Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 08-01-2015

Vandaar de belachelijk hoge spot in de eindejaarslijstjes.


Klein en minder fijn popnieuws - Fenderboy - 08-01-2015

Ze vertegenwoordigen de zelfde platenmaatschappij in the U.S.A. als Jack White en in New York spelen natuurlijk andere commerciële belangen.
Tijdens de Europese tour zal deze combo niet plaats vinden.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 08-01-2015

El-P: "When you get asked to open for Jack White at MSG you say yes. It's in the bible." http://t.co/9VRtRmxH3Q


Achja, daar moet ook brood op plank als je plaat gratis weg doet.


Klein en minder fijn popnieuws - Wout - 08-01-2015

Tuurlijk, snap van RTJ wel dat ze het doen. Een show in Madison Square Garden is ook niet niks.

En wat Fenderboy zegt, dan zal het inderdaad wel het nog verder hypen van die plaat de reden zijn.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 08-01-2015

Ik vind ook dat het moet kunnen, voor alle duidelijkheid.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 08-01-2015

NYC is de (geadopteerde) thuisstad van El-P en Killer Mike, dus dat geeft het ook meer symboliek.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-01-2015

Opmerkelijk, Eventim maakt gewoon een speciale verkooppagina aan voor Kesington in Ziggozome: http://kensingtonziggodome.nl/
Go For Music in Belgie doet dat ook vaker bij grote concerten, een aparte pagina maken, is vaker wat snellere doorstroom en meer overzicht.
Zie ik Livenation niet doen voor Lowlands, of Pinkpop of AC/DC.


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 12-01-2015

Lijkt ook bijzonder hard te gaan met de kaarten. Bizar.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-01-2015

Nagenoeg uitverkocht wat ik lees op Twitter. Dus Kensington is de volgende band die Pinkpop zal bekend maken nu dit zo goed als uitverkocht is, en volgend jaar headliner?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een nummer heb gehoord van ze.


EDIT: uitverkocht


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-01-2015

Ik heb ook nog nooit iets gehoor van hen. Dit is echt surrealistisch voor mij, steeds meer. Ik kan het enkel vergelijken met 10 seizoenen ver zitten in Football Manager 2001 en daarbij enkel maar arbitraire spelersnamen tegenkomen.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 12-01-2015

Maar er druppelen toch überhaupt weinig Nederlandse namen door naar België?


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-01-2015

Dat maakt op zich niks uit. Ik heb niks met mainstream media, dus het kan net zo goed een Britse of een Franse band zijn.


Klein en minder fijn popnieuws - Camiel46 - 12-01-2015

Ik vind dit ook wel echt een ongelofelijk bericht. Kensington kun je op iedere straathoek zien en staat vrijdag zelfs gratis in de Simplon. Ik had nooit verwacht dat ze daarnaast nog de Ziggo zouden uitverkopen, laat staan binnen een uur. De muziek is trouwens zeker niet mijn muziek, los van dit alles.


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 12-01-2015

Ik vond Streets in het begin wel leuk. Maar het komt je vrij snel de strot uit.


Klein en minder fijn popnieuws - Jorrit - 12-01-2015

Kwitnie hoor, maar het is niet uitverkocht.


Klein en minder fijn popnieuws - Camiel46 - 12-01-2015

Jorrit Wrote:Kwitnie hoor, maar het is niet uitverkocht.

Staanplaatsen wel, zitplaatsen niet.


Klein en minder fijn popnieuws - Martijn - 12-01-2015

Nu ook echt uitverkocht.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 12-01-2015

Martijn Wrote:Nu ook echt uitverkocht.

Of zoals ze zelf zeggen: 'Damn, it really happened... The #ZiggoDome = sold out. 11 hours. #WOOOOWWW!!!! #CRAZY!!!!#WUUUTT!!!?? #AAAHHH!!!


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 13-01-2015

Leuk voor die gasten toch? Ik snap niet zo goed wat hier nu op tegen is.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 13-01-2015

Verspilling van collectieve tijdsbesteding. The Economist publiceerde onlangs wat je zou kunnen doen met het aantal manuren waarin Gangnam Style in totaal werd bekeken. 100 Empire State Buildings bouwen, bijvoorbeeld.

Het is simplistisch en dom, maar ergens houdt het ook steek.. als het collectief zo afgeleidt wordt door bullshit, blijft er minder tijd over voor wat echte vooruitgang is in termen van cultuur en educatie e.d.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 13-01-2015

En Loov, jij zou de eerste moeten zijn die z'n kop uitsteekt om independent muziek en kunst te verdedigen t.o.v. gecreëerde marktwaarde Wink


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 13-01-2015

Ja maar dat publiek heb ik toch al opgegeven. Ik zie juist veel DIY initiatieven opsteken en ook de interesse in de alternatieve muziek neemt best wel toe. Dus ik zie het best positief in.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 13-01-2015

Quote:De waarde van de Nederlandse muziekexport blijft stijgen. 2013 laat met een exportwaarde van 158,8 miljoen een groei van maar liefst 21% ten opzichte van 2012 zien. Deze waarde zijn de opbrengsten uit live-optredens en de exploitatie van het auteursrecht van de Nederlandse muziek in het buitenland, na aftrek van kosten, maar inclusief salarissen, winst en belasting. Sinds het allereerste onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Perfect & More in 2004, is de totale waarde met ruim € 127 miljoen toegenomen.
Dance/EDM brengt traditiegetrouw het meeste geld in het laatje. Met name de optredens die de verschillende DJ’s in het buitenland verzorgen, vormen een substantieel deel van de genoemde waarde. In 2013, was dat met ruim € 110 miljoen bijna 70%.
In 2013 werden meer dan 14.000 optredens in het buitenland verzorgd door de 1086 artiesten. De eerste twaalf plekken worden, qua aantallen optredens, ingenomen door DJ’s. Zij zijn actief over de gehele wereld, en het aantal optredens lijkt alleen maar toe te nemen. Zeker nu ook de populariteit van dance en DJ’s in Zuid-Amerikaanse landen toeneemt. Koploper in 2013 is de act Bingo Players met 157 optredens. Jacco Gardner is op nummer 13 de eerste artiest uit een het pop-rock segment. Hij trad 38 keer in de Verenigde Staten op en de rest van zijn 125 optredens vonden in Europa plaats.
André Rieu staat wederom hoog genoteerd. Hij speelde zijn populair-klassieke muziek in vrijwel alle werelddelen en verzorgde ook de bekende Vrijthof-concerten die door een samenwerking met Pathé over de gehele wereld werden uitgezonden in bioscopen. Een van de vaste waarden in de lijst is Rapalje, dat al jaren goed scoort met de Celtic Folk in Europa. Alleen al in Duitsland verzorgden zij 55 optredens in 2013.
België verslaat Duitsland
Bij de inkomsten van Buma/Stemra stond Duitsland gedurende enkele jaren aan de top. In 2013 is de koppositie echter overgenomen door onze Zuiderburen met 17,8%, weliswaar op de voet gevolgd door Duitsland met 17%. Daarna volgen Frankrijk met (13,2%) en Groot-Brittannië (9,5%). De Verenigde Staten zijn, evenals in 2012, verantwoordelijk voor 5,8%. Het totaal van de buitenlandincasso voor Nederlandse rechthebbenden is in 2013 uitgekomen op € 16.966.000, een stijging van 12% ten opzichte van 2012.
Directeur Buma Cultuur Frank Helmink over de cijfers: “Het is wederom een mooi jaar, maar ik vermoed dat er een kleine verandering plaats gaat vinden in de komende jaren. De DJ’s hebben nu de overhand en dat is ook niet vreemd, als je kijkt naar de DJ Mag Top 100, de wereldranglijst waarin heel veel Nederlandse DJ’s zijn terug te vinden. Zij lijken echter ook een voortrekkersrol te hebben want je ziet dat ook andere Nederlandse muzikanten meer een voet aan de grond krijgen. Nederland telt substantieel mee in de muziekwereld en we lijken op weg om Zweden in te halen. Mr. Probz, The Common Linnets en ook Dotan zijn bijvoorbeeld artiesten die momenteel hard aan de weg timmeren in het buitenland. Dus ik ben nu alweer benieuwd naar de cijfers van volgend jaar!”


http://www.bumastemra.nl/nieuws-artikel/waarde-nederlandse-muziekexport-2013-bedraagt-1588-miljoen-euro/


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 14-01-2015

Loov Wrote:Leuk voor die gasten toch? Ik snap niet zo goed wat hier nu op tegen is.

Ja goed, daar heb je op zich wel gelijk in ook.

En hop, ze doen er gewoon nog een!


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 14-01-2015

http://www.perfects.nl/weblog/heb-je-ook-techno/

Leuk stukje