Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



RE: [Series] Welke kijk jij? - mad dog - 09-09-2017

Nee, niet aan mij besteed. Lynch is een geweldige regisseur met films als Blue Velvet, The Straight Story en The Elephant Man, maar van Twin Peaks snap ik geen snars, en dat gaat me dan frustreren.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 09-09-2017

Ja, ik vind David Lynch ook hit-or-miss als auteur. Bij Mulholland Dr. werkte dat onbegrijpelijke heel sterk, maar Lost Highway en Inland Empire waren frustrerend AF.


RE: [Series] Welke kijk jij? - ahha - 10-09-2017

Bojack Horseman, wederom raak


RE: [Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 15-09-2017

Veep. Hoe briljant en subtiel


RE: [Series] Welke kijk jij? - JorisR - 15-09-2017

Subtiel?


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 15-09-2017

Ik lees veel gemengde tot negatieve reacties over de nieuwe South Park aflevering, maar ik kon er hard om lachen.

[spoiler]Cartman's afwijzende mentaliteit tegenover Heidi, het wuiven van de Confederate vlag om een bij weg te jagen en om soep af te koelen, en natuurlijk de cover van Kendrick Lamar's HUMBLE.[/spoiler]

Alleen is de serie immiddels ingehaald door Rick & Morty als grappigste animatieserie voor volwassenen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - ijskolibrietje - 15-09-2017

Ik heb een hoop om in te halen zo te zien, ik kijk enkel eens in het jaar een seizoen cartoons, dus bojack, R&M en south park in zo'n korte tijd? man man man.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 15-09-2017

(09-09-2017, 13:50)marcorenton Wrote: Twin Peaks (The Return) net deze week afgekeken. Onbegrijpelijk maar fascinerend.

15 jaar geleden was dat al zo.
Een totale schizo opbouw zit er bewust in het plot en nu nog altijd heeft niemand een idee waarom...
De acteurs spelen echter met overtuiging hun rollen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 15-09-2017

(15-09-2017, 17:01)ijskolibrietje Wrote: Ik heb een hoop om in te halen zo te zien, ik kijk enkel eens in het jaar een seizoen cartoons, dus bojack, R&M en south park in zo'n korte tijd? man man man.

Ik vond ugly americans ook tof. Zijn maar twee seizoenen dus dat valt mee.


RE: [Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 16-09-2017

(15-09-2017, 15:40)JorisR Wrote: Subtiel?

Haha ja ik snap je reactie. Inhoudelijk driedubbel over the top maar ik bedoel vooral de timing van die hele entourage rondom de veep en dingen als mimiek, met name bij Gary


RE: [Series] Welke kijk jij? - JorisR - 17-09-2017

(16-09-2017, 11:01)rob12nl Wrote:
(15-09-2017, 15:40)JorisR Wrote: Subtiel?

Haha ja ik snap je reactie. Inhoudelijk driedubbel over the top maar ik bedoel vooral de timing van die hele entourage rondom de veep en dingen als mimiek, met name bij Gary

Ah zo, dan begrijp ik je. De beste grappen hebben natuurlijk vaak de subtiliteit van een olifant in een porceleinwinkel.


RE: [Series] Welke kijk jij? - BigBird - 18-09-2017

De Black Mirror aflevering 'San Junipero' heeft vannacht 2 Emmy's gewonnen. Voor best writing en best tv-movie. Wie m nog niet gezien heeft, hij is van harte aan te bevelen.

En The Handmaid's Tale is de grote winnaar van de avond geworden. Ga ik binnenkort maar eens aan beginnen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Johan - 18-09-2017

Geen nominaties voor the leftovers. Niet serieus nemen dus.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Willie - 18-09-2017

(18-09-2017, 09:11)Johan Wrote: Geen nominaties voor the leftovers. Niet serieus nemen dus.

Shit happens, maar als je ziet wat ze bijvoorbeeld bij lead actor comedy nomineren dan is dat wel serieus. Atlanta, Transparent, Master of none en Baskets is toch wel andere koek dan Mike & Molly.


RE: [Series] Welke kijk jij? - JorisR - 18-09-2017

(18-09-2017, 09:11)Johan Wrote: Geen nominaties voor the leftovers. Niet serieus nemen dus.

En laten we wel zijn: het derde seizoen was niet het sterkst, en wat mij betreft qua verhaallijn overbodig.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Enzo - 18-09-2017

(18-09-2017, 08:53)BigBird Wrote: De Black Mirror aflevering 'San Junipero' heeft vannacht 2 Emmy's gewonnen. Voor best writing en best tv-movie. Wie m nog niet gezien heeft, hij is van harte aan te bevelen.

En The Handmaid's Tale is de grote winnaar van de avond geworden. Ga ik binnenkort maar eens aan beginnen.

Black Mirror is uitzonderlijk goed, zoals bekend, binnenkort aan seizoen drie beginnen. Waarom ze alleen deze aflevering kozen is me niet duidelijk, maar dat die de Dolly Parton christmas special versloeg is een prestatie op zich.
The Handmaid's Tail is idd een dikke aanrader.


RE: [Series] Welke kijk jij? - BigBird - 18-09-2017

Als je seizoen 3 gaat kijken zul je wel ervaren waarom die aflevering verkozen is. Ik was oprecht ontroerd door de aflevering, mede door het acteerwerk.


RE: [Series] Welke kijk jij? - remothebest - 18-09-2017

American Vandal heeft de dick joke tot nieuwe hoogte doen herleven.


RE: [Series] Welke kijk jij? - halfempty/full - 18-09-2017

(18-09-2017, 10:06)BigBird Wrote: Als je seizoen 3 gaat kijken zul je wel ervaren waarom die aflevering verkozen is. Ik was oprecht ontroerd door de aflevering, mede door het acteerwerk.

Ook een goede soundtrack trouwens.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Loov - 28-09-2017

Na 5x de eerste aflevering van Mad Men te hebben gekeken en 3x proberen te beginnen aan aflevering 2 ben ik er nu eindelijk doorheen en hooked. Vroeger kreeg ik altijd zin in een sigaret als ik mensen op tv zag roken, gelukkig ben ik gestopt anders was ik na 6 seizoenen Mad Men zeker van zwak zaad en gaten in me longen.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 29-09-2017

Hopelijk krijg je geen trek in Whiskey als je mensen op TV ziet drinken. Veel plezier, machtige serie.


RE: [Series] Welke kijk jij? - Maynard-J - 29-09-2017

In het eerste seizoen werd volgens mij nog wat gezocht naar de juiste toon voor de serie als geheel en het complexe personage Don Draper in het bijzonder. De eerste paar afleveringen moet je dus inderdaad even doorheen, maar de presentatie in de finale moet wel een van de mooiste scènes ooit zijn.

Daarna heeft elk seizoen weer een aantal afleveringen om in te lijsten, zeker in de context van historische gebeurtenissen als de Cuba-crisis, Kennedy, Ali vs Frazier en de maanlanding. Veel plezier ermee!


RE: [Series] Welke kijk jij? - Uplift - 29-09-2017

De Ali vs Frazier aflevering is mijn favo aflevering uit eender welke serie.


RE: [Series] Welke kijk jij? - hythloth - 30-09-2017

Ik kijk nu aflevering twee van Stranger Things seizoen 1, en ze lieten een scene zien waarbij een personage zijn broertje introduceerd aan allerlei coole alternatieve muziek. Waaronder Joy Division en The Smiths. Die blijkbaar allebei zelfs in Middle America al in 1983 een cult status hadden. En verder heeft die dude ook een poster van Evil Dead in zijn kamer. Ja hoor.

IMMERSION SHATTERED.


RE: [Series] Welke kijk jij? - thomas9790 - 30-09-2017

Xavier: Renegade Angel

Dit is een van de meest bizarre dingen die ik ooit heb gezien, maar ik kan er erg hard om lachen. De visuals lijken praktisch gezien op fucking Garry's Mod, terwijl de inhoud van de afleveringen een onsamenhangende parodie is op allerlei religie, spiritualiteit en ideologie. Doet me bij vlagen erg denken aan Bojack Horseman vanwege de continue woordspelingen en woordgrappen, maar is in het algemeen zo'n twaalf keer absurdistischer. Kijk maar.