Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-02-2019

(12-02-2019, 11:50)Uplift Wrote: Nee, niet genoeg. En het laatste wat ze nodig hebben, zijn mensen als jij.

Inderdaad, ze hebben niks aan mensen die voor hard werken en je best doen zijn, en jezelf onderscheiden op kwaliteit ipv voortrekkerij op gender of huidskleur.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-02-2019

Ach gast ga gewoon FVD stemmen en rot op.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-02-2019

Ik stem al jaren op Marianne Thieme, heb jij even pech.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - TheUncleG - 12-02-2019

(12-02-2019, 11:57)Uplift Wrote: Ja, want het is toch zo erg als mensen over belangrijke thema's in discussie gaan en men komt er niet uit. Dat is lastig en je wordt er niet vrolijk van.

Ik vind het bijvoorbeeld ook altijd kut als één of andere klimaatontkenner op z'n dak krijgt van een wetenschapper. ZO vermoeiend, wie heeft dat nu nodig.

Klopt, alleen valt dit onderhand meer te vergelijken met een hond die achter zijn eigen staart aanrent i.p.v. een fatsoenlijke discussie.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 12-02-2019

(12-02-2019, 12:02)BigBird Wrote: Ik stem al jaren op Marianne Thieme, heb jij even pech.

Maar dat is een vrouw?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - ijskolibrietje - 12-02-2019

(12-02-2019, 12:17)TheUncleG Wrote:
(12-02-2019, 11:57)Uplift Wrote: Ja, want het is toch zo erg als mensen over belangrijke thema's in discussie gaan en men komt er niet uit. Dat is lastig en je wordt er niet vrolijk van.

Ik vind het bijvoorbeeld ook altijd kut als één of andere klimaatontkenner op z'n dak krijgt van een wetenschapper. ZO vermoeiend, wie heeft dat nu nodig.

Klopt, alleen valt dit onderhand meer te vergelijken met een hond die achter zijn eigen staart aanrent i.p.v. een fatsoenlijke discussie.

Waarom vind jij dit geen fatsoenlijke discussie? Uit de #thenewnormal discussie is gebleken dat vrouwen nog altijd meer moeite hebben om door te breken omdat opa's niet kunnen accepteren dat vrouwen ook goede muziek maken. Een festival heeft ook een curerende rol, maar zodra er aandacht wordt gegeven aan het cureren van vrouwen of mensen uit andere culturen moet er direct een probleem van worden gemaakt. Ik kan me hierom goed vinden in de vergelijking van Uplift.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-02-2019

Plus: wie bepaalt wat een fatsoenlijke discussie is. Het is niet omdat nieuw rechts als een ander soort 'nieuw normaal' geïntroduceerd heeft dat alles als argument mag gelden, dat er daarom nog geen belangrijke discussies uitgevochten kunnen worden. Het allemaal op een hoopje gooien en dan zeggen dat het niet fatsoenlijk is, is exact wat de FVD'ers van deze wereld willen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - TheUncleG - 12-02-2019

(12-02-2019, 12:21)ijskolibrietje Wrote:
(12-02-2019, 12:17)TheUncleG Wrote:
(12-02-2019, 11:57)Uplift Wrote: Ja, want het is toch zo erg als mensen over belangrijke thema's in discussie gaan en men komt er niet uit. Dat is lastig en je wordt er niet vrolijk van.

Ik vind het bijvoorbeeld ook altijd kut als één of andere klimaatontkenner op z'n dak krijgt van een wetenschapper. ZO vermoeiend, wie heeft dat nu nodig.

Klopt, alleen valt dit onderhand meer te vergelijken met een hond die achter zijn eigen staart aanrent i.p.v. een fatsoenlijke discussie.

Waarom vind jij dit geen fatsoenlijke discussie? Uit de #thenewnormal discussie is gebleken dat vrouwen nog altijd meer moeite hebben om door te breken omdat opa's niet kunnen accepteren dat vrouwen ook goede muziek maken. Een festival heeft ook een curerende rol, maar zodra er aandacht wordt gegeven aan het cureren van vrouwen of mensen uit andere culturen moet er direct een probleem van worden gemaakt. Ik kan me hierom goed vinden in de vergelijking van Uplift.

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. 

Punt is meer dat BigBird een lompe opmerking dumpt, Uplift vliegt hem vervolgens in de haren en dat is een herhaalt zich dan een paar keer per maand. Dat is geen discussie.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 12-02-2019

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/februari/Rap-en-criminaliteit.html


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 12-02-2019

Maar je weet toch wel dat BigBird er nu weer even tussenuit knijpt en Gerblansky zodadelijk de discussie komt overnemen? Niemand gaat overtuigd worden, de discussies lopen weer op. Bepaalde users gaan elkaar weer liken en disliken. Same old story.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-02-2019

Ja, laten we dus lekker niets doen. Solide argument, hoor.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 12-02-2019

Valse tegenstelling. Er zijn ook andere opties behalve niets doen en de huidige (*kuch*) discussie voor de zoveelste keer op exact dezelfde manier voeren.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-02-2019

Bullshit. Ik negeer de meeste dingen al; soms moet je met de voet vooruit tackelen. Hegemonisch discours kan je enkel aanpakken als je er systematisch tegen in gaat. Maar dat past niet in het strakke protestantse keurslijf dat zo alomtegenwoordig is in Nederland.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-02-2019

(12-02-2019, 12:18)Indiaantje89 Wrote:
(12-02-2019, 12:02)BigBird Wrote: Ik stem al jaren op Marianne Thieme, heb jij even pech.

Maar dat is een vrouw?

Een hele knappe vrouw, vind ik.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kalters - 12-02-2019

Oh oh oh, wat heb ik nou weer gemist Smile


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-02-2019

Niet veel, Uplift en ik zijn het eens, enkel de manier waarop het doel bereik moet worden verschillen we van mening.
Oh, en ik stem al jaren links, en op en vrouw.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-02-2019

We zijn het allesbehalve eens, behalve over het feit dat komkommertijd extreem lang duurt en er werkelijk al maanden geen fuck meer te beleven valt. Dus dan blijven enkel actualiteitsdiscussies over, vrees ik.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-02-2019

(12-02-2019, 15:28)Uplift Wrote: We zijn het allesbehalve eens, behalve over het feit dat komkommertijd extreem lang duurt en er werkelijk al maanden geen fuck meer te beleven valt. Dus dan blijven enkel actualiteitsdiscussies over, vrees ik.

We zijn beiden voor meer vrouwen op affiches, ik vind op basis van kwaliteit, en jij op basis van een quotum hanteren. Niet?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-02-2019

Maar het zou inderdaad geen kwaad kunnen als Tool snel de nieuwe plaat dropt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-02-2019

Nee, ik ben niet voor quota. Ik ben voor gelijkheid. Dat er minder vrouwelijke professionele artiesten zijn, is een feit. Net zoals er minder vrouwelijke politici zijn en zo heb je nog voorbeelden. Maar is er minder artistiek talent onder vrouwen of zijn vrouwen per definitie minder politiek? Neen. Jij zegt dan dat ze daar zelf voor kiezen en dezelfde kansen krijgen, wat bullshit is.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-02-2019

(12-02-2019, 15:43)Uplift Wrote: Nee, ik ben niet voor quota. Ik ben voor gelijkheid. Dat er minder vrouwelijke professionele artiesten zijn, is een feit. Net zoals er minder vrouwelijke politici zijn en zo heb je nog voorbeelden. Maar is er minder artistiek talent onder vrouwen of zijn vrouwen per definitie minder politiek? Neen. Jij zegt dan dat ze daar zelf voor kiezen en dezelfde kansen krijgen, wat bullshit is.


Ver met je eens.
Ik zeg nergens dat ze er zelf voor kiezen (om in de minderheid te zijn), dat ze minder kansen krijgen vanwege 'vastgeroeste' principes of andere belemmeringen ben ik wel met je eens (alhoewel er genoeg takken zijn waar vrouwen goed kunnen doorstromen en mogelijkheden krijgen, ik zie ze dagelijks shinen bij mij op werk). Maar het is toch ook niet raar dat er minder vrouwen voor de brandweer kiezen omdat dat een zwaar beroep is en mannen nu eenmaal fysiek sterker zijn? Dat heeft niks met ongelijkheid te maken, zo zijn we door de natuur geschapen en daarom maken mannen en vrouwen keuzes voor bepaalde beroepen of richtingen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 12-02-2019

(12-02-2019, 15:43)Uplift Wrote: Maar is er minder artistiek talent onder vrouwen of zijn vrouwen per definitie minder politiek? Neen.

Ik begrijp dat we dit graag willen geloven, maar is er ook daadwerkelijk empirisch bewijs voor deze stelling? Maak er sportief talent van en je ziet meteen dat de aanname dat alle talenten evenredig verdeeld zijn over de sekses niet klopt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-02-2019

Vrouwen zijn geen minderheid. Daarnaast val jij vaak terug op dat fysieke aspect. Behalve bepaalde sporten op het allerhoogste niveau, is er geen reden waarom vrouwen niet dezelfde beroepen zouden kunnen uitoefenen. De 'mannelijkheid' van bepaalde beroepen heeft meer te maken met rolpatronen en beeldvorming dan met wat effectief fysiek wel of niet mogelijk is.

Verder is fysieke sterkte niet hetzelfde als gestalte of spiermassa.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 12-02-2019

(12-02-2019, 15:57)greenlander Wrote:
(12-02-2019, 15:43)Uplift Wrote: Maar is er minder artistiek talent onder vrouwen of zijn vrouwen per definitie minder politiek? Neen.

Ik begrijp dat we dit graag willen geloven, maar is er ook daadwerkelijk empirisch bewijs voor deze stelling? Maak er sportief talent van en je ziet meteen dat de aanname dat alle talenten evenredig verdeeld zijn over de sekses niet klopt.

Het empirische bewijs kan je vinden in *hou je vast* natuurkunde. Er is geen 'gen' dat vrouwen 'anders' maakt op dat soort gebieden. Zelfs het feit dat het brein van vrouwen anders in elkaar zou zitten, is niet volledig fysiologisch te verklaren. 

Sportief talent is een dom voorbeeld, want bepaalde turndisciplines zijn b.v. minder of helemaal niet weggelegd voor mannen. Bovendien is talent niet hetzelfde als fysieke kracht.  Ook hier: welke sociale constructies zitten er achter het feit dat je bepaalde fysieke voordelen meteen ook extrapoleert naar talent of zelfs superioriteit? In veel prehistorische samenlevingen was het omgekeerde waar, for obvious reasons.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-02-2019

Fysieke sterkte is wel vaak gerelateerd aan spiermassa. Hoe meer spiermassa, hoe sterker je bent. Loop een gym binnen, en aanschouw het met eigen ogen. Ik zie het vaak als ik sport, en ik zie ook vrouwen die zwaar trainen met gewichten en sterker zijn dan mannen, omdat ze meer spiermassa hebben.

Laten we deze interessante casus nemen. Ik ben het uiteindelijk eens met de uitspraak van de rechter. Ik juich vrouwen bij de brandweer toe, maar als ze zakken voor de conditietest, en mannen vaker slagen, moet er niet worden gemiept over ongelijkheid. Nee, je krijgt een gelijke kans, maar zakt omdat je niet sterk genoeg bent.