Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 17-01-2018

Ik hoor goeie dingen over die nieuwe Dave Chappelle specials op Netflix.


RE: [Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 17-01-2018

Helemaal into Peaky Blinders. Echt wel een topserie en qua muziek nauwelijks te evenaren. Soms wat atypisch, maar nu gewoon You And Whose Army van Radiohead.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 17-01-2018

Ja Peaky Blinders doet weinig fout. Geweldige cast, ziet er fantastisch uit en de soundtrack is constant van hoog niveau. Red Right Hand is ook wel het perfecte nummer voor de serie. Tommy als de 'handsome tall man'.

Adrien Brody is echt prachtig in het laatste seizoen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 18-01-2018

Inmiddels aflevering 2 t/m 5 gekeken van Black Mirror en ik heb behoorlijke mixed feelings. Arkangel en Hang the DJ vond ik echt erg goed. Het is dat wat Black Mirror dient te zijn. Arkangel ook wel vanuit persoonlijke redenen hoor, omdat het dicht bij het werk stond wat ik deed toen ik nog in NL was.

Maar Crocodile en Metalhead vond ik totaal niet boeiend. Crocodile is eigenlijk gewoon een vrouw die iets onder het tapijt probeert te schuiven maar daar in faalt door een vleugje techniek. En Metalhead is gewoon een simpele achtervolging met een apparaat. Nee dit is hem niet. Hopelijk worden aflevering 1 en 6 nog iets maar anders is dit seizoen niet echt sterk.

Peaky Blinders staat ook op het lijstje hier! Ben benieuwd.


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 18-01-2018

Crocodile was wel meer dan dat hoor, heeft alles te maken met de hele discussie veiligheid vs privacy op best een originele manier (namelijk: te veel privacy inleveren voor meer veiligheid kan juist leiden tot meer onveiligheid).


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 18-01-2018

Maar dat is alleen dat ene stukje dat ze die moord kan zien. Voor de rest is het gewoon oorzaak gevolg anno nu. Het zou pas iets toe voegen als al dat moorden direct te herleiden is naar de techniek. Nu is het een vleugje. Mij iets te dun. Einde vond ik dan wel goede zwarte humor, al kun je een blind kind heel makkelijk herkennen. Maar ik zal niet op realisme in gaan bij deze serie. Tongue

Net aflevering 1 en 6 gekeken. Ik keek beetje op tegen die eerste met die Startrek shit; maar die was echt heel leuk. En net The Black Museum gekeken en die was echt heel gaaf. Plot zag je al wel beetje van ver aankomen, maar goed. Ook voor het eerst dat dingen uit vorige afleveringen terug kwamen. Over het geheel ben ik dus wel erg positief.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 18-01-2018

@Matthijs: Nee man, die aflevering was totaal ruk en ongeloofwaardig.

Spoiler:
Een vrouw van 60 kilo die een man omgooit en met haar onderarm stikt zonder dat ie wat terugdoet? En dat meisje in de auto die zich als een mak schaap laat meenemen? Slechtste aflevering van allemaal.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 18-01-2018

Voor wie The End of the Fucking World heeft gezien zal het vast opgevallen zijn dat de soundtrack best tof is. Die is dan ook gemaakt door Graham Coxon en op korte termijn wordt ie ook uitgebracht Big Grin

https://pitchfork.com/news/blurs-graham-coxon-releasing-the-end-of-the-fucking-world-soundtrack/?mbid=homepage-more-latest-and-video


RE: [Series] Welke kijk jij? - halfempty/full - 18-01-2018

Is The End of... de nieuwe Thirtheen Reasons Why of interesanter?


RE: [Series] Welke kijk jij? - matthijs603 - 18-01-2018

13 reasons why heb ik niet gezien. The End nu 3 afleveringen. Wel aardig, maar ook wel een beetje het serie-equivalent van Fall Out Boy (nogal emohip en nogal puberaal).

EDIT: net ook 4 en 5 gekeken, wordt beter.


RE: [Series] Welke kijk jij? - dave - 18-01-2018

Weet niet of het hier al is genoemd, maar: 2 februari is Altered Carbon beschikbaar op netflix. Niet te missen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Gunnar - 24-01-2018

Nieuwe HBO serie Here and Now, vanaf 12 februari via Ziggo ook in NL.
Ik krijg hier wel een positieve vibe bij, qua sfeer lijkt dit richting The OA en Sense8 te gaan.

http://www.imdb.com/videoplayer/vi3908548633


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 24-01-2018

The End Of The Fucking World gekeken en damn die serie zit verdraaid goed in elkaar. Als ze hier gewoon een film van hadden gemaakt (wat makkelijk had gekund) was hij denk ik vrij veel in de prijzen gevallen. Nu hopen dat er geen 2e seizoen komt, want zo is het prima. 

Voor de rest ben ik hooked aan Peaky Blinders en Mind Hunters.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Uplift - 24-01-2018

Bojack Horseman. Zit nu aan het begin van seizoen 2. I dig.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Baas - 24-01-2018

(17-01-2018, 20:01)geluksknikker Wrote: Helemaal into Peaky Blinders. Echt wel een topserie en qua muziek nauwelijks te evenaren. Soms wat atypisch, maar nu gewoon You And Whose Army van Radiohead.

Ze doen bijna niks fout, en toch stoor ik me aan het skippen van meerdere jaren tussen de seizoenen.

Soort van spoiler!!:
Als Tommy aan het eind van seizoen 2 half jankend en met zichzelf in de knoop dan wil ik weten wat er allemaal aan de hand is, en niet dat het gewoon geskipt wordt tot het weer goed gaat...


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 25-01-2018

(24-01-2018, 23:15)Uplift Wrote: Bojack Horseman. Zit nu aan het begin van seizoen 2. I dig.

Ohja, ik had dat tweede seizoen ook uitgekeken zonder hier erover te posten. Hetzelfde gevoel als bij seizoen 1: heel sterk als drama, maar compleet ongrappige pogingen tot absurde humor.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Uplift - 25-01-2018

De humor zit eerder in details en situaties, vind ik. Sowieso is de serie lang niet grappig, vandaar ook dat ik na de pilot aanvankelijk niet verder wou kijken. Maar er zit veel meer in dan op het eerste zicht duidelijk wordt.


RE: [Series] Welke kijk jij? - ijskolibrietje - 25-01-2018

(24-01-2018, 23:15)Uplift Wrote: Bojack Horseman. Zit nu aan het begin van seizoen 2. I dig.

Nice!
(25-01-2018, 00:25)Uplift Wrote: De humor zit eerder in details en situaties, vind ik. Sowieso is de serie lang niet grappig, vandaar ook dat ik na de pilot aanvankelijk niet verder wou kijken. Maar er zit veel meer in dan op het eerste zicht duidelijk wordt.

Dat zeker, ik vind vooral de korte visuele gags leuk. Verder is het vooral "Ik kwam om te lachen, niet om te voelen".


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 25-01-2018

(25-01-2018, 00:25)Uplift Wrote: De humor zit eerder in details en situaties, vind ik. Sowieso is de serie lang niet grappig, vandaar ook dat ik na de pilot aanvankelijk niet verder wou kijken. Maar er zit veel meer in dan op het eerste zicht duidelijk wordt.

De serie is zeker diepgaand, maar (bijvoorbeeld) zo'n afleveringen-lange subplot over Vincent Adultman slaat nergens op. Ik hoor veel goeie dingen over seizoen 3, maar nog niet de zin gevonden om er aan te beginnen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 25-01-2018

Transparent.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 25-01-2018

Is Strangers Things seizoen 2 de moeite? Heb me met verbazende snelheid door Mindhunter heen gebeukt als je beseft dat ik zwaar gelimiteerd internet hebt. Fascinerende serie. Ik hou wel van die quasi wetenschappelijke tv.


RE: [Series] Welke kijk jij? - TheUncleG - 25-01-2018

Als je seizoen 1 de moeite waard vond, dan seizoen 2 vast ook wel. Niet heel anders of vernieuwend, maar vond het zelf wel weer goed eigenlijk.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 25-01-2018

(25-01-2018, 10:01)Loov Wrote: Is Strangers Things seizoen 2 de moeite? Heb me met verbazende snelheid door Mindhunter heen gebeukt als je beseft dat ik zwaar gelimiteerd internet hebt. Fascinerende serie. Ik hou wel van die quasi wetenschappelijke tv.

Nee, eigenlijk niet. Kan zijn omdat het nieuwe er af is, maar vond het niet zo spannend meer.

Zoals hierboven gezegd: Transparent....


RE: [Series] Welke kijk jij? - JorisR - 25-01-2018

(25-01-2018, 10:01)Loov Wrote: Is Strangers Things seizoen 2 de moeite? Heb me met verbazende snelheid door Mindhunter heen gebeukt als je beseft dat ik zwaar gelimiteerd internet hebt. Fascinerende serie. Ik hou wel van die quasi wetenschappelijke tv.

Ik vond het eerste seizoen wel aardig, maar het tweede seizoen matig, rommelig en zonde van m'n tijd. (Want ja, wel op de helft door kijken om te weten hoe het afloopt, etc.)

Verder was die Black Museum-aflevering van de jongste Black Mirror-reeks me er wel eentje.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 25-01-2018

(25-01-2018, 10:52)Schobbeyak Wrote:
(25-01-2018, 10:01)Loov Wrote: Is Strangers Things seizoen 2 de moeite? Heb me met verbazende snelheid door Mindhunter heen gebeukt als je beseft dat ik zwaar gelimiteerd internet hebt. Fascinerende serie. Ik hou wel van die quasi wetenschappelijke tv.

Nee, eigenlijk niet. Kan zijn omdat het nieuwe er af is, maar vond het niet zo spannend meer.

Zoals hierboven gezegd: Transparent....

Hoe ver ben je?