Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - F-JЩ - 14-10-2014

Friendly Fire kan misschien maar beter weer stoppen met het organiseren van grotere concerten in de HMH. Na de matige opkomst bij Beck en The Libertines geven ze nu tickets weg voor Angus & Julia Stone bij een abonnement op OOR. Ligt het aan de artiesten of maakt het netwerk van Mojo/Ticketmaster echt zo'n groot verschil?


Klein en minder fijn popnieuws - RH80 - 14-10-2014

Quote:Keyboardist Isaiah "Ikey" Owens, who was a member of Jack White's band, the Mars Volta, and many other projects, has died. The news was announced by Third Man Records, who posted a note on their website:
It is with great sadness that we tell the world of the passing of the incredible musician Isaiah "Ikey" Owens. He will be missed and loved forever by his family, friends, bandmates and fans.

Ikey Owens was an astounding keyboard player in Jack White's backing band. He also played with Mars Volta, Free Moral Agents, and many other projects.

Out of respect for Ikey, the remaining shows of the Jack White Tour in Mexico have been cancelled.

We will all miss you Ikey. You were and are an incredible artist.
Owens was currently on tour with White's band in Mexico.
Owens began his career playing with bands in Long Beach, California, including the Long Beach Dub Allstars and Crystal Antlers, along with his own band, Free Moral Agents. He played with the Mars Volta from 2001 to 2009. He joined White's band in 2012, appearing on both of White's solo albums.
Owens also worked with El-P, Mastodon, Saul Williams, and more.

Zag hem aan het werk op Roskilde met Jack White. Schitterende muzikant leek me.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 14-10-2014

Was hij ook. Het de-facto derde lid van The Mars Volta, de favoriete band van 'mijn' generatie, zeg maar.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 15-10-2014

SoundCloud has revealed losses of over £18 million for 2013.

The music streaming site have released a statement concerning their annual figures for last year - via The Line Of Best Fit - which reads:

"We are in a phase of growing SoundCloud into the market-leading platform for listening to, creating and sharing sound. This has necessitated investment in technology, headcount and marketing. Our overhead base has increased faster than our revenues."

The Financial Times recently reported that major labels Universal, Sony and Warner are all 'unhappy' with the Berlin-based company's plans to license their music. A unnamed source from one of the labels commented of the free service: "The clock is ticking on how long they can continue operating as a service that's unmonetised."


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 15-10-2014

Amerikanen kapen onze dancefestivals

http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/3769318/2014/10/15/Amerikanen-kapen-onze-dancefestivals.dhtml


Klein en minder fijn popnieuws - Sphinx - 15-10-2014

F-JЩ Wrote:Friendly Fire kan misschien maar beter weer stoppen met het organiseren van grotere concerten in de HMH. Na de matige opkomst bij Beck en The Libertines geven ze nu tickets weg voor Angus & Julia Stone bij een abonnement op OOR. Ligt het aan de artiesten of maakt het netwerk van Mojo/Ticketmaster echt zo'n groot verschil?
Denk dat het gewoon aan de artiesten ligt. Alt-J is al wel ver van tevoren uitverkocht en ook door Friendly Fire georganiseerd.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 16-10-2014

BigBird Wrote:Amerikanen kapen onze dancefestivals

http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/3769318/2014/10/15/Amerikanen-kapen-onze-dancefestivals.dhtml
Illustreert een beetje wat ik onlangs zei in het RW-topic, hé.

Zou gewoon niet mogen. Maar vooral: de oorspronkelijke organisatoren zouden nooit mogen ingaan op een overname-aanbod. Ze zijn even schuldig als de grootkapitalisten indien ze dat wel doen. Geen respect voor zo'n mensen. Het is ook goed dat concertgangers zelf daarop beginnen te wijzen, trouwens.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 16-10-2014

SFX doet het trouwens waardeloos op de beurs. Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

http://consequenceofsound.net/2014/10/sonic-youths-thurston-moore-moving-on-from-the-chaos/

Interview met Thurston Moore


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

Top-dj's Afrojack en Hardwell scoren met armzalige dance

http://www.volkskrant.nl/dossier-muziekfestivals/top-djs-afrojack-en-hardwell-scoren-met-armzalige-dance~a3772052


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 20-10-2014

BigBird Wrote:Top-dj's Afrojack en Hardwell scoren met armzalige dance

http://www.volkskrant.nl/dossier-muziekfestivals/top-djs-afrojack-en-hardwell-scoren-met-armzalige-dance~a3772052
Het heeft niet zoveel zin als krant om een wat belegen Daryll-Ann fan naar zo'n evenement te sturen lijkt me.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

Precies, ik vind het ook makkelijk scoren jegens deze 'scene'. Elke forumlid hier had dit kunnen schrijven.


Klein en minder fijn popnieuws - Camiel46 - 20-10-2014

Je moet die EDM-shows ook niet beoordelen als zijnde muziekshows zoals concerten. Het gaat veel meer om de totaalbeleving van licht, energie, geluid e.d. Beetje zoals bijvoorbeeld bij musicals. Als je daar een popjournalist op afstuurt krijg je ook een slechte review.


Klein en minder fijn popnieuws - Snackbarharses - 20-10-2014

Ik denk niet dat het iets tegen deze 'scene' is. Het lijkt me een vrij accurate beschrijving van wat de Afrojacks en de Hardwells brengen.

Maar de VK had er ook voor kunnen kiezen om dat gebraggel van die grote namen links te laten liggen en recensies te schrijven over de wél spannende dingen die op ADE te zien waren.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 20-10-2014

Doet hij ook:

http://www.volkskrant.nl/dossier-muziekfestivals/techniek-moet-gevierd-worden~a3771142/

Verder is het natuurlijk gewoon pijnlijk waar wat Gijsbert schrijft. Vroeger ging deze jeugd naar Marco Borsato en Jantje Smit, tegenwoordig naar Avicii en Afrojack.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 20-10-2014

Had er toevallig net over gepost in Elektronische Shizzle topic. Ben zaterdag zelf voor mijn werk naar de ArenA geweest, en die house dj's (Martin Garrix, Hardwell, Dimitri Vegas & Like Mike en David Guetta) draaide echt allemaal het zelfd. Armin van Buuren stak er wel met kop en schouders boven uit (maar ik ben dan ook wel een trance liefhebber).

Op zich is het niet verkeerd om er aandacht aan te besteden hoor, want het was echt heel eentonig. Maar ADE heeft natuurlijk veel meer te bieden dan dat DJ Mag top 100 gebeuren. Over het algemeen stoppen ze dat vaak ook weg in de locaties buiten Amsterdam zelf (ArenA, ZiggoDome, HMH), dus als je wil kan je daar prima van afsluiten. En ja al die media aandacht gaat ook niet veel verder dan de Hardwell's en de Martin Garixxes van deze wereld.

Al blijf ik het ergens wel knap vinden (marketing technisch) dat de Nederlandse dj's zich zo goed weten te verkopen in het buitenland. Ik bedoel de top 5 bestaat uit 4 Nederlanders en is een gigantisch cultureel export product geworden.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 20-10-2014

Sinds wanneer ligt de Bijlmer buiten Amsterdam?


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-10-2014

Quote:frojack maakt zich druk om recensies

Zelf verklaarde hij eerder zich niets aan te trekken van recensies, maar Afrojack voelde zich dit weekend wel genoodzaakt uit te halen naar verschillende negatieve stukken over zijn show tijdens het Amsterdam Dance Event. Zowel 3voor12 als Volkskrant recensent-Gijsbert Kamer moesten het ontgelden.

Kamer had in zijn recensie geen goed woord over voor de show van Afrojack in de Ziggo Dome afgelopen vrijdag. "De gemakzucht waarmee dj Afrojack en de bekroonde Hardwell op Amsterdam Dance Event te werk gingen, is bijna aanstootgevend." Verder spreek hij over "slappe tekstregeltjes", "alles is voorgeprogrammeerd" en "anonieme vocalen". Nick van de Wall, zoals Afrojack in het echt heet, was het duidelijk niet eens met de kritiek. "Armzalig, kortzichtig, pessimistisch en tikkie hypocriet", noemde hij het artikel op Twitter. "Misschien zelf maar is dj worden? Laat zien hoe t moet!", suggereert Afrojack verder. Een opvallende stelling, omdat Kamer zelf een tijdlang dj is geweest in onder meer de Melkweg en Tivoli.


Misschien realiseerde Afrojack dat ook, want niet veel later was de tweet alweer verwijderd. "Will you let critics decide your opinion, or yourself?", plaatste hij vervolgens.

Quote: Will you let critics decide your opinion, or yourself?

— Afrojack (@djafrojack) 20 oktober 2014

Een paar dagen terug had de dj ook al commentaar op muziekprogramma 3voor12. Die concludeerde dat het feetsje van Afro "weinig muzikale inhoud" bevatte. Nick liet vervolgens weten muziek te maken voor de fans en zichzelf en dat mensen dergelijke "muzieksnobisten" lekker moet laten lullen.

Quote: @berendsallows ik maak geen muziek voor @3voor12 , ik maak muziek voor jullie en mij, muzieksnobisten lekker laten lullen ;-)

— Afrojack (@djafrojack) 18 oktober 2014



Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 20-10-2014

BigBird Wrote:
Quote:[Een paar dagen terug had de dj ook al commentaar op muziekprogramma 3voor12. Die concludeerde dat het feetsje van Afro "weinig muzikale inhoud" bevatte. Nick liet vervolgens weten muziek te maken voor de fans en zichzelf en dat mensen dergelijke "muzieksnobisten" lekker moet laten lullen.

Quote: @berendsallows ik maak geen muziek voor @3voor12 , ik maak muziek voor jullie en mij, muzieksnobisten lekker laten lullen ;-)

— Afrojack (@djafrojack) 18 oktober 2014

Lijkt me een passende headliner voor Lowlands Tongue


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 20-10-2014

Piet Knaak Wrote:Sinds wanneer ligt de Bijlmer buiten Amsterdam?

Sinds altijd al. Je moet nota bene door Diemen en Duivendrecht om daar te komen vanuit Amsterdam. Het is ook niet voor niets dat de mensen daar zelf ook van het Zuidoost af willen.


Klein en minder fijn popnieuws - Camiel46 - 20-10-2014

Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Afrojack maakt geen muziek voor mensen die enorm diep in de muziek zitten, maar doet het voor 'het volk' die graag een hele avond uit het dak wil gaan. Geen enkele pretentie, maar muziek 'voor jullie en mij'.
Iemand Kamer trouwens wel eens zien draaien?


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 20-10-2014

Maar als iemand dat dan opschrijft is het ook niet goed bij hem.

Als je kutmuziek maakt voor kutpubliek dan moet je niet gek opkijken als iemand dat een keertje op gaat vallen.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 20-10-2014

En dan beetje nummer 2 van de wereld zijn: https://www.youtube.com/watch?v=DBWCA0T03Bk


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 20-10-2014

Ik heb trouwens een behoorlijke zwakte voor die gehele EDM.


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 20-10-2014

Camiel46 Wrote:Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Afrojack maakt geen muziek voor mensen die enorm diep in de muziek zitten, maar doet het voor 'het volk' die graag een hele avond uit het dak wil gaan. Geen enkele pretentie, maar muziek 'voor jullie en mij'.
Iemand Kamer trouwens wel eens zien draaien?

Yep, meermaals in Tivoli oa bij Nevermind The British. Doet ie verdienstelijk met ouderwets vinyl en CDs, incl verzoekjes.