Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



[Series] Welke kijk jij? - Proest - 03-06-2013

Wat een ongelofelijke aflevering zeg, jezus.

Ik heb tien minuten met open mond naar mijn tv zitten kijken.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 04-06-2013

Wen er maar niet aan. Als ze boek 4 en 5 ook gaan splitsen, worden dat 4 retesaaie seizoenen.


[Series] Welke kijk jij? - Loov - 04-06-2013

Fitz Wrote:Serie al gelezen dus weinig spoilers voor mij, maar LOOV miss even berichtje aanpassen?

Oja spoilers and shit. Wil de boeken nog steeds lezen maar in de bibiotheek zijn ze niet aan te komen. En kopen: tjah. Wink


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 04-06-2013

Loov Wrote:
Fitz Wrote:Serie al gelezen dus weinig spoilers voor mij, maar LOOV miss even berichtje aanpassen?

Oja spoilers and shit. Wil de boeken nog steeds lezen maar in de bibiotheek zijn ze niet aan te komen. En kopen: tjah. Wink

Die dingen zijn een tientje de stuk he.


[Series] Welke kijk jij? - Martijn - 04-06-2013

Schobbeyak Wrote:Wen er maar niet aan. Als ze boek 4 en 5 ook gaan splitsen, worden dat 4 retesaaie seizoenen.
Vier is voor het grootste gedeelte gewoon echt niet leuk, maar vind het vijfde boek toch wel de beste van de hele reeks. Neem ook niet aan dat ze dat net als de boeken naast elkaar gaan doen, dus alle gebeurtenissen op de plekken waar ze thuis horen.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 04-06-2013

Echt? Ik vind boek 5 echt een beetje stuurloos. Alsof Martin ook niet meer helemaal weet waar het naartoe moet.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 04-06-2013

Is dat GOT nu echt zo goed?

Trouwens:

De Sopranos is de best geschreven televisieserie ooit. Dat is de conclusie van de Amerikaanse organisatie van scriptschrijvers, die maandag een lijst van 101 favoriete series heeft gepubliceerd.

De serie over een mafiafamilie werd tussen 1999 en 2007 uitgezonden door HBO. 'De nadruk ligt op uitzonderlijk script schrijven en het vertellen van een verhaal in de loop van een serie', aldus Aaron Mendelsohn van de Writers Guild of American in een verklaring die door New York Daily is gepubliceerd.

Seinfield staat op de tweede plaats, gevolgd door The Twilight Zone, All In The Family en M*A*S*H. Op de zevende plek staat Mad Men, de enige show in de top 10 die momenteel nog loopt.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 04-06-2013

Hehe, voor iedereen die nogal onder de indruk van deze aflevering was: https://www.youtube.com/watch?v=78juOpTM3tE

Spoileralert etc, blablabla

Sopranos en The Wire staan op eenzame hoogte. En Mad Men.

Heb dit weekend The Borgias gekocht. Puur omdat ik Jeremy Irons een sicke baas vind.


[Series] Welke kijk jij? - Schobbeyak - 04-06-2013

BigBird Wrote:Is dat GOT nu echt zo goed?

Trouwens:

De Sopranos is de best geschreven televisieserie ooit. Dat is de conclusie van de Amerikaanse organisatie van scriptschrijvers, die maandag een lijst van 101 favoriete series heeft gepubliceerd.

De serie over een mafiafamilie werd tussen 1999 en 2007 uitgezonden door HBO. 'De nadruk ligt op uitzonderlijk script schrijven en het vertellen van een verhaal in de loop van een serie', aldus Aaron Mendelsohn van de Writers Guild of American in een verklaring die door New York Daily is gepubliceerd.

Seinfield staat op de tweede plaats, gevolgd door The Twilight Zone, All In The Family en M*A*S*H. Op de zevende plek staat Mad Men, de enige show in de top 10 die momenteel nog loopt.

Jezus, Seinfeld op 2? Seinfeld? Maakt die hele verkiezing gelijk ongeloofwaardig.


[Series] Welke kijk jij? - Loov - 04-06-2013

The Wire is de beste die ik ooit heb gezien. Sopranos vond ik sterk. Maar de beste? Nah. Sherlock is ook erg goed. Ga denk ik maar eindelijk beginnen aan Breaking Bad.


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 04-06-2013

Mad Men en Breaking Bad zijn de beste drama series die ik gezien heb tot dusver.


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 04-06-2013

Breaking Bad is met name erg spannend, met te langdradig en vaak ongeloofwaardig. Neem niet weg dat het een erg onderhoudende serie is.


[Series] Welke kijk jij? - YouBube - 04-06-2013

Momenteel weer Dexter aan het kijken, gewoon dagelijks op tv (VPRO), blijft toch mijn favoriet!


[Series] Welke kijk jij? - supermuys - 04-06-2013

Schobbeyak Wrote:
Loov Wrote:
Fitz Wrote:Serie al gelezen dus weinig spoilers voor mij, maar LOOV miss even berichtje aanpassen?

Oja spoilers and shit. Wil de boeken nog steeds lezen maar in de bibiotheek zijn ze niet aan te komen. En kopen: tjah. Wink

Die dingen zijn een tientje de stuk he.

http://www.bookdepository.co.uk/Game-Thrones-Story-Continues-George-Martin/9780007477159?b=-3&t=-20#Fulldescription-20
Nog geen € 60 en gratis verzending Smile


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 04-06-2013

YouBube Wrote:Momenteel weer Dexter aan het kijken, gewoon dagelijks op tv (VPRO), blijft toch mijn favoriet!

Het is jammer dat Dexter zulke enorme dalen kent naast de pieken (seizoen 4!) maar desondanks blijf ik toch wel hangen voor het laatste seizoen komende zomer. Hopelijk sluiten ze het een beetje waardig af zodat je toch nog positief kunt terugdenken aan Dexter.


[Series] Welke kijk jij? - Martijn - 04-06-2013

Schobbeyak Wrote:Echt? Ik vind boek 5 echt een beetje stuurloos. Alsof Martin ook niet meer helemaal weet waar het naartoe moet.
Absoluut, vind de verhaallijnen van dat deel veruit het interessantste al komt dat ook door de personages waar de aandacht op ligt.


[Series] Welke kijk jij? - supermuys - 04-06-2013

heeft er iemand al The Americans gekeken? Een vriend raad die serie aan, en was benieuwd of iemand er al een mening over heeft Smile


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 04-06-2013

supermuys Wrote:heeft er iemand al The Americans gekeken? Een vriend raad die serie aan, en was benieuwd of iemand er al een mening over heeft Smile

Jep, zeer prima eerste seizoen. De jaren '80 sfeer wordt goed neergezet, het verhaal is spannend en boeiend en de cast is uitermate goed.


[Series] Welke kijk jij? - supermuys - 04-06-2013

Piet Knaak Wrote:
supermuys Wrote:heeft er iemand al The Americans gekeken? Een vriend raad die serie aan, en was benieuwd of iemand er al een mening over heeft Smile

Jep, zeer prima eerste seizoen. De jaren '80 sfeer wordt goed neergezet, het verhaal is spannend en boeiend en de cast is uitermate goed.

Top, vanavond maar eens binnenhalen dan Smile


[Series] Welke kijk jij? - marvin - 04-06-2013

Even de lijst erbij gepakt. Had Six Feet Under toch hoger in de lijst verwacht. Vind het persoonlijk sterker dan Mad Men.


[Series] Welke kijk jij? - Jorrit - 04-06-2013

Loov Wrote:The Wire is de beste die ik ooit heb gezien. Sopranos vond ik sterk. Maar de beste? Nah. Sherlock is ook erg goed. Ga denk ik maar eindelijk beginnen aan Breaking Bad.
Toevallig gisteren begonnen met s01e01 van The Wire op veler aandringen. Kon me er nooit toe zetten, gezien geen high definition. Ben benieuwd!


[Series] Welke kijk jij? - halfempty/full - 04-06-2013

Piet Knaak Wrote:
YouBube Wrote:Momenteel weer Dexter aan het kijken, gewoon dagelijks op tv (VPRO), blijft toch mijn favoriet!

Het is jammer dat Dexter zulke enorme dalen kent naast de pieken (seizoen 4!) maar desondanks blijf ik toch wel hangen voor het laatste seizoen komende zomer. Hopelijk sluiten ze het een beetje waardig af zodat je toch nog positief kunt terugdenken aan Dexter.

Ik vind het seizoen dat VPRO nu uitzend een van de betere.


[Series] Welke kijk jij? - Martijn - 04-06-2013

In het vorige seizoen werd inderdaad de weg naar boven weer ingezet, maar vrees dat het bij dromen zal blijven voor nog een seizoen als het eerste en vierde. Al gaan we het al vrij snel weten natuurlijk, laatste seizoen begint deze maand nog.


[Series] Welke kijk jij? - Dielie - 04-06-2013

BigBird Wrote:Is dat GOT nu echt zo goed?

Trouwens:

De Sopranos is de best geschreven televisieserie ooit. Dat is de conclusie van de Amerikaanse organisatie van scriptschrijvers, die maandag een lijst van 101 favoriete series heeft gepubliceerd.

De serie over een mafiafamilie werd tussen 1999 en 2007 uitgezonden door HBO. 'De nadruk ligt op uitzonderlijk script schrijven en het vertellen van een verhaal in de loop van een serie', aldus Aaron Mendelsohn van de Writers Guild of American in een verklaring die door New York Daily is gepubliceerd.

Seinfield staat op de tweede plaats, gevolgd door The Twilight Zone, All In The Family en M*A*S*H. Op de zevende plek staat Mad Men, de enige show in de top 10 die momenteel nog loopt.

Ik ben nu bezig aan het einde SE03 van Boardwalk Empire. Zelfde schrijvers als Sopranos. Ik moet zeggen dat ik dat in het begin vooral mooi vond maar weinig spannend. Het is nu wel een stuk beter maar niet zo goed als Sopranos. GOT is gewoon een ander genre.


[Series] Welke kijk jij? - Dielie - 04-06-2013

trouwens in dat rijtje van de scriptschrijvers mist dan wel Band of Brothers