Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 12-09-2018

Who is America?
Het nieuwe programma van Sasha Baron Cohen waarin hij nog steeds typetjes vertolkt maar dit linkt met het politieke landschap in de VS. Fantastisch wanneer een aantal mensen compleet meegaan in het verhaal. Aanrader, dit.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 12-09-2018

Is Yellowstone overigens gestopt? Ik zie hier al enkele weken geen nieuwe aflevering van verschijnen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Martijn - 12-09-2018

(12-09-2018, 11:10)Fenderboy Wrote: Is Yellowstone overigens gestopt? Ik zie hier al enkele weken geen nieuwe aflevering van verschijnen.
Ja, aflevering 9 was de seizoensfinale.


RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 12-09-2018

(12-09-2018, 11:05)Kreuz Wrote: Who is America?
Het nieuwe programma van Sasha Baron Cohen waarin hij nog steeds typetjes vertolkt maar dit linkt met het politieke landschap in de VS. Fantastisch wanneer een aantal mensen compleet meegaan in het verhaal. Aanrader, dit.


Hit or miss was zelden zo extreem. Als het werkt, is het echt schokkend en hilarisch, maar het meeste vond ik toch te veel leunen op onvolwassen humor.


RE: [Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 12-09-2018

Tweede seizoen Ozark alweer een aantal afleveringen in onderweg. Mooie donkere serie, geen absolute topper, maar zeker de moeite waard.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Kreuz - 12-09-2018

(12-09-2018, 12:49)remothebest Wrote:
(12-09-2018, 11:05)Kreuz Wrote: Who is America?
Het nieuwe programma van Sasha Baron Cohen waarin hij nog steeds typetjes vertolkt maar dit linkt met het politieke landschap in de VS. Fantastisch wanneer een aantal mensen compleet meegaan in het verhaal. Aanrader, dit.


Hit or miss was zelden zo extreem. Als het werkt, is het echt schokkend en hilarisch, maar het meeste vond ik toch te veel leunen op onvolwassen humor.

Ach, zo extreem hit or miss vond ik het nu ook weer niet. Op sommige momenten zag je het van ver aankomen dat het niet echt zou werken maar ik denk dat ze algemeen gezien goed geslaagd zijn in hun opzet. Toch de moeite om te bekijken, vind ik.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 12-09-2018

Vanaf komende zondag te zien op NPO3, na Lubach.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 12-09-2018

Ik heb alleen nog maar de eerste vier afleveringen gezien van Who Is America. Alles met dat extreem linkse typetje is tot dusver mijn favoriet.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 18-09-2018

Big Little Lies.

Geweldig. Jammer dat ze er een 2e seizoen uit moeten persen. Het verhaal is klaar op een prachtige manier.


RE: [Series] Welke kijk jij? - supermuys - 19-09-2018

Net Jack Ryan afgekeken, fijne serie, kijkt lekker weg.
Nu begonnen aan Sisters, weer een fijne serie uit Down Under


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 19-09-2018

Nieuwe seizoen Bojack Horseman is weer perfectie. Wat een serie is dat toch.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Jorrit - 19-09-2018

Iemand al begonnen aan Sharp Objects van HBO?


RE: [Series] Welke kijk jij? - Martijn - 19-09-2018

(19-09-2018, 17:21)Jorrit Wrote: Iemand al begonnen aan Sharp Objects van HBO?
Yes, afgelopen zomer gevolgd. Vond het bijzonder goed, ijzersterke acteerprestaties van de drie vrouwelijke hoofdpersonages.


RE: [Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 09-10-2018

Better Call Saul seizoen 4 er op zitten. Niet het sterkste seizoen, maar zeker weer gewoon heel goed. Benieuwd naar seizoen 5, al iets bekend wanneer dit verwacht kan worden?


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 09-10-2018

Wie na de introductie van Negan is gestopt met kijken heeft weinig gemist, maar seizoen 9 van The Walking Dead begon onverwacht sterk en uitgebalanceerd. De serie verdient een (zoveelste) nieuwe kans, zeker nu we later in het seizoen Samantha Morton kunnen verwachten als nieuwe schurk.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Dielie - 10-10-2018

BCS was en is verhalend gewoon heel goed gebleven. Hier kunnen ze nog wel een paar jaar mee door wat mij betreft.
Peter Gould heeft het al over een volledige episode met Gale


RE: [Series] Welke kijk jij? - JorisR - 31-10-2018

(12-07-2018, 21:41)Martijn Wrote: Eerste aflevering van Sharp Objects met Amy Adams is veelbelovend. Nieuwe mini-serie van HBO over een journalist die in haar geboorteplaats schrijft over twee moorden daar. Heeft ook een duidelijk psychologisch element.

In de afgelopen weken gekeken en vond het erg goed en spannend. Meer een stevig psychologisch drama -met een fantastische Amy Adams - dan een klassieke whodunnit, al weten de makers je wel gruwelijk nieuwsgierig te maken naar wie de moorden nu heeft gepleegd. Enkele twists & turns maakten het mooi af.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 31-10-2018

Voor wie het nog niet op andere manieren heeft gezien (incl. ikzelf): The Handmaid's Tale S2 vanaf vanavond op Canvas!

Eerst maar ns beginnen aan S1, dit is wel de serie waarvan ik het meest verwacht dat ik daarna meteen verder wil kijken.

Intussen wel 4 van de 7 afleveringen van Big Little Lies gezien, maar door tijdgebrek komen we maar niet verder.


RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 31-10-2018

(31-10-2018, 15:02)Maynard-J Wrote: Voor wie het nog niet op andere manieren heeft gezien (incl. ikzelf): The Handmaid's Tale S2 vanaf vanavond op Canvas!

Eerst maar ns beginnen aan S1, dit is wel de serie waarvan ik het meest verwacht dat ik daarna meteen verder wil kijken.

Intussen wel 4 van de 7 afleveringen van Big Little Lies gezien, maar door tijdgebrek komen we maar niet verder.

Heb de afgelopen 2 weken een proefabbonement videoland genomen om seizoen 1 erdoor te jagen zodat ik vanavond dus inderdaad verder kan op Canvas.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 31-10-2018

(31-10-2018, 20:36)remothebest Wrote:
(31-10-2018, 15:02)Maynard-J Wrote: Voor wie het nog niet op andere manieren heeft gezien (incl. ikzelf): The Handmaid's Tale S2 vanaf vanavond op Canvas!

Eerst maar ns beginnen aan S1, dit is wel de serie waarvan ik het meest verwacht dat ik daarna meteen verder wil kijken.

Intussen wel 4 van de 7 afleveringen van Big Little Lies gezien, maar door tijdgebrek komen we maar niet verder.

Heb de afgelopen 2 weken een proefabbonement videoland genomen om seizoen 1 erdoor te jagen zodat ik vanavond dus inderdaad verder kan op Canvas.

We hadden de opname van S1 nog staan, inmiddels de eerste aflevering gekeken. Jezus wat creepy, zeker na 2,5 uur Big Little Lies afbingen. Maar beide erg goed, fijn avondje op de bank.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 08-11-2018

De eerste 2 delen van The Handmaid's Tale gisteren maar eens bekeken. Het was eventjes doorbijten, maar ik ga deze reeks zeker de komende wintermaanden volgen.
Seizoen 6 van House Of Cards en het tweede seizoen van Bilions zijn echter eerst nog even aan de beurt.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 08-11-2018

Na 6 afleveringen ook volledig hooked aan The Handmaid's Tale.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 13-11-2018

TWD is echt helemaal terug op niveau. Had het ook niet meer verwacht na dat ontzettend slappe vorige seizoen, maar de boel is de afgelopen weken flink opgeschud. Nu al, na 6 afleveringen, het beste seizoen in lange tijd. Ik zeg het nog eens: wie na Negans introductie was afgehaakt kan weer gaan kijken.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 13-11-2018

Ik heb de tweede helft van seizoen 8 overgeslagen. Wellicht maar weer eens oppakken vanaf seizoen 9 dan. Nu The Whisperers er eindelijk bijkomen kan het wel weer interessant worden.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 13-11-2018

(13-11-2018, 11:47)Piet Knaak Wrote: Ik heb de tweede helft van seizoen 8 overgeslagen. Wellicht maar weer eens oppakken vanaf seizoen 9 dan. Nu The Whisperers er eindelijk bijkomen kan het wel weer interessant worden.

Die zullen we in de mid-season finale voor het eerst in actie zien, verwacht ik. Afgaande op de nu bekende beschrijvingen in de IMDb in elk geval.

Erg fijn om te zien hoe er ineens veel gebeurt in een half seizoen. De vertelvorm is niet meer gefocust op één personage voor een hele aflevering, dat werkte echt niet en hielp het verhaal ook niet vooruit. Maar aan de andere kant was er dat seizoen ook erg weinig te vertellen. In seizoen 9 wordt de hele TWD-wereld in hoog tempo "opgefrist" en klaargemaakt voor de volgende grote stap in het verhaal uit de boeken (de Whisperers dus).

Aan de tweede helft van seizoen 8 mis je weinig, die hele oorlog met de Saviors was erg knullig aangepakt. Het enige wat je moet weten (maar kijk evt. gewoon de rest van dat seizoen om het zelf te zien): [spoiler]Carl wordt gebeten en gaat dood. Negan raakt in een tweegevecht met Rick gewond aan zijn keel, maar wordt gespaard en belandt in een cel. Negans rechterhand Simon laat de hele stortplaats uitmoorden, alleen Jadis overleeft. Negan zelf molt Simon als hij hierachter komt. Dwight gaat ervandoor, achter zijn ex Sherry aan. Gabriel wordt blind aan één oog na een infectie tijdens gevangenschap in de Sanctuary. Twee Saviors spelen in het nieuwe seizoen nog een rol van betekenis aan de goede kant: Alden en Laura.[/spoiler]