Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 23-07-2019

Ja vet! Natuurlijk even afwachten hoe de nieuwe bassist is, gezien de bass lijntjes best een belangrijk deel van de muziek waren. Maar tof dat ze er weer bovenop zijn gekomen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 23-07-2019

Oh, ik wist niet eens dat die oorspronkelijke 4chan-mongool bassist weg was.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 23-07-2019

Jup, er was nogal wat te doen rondom de band met de zanger en z'n verslaving en die mafkees bassist van voorheen. Maar de zanger schijnt dus al twee jaar clean te zijn en ze hebben een nieuwe bassist. Ik hoop op een vette nieuwe plaat, blijft een toffe band tenslotte. Denk dat er maar weinig bands met slechts twee albums zijn die ik zoveel heb beluisterd als deze gasten.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 24-07-2019

https://www.youtube.com/watch?v=T-F9VspY9Mw

Nieuw nummertje van DIIV dus, ik keur hem goed.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 24-07-2019

Moet even op gang komen en van het baswerk moet dit nummer het niet hebben, maar vanaf de uitbarsting halverwege gaat 'ie goed ja.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 25-07-2019

"Stack die money als een fucking jood"

Ik snap best dat Sevn Alias dan boos is.

https://www.gelderlander.nl/oost-gelre/marcel-van-roosmalen-na-ophef-over-racisme-op-zwarte-cross-wat-is-dit-voor-selectieve-verontwaardiging~add2042a/


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 25-07-2019

Humor moet inderdaad kunnen, maar waarom kunnen die columnisten niet gewoon hun mond houden en de problematiek niet verder voeden? Zijn ze dan enkel daarvoor nuttig?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 25-07-2019

Hij heeft vast eenzelfde column geschreven waarin hij zijn vrouw voor racist uitmaakte toen zij Rihanna een niggabitch noemde.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 25-07-2019

(25-07-2019, 09:39)Uplift Wrote: Humor moet inderdaad kunnen, maar waarom kunnen die columnisten niet gewoon hun mond houden en de problematiek niet verder voeden? Zijn ze dan enkel daarvoor nuttig?

Deze column vond ik dan wel raak
https://www.ad.nl/binnenland/de-suggestie-dat-de-zwarte-cross-moedwillig-een-club-wil-buitensluiten-is-lachwekkend~a002cccb/?referrer=https://www.google.nl/


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 25-07-2019

Weer zo'n columnist die niets beter te doen had. Pick your fucking battles, zeg.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kalters - 25-07-2019

Centristen. Next.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 25-07-2019

(25-07-2019, 10:15)Uplift Wrote: Weer zo'n columnist die niets beter te doen had. Pick your fucking battles, zeg.

Waarom zou die AD-gast hier niet over mogen beginnen; alleen omdat extreemrechts er aan de haal mee kan gaan? Er bestaan nou eenmaal van die performative woke eikels die dit soort intimidatie-acties gebruiken (zoals die heckler laatst bij Deerhunter). Zoiets helpt rechts veeeeeeel meer in de hand dan door zo'n redelijke column te schrijven.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 25-07-2019

Die AD gast (en zoveel anderen) verhogen de nieuwswaarde van dit soort non-items en vergissen zich vooral van strijd. Neen, we mogen niet te lichtgeraakt zijn. Ja, we moeten geduld hebben met mensen die identity politics over alles heen strooien en zich ook heel vaak van strijd(toneel) vergissen. Beide fenomenen zijn echter een compleet ander verhaal en gestoeld op andere verhoudingen en machtsrelaties in de maatschappij. Overdreven identity politics is met name een uiting van onmacht en politieke ontheemding, terwijl columns als deze in essentie de moraal, logica en ideologie van de heersende klasse overbrengen.

Als rechts effectief meer geholpen wordt door idioten die het goed bedoelen (of gewoon op een dwaalspoor zitten), dan gebeurt dat nota bene met de hulp van dit soort columns en standpunten. Want eerst moet je het klimaat kunnen creëren, en dan pas volgt fenomeen x of y als katalysator.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 25-07-2019

Ik realiseer mij zeker dat dit soort berichten/columns over het algemeen worden geschreven als clickbait, en dat het als afleiding wordt gebruikt zodat er geen ophef wordt gemaakt over ècht belangrijke zaken. Echter blijft er een element van bad faith idioten die verder gaan dan alleen maar op een dwaalspoor zitten, en overduidelijk alleen maar voor eigen gewin proberen te scoren wegens narcisme of anders persoonlijkheidsstoornissen. Daar moet korte metten mee worden gemaakt, zodat het niet ten koste gaat van iedereen die het wel goed bedoelt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 25-07-2019

Zeer zeker, en dat laatste is de taak van links. Maar links is momenteel het Manchester United onder de politieke stromingen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 26-07-2019

Lol, niet van de Hard Times: https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/orange_goblin_frontnan_high-fived_a_fan_so_hard_that_he_dislocated_his_shoulder.html?fbclid=IwAR1M5T4ewzCk7Dj5USRWgw8GUx_Wxqu3sxaBUhVggCH_-ryTf-Lj5nf0mq8

en franciscoperez is hiet niet om ons PS-scoops te geven, maar wel om te spammen - FYI


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 07-08-2019

Nog geen Europese data tot dusver, maar The Locust gaat weer shows doen. Hopelijk een Roadburn semi-headliner?

http://www.brooklynvegan.com/the-locust-announce-first-show-in-four-years-planning-more-dates-new-music/


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 18-08-2019

https://www.nu.nl/weekend/5978909/wat-zijn-de-verschillen-tussen-nederlandse-en-belgische-festivals.html#coral_talk_wrapper

Lowlands of Pukkelpop: dit weekend kunnen muziekliefhebbers kiezen tussen twee grote festivals. Wat onderscheidt deze twee evenementen? En zijn er überhaupt grote verschillen tussen Nederlandse en Belgische festivals? NU.nl vraagt het twee kenners die de scene in beide landen op de voet volgen.

"Belgische festivalbezoekers zijn grotere muziekkenners en hebben een progressievere smaak", trapt festivalpresentator Otto-Jan Ham af. "Dat komt vooral omdat er in Vlaanderen meer alternatieve muziek op de radio wordt gedraaid. Belgen zijn dus kritischer en gaan vooral voor de line-up naar een festival."

De geboren Nederlander, die in Vlaanderen woont, werkte onder meer voor het radiostation Studio Brussel en presenteert al jaren op Pukkelpop en Rock Werchter. Hij ziet Lowlands echt als een 'Hollands feestje'.

"Qua muzikale programmering zitten Lowlands en Pukkelpop heel dicht bij elkaar. Maar toch voelt het anders. Lowlands is frivool met veel randprogrammering en misschien zelfs wat carnavalesker. Pukkelpop is een écht muziekfestival. Je zult daar niet zo snel iemand in een Borat-string rond zien lopen."

Volgens de presentator zijn er dan ook weinig Belgen die richting de Flevopolder trekken dit weekend. Maar andere festivals zijn juist wel erg in trek bij onze zuiderburen, zegt hij.

"Omdat de Belgen ook erg prat gaan op hun goede smaak, zijn het Best Kept Secret Festival en Down The Rabbit Hole, waar heel progressief geprogrammeerd wordt, juist heel populair. Daar kijken ze hier jaarlijks likkebaardend naar uit, vooral omdat er in Vlaanderen niet echt van dit soort grotere festivals zijn."

Dat Rock Werchter dan weer een trekpleister is voor veel Nederlandse muziekfans, verbaast Ham niets. Al werd daar in de beginjaren wel vreemd van opgekeken.

"Vlamingen hebben een chronisch minderwaardigheidscomplex en toen de Nederlanders 'hun' festival begonnen te overspoelen, waren er wel mensen die daar moeite mee hadden. Inmiddels is 'de Hollander' echt een onderdeel van Rock Werchter geworden en gaat het allemaal prima samen."

Op een Belgisch festival kom je minder opvallend geklede mensen tegen dan op Nederlandse festivals, zoals hier op De Leuke Festival in Utrecht. (Foto: De Leuke Festival)

Arne van Terphoven is auteur van Het Festivalgevoel, waarin hij de wereld van Pinkpop, Rock Werchter, Pukkelpop en Lowlands beschrijft. Hij erkent dat festivalorganisatoren in België andere prioriteiten hebben dan hun Nederlandse collega's.

"Belgen vinden muziek voldoende en daar begint dus alles", zegt hij. "In ons land moet het toch meer een feestje zijn. Lowlands zet speciaal in op een totaalbeleving met onder meer theater, ballet en exotisch eten. Dat waarderen we hier enorm, maar Belgen zitten daar helemaal niet op te wachten."

Volgens Van Terphoven zoeken onze zuiderburen hun euforie vooral in het samenzijn bij bijzondere acts. Iets waar de Vlaamse organisatoren zelfs op inspelen.

"Op veel festivals wordt daar sinds een tijdje met een crowd-control-systeem gewerkt, waarbij je alleen van achteren de tent in kunt en niet meer via de zijingangen. Dat betekent dat je vooraf echt keuzes moet maken en niet zomaar even kunt binnenwandelen. Dat geeft een bijzondere sfeer, want de mensen die vooraan staan, zijn echte fans en dat geeft een extra dimensie aan een optreden."

De attitude van de Nederlandse fans is volgens Van Terphoven totaal niet te vergelijken met die van de Belgische muziekliefhebbers op festivals.

"Nederlanders zijn simpelweg verwender. Die staan voor een podium met de houding: laat maar zien waarom ik uit mijn dak moet gaan. In België merk je een collectiever gevoel bij shows. Daar is het meer: we zijn hier en gaan er samen met de artiest op het podium iets van maken. Dat is toch een compleet andere beleving, waar ik persoonlijk meer van hou."

Ondanks de minder intense muziekbeleving, denkt Van Terphoven dat een festival als Lowlands zeker op andere vlakken veel pluspunten heeft.

"Je kunt na Lowlands een gesprek met iemand hebben die een totaal ander festival heeft beleefd dan jij. Dat vind ik dan juist weer het mooie aan een diverse programmering, met onder meer al die randoptredens en een volwaardig danceprogramma in de nacht. De hedendaagse festivalbezoeker in Nederland is immers een alleseter, waarbij het 'erbij geweest zijn' altijd een grote rol zal blijven spelen."


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Maynard-J - 18-08-2019

Dat imago van de Belgen heeft anders een aardige deuk opgelopen dit weekend.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Rietadt - 27-08-2019

FIB Benicassim heeft een lijst gepost in een Google Drive met artiesten die ze mogelijk voor volgend jaar kunnen boeken. Is volgens efestivals niet gebaseerd op speculatie, maar op concrete info over wie wel of niet gaat touren. Interessant ook voor de voorspellingen voor andere festivals.

[spoiler] The Killers
Twenty One Pilots
Two Door Cinema Club
Alt J
Florence and the Machine
Post Malone
Neil Young
Bon Iver
The Hives
Biffy Clyro
Tom Odell
Of Monsters And Men
Crystal Fighters
Foster The People
Clean Bandit
Lewis Capaldi
Foals
Die Antwoord
Passion Pit
Bloc Party
The Kooks
Imagine Dragons
Phoenix
Panic At The Disco
Years & Years
Kaiser Chiefs
Bastille
Cut Copy
Hot Chip
Liam Gallagher
MGMT
Billie Eilish
Anne-Marie
Dua Lipa
Rita Ora
Ellie Goulding
Zara Larsson
Cage The Elephant
Halsey
Mabel
Vampire Weekend
Tove Lo
Chance The Rapper
AJ Tracey
Mark Ronson
Troye Sivan
Becky Hill
Royal Blood
Kasabian
Kodaline
Franz Ferdinand
Keane
Snow Patrol
The Black Keys
Green Day
Mumford & Sons
HAIM
Depeche Mode
Pearl Jam
Wilco
Tame Impala
Empire of the Sun
The Vaccines
Wolf Alice
James Bay
Red Hot Chili Peppers
Foo Fighters
Garbage
Mac Demarco
The Libertines
21 savage
Craig David
The Rapture
The Script
Glass Animals
Metronomy
The Lumineers
Mura Masa
Jorga Smith
Futureheads
Charlie Puth
Hozier
Tom Walker
Yo La Tengo
Warpaint
Snoop Dogg
Slaves
Sam Smith
Lizzo
Bazzi
Khalid
Stormzy
Dominic Fike
Aitch
Joel Corry
Lil Tecca
Burna Boy
Lil Nas X
Dermot Kennedy
Normani
Supergrass
Elbow
Thom Yorke
Radiohead
Macklemore [/spoiler]


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 27-08-2019

(27-08-2019, 17:56)Rietadt Wrote: Die Antwoord

Die zijn toch ge-cancelled?

[spoiler]Radiohead en Depeche Mode zijn opvallende namen, maar ik denk niet dat die weer gaan touren voordat er een nieuw album uit is.[/spoiler]


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 27-08-2019

Ik vind The Rapture wel een opvallende naam want ik had nog niets gehoord over een eventuele reünie. Maar Echoes integraal lijkt me wel wat eigenlijk. Verder een enorme kutlijst maar dat is gegeven het festival niet zo gek.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 27-08-2019

The Rapture deed dit jaar al wat shows, o.a. op Just Like Heaven festival.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 27-08-2019

(27-08-2019, 18:31)hythloth Wrote: [spoiler]Radiohead en Depeche Mode zijn opvallende namen, maar ik denk niet dat die weer gaan touren voordat er een nieuw album uit is.[/spoiler]

Lijkt mij ook nog te vroeg, zit meestal meer tijd tussen, zeker bij de tweede verwacht ik pas weer iets in 2021 (elke vier jaar een album). Of ze moeten een greatest hits tour gaan doen?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 27-08-2019

Zou best kunnen, fijn cashen met een grote greatest hits tour voordat Gahan te oud wordt om pirouettes te doen op het podium.