Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

Loov Wrote:Ik heb trouwens een behoorlijke zwakte voor die gehele EDM.

lol

Naja, sommige nummers hebben wel iets aanstekelijks.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 20-10-2014

Trance _O_


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 20-10-2014

Ik snap die hele postmoderne drang naar relativering echt niet. Als iets kut is, is het kut. Of dat nu om een typische Vlaamse musical, een Afrojack-set of een soapserie gaat. Dat is non-cultuur voor mensen die geen culturele basis hebben en geen inspanning willen leveren en/of hersendood zijn. Punt. Dit gaat zelfs voorbij discussies als "ik vind Future Islands wél goed, omdat"... daar kan ik nog enigzins inkomen.

Maw goed artikel in de Volkskrant.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 20-10-2014

Quote:Op het gebied van muzikale inhoud is de show zo’n 60 euro te duur.



Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

Uplift Wrote:Ik snap die hele postmoderne drang naar relativering echt niet. Als iets kut is, is het kut

Dat is te kort door de bocht, er is altijd een afbakening (van genre of cultuur) waarbinnen datgene niet kut is maar gewoon goed.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 20-10-2014

Dat is pas kort door de bocht. Hiermee impliceer je geen afbakening en ultiem ook geen normering. Dit is de erfenis van deze diep, diep zieke periode die de westerse wereld de afgelopen 30 jaar heeft gedomineerd.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

Jij gooit het op de grote hoop, ik relativeer


Klein en minder fijn popnieuws - Camiel46 - 20-10-2014

Uplift Wrote:Dit is de erfenis van deze diep, diep zieke periode die de westerse wereld de afgelopen 30 jaar heeft gedomineerd.

Ik had nooit verwacht dat een discussie over de meest platte vorm van (dance)muziek nog eens zou leiden tot zo'n diepgewortelde filosofische uitgangspositie.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

Quote:Henk Westbroek: "11 miljoen om geluidslek TivoliVredenburg op te lossen"

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/oktober/Henk-Westbroek-11-miljoen-geluidslek-TivoliVredenburg-Utrecht.html

Altijd leuk zoiets, zeker de rechtzaken die daarna gaan volgen over wie schuld heeft.
In Kerkrade loopt al jaren een conflict over wie schuld is aan waterschade aan een nieuwebouw school. De aannemer, architect en gemeente wijzen naar elkaar, en de schade loopt in de miljoenen.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 20-10-2014

Lijkt toch langzaamaan een fiasco aan het worden, vrees ook een beetje voor LGW volgende maand, Tivre zou dat hele festival zo maar eens kunnen gaan verzieken.


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 20-10-2014

Willie Wrote:Lijkt toch langzaamaan een fiasco aan het worden, vrees ook een beetje voor LGW volgende maand, Tivre zou dat hele festival zo maar eens kunnen gaan verzieken.

Financieel fiasco ja, maar in cultureel opzicht valt het toch best mee? Het aanbod is behoorlijk goed tot nu toe.

Geen idee of de Hertz zaal uberhaupt in de LGW programmering betrokken zou worden. Behalve dat het nog een vrij sfeerloze blokkendoos is, lijkt het me een voordeel voor LGW dat je vrij gemakkelijk van de ene naar de andere zaal kan lopen en Ekko ook binnen 5 minuten te voet bereikbaar is.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 20-10-2014

Gunnar Wrote:
Willie Wrote:Lijkt toch langzaamaan een fiasco aan het worden, vrees ook een beetje voor LGW volgende maand, Tivre zou dat hele festival zo maar eens kunnen gaan verzieken.

Financieel fiasco ja, maar in cultureel opzicht valt het toch best mee? Het aanbod is behoorlijk goed tot nu toe.

Geen idee of de Hertz zaal uberhaupt in de LGW programmering betrokken zou worden. Behalve dat het nog een vrij sfeerloze blokkendoos is, lijkt het me een voordeel voor LGW dat je vrij gemakkelijk van de ene naar de andere zaal kan lopen en Ekko ook binnen 5 minuten te voet bereikbaar is.

Ik ben nog verre van om, paar keer geweest, maar ik vind er geen zak aan, lelijke zaaltjes ook. Ronda is een bedenksel van iemand die nog nooit een concert heeft bezocht en van mensenmassa's nooit gehoord heeft (smalle ingang, bar direct er naast, werkt voor geen meter) en degene die heeft bedacht dat Pandora wel wat daglicht kon gebruiken snapt er ook al geen moer van.

Maar dat voordeel wat je noemt is voor mij echt een schrikbeeld, ik hoop dat ik er naast zit, maar ik verwacht opstoppingen voor roltrappen en te veel mensen die even gaan kijken (het blijft namelijk wel een hipster festival en die gaan zo veel mogelijk zien, al is het maar 5 minuten) en elke zaal dus snel vol zit en ook weer snel leeg loopt omdat in het zaaltje er naast iets anders begint.

Maar voor zo veel geld, tijd en ambitie had ik wel een veel beter gebouw verwacht.

En Ekko is dan wel dichterbij, De Helling is weer heel ver weg.

We gaan het zien volgende maand.

Edit: een fiasco als popzaal dus.


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 20-10-2014

Willie Wrote:[Maar dat voordeel wat je noemt is voor mij echt een schrikbeeld, ik hoop dat ik er naast zit, maar ik verwacht opstoppingen voor roltrappen en te veel mensen die even gaan kijken (het blijft namelijk wel een hipster festival en die gaan zo veel mogelijk zien, al is het maar 5 minuten) en elke zaal dus snel vol zit en ook weer snel leeg loopt omdat in het zaaltje er naast iets anders begint.

Deel die zorg ook wel hoor, daarom benieuwd welke zalen ze gaan gebruiken. Ronda, Pandora en Grote Zaal verwacht ik in elk geval.

Ben tot nu toe nog slechts 1 keer in de Ronda geweest en 1 keer in de Grote Zaal. Ben op basis daarvan ook nog niet enthousiast. Ga er de komende maanden vaker heen, dan zal er wel meer gewenning optreden.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

Derde bezoeker Amsterdam Dance Event overleden: http://t.co/tmEH4lTWQh


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 20-10-2014

BigBird Wrote:Derde bezoeker Amsterdam Dance Event overleden: http://t.co/tmEH4lTWQh
Goed bezig Smile


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 20-10-2014

Ja en het zal zeker niet de schuld zijn van de overheden. Vooral drugs als taboe blijven bestempelen en hard aan pakken.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 20-10-2014

Loov Wrote:Ja en het zal zeker niet de schuld zijn van de overheden. Vooral drugs als taboe blijven bestempelen en hard aan pakken.
Oja.. Rutten heeft die pillen in haar mik gegooid Smile

Als je niet je materiaal test (wat gewoon mogelijk is als je het verhaal leest) dan ligt het toch echt totaal aan jezelf. En zo'n dealer van vervuild materiaal moeten ze natuurlijk ook oppakken.


Klein en minder fijn popnieuws - pongolesi - 20-10-2014

Indiaantje89 Wrote:
Loov Wrote:Ja en het zal zeker niet de schuld zijn van de overheden. Vooral drugs als taboe blijven bestempelen en hard aan pakken.
Oja.. Rutten heeft die pillen in haar mik gegooid Smile

Als je niet je materiaal test (wat gewoon mogelijk is als je het verhaal leest) dan ligt het toch echt totaal aan jezelf. En zo'n dealer van vervuild materiaal moeten ze natuurlijk ook oppakken.

Toch helpt een streng beleid niet. Zo is het bijvoorbeeld steeds moeilijker de drugs mee te krijgen bij de ingang (die wordt vaak beter bewaakt dan de dansvloer), soms is het makkelijker om iets tijdens het feest te regelen dan hoef je er niet mee door de poort. Zo heb je minder kans op een strafblad maar dus meer kans op drugs van slechte kwaliteit.


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 20-10-2014

Indiaantje89 Wrote:
Loov Wrote:Ja en het zal zeker niet de schuld zijn van de overheden. Vooral drugs als taboe blijven bestempelen en hard aan pakken.
Oja.. Rutten heeft die pillen in haar mik gegooid Smile

Als je niet je materiaal test (wat gewoon mogelijk is als je het verhaal leest) dan ligt het toch echt totaal aan jezelf. En zo'n dealer van vervuild materiaal moeten ze natuurlijk ook oppakken.

Fred, de Walter White van Rotterdam-Zuid Tongue

Ben voor ruime legalisatie van drugs, maar ook dan nog loop je als gebruiker een vrijwillig risico.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 20-10-2014

Rutte bedoelde ik uiteraard. Maar legalisatie helpt nog niets. En wat ga je dan wel niet/legaliseren. Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten dat mijn kinderen later een lijntje coke in de supermarkt gaan halen tijdens lesuitval.

Hier in de omgeving veel gasten fucked up zien raken aan die troep. Ik zie het eerlijk gezegd niet als heel onschuldig.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 20-10-2014

Oh nee, wilt u alstublieft aan de kinderen denken?!

De oorlog aan drugs is een gigantische mislukking, legalisatie met veel toezicht en controle is het beste voor de volksgezondheid.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 20-10-2014

Indiaantje89 Wrote:Rutte bedoelde ik uiteraard. Maar legalisatie helpt nog niets. En wat ga je dan wel niet/legaliseren. Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten dat mijn kinderen later een lijntje coke in de supermarkt gaan halen tijdens lesuitval.

Hier in de omgeving veel gasten fucked up zien raken aan die troep. Ik zie het eerlijk gezegd niet als heel onschuldig.

Het is wel dubbel, ook bij legalisatie zullen mensen 3 pillen in 1 keer tot zich nemen en er dan achter komen dat ze het wel erg warm krijgen. Er zijn immers ook mensen die zich dood drinken.

Alles valt of staat met controle, je zit er ook niet op te wachten dat 14-jarigen in datzelfde uur een fles whiskey kopen, lijkt me.

En de belangrijkste vraag lijkt me of je alles kan legaliseren en een verzorgingsstaat behouden. Ik vind volledige legalisatie eigenlijk alleen passen bij een niet collectivistische samenleving, ofwel, raak jij verslaafd dan kan je je problemen niet afwentelen op de maatschappij, dan doe je gewoon niet meer, dat past dan ook wel weer bij mijn standpunt over euthenasie, dat zou ten allen tijde met elke reden mogelijk moeten zijn.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 20-10-2014

pongolesi Wrote:
Indiaantje89 Wrote:
Loov Wrote:Ja en het zal zeker niet de schuld zijn van de overheden. Vooral drugs als taboe blijven bestempelen en hard aan pakken.
Oja.. Rutten heeft die pillen in haar mik gegooid Smile

Als je niet je materiaal test (wat gewoon mogelijk is als je het verhaal leest) dan ligt het toch echt totaal aan jezelf. En zo'n dealer van vervuild materiaal moeten ze natuurlijk ook oppakken.

Toch helpt een streng beleid niet. Zo is het bijvoorbeeld steeds moeilijker de drugs mee te krijgen bij de ingang (die wordt vaak beter bewaakt dan de dansvloer), soms is het makkelijker om iets tijdens het feest te regelen dan hoef je er niet mee door de poort. Zo heb je minder kans op een strafblad maar dus meer kans op drugs van slechte kwaliteit.
Je hebt ook de keuze om geen drugs te gebruiken of zeg ik nu iets heel raars. Smile


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 20-10-2014

Enzo Wrote:Je hebt ook de keuze om geen drugs te gebruiken of zeg ik nu iets heel raars. Smile

Nee, deze mensen kenden het risico, dat hebben ze bewust genomen en daarmee is er ook geen reden tot medelijden.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 20-10-2014

Willie Wrote:
Enzo Wrote:Je hebt ook de keuze om geen drugs te gebruiken of zeg ik nu iets heel raars. Smile

Nee, deze mensen kenden het risico, dat hebben ze bewust genomen en daarmee is er ook geen reden tot medelijden.
Mee eens hoor. Voorlichting heeft zeker zin, maar vooral voor jongeren tot 16 of 18 jaar bijvoorbeeld. Iemand die op zijn 41e overlijdt aan XTC hoef je inderdaad geen medelijden mee te hebben.