Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 05-02-2020

Shitposten bestond toen nog niet. De meerwaarde zit denk ik onder andere in de legendarische (dronken) posts, bijvoorbeeld van Fitz.

Of de Tool- en Radiohead-gekte in 2006. Of UU met zijn mandarijnen. Of KoS toen hij nog KoS was. En fucking Napalm Lex en Mad Man met die Finse band van hem. Nou genoeg redenen hoor.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 05-02-2020

Vergeet Katzenjammer niet. En de paardengrappen op woensdag. En mijn gebitch op Keyser.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 05-02-2020

Paardengrappen moeten van voor mijn tijd geweest zijn. Maikel en Angelus waren ook soort van omgekeerde cultfiguren.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 05-02-2020

Graz 1.0 had in mijn herinnering wel een andere dynamiek; rauwer, absurdistischer, meer op de muziek gericht en een veel lager "opa" gehalte.
Maar goed toen was iedereen nog jong, waren festivals nog echt alternatief en lurkten we niet de hele dag allerlei edgy muziek naar binnen via Spotify.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 05-02-2020

Poah, beste samenvatting ooit van wat het verschil met nu inderdaad was. Maar goed, we zijn uiteraard ook kind van onze tijd. Veel dingen kunnen niet terug. In die tijd gingen mensen als UU ook gewoon naar Pinkpop/Werchter, naast een show van Body/Head of Dillinger Escape Plan. Zo te zien heb je dus begrepen wat ik al die hele tijd bedoel met ''de immer wijder wordende kloof" Wink


RE: Klein en minder fijn popnieuws - ijskolibrietje - 05-02-2020

(05-02-2020, 17:13)Uplift Wrote: Poah, beste samenvatting ooit van wat het verschil met nu inderdaad was. Maar goed, we zijn uiteraard ook kind van onze tijd. Veel dingen kunnen niet terug. In die tijd gingen mensen als UU ook gewoon naar Pinkpop/Werchter, naast een show van Body/Head of Dillinger Escape Plan. Zo te zien heb je dus begrepen wat ik al die hele tijd bedoel met ''de immer wijder wordende kloof" Wink

Daarom gaan Tomas en ik ook naar Pesser Muziekweekend en Stadsfestival Hoogeveen dit jaar om te compenseren voor Berlin Atonal en Meakusma.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 05-02-2020

Dat is dan weer iets anders.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - metal bouwie - 05-02-2020

Graz 1.0 had ook vooral als doel met name de PP line-up voor de persconferentie al ingevuld te hebben. Toen was het nog een sport om heel.internet af te struien op zoek naar gelekte info.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - kesselman - 05-02-2020

Maar vooral..........Graz 1.0 had Kornisod Tongue


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 06-02-2020

Pluto en Elouan


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Wailer - 06-02-2020

(05-02-2020, 00:45)Uplift Wrote: Maar kan het oude Graz nog terugkomen? Met dezelfde topics en dezelfde look & feel? Dat zou echt bizar zijn.

En misschien komt het GRAZ shirt weer terug!


RE: Klein en minder fijn popnieuws - pudpong3 - 06-02-2020

Was een leuke tijd en het heeft voor mij best lang geduurd voordat ik Graz 2.0 vond. Inderdaad meer Pinkpop en Lowlands gehalte en overigens was ik 13 jaar geleden nog geen opa Wink


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 06-02-2020

Ach de nostalgie is leuk maar ik zie niet echt in waarom we een dood en begraven platform weer tot leven zouden wekken. Denk dat de community zoals die nu staat prima is. Het enige wat geen kwaad zou kunnen is een wat stabielere en snellere service. Maar verder heb ik niet het idee dat we veel missen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Fitz - 06-02-2020

Mando Fucking Diao


En in mindere mate;



Malcolm Middleton


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 06-02-2020

Vergeet Art Brut niet. Kid A en zijn gevolg infecteerden de 1.0 inderdaad met gitaarbandjes en Britse meuk.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 06-02-2020

Uplift was ook een stuk minder actief in mijn herinnering.  Tongue


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 06-02-2020

Klopt niet; de rest was gewoon actiever dan nu.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Max - 06-02-2020

*mompelt iets over boomers*


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 06-02-2020

Top lineupje hiero

https://www.donaufestival.at/en/programme/#preise


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Emile Jol - 07-02-2020

(05-02-2020, 00:45)Uplift Wrote: Maar kan het oude Graz nog terugkomen? Met dezelfde topics en dezelfde look & feel? Dat zou echt bizar zijn.
Ja, als het goed is ligt hij nog ergens om mijn vaders account


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 07-02-2020

Emile, leuk geprobeerd maar iedereen zit hier al.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 07-02-2020

Het zou echter wel enig zijn om het archief weer online te zien. Met name voor de vroegere muzieksmaak van mensen hier. Big Grin


RE: Klein en minder fijn popnieuws - ijskolibrietje - 07-02-2020

(07-02-2020, 00:30)Emile Jol Wrote:
(05-02-2020, 00:45)Uplift Wrote: Maar kan het oude Graz nog terugkomen? Met dezelfde topics en dezelfde look & feel? Dat zou echt bizar zijn.
Ja, als het goed is ligt hij nog ergens om mijn vaders account

Maar wat is werkelijk het nut, het nieuwe forum werkt prima en we hebben een admin die altijd snel dingen fixt en actief is. Een forum hosten is meer werk dan even een backup van je vaders pc terugzetten.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - atthedrive-in - 07-02-2020

(07-02-2020, 00:53)hythloth Wrote: Het zou echter wel enig zijn om het archief weer online te zien. Met name voor de vroegere muzieksmaak van mensen hier. Big Grin

Was ooit niet 30 seconds to mars acceptabel op dit forum


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Wailer - 07-02-2020

(07-02-2020, 08:50)atthedrive-in Wrote:
(07-02-2020, 00:53)hythloth Wrote: Het zou echter wel enig zijn om het archief weer online te zien. Met name voor de vroegere muzieksmaak van mensen hier. Big Grin

Was ooit niet 30 seconds to mars acceptabel op dit forum

Ook alleen maar omdat Jareth Leto zo'n lekker ding is