Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Martijn - 11-06-2019

Efterklang komt na zeven jaar terug met een nieuwe plaat, Altid Sammen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 12-06-2019

[Image: 62306436_2254426451307111_70947652210922...e=5D816F65]

Hahahahahahahaha.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 12-06-2019

Niet bekend met dit festival. Wat is de grap precies?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 12-06-2019

(12-06-2019, 21:34)Piet Knaak Wrote: Niet bekend met dit festival. Wat is de grap precies?

Dit zegt genoeg, hopelijk.

[Image: b296f4d60d68a618bccb6ff08ec0616b.jpg]


RE: Klein en minder fijn popnieuws - rob12nl - 12-06-2019

Ticketswap concurrent:

https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/388123-ticketmaster-komt-met-eigen-versie-van-ticketswap


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 12-06-2019

(12-06-2019, 21:39)Kreuz Wrote:
(12-06-2019, 21:34)Piet Knaak Wrote: Niet bekend met dit festival. Wat is de grap precies?

Dit zegt genoeg, hopelijk.

[Image: b296f4d60d68a618bccb6ff08ec0616b.jpg]

The Strokes (en hun fans) hebben echt geen geluk dit jaar, eerst geluidsproblemen op APE en dan de shows op GovBall en dit festival die worden afgezegd.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Max - 13-06-2019

https://www.ad.nl/show/zorgen-deze-oordopjes-voor-een-revolutie-bij-liveconcerten~a605c9f6/

Dit is best een cool concept voor geluidsnobs.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 13-06-2019

(12-06-2019, 21:53)rob12nl Wrote: Ticketswap concurrent:

https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/388123-ticketmaster-komt-met-eigen-versie-van-ticketswap

Vooral hiermee kunnen ze het Ticketswap alsnog lastig maken: "We gaan de oorspronkelijke barcode van het kaartje ongeldig maken en maken een hele nieuwe barcode zodra het ticket wordt doorverkocht. Anders kan het nog steeds voorkomen dat iemand een kaartje meerdere keren verkoopt of zelf naar binnen gaat met dat ticket."


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 13-06-2019

Dat klinkt best aardig, zou het wel eens willen testen in een zaal met een beperkte akoestiek. Grappig dat uitgerekend de Ziggo zo iets al in huis haalt, een zaal die op zich bekend staat om de al goede akoestiek.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - metal bouwie - 13-06-2019

Dus als gebruiker heb je straks de keus om je kaartje te verkopen waar je wat aan overhoudt of je kaartje verkopen waarbij je bovendien nog wat servicekosten moet betalen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 13-06-2019

Die barcode inwisselen voor een nieuwe is natuurlijk wel ideaal, maar kan enkel als de promotor meewerkt. Dus het kan goed zijn dat een kaartje voor BKS, verkocht via die nieuwe site van LN/Mojo niet voorzien is van een nieuwe barcode. Terwijl een kaartje voor DTRG of Pinkpop wel voorzien is van een nieuwe barcode.
Wordt het nog onduidelijker voor de consument.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 13-06-2019

(13-06-2019, 10:06)JorisR Wrote:
(12-06-2019, 21:53)rob12nl Wrote: Ticketswap concurrent:

https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/388123-ticketmaster-komt-met-eigen-versie-van-ticketswap

Vooral hiermee kunnen ze het Ticketswap alsnog lastig maken: "We gaan de oorspronkelijke barcode van het kaartje ongeldig maken en maken een hele nieuwe barcode zodra het ticket wordt doorverkocht. Anders kan het nog steeds voorkomen dat iemand een kaartje meerdere keren verkoopt of zelf naar binnen gaat met dat ticket."

Ja dat is mij dus ooit overkomen (mijn eerste en laatste ticketswap ervaring ooit). Ik kocht een kaartje van iemand die best betrouwbaar leek, FB even beken etc. Bleek die gast zijn kaart al gekocht op Ticketswap te hebben van iemand anders, en toen weer door had verkocht aan mij. En blijkbaar was mijn verkoper opgelicht door zijn verkoper.

Maar volgens Ticketswap moest ik het wel oplossen met de verkoper van mijn verkoper. Terwijl ik daar niet eens iets gekocht had, wat ook problemen gaf bij de aangifte om je geld terug te krijgen. Was ook erg slappe happe die service van Ticketswap. Sinds dien nooit meer gebruik van durven te maken helaas.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 13-06-2019

Quote:Concertorganisator MOJO sluit zich aan bij het nieuwe platform van Ticketmaster en belooft een waterdicht systeem aan te bieden waarbij verkopers geen winst mogen maken

Nee, die winst maakt MOJO liever zelf


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 13-06-2019

(13-06-2019, 10:27)BigBird Wrote: Die barcode inwisselen voor een nieuwe is natuurlijk wel ideaal, maar kan enkel als de promotor meewerkt. Dus het kan goed zijn dat een kaartje voor BKS, verkocht via die nieuwe site van LN/Mojo niet voorzien is van een nieuwe barcode. Terwijl een kaartje voor DTRG of Pinkpop wel voorzien is van een nieuwe barcode.
Wordt het nog onduidelijker voor de consument.

Huh.. ik neem aan dat LN/Mojo de barcode in eerste instantie al scant doormiddel van de barcode of het een legale kaart is of niet. Komt hij niet in hun database voor dan kan je hem dus ook niet uploaden. Dus denk niet dat ze voor andere evenementen uberhaupt iets aannemen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 13-06-2019

Ik heb afgelopen jaren stuk of 6 kaarten gekocht via Ticketswap en altijd binnen weten te komen. Nu ben ik dan ook altijd op tijd aanwezig bij concerten, dus dat scheelt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 13-06-2019

(13-06-2019, 10:33)BigBird Wrote: Ik heb afgelopen jaren stuk of 6 kaarten gekocht via Ticketswap en altijd binnen weten te komen. Nu ben ik dan ook altijd op tijd aanwezig bij concerten, dus dat scheelt.

Jij neemt voor elke concert een volledige vrije dag?

Als ik tot 17.30/18.00 moet werken ben ik nooit als eerste in Amsterdam vanuit Brabant natuurlijk.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 13-06-2019

(13-06-2019, 10:31)Indiaantje89 Wrote:
(13-06-2019, 10:27)BigBird Wrote: Die barcode inwisselen voor een nieuwe is natuurlijk wel ideaal, maar kan enkel als de promotor meewerkt. Dus het kan goed zijn dat een kaartje voor BKS, verkocht via die nieuwe site van LN/Mojo niet voorzien is van een nieuwe barcode. Terwijl een kaartje voor DTRG of Pinkpop wel voorzien is van een nieuwe barcode.
Wordt het nog onduidelijker voor de consument.

Huh.. ik neem aan dat LN/Mojo de barcode in eerste instantie al scant doormiddel van de barcode of het een legale kaart is of niet. Komt hij niet in hun database voor dan kan je hem dus ook niet uploaden. Dus denk niet dat ze voor andere evenementen uberhaupt iets aannemen.

Ik bedoel te zeggen, dat ze die barcode voor LN/Mojo evenementen altijd kunnen omwisselen. Maar als Friendly Fire liever met Ticketswap werkt en niet met LN/Mojo, dan kun je de kaart misschien wel verkopen via die site van LN/MOJO, maar de barcode valt dan niet te vernieuwen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 13-06-2019

Er hoeft niet per se sprake te zijn van kwade bedoelingen. Mijn via Ticketswap gekochte kaartje bij Nick Cave in Ziggo Dome bleek al gebruikt, en de verkoopster was oprecht per ongeluk met de verkochte kaart naar binnen gegaan. Stom natuurlijk, maar ze bood meteen aan terug te betalen, en ik was via een andere TS-kaart alsnog binnen. Door barcodes aan te passen bij doorverkoop, voorkom je dit soort gedoe hopelijk.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 13-06-2019

(13-06-2019, 10:34)Indiaantje89 Wrote:
(13-06-2019, 10:33)BigBird Wrote: Ik heb afgelopen jaren stuk of 6 kaarten gekocht via Ticketswap en altijd binnen weten te komen. Nu ben ik dan ook altijd op tijd aanwezig bij concerten, dus dat scheelt.

Jij neemt voor elke concert een volledige vrije dag?

Als ik tot 17.30/18.00 moet werken ben ik nooit als eerste in Amsterdam vanuit Brabant natuurlijk.

Geen volledige vrije dag, maar als ik dinsdag naar Tool ga ben ik voor de spits/avonddrukte in Amsterdam, dus dan vertrek ik om 15:00 uur uit Limburg.

Zelfde voor shows in Antwerpen of Keulen, dan ben ik voor 18:00 uur aanwezig en ga ik ergens wat eten en een biertje drinken.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 13-06-2019

(13-06-2019, 10:35)BigBird Wrote:
(13-06-2019, 10:31)Indiaantje89 Wrote:
(13-06-2019, 10:27)BigBird Wrote: Die barcode inwisselen voor een nieuwe is natuurlijk wel ideaal, maar kan enkel als de promotor meewerkt. Dus het kan goed zijn dat een kaartje voor BKS, verkocht via die nieuwe site van LN/Mojo niet voorzien is van een nieuwe barcode. Terwijl een kaartje voor DTRG of Pinkpop wel voorzien is van een nieuwe barcode.
Wordt het nog onduidelijker voor de consument.

Huh.. ik neem aan dat LN/Mojo de barcode in eerste instantie al scant doormiddel van de barcode of het een legale kaart is of niet. Komt hij niet in hun database voor dan kan je hem dus ook niet uploaden. Dus denk niet dat ze voor andere evenementen uberhaupt iets aannemen.

Ik bedoel te zeggen, dat ze die barcode voor LN/Mojo evenementen altijd kunnen omwisselen. Maar als Friendly Fire liever met Ticketswap werkt en niet met LN/Mojo, dan kun je de kaart misschien wel verkopen via die site van LN/MOJO, maar de barcode valt dan niet te vernieuwen.

Die gaan echt geen Friendly Fire evenementen accepteren hoor, dat zou ook erg dom zijn want voor hun is dat het probleem van een ander. Ook vast een hoop gezeik kwa extra service support. Lijkt me niet dat ze die problemen opzichzelf af gaan roepen. Heeft ook totaal geen nut voor Mojo/LN.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Max - 13-06-2019

(13-06-2019, 10:06)Piet Knaak Wrote: Dat klinkt best aardig, zou het wel eens willen testen in een zaal met een beperkte akoestiek. Grappig dat uitgerekend de Ziggo zo iets al in huis haalt, een zaal die op zich bekend staat om de al goede akoestiek.

Ja dat dacht ik ook, maar wel heel goed dat ze een dergelijke innovatie de kans geven daar!


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Maynard-J - 18-06-2019

(13-06-2019, 09:37)Max Wrote: https://www.ad.nl/show/zorgen-deze-oordopjes-voor-een-revolutie-bij-liveconcerten~a605c9f6/

Dit is best een cool concept voor geluidsnobs.

Heb dit getest bij Elton John zonet in de Ziggo. Helaas maskte de ontvanger bij mij heel moeizaam verbinding met de app, dat ging volgens de Peex-crew nog niet goed met alle modellen smartphone. En toen ie het eindelijk deed klonk het geluid (ook met alle mixschuiven vol open) veel te zacht om over het zaalgeluud heen hoorbaar te zijn. Geld terug dus. Jammer, het is best een interessant idee en de dopjes zaten ook niet verkeerd.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Gretz - 20-06-2019

(13-06-2019, 10:37)JorisR Wrote: Er hoeft niet per se sprake te zijn van kwade bedoelingen. Mijn via Ticketswap gekochte kaartje bij Nick Cave in Ziggo Dome bleek al gebruikt, en de verkoopster was oprecht per ongeluk met de verkochte kaart naar binnen gegaan. Stom natuurlijk, maar ze bood meteen aan terug te betalen, en ik was via een andere TS-kaart alsnog binnen. Door barcodes aan te passen bij doorverkoop, voorkom je dit soort gedoe hopelijk.

Automatisch nieuwe barcodes genereren is inderdaad vrijwel de perfecte oplossing. Ticketswap werkt al met verschillende festivals en popzalen (waaronder Botanique en volgens mij ook Ekko) samen in het systeem secure swap. Oude barcode wordt bij uploaden direct ongeldig gemaakt en de laatste koper ontvangt een kaartje dat sowieso werkt. Het kan alleen nog misgaan als het oude kaartje alsnog ook via een ander kanaal (facebook/marktplaats) wordt verkocht, maar dan is het gewoon de koper er zelf voor kiest om dat risico te nemen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 28-06-2019

Google dit weekend regelmatig op nieuws over Vestiville, want dat wordt briljant:
https://www.hln.be/in-de-buurt/lommel/twijfels-bij-wachtende-vestiville-gangers-als-cardi-b-niet-komt-breek-ik-het-kot-af~a9b16417/


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 28-06-2019

HASHTAGLIMBURG