Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 14-01-2015

Indiaantje89 Wrote:http://www.perfects.nl/weblog/heb-je-ook-techno/

Leuk stukje

Beklaagd de anonimiteit van techno, maar noemt dat Underground Resistance, een los-vast collectief van iets van 30 gasten, die zo verkleed optraden: [Image: Underground+Resistance+759975091_l.jpg] En verder is het allemaal een beetje ouwelullengelul.


Klein en minder fijn popnieuws - Wout - 14-01-2015

matthijs603 Wrote:
Loov Wrote:Leuk voor die gasten toch? Ik snap niet zo goed wat hier nu op tegen is.

Ja goed, daar heb je op zich wel gelijk in ook.

En hop, ze doen er gewoon nog een!

En voor die tweede show van Kensington zijn ook alleen nog maar wat 2e rangsplekken te krijgen. Bizar.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 15-01-2015

Winnaars European Festival Awards

Best Small European Festival: Festival Tauron Nowa Muzyka (Polen)

Best Indoor Festival: I Love Techno (België)

The Green Operations Award: Roskilde (Denemarken)

The Best Newcomer Act: Stromae (België)

Artist’s Favourite European Festival: Primavera Sound (Spanje)

Best New European Festival: Down The Rabbit Hole (Nederland)

Festival Anthem of the Year: Arctic Monkeys – R U Mine (Engeland)

Best Medium-Sized European Festival: Sea Dance Festival (Montenegro)

Promoter Of The Year: Live Nation (België)

Best European Festival Line-Up: Glastonbury (Engeland)

Best Headliner: Arctic Monkeys (Engeland)

Best Major Festival: Sziget Festival (Hongarije)

De Lifetime Achievement Award ging dit jaar naar Melvin Benn, oprichter van Reading and Leeds Festival. De Health and Safety Innovation Award werd uitgereikt aan MOJO/LOC. Lowlands en Down The Rabbit Hole directeur Eric van Eerdenburg nam de prijs in ontvangst.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-01-2015

Beste penis van het jaar: die van mij.

Zo, nog een awardshow achter de rug.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 15-01-2015

Bedoel je niet lul van het jaar Tongue?


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 15-01-2015

Sorry Uplift die moest even


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 15-01-2015

Why can't festivals just announce their lineups any more?: http://t.co/jjdVs5Yq5K


Klein en minder fijn popnieuws - e10ne - 15-01-2015

BigBird Wrote:Why can't festivals just announce their lineups any more?: http://t.co/jjdVs5Yq5K

Oftewel: waarom willen reclamecampagnes opvallen?


Klein en minder fijn popnieuws - Stefan - 15-01-2015

Of gaan muziekfestivals nog wel om muziek. Maja van dat antwoord wordt je niet vrolijk.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 15-01-2015

Baas VPRO: superrijken koloniseren onze media & entertainmentsector en zuigen die leeg http://t.co/uR3eHftR3M


Klein en minder fijn popnieuws - RH80 - 15-01-2015

Fall Out Boy gebruikt 'Lost it to trying' van Son Lux als basis voor nieuwe single. Jawel.

https://www.youtube.com/watch?v=1j4Pf228vhE#t=27


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 15-01-2015

Kensington verkoopt ZiggoDome voor een tweede keer uit. Weird


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-01-2015

BigBird Wrote:Baas VPRO: superrijken koloniseren onze media & entertainmentsector en zuigen die leeg http://t.co/uR3eHftR3M
Kensington verkoopt ZiggoDome voor een tweede keer uit. Weird


Klein en minder fijn popnieuws - F-JЩ - 16-01-2015

Maar waarom zit de Ziggo Dome 2x vol en kun je wel nog voor elk festivalletje om de hoek waar die band staat gewoon kaarten kopen. Is dit echt zo'n gevalletje 'moet je bij zijn met je hele familie' ofzo? Of misschien een Amsterdams volksfeest? Eigenaardig land is dit toch.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 16-01-2015

Loov Wrote:Leuk voor die gasten toch? Ik snap niet zo goed wat hier nu op tegen is.

Het toont andermaal dat de verschraling van de Nederlandse muziekkennis nog niet op zijn einde is. En dat het kleinere festival waar ze ook staan hier last van heeft, want waarom dat nog niet uitverkocht is komt simpelweg omdat mensen zo'n beetje wachten tot iets aan hen verteld wordt en het Ziggo dome heeft daar budget voor en dat kleine festival (al moet ik zeggen dat ik niet weet welke dat is) niet.

En dat festival verdwijnt volgend jaar dan misschien wel, terwijl ze misschien wel hun nek hebben uitgestoken om iets te organiseren in een regio waar niet heel veel te doen is, maar mensen liever hun geld naar Mojo en Ziggo brengen.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 16-01-2015

Ja maar ik zie juist hier in Tilburg dat jongeren veel sneller geld uitgeven aan kleine lokale feestjes i.p.v. dan naar een Timewarp of wat dan ook te gaan.

En als we het over verschraling van muziek hebben zie ik Kenissington echt niet als de vijand. Dan wijs ik toch echt liever naar de grote reünie tours. Een nieuwe band die groeit met nieuw materiaal zouden we eigenlijk alleen maar moeten toe juichen of het nou in je straatje ligt of niet. En die ticketprijzen van Kenissington zijn gelukkig ook nog niet zo belachelijk.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 16-01-2015

Het is toch wel schraal als mensen naar Kensington gaan en niet naar 1 van de vele betere Nederlandse bands, ik juich het in ieder geval niet toe, want ik zie er geen enkel nut in, maar als mensen het willen moeten ze dat vooral lekker zelf weten.

Wat mij dwars zit is dat mensen zich zo makkelijk iets door hun strot laten rammen en nog steeds niet zelf iets willen ontdekken. Ik zet thuis tijdens etentjes (ja, burgerlulalert) of als ik mensen in de auto heb vaak Illnois aan, omdat Swans en Amenra daar niet altijd geschikt voor zijn en heel vaak hoor je dan "wat een fijne muziek, wie is het?" "Sufjan Stevens" "Wie?" "Sufjan Stevens" "nooit van gehoord" en het is niet zo dat die kerel nu zulke absurde muziek maakt of dat hij zich kosten wat het kost verstopt.

En als ik reünie bands bezoek gaat dat amper ten koste van andere acts, want het is een paar procent. Hoewel dat eigenlijk ook geldt voor de Kensington lui, die gaan naar Kensington in de Ziggo dome of blijven op de bank SBS6 kijken.

Edit: en het is niet omdat en band nieuwe muziek maakt er geen verschraling optreedt, moet je kijken hoeveel mensen U2 nog steeds trekt. Dan zie ik toch liever Ride na 20 jaar weer eens wat doen.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 16-01-2015

Een van de veel betere Nederlandse bands maakt niet de muziek waarbij je lekker met je handjes kan zwaaien en een gewoon heel degelijke rock show kan zien. Nee ik zie het al voor me Radar Men From The Moon die hun holocaust op het einde door de Ziggoschuur laten denderen. Voor die oerdegelijke rock shows is ook gewoon markt en dat is in de vorm van dit dan.

Ja mensen zijn luie consumenten geworden die bij alles wat Giel oeh en ah roept. Maar de groep van actieve diggers word steeds groter, en dat is o.a. het succes van niche festivals zoals LGW en Incubate die een absurde groei mee maken. Of wat denk je van een Haxan Cloak die gewoon een 'wereld-tour' kan doen. En stiekem moet je ook blij zijn dat een hoop volk op Kenissington af komt en niet op een A Place To Bury Strangers of Swans. Hierdoor krijg ik straks de maximale ervaring en hoef ik ze niet te zien in een Ziggo.

Reünie bands en oude lijken die maar blijven touren zijn de kanker van de muziek industrie. Een Slowdive: okay. Maar nu nieuwe muziek maken of optyfen. Idem ditto voor Neutral Milk Hotel die zei dat ze gingen stoppen snel maar nu ik wel weer op wat festivals in USA in de zomer zie. Heb dan de ballen en weiger die shows gewoon.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 16-01-2015

Ik heb het niet over speciale niche bands, maar gewoon de Hallo Venrays en The black atlantics, goede bands, gewone liedjes, nette shows, je zou er zelfs je handjes bij kunnen zwaaien Big Grin. Ik verwacht Toner low ook niet in een Ziggo dome.

En toch zie in de Kensingtons een grotere tumor, want kwaadaardig, als we dan toch grote woorden gaan gebruiken.

In het Primavera topic kan ik mij nog een concrete vraag herinneren, deze luidde: "welke reünie band houdt de komst van Amenra tegen?" want dat is wat er ongeveer werd gesteld. En jij en ik weten dat het niet zo werkt, want Amenra kan ook in de plaats van een Islands of Metronomy die beide nieuwe muziek uitbrengen, maar verder niet zo veel toevoegen op een festival. En de 500 mensen die de moeite namen naar Slint te gaan, vinden ook echt hun weg wel naar andere bands en dat kunnen van die 34.000 mensen die naar Kensington gaan toch niet gaan beweren. Ja, naar andere tumoren als Dotan en Handsome poets gaan ze, maar dat doet nog verder afbreuk aan de muziekwereld.


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 16-01-2015

Willie Wrote:Ik heb het niet over speciale niche bands, maar gewoon de Hallo Venrays en The black atlantics, goede bands, gewone liedjes, nette shows, je zou er zelfs je handjes bij kunnen zwaaien Big Grin. Ik verwacht Toner low ook niet in een Ziggo dome.

En toch zie in de Kensingtons een grotere tumor, want kwaadaardig, als we dan toch grote woorden gaan gebruiken.

In het Primavera topic kan ik mij nog een concrete vraag herinneren, deze luidde: "welke reünie band houdt de komst van Amenra tegen?" want dat is wat er ongeveer werd gesteld. En jij en ik weten dat het niet zo werkt, want Amenra kan ook in de plaats van een Islands of Metronomy die beide nieuwe muziek uitbrengen, maar verder niet zo veel toevoegen op een festival. En de 500 mensen die de moeite namen naar Slint te gaan, vinden ook echt hun weg wel naar andere bands en dat kunnen van die 34.000 mensen die naar Kensington gaan toch niet gaan beweren. Ja, naar andere tumoren als Dotan en Handsome poets gaan ze, maar dat doet nog verder afbreuk aan de muziekwereld.

Ik kan me herinneren, toen dEUS 2 jaar terug op Indian Summer stond, al mijn vrienden echt steen en been klaagden dat zo'n stel onbekende oude kerels zo hoog op het affiche stonden. Terwijl Handsome Poets en Kane midden op de dag speelden, dat vonden ze een slechte keuze.

Dat is dus het type: wat op de radio komt is goed, en alles wat mij onbekend is, is kut.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 16-01-2015

Willie Wrote:Ik heb het niet over speciale niche bands, maar gewoon de Hallo Venrays en The black atlantics, goede bands, gewone liedjes, nette shows, je zou er zelfs je handjes bij kunnen zwaaien Big Grin. Ik verwacht Toner low ook niet in een Ziggo dome.

En toch zie in de Kensingtons een grotere tumor, want kwaadaardig, als we dan toch grote woorden gaan gebruiken.

In het Primavera topic kan ik mij nog een concrete vraag herinneren, deze luidde: "welke reünie band houdt de komst van Amenra tegen?" want dat is wat er ongeveer werd gesteld. En jij en ik weten dat het niet zo werkt, want Amenra kan ook in de plaats van een Islands of Metronomy die beide nieuwe muziek uitbrengen, maar verder niet zo veel toevoegen op een festival. En de 500 mensen die de moeite namen naar Slint te gaan, vinden ook echt hun weg wel naar andere bands en dat kunnen van die 34.000 mensen die naar Kensington gaan toch niet gaan beweren. Ja, naar andere tumoren als Dotan en Handsome poets gaan ze, maar dat doet nog verder afbreuk aan de muziekwereld.

Die 34.000 man die naar Kenissington gaan, zullen echt niet naar aparte concerten gaan. Dus dat zijn incidentele muziek consumenten. Een band zoals Slint kaapt gewoon een positie weg voor bands die veel relevanter zijn. Nu kan ik bij van die kleine dingetjes zoals Slint nog me schouders er wel bij ophalen en ook nog wel van genieten.

Maar het zijn vooral de Rolling Stones van deze wereld die maar beter het niet kunnen doen.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 16-01-2015

Ik ben het wel eens met Loov. Het is erg dat Kensington twee keer de Ziggo kan uitverkopen, maar laten we dat feitelijk onderscheiden van "muziek". In die "muziek" (als in: Primavera, Roskilde, Le Guess Who, etc. etc etc.) zullen reünies altijd meer schade aanrichten dan een element dat zich buiten die wereld bevindt en veeleer tot de bredere 'entertainment" industrie behoort en dus veeleer een algemeen samenlevingsprobleem vormt en niet zozeer een concreet probleem binnen de muziek.

Er is in dit alles ongetwijfeld wat overlap, maar we moeten ook afbakenen. Als we het houden bij de criteria van Graz, dan is een Ride-reünie inderdaad erger dan Kensington die de Ziggo uitverkoopt.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 16-01-2015

En daar komt wel natuurlijk altijd mijn moraal in de knoop met wat ik zelf leuk vind. Vorig jaar stond ik te janken bij Slowdive en was ik euforisch na de Black Sabbath show. Ik wou dat die reünie bands wat meer aandacht zouden geven aan jong talent en daar ook een podium voor geven. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar ego-centrische shows gezien waarbij ze weer een keer lekker het stralend middelpunt kunnen zijn. Net zoals je, je CO2 uitstoot kunt verkleinen na een vliegreis door een boom te planten.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 16-01-2015

Uplift Wrote:Ik ben het wel eens met Loov.

Dat wisten we al Tongue


Klein en minder fijn popnieuws - Loveless - 19-01-2015

Field Day London, 6/7 juni.

OA Run The Jewels en FKA twigs net toegevoegd. Eea vertrekt na dit festival weer naar de US voor Bonnaroo/GovBall, en staat eerder al op Coachella.

[Image: B7s6l1VCQAAn2w8.png:large]