.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 05-01-2019

Nieuwe seizoen Last Chance U is weer erg fijn. Als je van sport en American Football houd is het zeker een aanrader.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 05-01-2019

Al moet ik wel zeggen dat die coaches verbazend weinig afweten over bewegings agogiek. En dan heb je ook nog te maken met een hoop onzekere jongens...


RE: [Series] Welke kijk jij? - reaper - 06-01-2019

Eindelijk begonnen met boardwalk empire.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 10-01-2019

De eerste vier van de zes afleveringen van Surviving R. Kelly gezien. Alle on-camera verklaringen worden vrij sensationeel in beeld en geluid gebracht (want Lifetime Channel). Het blijft echter een ontluisterende kijkervaring, zelfs als je al bekend was met het merendeel van de ranzige details die in de afgelopen vijf jaar viral gingen.

Ook dikke LMAO naar alle acts die zich pas in de afgelopen dag hebben verontschuldigd dat ze met Kelly samen hebben gewerkt (Gaga, Phoenix), terwijl ze veel eerder al iets hadden kunnen zeggen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - mad dog - 10-01-2019

Die kerel nooit gemoeten met zijn I Believe I can Fly.


RE: [Series] Welke kijk jij? - BigBird - 11-01-2019

(10-01-2019, 23:17)hythloth Wrote: Ook dikke LMAO naar alle acts die zich pas in de afgelopen dag hebben verontschuldigd dat ze met Kelly samen hebben gewerkt (Gaga, Phoenix), terwijl ze veel eerder al iets hadden kunnen zeggen.

Als ze niks wisten hadden ze ook niks eerder kunnen (en hoeven) zeggen. Er zullen ongetwijfeld artiesten zijn geweest die iets wisten, maar ook die er totaal geen weet van hebben gehad. Om dan excuses aan te bieden vind ik overdreven en ook niet nodig. Wat wel goed is dat ze hun steun uitspreken naar de slachtoffers en het veroordelen. Ik vind de reactie van Phoenix wel goed verwoord en kan me voorstellen dat hij oprecht niks wist. Neemt niet weg dat er artiesten zijn die wel iets wisten (die vaak met hem werken, dicht bij hem stonden), en toch bewust met hem hebben samengewerkt, ja die hadden eerder hun mond kunnen en moeten open trekken. Blijft lastig oordelen, maar om nou elke artiest die met Kelly heeft gewerkt door het slijk te halen of excuses te eisen (zoals nu lijkt te gebeuren op social media) vind ik ook overdreven.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 11-01-2019

Gaat er om dat er vijf jaar geleden al een hoop shit naar buiten kwam, en je toen dit soort statements niet hoorde. De maakster van die serie had ook gezegd dat al die artiesten geen zin hadden om zelf in beeld te komen (m.u.v. John Legend). Dat een Lady Gaga nu pas naar buiten komt is niks anders dan een PR-move.


RE: [Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 11-01-2019

Begonnen met Sharp Objects op HBO. Eerste aflevering ziet er goed uit


RE: [Series] Welke kijk jij? - JorisR - 11-01-2019

(11-01-2019, 14:56)rob12nl Wrote: Begonnen met Sharp Objects op HBO. Eerste aflevering ziet er goed uit

Zeer sterk en naar de strot grijpend. Het draait wel meer om sfeer en karakters dan om de plot zelf, mocht je dat laatste belangrijk vinden.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Gunnar - 11-01-2019

(11-01-2019, 14:56)rob12nl Wrote: Begonnen met Sharp Objects op HBO. Eerste aflevering ziet er goed uit

Ook mee begonnen, beklemmende sfeer inderdaad en sterk geacteerd.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Uplift - 11-01-2019

True Detective schijnt terug te zijn. Is die te zien op Netflix?


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 11-01-2019

Nee, want HBO.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Uplift - 11-01-2019

Oja. Zal die dan maar ouderwets illegaal streamen. Heb geen Netflix, maar net zoals velen kan ik gewoon inloggen op iemands account.


RE: [Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 11-01-2019

(11-01-2019, 15:11)JorisR Wrote:
(11-01-2019, 14:56)rob12nl Wrote: Begonnen met Sharp Objects op HBO. Eerste aflevering ziet er goed uit

Zeer sterk en naar de strot grijpend. Het draait wel meer om sfeer en karakters dan om de plot zelf, mocht je dat laatste belangrijk vinden.

Het tempo deed me af en toe denken aan een serie die hier een paar jaar geleden ook vaak werd besproken. Kan alleen even niet op de naam komen. Ging over een man die na een aantal jaren in de gevangenis vrij kwam


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 11-01-2019

(11-01-2019, 16:29)rob12nl Wrote:
(11-01-2019, 15:11)JorisR Wrote:
(11-01-2019, 14:56)rob12nl Wrote: Begonnen met Sharp Objects op HBO. Eerste aflevering ziet er goed uit

Zeer sterk en naar de strot grijpend. Het draait wel meer om sfeer en karakters dan om de plot zelf, mocht je dat laatste belangrijk vinden.

Het tempo deed me af en toe denken aan een serie die hier een paar jaar geleden ook vaak werd besproken. Kan alleen even niet op de naam komen. Ging over een man die na een aantal jaren in de gevangenis vrij kwam

Rectify.


RE: [Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 11-01-2019

Die dus


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 13-01-2019

Babylon Berlin. Een tamelijk verrassende Duitse serie over de politieke en sociale veranderingen in de twintiger jaren (liep al een tijdje via ARD, maar was gelukkig ook via Netflix beschikbaar)


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 14-01-2019




RE: [Series] Welke kijk jij? - Jorrit - 15-01-2019

HYPE. Zin in wel.


RE: [Series] Welke kijk jij? - BigBird - 23-01-2019

(27-12-2018, 15:17)hythloth Wrote: Klinkt zeker plausibel, zeker als je kijkt naar andere vermeende deliquenten zoals regisseur Bryan Singer die ook nog steeds werk krijgen in Hollywood.

Bryan Singer Hit With Fresh Allegations of Sex With Underage Boys... http://bit.ly/2MoYGo6


RE: [Series] Welke kijk jij? - TheUncleG - 24-01-2019

De afgelopen dagen The Bodyguard gekeken, maar wat was dat een slap verhaal. Een grote opeenstapeling van ongeloofwaardige ontwikkelingen die leiden tot een vreselijke cliché ontknoping die je vanaf aflevering 1 ziet aankomen.