Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



RE: [Series] Welke kijk jij? - Wout - 14-11-2018

Afgelopen weken door alle 4 seizoenen van Better Call Saul heen gejaagd, erg vermakelijk.

[spoiler] Ik moet wel zeggen dat vooral de verhaallijn van Mike erg vermakelijk en spannend is. Na Chuck's dood (hehe) voelt het pas alsof Jimmy's karakter zich wat meer gaat ontwikkelen.[/spoiler]

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar een volgend seizoen. Nu vooral in de verleiding om Breaking Bad weer eens terug te kijken.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 25-11-2018

De pilotaflevering van Manifest bekeken. Een mysterieserie die er veelbelovend uitziet.


RE: [Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 25-11-2018

Waar is die te zien Fender?


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 25-11-2018

Oficieel bij CityTV ofzo en hier via Kodi, maar als download via uploader Ettv waarschijnlijk ook nog wel ergens te vinden.
Downloaden is overigens tegenwoordig flink link geworden, dus zet beter een dergelijk proggie erop.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 26-11-2018

City TV is een Canadese TV zender. Vandaar dat je dat vaak in torrents/kodi ziet staan. Die Canadese zender is schijnbaar wat makkelijker te kraken in goede kwaliteit voor uploaders. Manifest wordt origineel uitgezonden via NBC in Amerika.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Uplift - 01-12-2018

HoC S6.

Zo, dat viel even tegen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - thomas9790 - 01-12-2018

HoC was al kut na seizoen 2.


RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 08-12-2018

Fox zendt sinds deze week The Young Pope uit, aanrader voor fans van Sorrentino


RE: [Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 08-12-2018

The Kominsky Method
Nine nine S05


RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 14-12-2018

The Handmaid's Tale seizoen 2 vloog richting het eind een tikje uit de bocht, maar blijft een zeer goede serie. Ben benieuwd naar het derde


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 14-12-2018

Met de series Manifest (aan deel 6 toegekomen) en Billions (inmiddels bij 't 2e seizoen) vermaak ik me wel.
Het laatste seizoen House Of Cards begon redelijk, daarna loopt 't plot totaal leeg.


RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 17-12-2018

Zondagavond op NPO 3 is heel sterk: eerst Killing Eve, daarna Gevoel voor Tumor


RE: [Series] Welke kijk jij? - BigBird - 25-12-2018

Let Me Be Frank

bizar


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 25-12-2018

(25-12-2018, 11:03)BigBird Wrote: Let Me Be Frank

bizar

'T zal toch niet...?


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 25-12-2018

Gepost op de dag dat Spacey in Massachusetts formeel wordt aangeklaagd met een zedendelict. Enge vent.


RE: [Series] Welke kijk jij? - halfempty/full - 26-12-2018

Ik ben ook verbaasd over het hoge aantal likes, en de enthousiaste reacties. Ook bizar om zijn verdediging te doen via een compleet moreel corrupt karakter. En Frank had ook niet een nieuw seizoen van HoC kunnen redden, het is nu een typetje geworden.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 26-12-2018

(26-12-2018, 12:11)halfempty/full Wrote: Ik ben ook verbaasd over het hoge aantal likes, en de enthousiaste reacties. Ook bizar om zijn verdediging te doen via een compleet moreel corrupt karakter. En Frank had ook niet een nieuw seizoen van HoC kunnen redden, het is nu een typetje geworden.

Eens. Een type Frank Underwood naar je zelf toe wensen te halen als acteur is wel 't bewijs, dat er zich soms maar een dun lijntje tussen genialiteit en totale waanzin bevindt.


RE: [Series] Welke kijk jij? - BigBird - 27-12-2018

Gaan nu stemmen op die beweren dat dit filmpje een waarschuwing is aan andere 'elite' die hebben meegedaan aan jongetjes te zitten. Met als doel, als ik val dan vallen jullie met mij mee. Acteur Corey Feldman heeft het hier al jaren over.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 27-12-2018

Klinkt zeker plausibel, zeker als je kijkt naar andere vermeende deliquenten zoals regisseur Bryan Singer die ook nog steeds werk krijgen in Hollywood.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 27-12-2018

Na weer eventjes te weinig tijd, flink doorgepakt met The Handmaid's Tale. Bijna halverwege seizoen 2.

Ook drie afleveringen onderweg met S1 van Bojack Horseman, geweldig.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 30-12-2018

Black Mirror: Bandersnatch

Heerlijk concept hoor die keuzes die je moet maken al zat er volgens mij toch nog iets meer in. Na een uurtje kijken begon ik ook zelf wat te filosoferen over het hele vrije wil vs het lot thema wat best leuk was. Doet me wat denken aan het vlindereffect.


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 30-12-2018

(30-12-2018, 13:46)Kreuz Wrote: Black Mirror: Bandersnatch

Heerlijk concept hoor die keuzes die je moet maken al zat er volgens mij toch nog iets meer in. Na een uurtje kijken begon ik ook zelf wat te filosoferen over het hele vrije wil vs het lot thema wat best leuk was. Doet me wat denken aan het vlindereffect.

Inderdaad. En daarmee ook sterk aan de (goede!) film Mr. Nobody.

Ik vond het wel een sterk concept, meer dan een gimmick. Meer filosofisch dan futuristisch, wat ik op zich geen probleem vind. Doordat je zo bezig bent met het concept, wordt het wel wat minder aangrijpend dan de betere Black Mirror-afleveringen. 

Nu eigenlijk vooral benieuwd hoe het allemaal verder nog had kunnen verlopen; bepaalde keuzes kwamen terug en moest je alsnog maken (waarbij het soms echt enorm meta werd; geinig, maar op die momenten wel een beetje een gimmick), andere keuzes heb ik uiteindelijk niet hoeven maken (dan dus toch enige vrije wil?).


RE: [Series] Welke kijk jij? - thomas9790 - 30-12-2018

Gister en vandaag Better Call Saul S4 gebinged. Toch wel mijn favoriete show op televisie. Rhea Seehorn verdient alle awards.


RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 30-12-2018

Omdat het toch het einde van het jaar is, een top 10:
1. Atlanta S2
2. Barry
3. Killing Eve
4. Patrick Melrose
5. Better Call Saul S4
6. The Handmaid's Tale S2
7. Legion S2
8. The Good Place S2/3
9. Who is America?
10. The End of the F***ing World


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 30-12-2018

(30-12-2018, 15:44)matthijs603 Wrote:
(30-12-2018, 13:46)Kreuz Wrote: Black Mirror: Bandersnatch

Heerlijk concept hoor die keuzes die je moet maken al zat er volgens mij toch nog iets meer in. Na een uurtje kijken begon ik ook zelf wat te filosoferen over het hele vrije wil vs het lot thema wat best leuk was. Doet me wat denken aan het vlindereffect.

Inderdaad. En daarmee ook sterk aan de (goede!) film Mr. Nobody.

Ik vond het wel een sterk concept, meer dan een gimmick. Meer filosofisch dan futuristisch, wat ik op zich geen probleem vind. Doordat je zo bezig bent met het concept, wordt het wel wat minder aangrijpend dan de betere Black Mirror-afleveringen. 

Nu eigenlijk vooral benieuwd hoe het allemaal verder nog had kunnen verlopen; bepaalde keuzes kwamen terug en moest je alsnog maken (waarbij het soms echt enorm meta werd; geinig, maar op die momenten wel een beetje een gimmick), andere keuzes heb ik uiteindelijk niet hoeven maken (dan dus toch enige vrije wil?).

Een gimmick vond ik het zeker niet, al snap ik wel dat wanneer je in een bepaalde loop zit om tot een bepaald einde te geraken, beelden ziet die je al twee of misschien zelfs drie keer het gezien dat het.. irritant wordt? Ik ben ooit eens begonnen met Black Mirror te kijken maar na een tweetal afleveringen gestopt met kijken omdat ik er gewoon niet in geraakte, deed me vrij weinig. Dit zet me al meer aan tot nadenken.

[spoiler]Met het vrije wil vs het lot thema doelde ik direct naar het concept van de aflevering. Je hebt enerzijds Colin die zegt dat het lot ons leven bepaalt en dat het dus niet uitmaakt wat we doen of kiezen omdat in een ander universum we een andere keuze kunnen maken die een compleet ander einde kent ("Who's it going to be? You or me?"). Anderzijds heb je de therapeute die er van overtuigd is dat we leven in een soort vrije wil maar dat er niets is dat we kunnen veranderen aan de dingen die we in het verleden hebben gedaan (zie. trauma van Stefan bij het verliezen van zijn moeder nadat hij wel/niet zijn knuffel vond of zelfs meegaat en uiteindelijk sterft in de stoel bij de therapeute) en dan heb je nog de dame uit de documentaire van Davies die zegt er enkel zoiets bestaat als vrije wil: "So why not kill somebody?" [/spoiler]