Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - WeckoJ - 08-12-2012

Lijkt me zeker tof om te zien, maar helaas is die zender niet bij mij te zien. Ik weet niet of het ook op een Nederlandse zender komt?


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 10-12-2012

Gisteren werden de MIA's uitgereikt, de Belgische muziekprijzen.

Quote:PUBLIEK
Alternative: Triggerfinger
Dance: Netsky
Doorbraak: Marco Z
Groep: Triggerfinger
Hit Van Het Jaar: I Follow Rivers (Triggerfinger)
Nederlandstalig: ’t Hof Van Commerce
Pop: Milow
Solo Man: Netsky
Solo Vrouw: Selah Sue
Vlaams Populair: De Romeo’s

MUZIEKSECTOR
Album: Rats (Balthazar)
Artwork: Creature With The Atom Brain
Auteur/Componist: Jef Neve
Live Act: Triggerfinger
Muzikant: Jef Neve
Videoclip: Sweater (Willow)

Vrij voorspelbaar weer allemaal. Nog een geluk dat Balthazar Beste Album mee naar huis kreeg, maar die prijs werd dan ook niet door het publiek uitgereikt.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 10-12-2012

We zullen het nooit leren. Ooit had België even veel of meer potentieel dan Scandinavië. Van een onafhankelijke muziekpromotie blijft echter niks meer over, dus zitten we opgescheept met pure producten die qua concept noch kwalitatief beter zijn dan de gemiddelde Timbaland-defecatie.


Klein en minder fijn popnieuws - metal bouwie - 10-12-2012

Uplift Wrote:We zullen het nooit leren. Ooit had België even veel of meer potentieel dan Scandinavië. Van een onafhankelijke muziekpromotie blijft echter niks meer over, dus zitten we opgescheept met pure producten die qua concept noch kwalitatief beter zijn dan de gemiddelde Timbaland-defecatie.

Ik zou in Nederland anders blij zijn als Triggerfinger als winnaar van de avond naar huis gaat.


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 10-12-2012

metal bouwie Wrote:
Uplift Wrote:We zullen het nooit leren. Ooit had België even veel of meer potentieel dan Scandinavië. Van een onafhankelijke muziekpromotie blijft echter niks meer over, dus zitten we opgescheept met pure producten die qua concept noch kwalitatief beter zijn dan de gemiddelde Timbaland-defecatie.

Ik zou in Nederland anders blij zijn als Triggerfinger als winnaar van de avond naar huis gaat.

één award voor hen was wel genoeg geweest. ronduit triest dat een cover 'hit van het jaar' wordt en dat de andere twee genomineerden drum 'n bass en een kleuterliedje waren.


Klein en minder fijn popnieuws - metal bouwie - 10-12-2012

Karel Wrote:
metal bouwie Wrote:
Uplift Wrote:We zullen het nooit leren. Ooit had België even veel of meer potentieel dan Scandinavië. Van een onafhankelijke muziekpromotie blijft echter niks meer over, dus zitten we opgescheept met pure producten die qua concept noch kwalitatief beter zijn dan de gemiddelde Timbaland-defecatie.

Ik zou in Nederland anders blij zijn als Triggerfinger als winnaar van de avond naar huis gaat.

één award voor hen was wel genoeg geweest. ronduit triest dat een cover 'hit van het jaar' wordt en dat de andere twee genomineerden drum 'n bass en een kleuterliedje waren.

Kan je nagaan hoe bedroevend het niveau in Nederland is. Wink


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 10-12-2012

Triggerfinger is echt wel geen goeie band. Goeie muzikanten, meer niet.
Overigens heeft België wél goeie artiesten, maar die komen gewoon niet aan bod op grote evenementen, radio, awardshows, etc.


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 10-12-2012

Uplift Wrote:Triggerfinger is echt wel geen goeie band. Goeie muzikanten, meer niet.
Overigens heeft België wél goeie artiesten, maar die komen gewoon niet aan bod op grote evenementen, radio, awardshows, etc.

Ik vind niet veel mis met Triggerfinger. Straffe liveband als je het mij vraagt. Best alternative vind ik dan wel vreemd.


Klein en minder fijn popnieuws - WeckoJ - 10-12-2012

Triggerfinger is echt een vette band! Daar mag je wat mij betreft best trots op zijn als Belg.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 10-12-2012

Gaan we weer (altijd leuk): Als je als Belg trots moet zijn op Triggerfinger dan heeft Uplift absoluut een punt, wat een treurnis is dat. En dan ook nog zo'n tenenkrommende cover uitbrengen, het origineel is al kut, dan moet je er niet een nog meer naar bagger smakend nummer van maken.

Maar Uplift, vraagje uit nieuwsgierigheid; is het echt zo dat de kwaliteit terugloopt of worden Belgen meer als Nederlanders en plukken ze er alleen de rotte vruchten (hoewel ik ook niet heel veel bijzonders uit Belgie voorbij zie komen op dit moment, maar ik zit daar wat minder diep in, maar doet Madensuyu eigenlijk nog wat)?

Afgelopen week stond er weer eens een prachtig stuk in de Volkskrant over The Ex, we hebben dit voorjaar een mooie herdenking gehad van de jaren 80 in Nederland, er worden sterke producties uitgebracht die veel mensen over het hoofd zien, wie op Le mini who is geweest weet dat er veel meer is dan The usual suspects op muziekgebied in Nederland, alleen zijn we heel goed in onze ogen sluiten en deze bands te negeren en maar te roepen dat alles kut is. En als men dan gaat dwepen met Belgische schijtbands die dan zogenaamd goed zouden zijn wordt het wel erg treurig.


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 10-12-2012

in wat Triggerfinger doet, op hun niveau, zijn ze goed... maar het kwalitatieve is er ook wel ver af, ze zijn ook zo hard gepusht geweest van bovenuit dat het er gewoon over is. idem the van jets. enorme overkill bij zo'n bandjes op alle vlakken. balthazar is de volgende in de rij.

ik vind een school is cool, isbells en sx op hun niveau nog niet zo overdreven slecht, maar hetzelfde gevaar dreigt daar ook. uitmelken is hier nooit ver af. maar nu spreken we wel over bands die nog commercieel in de markt liggen.

als je verder gaat zien is er wel wat, great mountain fire komt direct in mij op.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 10-12-2012

@Willie: als de stimuli voor ontwikkeling vanuit afhankelijke hoek afnemen, zal ook de algemene kwaliteit onherroepelijk minder worden. Ik ken veel straffe bands en muzikanten, maar ze stoten op de grenzen die het gevolg zijn van airplay-criteria (om mee te beginnen) en wat live ook het makkelijkst te verkopen is -zowel financieel als qua product (wat dan ook in verband staat met airplay).
De enige oplossing is de ontwikkeling van alternatieve circuits. Daarvan zijn er volgens mij meer in Nederland dan in België. Of toch beter (structureel) uitgebouwd.

@jimmy: ik hoop dat je ongelijk hebt wat Balthazar betreft. Veel hangt af van de band zelf: kiezen ze voor een langetermijnstrategie gericht op het buitenland of gaan ze voor makkelijk geld in het festivalcircuit. We zullen zien; als ze volgende zomer niet op de affiches van het gemiddelde boerenfestijn verschijnen, is er hoop. Artistiek zit het nog steeds snor.
SX is een teleurstelling. Ontzettend slecht geproduceerde band, terwijl het potentieel een nieuwe Beach House is qua sound.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 10-12-2012

Ik zie een hoop goede dingen uit Nederland en België komen. Alleen wordt het niet opgepikt, men wil het niet zien. Voor de mensen hier: wanneer is het echt voor de laatste keer dat je iets nieuws hebt ontdekt? Dat je een artiest hebt gevonden die ijzersterke muziek maakt maar amper coverage krijgt? Vooral op elektronisch gebied gebeuren er op dit moment hele mooie dingen. Producers die op computer boxjes in hun zolderkamer ontzettend dikke tracks neerzetten. En dan heb ik het niet over een James Blake want die is gewoon gecreëerd.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 10-12-2012

STUFF uit België of Rudder uit Nederland, zonder nadenken.
Als ik dan terugkijk op wat ik afgelopen jaar al ontdekt heb, alleen al uit de Benelux. Maar geen kat die dat kent.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 10-12-2012

Doe dan godverdomme eens mee met die compilatie tape en laat ons mee genieten. Want dat gezeur over The Script ben ik al lang meer dan zat.


Klein en minder fijn popnieuws - Dielie - 11-12-2012

BigBird Wrote:TOOL NEWSLETTER
NOVEMBER, 2012 e.v.


As far as any other Tool news goes, some of you have probably seen the on-line flyer that has the band performing at Ozzfest in Japan in May of 2013. As of my writing this, I have NOT been told that this is confirmed, so you'll just have to rely on your own good judgment for the time being. Something to consider, though: Has anyone actually physically held this new Ozzfest poster? It could be Photoshopped, couldn't it? Plus, when I last saw the world-renowned entomologist Rance Q. Spartley (whose existence, whether real or fictional or an in-between tulpa, is an important part of my on-going therapy as a bonafide arachnophobe), while seeking his expertise on behalf of the band (?), I had a different, more critter invested place in mind (Japan lacking in such venomous threats - unless, that is, you count Mothra). But before you start spreading Pepsodent behind your ears as a possible deterrent, again, I have NOT received anything that could be considered official about any shows on this aqueous gem in the cosmos. Should any news about this become available, I will certainly be sure that it is trumpeted post haste. So keep checking back.

Nu wel bevestigd op toolband


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 12-12-2012

Nou, misschien dat Paul iets beter zijn best doet dan tijdens de Olympische spelen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat men hier op zit te wachten.

Quote: Sir Paul McCartney zal vanavond wijlen Kurt Cobain vervangen als voorman van Nirvana tijdens het benefietconcert voor de slachtoffers van orkaan Sandy. De overgebleven leden van de grungeband komen voor het eerst in 20 jaar weer bijeen. Dat meldt The Sun.


De 70-jarige McCartney heeft onlangs in het geheim geoefend met Foo Fighters-zanger Dave Grohl en bassist Krist Novoselic tijdens een studiosessie. De twee waren mede-oprichters van Nirvana samen met Cobain, die in 1994 zelfmoord pleegde.

Sir Paul werd uitgenodigd door Grohl om 'te jammen met enkele vrienden'. De ex-Beatle vond zich vervolgens terug in de studio met Grohl, Novoselic en een vierde, onofficieel lid van Nirvana, Pat Smear.

McCartney: 'Ik wist eigenlijk niet eens wie ze waren. Ze vertelden me hoe goed het was weer bij elkaar te zijn. Ik was stomverbaasd dat ze zo lang niet meer samen hadden gespeeld. Iemand zei tegen me: 'Dat is Nirvana en jij bent Kurt. Ik kon het niet geloven.'

Volgens diverse media zijn ook The Rolling Stones van de partij bij het concert in Madison Square Garden in New York. Verder treden ook onder anderen Eric Clapton, Bruce Springsteen, Bon Jovi, Alicia Keys, Coldplay en The Who op.

Orkaan Sandy trok eind oktober langs de oostkust van de VS. Daarvoor trok de storm over het Caraïbisch gebied.

van Ad.nl


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-12-2012

Ik trek die hele McCartney niet, arrogant kutfiguur.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 12-12-2012

BigBird Wrote:Ik trek die hele McCartney niet, arrogant kutfiguur.
Helemaal mee eens. Verschrikkelijke man. Heb ook persoonlijk ook niks met zijn muziek.

Ook is de combinatie met Nirvana op zijn minst vreemd te noemen, vraag dan Eddie Vedder of Chris Cornell ofzo.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 12-12-2012

Er komt een nieuwe plaat van The Knife.


Klein en minder fijn popnieuws - Beans - 12-12-2012

4 Nieuwe nummers van The National

http://www.kickingthehabit.nl/2012-12-12/kijk-vier-nieuwe-nummers-van-the-national-live

Hopelijk volgend jaar ergens te zien!


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 13-12-2012

Toch knap van 3voor12: de song van het jaar komt van een album waarop bijna alle andere nummers beter zijn.

En ik meen toch dat ik hem dat nummer in 2011 al een aantal keer heb zien spelen.


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 13-12-2012

Willie Wrote:Toch knap van 3voor12: de song van het jaar komt van een album waarop bijna alle andere nummers beter zijn.

En ik meen toch dat ik hem dat nummer in 2011 al een aantal keer heb zien spelen.

Maar je wekt in ieder geval de suggestie, dat je buiten dat nummer, de rest van het album goed te pruimen vindt. Klopt dat?


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 13-12-2012

Ik vind het een sympathieke kerel, ik vind het ook leuke muziek, sommige nummers zijn prachtig (Old pine) en zijn liveperformance is bovengemiddeld, de celliste is een hele goede aanvulling.

Keep your head up is een vrij doorsnee plaatje, maar ben wel blij dat hij is gekozen en niet echt iets tenenkrommends als Passenger of Ed Sheeran.

Maar het gaat er natuurlijk dat een song van het jaar wordt gekozen uit singles en niet uit songs.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 14-12-2012

Quote:The Knife Return With First New Album In 7 Years
Enigmatic Swedish duo The Knife are back and have confirmed their first proper LP since 2006’s The Shout.

Details on the forthcoming release are tight, except for the title, revealed by Pitchfork to be Shaking The Habitual, with the only other solid information being a release window of Spring (our Autumn) through Mute Records next year, and that it will feature vocals from Shannon Funchess of Light Asylum.

Playing up their introverted and mysterious nature, the dark electronic group, consisting of siblings Karin Dreijer Andersson and Olof Dreijer, have released an ambiguous 43-second teaser video to promote the forthcoming album, the duo’s fourth studio effort.

Neither Andersson nor Dreijer’s faces are shown unobstructed, as close ups of their feet strapped into high heels are prominent and the pair swing on a children’s playground. The music accompanying the video is eerie and atmospheric; perhaps an interlude or introduction to a track from their upcoming release.

The video ends with a short clip of a group of revellers at what looks to be a club, however as with much of the video, and in typical fashion of the Swedish provocateurs – it’s hard to be sure exactly what is happening. To be honest, the short trailer would be rather disconcerting if the colours weren’t so bold and saturated.

The teaser also comes with a short poetic message from the band, which reads:

“Music can be so meaningless.

We had to find lust.

We asked our friends and lovers to help us.

Coupled with the title of the album this message is rather ominous and perhaps hints at a new direction or outlook from the band.

However, despite the vagueness of the video, it is more than enough for rabid fans to latch onto and celebrate. While the siblings have remained busy, with Andersson releasing a solo album in 2009 under the pseudonym Fever Ray, and the duo collaborating with Mount Sims and Planningtorock to score an opera based on Charles Darwin’s On The Origin of Species (yes, you read that correctly), it is a true follow up to The Shout that their faithful have been yearning for.

Yet it seems likely that they still have a ways to wait, with a slow trickle of information expected as we approach the as of yet unconfirmed release date

Goed nieuws, en zou ze graag willen zien