Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 05-12-2014

Concert Crowds Flounder in Digital Dead Zones
Stadiums and arenas are scrambling for wireless systems that can handle the mosh pit of Twitter, Facebook, Snapchat and Instagram users

http://m.wsj.com/articles/demand-for-wireless-signals-pressures-concert-promoters-1417722615?mobile=y

Wel mooi commentaar onder artikel:

Quote:Strange world we live in where people pay inflated ticket prices to get away from their typical daily social media-based existences to go to a concert just to continue their social media usage.



Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 05-12-2014

Via mijn werk leveren wij regelmatig WiFi op events maar die zijn natuurlijk niet zo gigantisch als daar in de USA. Het probleem is niet mogelijk "of het mogelijk is" maar of men het de moeite waard vind om daar geld voor neer te leggen.

Een aantal hardstyle evenementen doen dat wel bijvoorbeeld, waar pop/rock events daar minder in geïnteresseert zijn. En je moet ook bedenken dat het niet alleen wifi is voor de bezoekers. Maar ook voor eventuele livestreams, kaart scans, pin transacties etc. gaat ook allemaal over WiFi.

Dus ze mogen mij altijd een berichtej sturen als ze interesse hebben Smile.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 05-12-2014

Ik vind niet dat het de taak is van de organisatie om te zorgen voor gratis wifi op het terrein, dat is meer een extra service (en inderdaad, peperduur).

Wat je nu wel ziet dat laatste jaren, is dat er bij calamiteiten bereikbaarheid moet zijn. Veel providers zetten extra masten neer. Zo had ik dit jaar voor eerst 4G van Tmobile, en dat nog wel tijdens Pinkpop.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 05-12-2014

BigBird Wrote:Ik vind niet dat het de taak is van de organisatie om te zorgen voor gratis wifi op het terrein.
Wat je nu wel ziet dat laatste jaren, is dat er bij calamiteiten bereikbaarheid moet zijn. Veel providers zetten extra masten neer. Zo had ik dit jaar voor eerst 4G van Tmobile, en dat nog wel tijdens Pinkpop.
Je schrikt er serieus van wat voor verschil in data zit tussen een rock festival en een EDM festival. Heel ander slag publiek. De data ligt bij die tweede ook stukken hoger. Die mensen zijn daar ook veel eisender in, organisatie geloven echt dat publiek weg gaat als ze geen goed wifi netwerk hebben. Terwijl op een metal festival eigenlijk niemand het wat uitmaakt.

En wie vind jij dan wie die verbindingen moet financieeren BB?


Klein en minder fijn popnieuws - Camiel46 - 05-12-2014

Ik denk dat het grote verschil behalve ander publiek ook is dat je tijdens een rockconcert meer gericht bent op de (visuele) prikkels op het podium, waardoor je minder geneigd bent om op je mobiel te kijken. Het gebruik van telefoons tijdens concert neemt naar mijn idee wel behoorlijk toe.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 05-12-2014

Ik ben voor het blokkeren van alle telefoons en wifi, in geval van nood kan zo'n machine wel uitgezet worden.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 05-12-2014

Indiaantje89 Wrote:En wie vind jij dan wie die verbindingen moet financieeren BB?

Hele goeie vraag. En bedoel je dan de WiFi of de telecom?

Zoals ik al zei, wifi is een service van een festival, en dat zou je kunnen doorbelasten aan de bezoeker. Maar dekt dat de kosten wel? Wat kost wifi frequentie op een klein terrein waar 50.000 man aanwezig zijn? een ton?

Telecom heb je in je abo zitten en betaal je al voor. Wat een provider kan doen is om mobiele masten bij te plaatsen. En meer hoeft voor mij ook niet. Ik bel of sms bijna nooit, kijk af en toe even op Twitter en dat wat het dan.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 05-12-2014

BigBird Wrote:
Indiaantje89 Wrote:En wie vind jij dan wie die verbindingen moet financieeren BB?

Hele goeie vraag. En bedoel je dan de WiFi of de telecom?

Zoals ik al zei, wifi is een service van een festival, en dat zou je kunnen doorbelasten aan de bezoeker. Maar dekt dat de kosten wel? Wat kost wifi frequentie op een klein terrein waar 50.000 man aanwezig zijn? een ton?

Telecom heb je in je abo zitten en betaal je al voor. Wat een provider kan doen is om mobiele masten bij te plaatsen. En meer hoeft voor mij ook niet. Ik bel of sms bijna nooit, kijk af en toe even op Twitter en dat wat het dan.
WiFi word zeker ook wel gedeeltelijk doorberekend naar de bezoekers. Ik ga hier in het openbaar even geen prijzen noemen. Dat soort dingen zijn overigens ook altijd afhankelijk van meerdere factoren en word per geval gecalculeerd. Op Pinkpop zal je bijvoorbeeld gemakkelijker WiFi uit de grond kunnen stampen dan bijvoorbeeld een Lowlands. Aangezien Pinkpop midden in de bewoonde wereld ligt. Daarnaast zit je nog met snelheden, arbeidsuren, het max. aantal gelijktijdige actieve gebruikers, ga je met Proxy's werken, wat is de max snelheid enz. Ook is de locatie opzichzelf belangrijk. Staat alles heel kort op elkaar, zit je met hoogte verschillen (bijvoorbeeld voetbal stadion, of Ziggo Dome), want dan heb je ook meer AP's nodig dan als alles op1 vlakte staat zoals de meeste festivals. En een mobiele mast erbij zetten moet natuurlijk ook door iemand betaald worden. Zo heel goed gaat het met bijvoorbeeld KPN ook niet meer Wink.

Voor mij persoonlijk als festival bezoeker gebruik ik het vaak in mijn tentje als ik sochtends vroeg al wakker ben. Even 3voor12 recensies terug lezen en idd zo nu en dan een tweetje bekijken, en wat fora. Maar als ik echt actief ben op het festival terrein zelf gaat mijn telefoon vaak gewoon uit. Programma bekijk ik wel in het boekje, en af spreken met vrienden als we opsplitsen doen we gewoon op een centraal punt.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 05-12-2014

Op Primavera was er op 2 plekjes wifi, bij de wijnbar en eindje verderop. Maar dat werd dan volgens mij betaald door de sponsor, was ook geen sterk signaal en goed bereik.

Tegenwoordig kun je ook op openbaar wifi van Ziggo, maar dat signaal heb je op een festival niet. in de jaren 90 was je mekaar soms een halve kwijt, mooie tijden waren dat. Tegenwoordig zit iedereen te WhatsAppen om ergens af te spreken. En maar 'liken' en foto's plaatsen en andere ongein.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 05-12-2014

Of mensen die filmpjes gaan maken van een concert....... bah


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 05-12-2014

Ik kocht vroeger ook een Kodak wegwerp toestel om foto's te maken tijdens festivals. Dan had je een week later waardeloze en onscherpe foto's van Sonic Youth, of Billy Corgan. Nu heb je gewoon fucking 1080P filmpjes.


Klein en minder fijn popnieuws - Melliw Naj - 05-12-2014

Tijdens een meerdaagse festivals neem ik niet eens mijn mobiel mee op het terrein. Heb een horloge voor de tijd en een boekje voor het programma. Vaak in een hostel gratis wifi en dan lees ik FB, Twitter en fora terug.


Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 05-12-2014

Ik neem mijn oude mobiel mee, lekker lange stand-by tijd en kan ermee alleen bellen en sms-en. Vaak wordt ie maar heel weinig gebruikt. Een sms-je naar het thuisfront, een keertje de rest van de groep sms-en als een afspraak op het terrein niet doorgaat. Maar verder lekker even weg van de rest van de wereld. Als er echt belangrijke dingen gebeuren, dan hoor je het toch wel.

Bij RW had je vorig jaar wifi op de camping, maar niet zo'n goed signaal, geloof ik.
Alleen wel jammer dat er steeds meer informatie over aanpassingen in de line-up via de app/website/facebook gaan en niet meer heel duidelijk via de lichtkranten of de schermen naast het podium worden gecommuniceerd. Toen vorig door het voetbal een band uitviel en een ander werd ingekort, had ik dat pas vrij laat door, dat was wel vervelend.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 05-12-2014

RW is altijd al een ramp geweest qua communicatie omtrent programmawijzigingen.

Los daarvan: weg met die kuttelefoons tijdens optredens. Hardcore sensibilisering is meer dan ooit nodig, met als voornaamste tool sociale controle. Idem voor praten tijdens shows.

Persoonlijk vind ik roken waar het niet mag tijdens optredens minder erg en minder asociaal. En niet omdat ik het zelf doe of zo.


Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 05-12-2014

Kijk, en met roken heb ik zelf juist een groot probleem, hierdoor krijg ik het heel snel erg benauwd. Bij NIN in de lotto in mei werd er zoveel om me heen gerookt dat het bijna niet meer houdbaar was. Dat heeft mijn concertbeleving die dag meer verpest dan wat mobiele telefoons.


Klein en minder fijn popnieuws - Martijn - 05-12-2014

Vind het allebei kut, maar het roken is alleen maar een probleem bij drukke indoorconcerten.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 10-12-2014

Techno is blijkbaar ook hipper dan ever bij het groot publiek.

http://www.zalando.nl/techno-festival/


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 11-12-2014

dat is al een tijdje zo; iig in de omgeving Amstersam-Utrecht hebben technofestivals het 'normale' uitgaan naar een disco zo goed als vervangen. Soenda, Pleinvrees, Awakenings en al die andere zijn ontzettend mainstream geworden.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 11-12-2014

Awakenings vind ik nou juist wel mee vallen afgelopen jaar.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 11-12-2014

Dat festival is vooral zo groot dat er van alles wat rondloopt. Dat trekt ook meer mensen die voor de (speciale) namen komen.

Bijvoorbeeld Amsterdam Open Air is echt een Viva-feestje geworden (voor zover het dat vanaf de eerste editie al niet was).


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 11-12-2014

Quote:Dr Dre tops Forbes' highest-paid musician list

Dr Dre has been named 2014’s highest-paid musician, scoring the biggest one-year windfall of any musician in history. Buoyed by the $3bn sale of Beats Music, the company he co-founded, Dre was estimated to have earned $620m (£395m) in just 12 months.

The calculations were made by Forbes magazine for their annual list of musician millionaires. Dre’s fortune far outsized that of his runner-up, Beyoncé. Although the Drunk in Love singer was 2014’s highest-earning female musician, her $115m (£73.4m) wages are over half a billion dollars behind the NWA co-founder.

Incredibly, Dre’s commercial jackpot represents more than the combined incomes of most of the rest of Forbes’ Top 10. Justin Bieber earned $80m. One Direction, $75m. Paul McCartney, the only Beatle, a measly $71m. The most successful band, the heavy-touring Eagles, finished at No 3, garnering $100m over the year.

To reach these figures, Forbes added together all musicians’ touring money, record sales, publishing royalties, merchandise, endorsements, and other major business ventures. They used a June 2013 to June 2014 fiscal year, thereby omitting recent payouts for artists such as Taylor Swift and U2.

2013’s highest earning musician, Madonna, narrowly missed Forbes’ 2014 Top 30. Assisted by her hugely successful MDNA world tour, the Material Girl earned $125m.
The list in full, courtesy of Forbes:

1. Dr Dre ($620m)

2. Beyoncé ($115m)

3. The Eagles ($100m)

4. Bon Jovi ($82m)

5. Bruce Springsteen ($81m)

6. Justin Bieber ($80m)

7. One Direction ($75m)

8. Paul McCartney ($71m)

9. Calvin Harris ($66m)

10. Toby Keith ($65m)

11. Taylor Swift ($64m)

12. Jay Z ($60m)(tie)

12. Diddy ($60m)(tie)

12. Bruno Mars ($60m)(tie)

15. Justin Timberlake ($57m)

16. Pink ($52m)

17. Michael Bublé ($51m)

18. Rihanna ($48m)

19. Rolling Stones ($47m)

20. Roger Waters ($46m)

21. Elton John ($45m)

22. Kenny Chesney ($44m)

23. Katy Perry ($40m)

24. Jason Aldean ($37m)(tie)

24. Jennifer Lopez ($37m)(tie)

26. Miley Cyrus ($36m)(tie)

26. Celine Dion ($36m)(tie)

28. Muse ($34m)(tie)

28. Luke Bryan ($34m)(tie)

30. Lady Gaga ($33m)(tie)

30. Drake ($33m)(tie)

http://www.theguardian.com/music/2014/dec/11/dr-dre-tops-forbes-highest-paid-musician-list-beats



Klein en minder fijn popnieuws - 1996Customer - 14-12-2014

Interview met Michael Stipe, er komt nu 'definitief' geen reünie van R.E.M..Even een paar opmerkingen bij maken:

1) In hoeverre is No ook werkelijk No in een tijd waar bands gigantische bedragen krijgen voor exclusieve festivalreünies ?
2) Stipe die ooit nog gaat zingen? Met zo een typerende stem gaat men toch alles vergelijken met R.E.M.
3) Hoe kan een mens in 3 jaar tijd plots 25 jaar ouder lijken ? Ik twijfelde zelfs of het weldegelijk Stipe was
4) Wtf doet dat stuk ijzer in zijn neus ?

http://www.damusic.be/telex/2014-12-14-michael-stipe-spreekt


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 15-12-2014

Soort LGW? in Wenen:
http://www.donaufestival.at/startseite?set_language=de


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-12-2014

The fuck zeg. Mooie namen; wel het meeste al gezien. Typisch wel zo'n festival over twee weekends en dus voor de Wien-incrowd.

Ik onthou vooral dat we dus Grouper en Ikeda nog eens in de buurt mogen verwachten.


Klein en minder fijn popnieuws - supermuys - 17-12-2014

Had dit nog niet voorbij zien komen, denk dat ik de dag met The Damned meepak:

Grauzone Festival completes her line-up with The Damned, Michael Rother plays NEU! & Harmonia, The Wytches, Esben And The Witch, and Bo Hoyer Hansen.

On Friday 30th and Saturday 31st of January The Melkweg will be hosting Grauzone Fest for the 3rd time and will be completely dedicated to ”cutting edge” music then and now. 23 acts on 4 stages, a symposium, a movie program and an exhibition. Already confirmed acts were The Fall, DAF, Mick Harvey, TRUST and Clan Of Xymox.

Legendary punk rock icons The Damned practically invented punk rock AND goth. They released the first punk single (‘New Rose’ in 1976), the first punk album and evolved into one of the forerunners of the gothic genre. The Damned are one of those bands that never seem to age and their show will be a truly spectacular experience!

Krautrock legend Michael Rother was a member of three of the most influential German bands: KRAFTWERK, NEU! and Harmonia. At this exclusive show he will perform the music of NEU! and Harmonia who influenced countless musicians from punk to electronica, incl. David Bowie, Iggy Pop, Radiohead, Joy Division, Sex Pistols and Sonic Youth. Rothers’ sporadic live performances are absolutely stunning.

One of the hottest new bands is Brighton psych horror punk grunge surf trio The Wytches selling out most of their shows in 2014. They just released ”one of the most memorable debuts of recent times” and their explosive live performances include stagedives and moshpits. Everybody expects this will be the band of 2015!

Goth pop trio Esben And The Witch mixes hardrock noise with psych folk goth beauty. Having releases on Matador (Sonic Youth a.o.) and their latest album recorded by Steve Albini, their music recalls PJ Harvey, Swans and Siouxsie. Hand Of Dust singer/guitarist Bo Hoyer Hansen (and also occasional Ice Age guitarist) will perform a set of acoustic neo-folk.