Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 25-11-2014

Super vet, ja.

Ook dikke LOL @ Pomplamoose als een bandnaam.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 25-11-2014

Mooi verhaal inderdaad, bedankt voor het plaatsen.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 25-11-2014

Heel mooi.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 25-11-2014

Muziekstreamingdienst Spotify heeft in 2013 opnieuw geen winst gemaakt. De omzet die de streamingdienst maakte, steeg met 73,6 procent, maar het operationele verlies dat de streamingdienst maakte steeg eveneens.

Spotify (scherper)In 2012 behaalde Spotify nog een omzet van 430,3 miljoen euro; vorig jaar was dat 746,9 miljoen euro, een toename van 73,6 procent, schrijft The Guardian op basis van de resultaten. Het operationele verlies, voor aftrek van rente en belastingen, steeg echter eveneens. In 2012 bedroeg die nog 'slechts' 80 miljoen euro; vorig jaar was dat 93,1 miljoen euro.

Het nettoverlies nam wel af - van 86,7 miljoen euro naar 57,8 miljoen euro - maar dat kwam grotendeels door accountantsmaatregelen. Overigens maakten sommige individuele, lokale Spotify-vestigingen vorig jaar wel winst. Het is niet bekend of Spotify nog steeds verlies maakt; sinds vorig jaar heeft Spotify er 14 miljoen gebruikers bijgekregen, waarmee het aantal gebruikers op 50 miljoen komt.

Spotify verdiende het meeste geld met abonnementen: 90,9 procent van de omzet was afkomstig van de betaalde variant van de streamingdienst. Dat terwijl slechts 22,2 procent van de gebruikers betaalt voor Spotify. De rest gebruikt de advertentiegedreven Spotify-variant, maar daarmee verdient de dienst dus relatief weinig. Eerder gaf Spotify-ceo Daniel Ek aan dat de gratis variant echter noodzakelijk is om gebruikers kennis te laten maken met Spotify.
http://tweakers.net/nieuws/99888/spotify-maakt-nog-geen-winst.html


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 25-11-2014

Dat laatste is bull shit.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 26-11-2014

Quote:Spotify's 2013 Financials: What You Need to Know

The company yearly financial reports, filed in Luxembourg
, point to... well, it's complicated.


The release of Spotify's 2013 financial information (via an article at The Guardian) comes amidst heavy criticism about the company's freemium business model and the amount of royalties it pays to rights holders -- especially from its free tier. Although the numbers have little to say about the fairness of royalty rates, they provide good insight into Spotify's business model and growth. Here are the main takeaways.

1. Spotify got a lot bigger in 2013. Spotify increased its revenues 73.6 percent last year, down considerably from 128-percent revenue growth in 2012. This growth is the reason the company's operating loss has increased to €93.1 million ($116.1 million) from €21.9 million ($27.3 million) in 2010 (the year before it launched in the United States). But more importantly, revenue gained was larger last year: Spotify's revenues grew €317 million ($395.4 million) in 2013 compared to €240 million ($299.4 million) in 2012.

2. Losses aren't necessarily a bad thing. Growing Internet companies lose money. Growing Internet companies seeking the largest share of a new, growing market lose money. A market-leading company that's part of a massive shift in consumer behavior should have a high tolerance for losses.
Related

3. Spotify isn't losing money everywhere. As previously reported, the company turned a profit in both the United Kingdom and France, both countries where Spotify launched early. The story is probably different in many other markets. It launched later in the United States and other big markets like Brazil, and it hasn't even launched in compact disc-loving Japan yet.

4. The freemium model shows signs of success. In theory, Spotify's two-tiered, freemium model works by luring large numbers of free users, some of whom will later become paying customers. As people upgrade, Spotify should get a greater share of its revenue from subscribers. This is exactly what has happened. Spotify got 90.9 percent of its revenue from subscribers in 2013, up from 87.1 percent the prior year.

5. The bottom line is actually many bottom lines. Spotify's financials are a mix of mature, more financially successful markets and less mature, less financially successful markets that will become more stable over time. It's a mix of countries that quickly took to the subscription model and countries that will undoubtedly have a slower transition from CDs and downloads to subscriptions. As a result, the operations of more successful markets like the U.K. and France are aggregated with operations of new markets like Mexico, Brazil and Italy.

6. Does Spotify have good growth or bad growth? Determining the level of Spotify's operating leverage is difficult. In this context, a business exhibits operating leverage when it decreases losses as it increases revenue. In other words, a company should become more efficient as it gets bigger. This didn't happen. Spotify's operating loss grew 16.4 percent as its revenue grew 73.6 percent. But this is hard to interpret because Spotify's financial statements are an aggregation of dozens of markets in varying stages of maturity. As mentioned above, Spotify has turned a profit in at least two markets where it launched early. Those profits are being weighted down by the costs of launching and growing in other markets around the world.

7. Spotify is burning cash, but we don't know its burn rate. The reports of the company's earnings don't include the year-to-year change in cash. Knowing its cash position would also provide hints on the company's future financing needs. Spotify's last known raise was $250 million in November last year.

Spotify's 2013 earnings have something for everyone. Critics can point to deepening losses. Supporters will point to growing revenue and subscribers. An objective look, taking into account both numbers and context, will see a company with a "go big or go home" strategy that hasn't blown up and could end up working.

http://www.billboard.com/articles/business/6327762/spotify-2013-financial-report-what-you-need-to-know



Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 26-11-2014

Loov Wrote:Dat laatste is bull shit.

In principe zou je mensen ook een 30-dagen gratis proefperiode kunnen aanbieden om ze kennis te laten maken. Daarna wordt het dus gewoon betalen.
Ik zou wel eens de kosten van storage/servers willen weten, dat moet echt gigantisch zijn.


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 26-11-2014

http://www.nu.nl/muziek/3938567/rammstein-gooit-volledige-catalogus-spotify.html

Schitterend woordgebruik in die kop, beetje ABN schrijven is blijkbaar geen voorwaarde om bij nu te mogen werken.


Klein en minder fijn popnieuws - Eddie Bass - 27-11-2014

Holy Crap!!
Rapper Sjors:
Quote:Hallo allemaal,
iedereen kent mij wel van verschillende hits en rap teksten.
graag wil ik met mijn familie een reality soap gaan doen .
Die gene die stemt op mij via de onderstaande link en dit bericht deelt op Facebook maakt kans op een Prive live optreden bij jou thuis ...
http://whenwillibefamous.rtl.nl/item/52/
hoop dat jullie op mij gaan stemmen.
Groetjes Sjors Peter



Klein en minder fijn popnieuws - ahha - 27-11-2014

Eddie Bass Wrote:Holy Crap!!
Rapper Sjors:
Quote:Hallo allemaal,
iedereen kent mij wel van verschillende hits en rap teksten.
graag wil ik met mijn familie een reality soap gaan doen .
Die gene die stemt op mij via de onderstaande link en dit bericht deelt op Facebook maakt kans op een Prive live optreden bij jou thuis ...
http://whenwillibefamous.rtl.nl/item/52/
hoop dat jullie op mij gaan stemmen.
Groetjes Sjors Peter

Ik weet niet wat ik erger vind, dat zo'n jongen nog steeds geen hulp heeft gehad of het aantal aan kutprogramma's wat maar op blijft lopen. Als ik niet af en toe zou gamen of een film zou kijken kon ik de tv beter verkopen.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 28-11-2014

e10ne Wrote:Inzicht in de tour kosten van een (voor mij) onbekende Indie band: https://medium.com/@jackconte/pomplamoose-2014-tour-profits-67435851ba37

http://noisey.vice.com/en_uk/blog/you-dont-have-to-lose-money-on-tour?utm_source=noiseytwitteruk

Shit van Pomplamoose is dom en slaat wal nog kant.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 29-11-2014

Mja, ik denk dat we hier toch over twee verschillende niveau's bezig zijn, hoor.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 29-11-2014

Dan houden ze er gewoon een fucked up financiering op na want je eigen lichten + lichttafel mee nemen is vrij overdreven. Eigen backline kan ik nog bij in komen. En een hotel voor repetitie. WTF? 20 dollar per dag voor eten en drinken? Er is gewoon eten en drinken in de venue. En een ontbijtje is zo gehaald. 21.950 voor merchandise en advertising? WTF.

Shit slaat nergens op. Of ze zijn gewoon heel dom. Ik denk dat het een combinatie is.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 29-11-2014

Mja, of ze zien het gewoon groter, hé. Alles hangt af van financieringsbronnen en commerciële perspectieven bij zo'n dingen. Mensen als jij en ik hebben ook nog nooit return of investment gehaald


Klein en minder fijn popnieuws - Bas - 29-11-2014

Loov Wrote:Dan houden ze er gewoon een fucked up financiering op na want je eigen lichten + lichttafel mee nemen is vrij overdreven. Eigen backline kan ik nog bij in komen. En een hotel voor repetitie. WTF? 20 dollar per dag voor eten en drinken? Er is gewoon eten en drinken in de venue. En een ontbijtje is zo gehaald. 21.950 voor merchandise en advertising? WTF.

Shit slaat nergens op. Of ze zijn gewoon heel dom. Ik denk dat het een combinatie is.

daar betaal je als band gewoon voor he, in een nlse zaal. en nog wel meer dan 20 dollar p.p.

verder maken zij behoorlijk wat kosten die idd wat overdreven zijn, maar dat toeren voor heel veel bands verliesgevend is/gewoon niet uit kan geloof je wel toch?


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 29-11-2014

Bas Wrote:
Loov Wrote:Dan houden ze er gewoon een fucked up financiering op na want je eigen lichten + lichttafel mee nemen is vrij overdreven. Eigen backline kan ik nog bij in komen. En een hotel voor repetitie. WTF? 20 dollar per dag voor eten en drinken? Er is gewoon eten en drinken in de venue. En een ontbijtje is zo gehaald. 21.950 voor merchandise en advertising? WTF.

Shit slaat nergens op. Of ze zijn gewoon heel dom. Ik denk dat het een combinatie is.

daar betaal je als band gewoon voor he, in een nlse zaal. en nog wel meer dan 20 dollar p.p.

verder maken zij behoorlijk wat kosten die idd wat overdreven zijn, maar dat toeren voor heel veel bands verliesgevend is/gewoon niet uit kan geloof je wel toch?

Excuses ik zit in de elektronica scene, maar daar hebben we gewoon altijd een goed gevulde koelkast en goede catering. Ik geloof graag dat touren voor veel bands verlies latend is. Maar je moet toch richting de break-even kunnen spelen. Als je al band meer dan 10.000 verliest op een tour dan moet je echt achter je oren krabben of je wel zo goed bezig bent.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 29-11-2014

Uplift Wrote:Mja, of ze zien het gewoon groter, hé. Alles hangt af van financieringsbronnen en commerciële perspectieven bij zo'n dingen. Mensen als jij en ik hebben ook nog nooit return of investment gehaald

Verlieslatend voor een label, agency of whatever kan ik begrijpen. Dat zijn zoveel bands. Dat is investering met een kans op terug verdienen. Maar als independent 10.000 verliezen en dan zeggen dat 't normaal is vind ik absurd. Dan zet je zo'n slecht beeld van de muziek scene neer.


Klein en minder fijn popnieuws - Bas - 29-11-2014

Loov Wrote:
Bas Wrote:
Loov Wrote:Dan houden ze er gewoon een fucked up financiering op na want je eigen lichten + lichttafel mee nemen is vrij overdreven. Eigen backline kan ik nog bij in komen. En een hotel voor repetitie. WTF? 20 dollar per dag voor eten en drinken? Er is gewoon eten en drinken in de venue. En een ontbijtje is zo gehaald. 21.950 voor merchandise en advertising? WTF.

Shit slaat nergens op. Of ze zijn gewoon heel dom. Ik denk dat het een combinatie is.

daar betaal je als band gewoon voor he, in een nlse zaal. en nog wel meer dan 20 dollar p.p.

verder maken zij behoorlijk wat kosten die idd wat overdreven zijn, maar dat toeren voor heel veel bands verliesgevend is/gewoon niet uit kan geloof je wel toch?

Excuses ik zit in de elektronica scene, maar daar hebben we gewoon altijd een goed gevulde koelkast en goede catering. Ik geloof graag dat touren voor veel bands verlies latend is. Maar je moet toch richting de break-even kunnen spelen. Als je al band meer dan 10.000 verliest op een tour dan moet je echt achter je oren krabben of je wel zo goed bezig bent.
bands vs elektronica zit sowieso nog wel wat verschil, vandaar dat ik ook specifiek 'bands' noemde. maar in beide gevallen staat die goed gevulde koelkast gewoon in de costing, oftewel, daar betaal je in principe gewoon voor.

maakt voor dit verhaal niet super veel uit verder. we zijn het eens dat ze behoorlijk wat onnodige kosten lijken te maken. doet er niks aan af dat ze een punt hebben met de insteek dat mensen denken dat zij 'het gemaakt' hebben, maar ze feitelijk iedere maand geld toe leggen om in een band te kunnen spelen en/of te kunnen toeren. dat is realiteit voor 99 vd 100 bands, binnen en buiten nl. in die zin is dit verhaal best oke en helemaal niet verkeerd om eens te lezen.
en dat er wat verschillen zitten tussen nlse zalen en amerikaanse (zoals kosten als eten/drinken, pa/lights, accomodatie) is wel effe van belang als je ze dáár op wilt pakken.
en ook bands die hier heeel veel over nadenken en hun best doen om dit verlies zo veel mogelijk te beperken (door op vloeren van bevriende bands te slapen, door zo goedkoop mogelijk te eten/ontbijten etc, noem maar op), zitten nog steeds met dat 'probleem'. of in ieder geval, die keuze. niemand verplicht de jacco gardners van deze wereld om wereldwijd te toeren als die kans zich voor doet. maar als band is dit alleen maar investeren en niks verdienen. en daar heeft dit stuk/deze band - hoe gebrekkig ook - gewoon een punt waar je niet zo gemakkelijk omheen kunt.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 30-11-2014

Bas Wrote:
Loov Wrote:
Bas Wrote:daar betaal je als band gewoon voor he, in een nlse zaal. en nog wel meer dan 20 dollar p.p.

verder maken zij behoorlijk wat kosten die idd wat overdreven zijn, maar dat toeren voor heel veel bands verliesgevend is/gewoon niet uit kan geloof je wel toch?

Excuses ik zit in de elektronica scene, maar daar hebben we gewoon altijd een goed gevulde koelkast en goede catering. Ik geloof graag dat touren voor veel bands verlies latend is. Maar je moet toch richting de break-even kunnen spelen. Als je al band meer dan 10.000 verliest op een tour dan moet je echt achter je oren krabben of je wel zo goed bezig bent.
bands vs elektronica zit sowieso nog wel wat verschil, vandaar dat ik ook specifiek 'bands' noemde. maar in beide gevallen staat die goed gevulde koelkast gewoon in de costing, oftewel, daar betaal je in principe gewoon voor.

maakt voor dit verhaal niet super veel uit verder. we zijn het eens dat ze behoorlijk wat onnodige kosten lijken te maken. doet er niks aan af dat ze een punt hebben met de insteek dat mensen denken dat zij 'het gemaakt' hebben, maar ze feitelijk iedere maand geld toe leggen om in een band te kunnen spelen en/of te kunnen toeren. dat is realiteit voor 99 vd 100 bands, binnen en buiten nl. in die zin is dit verhaal best oke en helemaal niet verkeerd om eens te lezen.
en dat er wat verschillen zitten tussen nlse zalen en amerikaanse (zoals kosten als eten/drinken, pa/lights, accomodatie) is wel effe van belang als je ze dáár op wilt pakken.
en ook bands die hier heeel veel over nadenken en hun best doen om dit verlies zo veel mogelijk te beperken (door op vloeren van bevriende bands te slapen, door zo goedkoop mogelijk te eten/ontbijten etc, noem maar op), zitten nog steeds met dat 'probleem'. of in ieder geval, die keuze. niemand verplicht de jacco gardners van deze wereld om wereldwijd te toeren als die kans zich voor doet. maar als band is dit alleen maar investeren en niks verdienen. en daar heeft dit stuk/deze band - hoe gebrekkig ook - gewoon een punt waar je niet zo gemakkelijk omheen kunt.

Ik snap je betreft de beeldvorming. En ik weet ook waar je vandaan komt en waar je nu werkt dus ik geloof je meteen. Maar is dit serieus de realiteit? Ik ken en hoor weer hele ander verhalen. Zelfs redelijk kleine jongens die inmiddels goed van hun muziek kunnen leven.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-11-2014

In Amerika is leven van muziek veel moeilijker dan hier i.v.m. geen sociale vangnetten e.d.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 30-11-2014

Over sociale vangnetten gesproken, schijnt dat Obamacare erg prijzig is, en die boetes ook. En dan wij maar klagen als we elke mand 110 euro premie moeten betalen voor ziektezorg.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 30-11-2014

Ik vond beide verhalen wel mooi, Pamplemoose wil laten zien dat je het echt nog niet gemaakt hebt als redelijk populair bent, maar nemen ook veel eenmalige kosten mee die ze een volgende tour niet meer hebben.

Dat andere stuk laat vooral zien dat een beetje degelijk touren een absolute utopie is als je niet flink populair bent.

Ik vind beide verhalen complementair, "suck it up and sleep in your van" klinkt heel stoer en is logisch als je gaat touren en je max. 20 mensen per show verwacht (en hoe doe je dat eigenlijk met 4 man, incl. instrumenten?), maar op zijn minst een stapelbed in een hostel is toch niet heel vreemd.


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 01-12-2014

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/nieuws/cultuurenmedia/1.2160248

Ik weet niet hoe de beste man normaal was, maar ik krijg toch sterk de indruk dat hij hier onder invloed is van een of andere substantie.


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 01-12-2014

Wie ook onder de invloed is, is Scott Stapp van Creed:

Quote:Days after he published a 15-minute video on Facebook claiming he was broke and living at a Holiday Inn, TMZ reports former Creed frontman Scott Stapp was recently placed on psychiatric hold.

According to a Madison County, Florida, Sheriff's Department report obtained by TMZ, Stapp was found on the side of a road on November 13 "wasted, incoherent and rambling" about how someone was trying to poison him. Police placed him on a 72-hour psychiatric hold.

Then Jaclyn Stapp, Scott's wife who filed for divorce last month, filed legal documents claiming Scott, a gun owner, made threats to kill both himself and his AA sponsor. From TMZ:

Jaclyn says Scott hears phantom voices and has visions of people on fire. She says he's also paranoid. He left a message with the dean of his kid's school on November 10, warning that the school was about to become the target of an ISIS attack.

TMZ reports Jaclyn dismissed her petition to imprisoned Scott on Friday, hoping that "she can accomplish her goal by communicating with him and convincing him he needs help."

http://gawker.com/scott-stapp-placed-on-psychiatric-hold-1664390936


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 01-12-2014

Stereogum had er ook artikel over:

http://www.stereogum.com/1721697/scott-stapp-says-hes-penniless-and-under-attack-in-video-statement-on-creeds-facebook/video/

Hoe kut de muziek van Creed ook is, dit gun je niemand, zo diep zinken.