Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 15-04-2013

Proest Wrote:Ik denk dat het aantal 14 jarige tegenvalt en het toch vooral 16-24 is. Al moet ik bekennen nog nooit bij een optreden van de beste man geweest te zijn. Net als de meeste hier vermoed ik zo.

Nee, joh ik heb hem ooit in OT301 gezien als voorprogramma van Balam Acab. Was hij toch iets meer post-punk dan dat hij nu is.


Klein en minder fijn popnieuws - Eraser - 15-04-2013

Proest Wrote:Ik denk dat het aantal 14 jarige tegenvalt en het toch vooral 16-24 is. Al moet ik bekennen nog nooit bij een optreden van de beste man geweest te zijn. Net als de meeste hier vermoed ik zo.


Heb een optreden van hem gezien toen ik nog in het Sportpaleis werkte, en toen waren het allemaal kinderen tussen de 6 en de 14. Middenplein was toen zelfs zittend gemaakt voor al die kinderen.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-04-2013

In de Volkskrant vanmorgen stond iets over een meisje van 14, jongen van 17 en een kerel van 53.

Hij trekt dus een vrij divers publiek Wink

Oh en ik denk dat 90% niets heeft gezien omdat natuurlijk alles op je mobieltje in brakke kwaliteit moet staan.

Edit: eigenlijk is een concert van Bieber dus een predatorfest.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-04-2013

Nice: http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muzieknieuws/article/detail/1614906/2013/04/15/Yeah-Yeah-Yeahs-Steek-je-smartphone-weg-bij-optreden.dhtml


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 15-04-2013

Uplift Wrote:Nice: http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muzieknieuws/article/detail/1614906/2013/04/15/Yeah-Yeah-Yeahs-Steek-je-smartphone-weg-bij-optreden.dhtml

Bij een optreden van Jack White werd van te voren ook vriendelijk verzorgd het concert in 3D te bekijken in plaats van in 2D.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-04-2013

Nu vind ik dat echt nog mee vallen in België, toch zeker bij de optredens waar ik heen ga. Ik neem foto's en film soms ook, maar dan wel met een echt toestel en niet te lang achter elkaar. Maar als mij verzocht wordt dat niet te doen, geen probleem.

Zal wel eerder een fenomeen zijn bij erg bekende artiesten/grote namen.


Klein en minder fijn popnieuws - kesselman - 15-04-2013

ik vind het een prima idee.
De proffesionele fotografen krijgen meestal ook 2 nummers om hun plaatjes te schieten en dan moeten ze oprotten.

Zou ik geen slecht idee vinden als dat voor iedereen gaat gelden.


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 15-04-2013

Bij Atoms for Peace waren ze ook behoorlijk streng, daar werden camera's en mobieltjes in beslag genomen als men fotografeerde.

Gaat mij een beetje te ver. In de kleinere zalen is een eventueel verbod nog wel te handhaven. In zalen van het formaat Ziggo Dome lijkt handhaving me redelijk kansloos.

Je kunt je afvragen hoe fijn het is als er een beveiliger door het publiek komt banjeren op zoek naar de dader. Heb dat op Lowlands aantal keer gezien maar dan bij rokers en dat is soms best een sneu tafereel.


Klein en minder fijn popnieuws - RH80 - 15-04-2013

Vreemd dat dat bij Atoms for Peace zo streng was, in Berlijn heeft Yorke nog een rant gegeven aan de security dat ze het de mensen niet mochten verbieden.
http://www.youtube.com/watch?v=-_veOg21CoY


Klein en minder fijn popnieuws - SebasD - 15-04-2013

Maar was AFP in Berlijn onlangs niet in de Berghain? Weet niet juist hoe het zit voor de concerten maar in de club zelf hebben ze strenge regels daarrond dus misschien dat het daardoor was? Hoewel er genoeg video's op YouTube terug te vinden zijn...


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 15-04-2013

Er zijn ook artiesten die publiek juist vragen licht te geven met hun telefoons (ipv aanstekers, of heb ik dit alleen uit die reclame met Robbie Williams?).

Ik vind het zelf ook irritant, die telefoons, maarja..


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 15-04-2013

SebasD Wrote:Maar was AFP in Berlijn onlangs niet in de Berghain? Weet niet juist hoe het zit voor de concerten maar in de club zelf hebben ze strenge regels daarrond dus misschien dat het daardoor was? Hoewel er genoeg video's op YouTube terug te vinden zijn...

Klopt. DJ set was in de club. Daar zal het ook eerder mee te maken hebben gehad, dan met de wens van Yorke en Godrich.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-04-2013

Feitelijk kunnen die schermen mij geen reet schelen, zolang er maar niet geouwehoerd wordt.

En opnieuw: lijkt me meer een Amerikaans fenomeen/iets te zijn dat hoort bij Beyonce-concerten en zo. Op de derde rij bij een Radiohead concert in Keulen zag ik maar een paar mensen foto's nemen (met echte toestellen, dus dat heeft enig nut), en geen ingrijpende security. Idem voor Ziggo Dome. Dat waren voor mij de enige twee grote optredens die ik vorig jaar heb gedaan, maar het is wel een aanwijzing.

Punt is: als iets stoort, dan is het goed dat de artiesten en de organisatie ingrijpen. Zelfs al vind je het overdreven, dan nog lijkt het me evident dat deze dingen gerespecteerd moeten worden.


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 16-04-2013

10 jaar geleden bij A Perfect Circle in de 013 moets iedereen met een telefoon met camera die van te voren inleveren toch?


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 16-04-2013

Bij Tool in Brussel (meen eind 2006) kon je zonder fouilleren doorlopen. Vervolgens stond security tijdens optreden om de haverklap met zaklampen in publiek te schijnen om filmen en fotograferen tegen te gaan. Dit ging hele show door.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 16-04-2013

halfempty/full Wrote:10 jaar geleden bij A Perfect Circle in de 013 moets iedereen met een telefoon met camera die van te voren inleveren toch?

dat zou nu veel teveel gedoe opleveren, lijkt mij


Klein en minder fijn popnieuws - Proest - 16-04-2013

Toch vind het ik het absoluut een goed idee, alle telefoons gewoon inleveren bij een concert op straffe van eruit gezet worden.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 16-04-2013

Proest Wrote:Toch vind het ik het absoluut een goed idee, alle telefoons gewoon inleveren bij een concert op straffe van eruit gezet worden.

Wat is dit voor communistische onzin die je hier uitslaat? Lekker onderbouwd ook.


Klein en minder fijn popnieuws - Wailer - 16-04-2013

matthijs603 Wrote:
halfempty/full Wrote:10 jaar geleden bij A Perfect Circle in de 013 moets iedereen met een telefoon met camera die van te voren inleveren toch?

dat zou nu veel teveel gedoe opleveren, lijkt mij

Nee hoor, nu heeft iedere telefoon een camera.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 17-04-2013

Belgisch verbod op met winst doorverkopen van tickets

In België gaan ze het met winst doorverkopen van concert- en sporttickets binnenkort verbieden. Hiervoor heeft de Kamercommissie Bedrijfsleven vandaag akkoord gegeven. Enkel administratieve kosten mogen de oorspronkelijke ticketprijs nog verhogen.

Hiermee wordt de volledig uit de hand gelopen zwarthandel tegen gegaan. Het is vooral ingericht om de woekerprijzen die online verkoopbedrijven zich vragen tegen te gaan, maar de wet geldt evengoed voor occasionele doorverkoop met winst door particulieren.

“Op internet vind je vandaag tickets voor Tomorrowland aan 7.792 euro, voor Beyoncé aan 189 of The Wall van Roger Waters (wat nog niet eens is uitverkocht) aan 150 euro” zegt CD&V’er Jef Vandenbergh, één van de indieners van de tekst.

“Malafide figuren kopen immers massaal tickets op de primaire markt, waardoor bewust een kunstmatige schaarste wordt gecreëerd”, zegt ook Open Vld’er Willem Frederik Schiltz. “Die kunstmatige opdrijving van de prijs ontzegt een grote groep mensen zo de toegang tot culturele en sportieve evenementen tegen een eerlijke prijs.”

Het doorverkopen met winst wordt dus verboden, tevens ook de doorverkoop voor de start van de officiële verkoop, de georganiseerde doorverkoop en zelfs ook de doorverkoop van gratis gekregen of gewonnen tickets met winst.

Ben je gedupeerd dan kun je als koper de meerkosten weer terugvorderen. Indien de verkoper daar niet op ingaat dreigen er geldboetes van 250 tot 10.000 euro. Er wordt hard gewerkt om deze wet nog voor de zomer van kracht te laten zijn.

Hopelijk volgt ook Nederland snel, onlangs werden de malafide praktijken in Nederland nog aan het licht gebracht. Maar Den Haag kennende


Klein en minder fijn popnieuws - atthedrive-in - 17-04-2013

En wie gaat het controleren?


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 18-04-2013

This is the worst Radiohead tattoo http://t.co/7EeTBdSGAe


OMG


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 18-04-2013

Je verwacht je aan iets ergs, maar hiervan krijgt een mens zelfmoordneigingen.


Klein en minder fijn popnieuws - Stefan - 18-04-2013

Geen idee of iemand het hier interesseert, maar John Mayer staat 22 oktober in Ziggo Dome.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 18-04-2013

Schijnt een goede gitaarspeler te zijn, maar zijn muziek is kut en het is een wandelend lijk.

Enige waarom hij nog enige respect zou kunnen krijgen is omdat hij allerlei bekende, domme wijven neukt en ze vervolgens dumpt.