Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Fenderboy - 30-07-2018

Wanneer je broer al op z 'n dertigste overlijdt dan is dat wel te begrijpen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 31-07-2018

Plus dat die broer ook in de band zat.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - F-JЩ - 13-08-2018

Quote:We stoppen met Seatwave!
Quote:
Je hoort het goed, we hebben naar je geluisterd; de bestaande doorverkoopsites zijn gewoon niet goed genoeg. We begrijpen dat je het zat bent dat anderen de tickets voor je neus wegkapen en doorverkopen voor veel te hoge prijzen.

Wat wij willen is dat jij, de fan, de mogelijkheid hebt om tickets te kopen voor het event waar jij graag naartoe wilt. Daarom lanceren wij binnenkort een ticketmarktplaats waar jij gemakkelijk jouw ticket kan kopen en verkopen voor de originele prijs, of minder!
Deze nieuwe website wordt begin volgend jaar gelanceerd in Europa, maar vandaag zetten we alvast de eerste stap: vanaf nu kunnen er geen tickets voor nieuwe events meer worden geplaatst op Seatwave.

We gaan voor een toekomst waarin het kopen en verkopen van tickets makkelijker wordt. Het enige waar jij nog aan hoeft te denken zijn al die gave shows die je nooit zult vergeten!


Ticketservice draait Ticketswap de nek om?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Stefan - 13-08-2018

Prima toch. En dan zullen het vast hele nieuwe tickets zijn waardoor het risico dat je voor jan lul voor de deur staat ook voorbij is (niet dat ik dat zelf ooit met ticketswap heb gehad).


RE: Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 13-08-2018

(13-08-2018, 09:46)Stefan Wrote: Prima toch. En dan zullen het vast hele nieuwe tickets zijn waardoor het risico dat je voor jan lul voor de deur staat ook voorbij is (niet dat ik dat zelf ooit met ticketswap heb gehad).

Ik dus wel een keertje, en dat is inderdaad nog het grote manco: er wordt bij doorverkoop geen nieuwe barcode of iets dergelijks gegenereerd. Als Ticketmaster dit met een nieuw doorverkoopplatform à la Ticketswap gedaan krijgt, zou het met die laatste wel eens snel gedaan kunnen zijn. Aan de andere kant moet zo'n nieuwe site eerst maar eens de bekendheid van Ticketswap zien te evenaren...


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 13-08-2018

(13-08-2018, 10:59)JorisR Wrote:
(13-08-2018, 09:46)Stefan Wrote: Prima toch. En dan zullen het vast hele nieuwe tickets zijn waardoor het risico dat je voor jan lul voor de deur staat ook voorbij is (niet dat ik dat zelf ooit met ticketswap heb gehad).

Ik dus wel een keertje, en dat is inderdaad nog het grote manco: er wordt bij doorverkoop geen nieuwe barcode of iets dergelijks gegenereerd. Als Ticketmaster dit met een nieuw doorverkoopplatform à la Ticketswap gedaan krijgt, zou het met die laatste wel eens snel gedaan kunnen zijn. Aan de andere kant moet zo'n nieuwe site eerst maar eens de bekendheid van Ticketswap zien te evenaren...

Ik ook een keer... toen bleek dat het kaartje ondertussen 3e hands was, dat vond ik niet zo fijn eigenlijk. Want ik was altijd in veronderstelling dat een bepaalde barcode maar 1 maal op de site verkocht kan worden. Je kan hem niet 2x gelijkertijd opzetten, maar kopen en doorverkopen kan weer wel.

De bekendheid zal wel loslopen, denk dat TM daar wel genoeg marketing tegenaan kan gooien. Ik vrees het ergste voor Ticketswap.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Stefan - 13-08-2018

Het is afwachten. Door het bestaan van Ticketswap kunnen ze geen enorme kosten vragen. En dan de vraag hoe om te gaan met niet uitverkochte evenementen. Op de Amerikaanse Ticketmaster zit het iig bij sportevenementen geïntegreerd in normale verkoopsite.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 13-08-2018

In theorie zou Ticketmaster zelfs automatisch tweedehands kaarten kunnen verkopen via het normale verkoopproces (zonder dat de koper het doorheeft). Maar dat geeft meteen het dilemma voor Ticketmaster aan: ze gaan met zichzelf concurreren. Ticketmaster verkoopt natuurlijk liever een nieuw dan een tweedehands kaartje, dus ze hebben een prikkel om ervoor te zorgen dat die nieuwe dienst niet tè populair wordt. Dat biedt misschien mogelijkheden voor Ticketswap.

Daarnaast vind ik de volgende quote wel boeiend:
Quote: waar jij gemakkelijk jouw ticket kan kopen en verkopen voor de originele prijs, of minder
Dus het lijkt erop dat ze een lagere maximumprijs dan Ticketswap gaan hanteren (die hebben originele prijs + 20%).


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 13-08-2018

(13-08-2018, 11:20)greenlander Wrote: In theorie zou Ticketmaster zelfs automatisch tweedehands kaarten kunnen verkopen via het normale verkoopproces (zonder dat de koper het doorheeft). Maar dat geeft meteen het dilemma voor Ticketmaster aan: ze gaan met zichzelf concurreren. Ticketmaster verkoopt natuurlijk liever een nieuw dan een tweedehands kaartje, dus ze hebben een prikkel om ervoor te zorgen dat die nieuwe dienst niet tè populair wordt. Dat biedt misschien mogelijkheden voor Ticketswap.

Daarnaast vind ik de volgende quote wel boeiend:
Quote: waar jij gemakkelijk jouw ticket kan kopen en verkopen voor de originele prijs, of minder
Dus het lijkt erop dat ze een lagere maximumprijs dan Ticketswap gaan hanteren (die hebben originele prijs + 20%).
Het is toch beter dat ze met zichzelf gaan concurreren dan met een ander (Ticketswap). De situatie veranderd niet heel erg zoals het nu is. Alleen men gaat dan terug naar Ticketmaster, ipv ze weer naar Ticketswap gaan.

Ze bouwen eigenlijk alleen maar hun monopoly positie nog verder uit zodat ze ook 2e hands kaarten markt in bezit hebben. Gewoon een slimme zet.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 13-08-2018

Ze gaan trouwens originele prijs + 15% vragen. Kijk maar eens naar Lowlands... 3287 kaarten verkocht op Ticketswap. Die 15% wil TM echt wel hebben hoor.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Martijn - 13-08-2018

Zie Ticketswap nog niet zo snel verdwijnen, denk dat die prima kunnen overleven op de doorverkoop van de kaartjes in de dance/techno hoek. Is volgens mij allemaal Paylogic, dus lijkt me sterk als je die kaartjes ook bij Ticketmaster kunt aanbieden.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Maynard-J - 13-08-2018

En Eventim natuurlijk.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 30-08-2018

Ondertussen is er weer een band uit elkaar vanwege #MeToo schandalen. The Orwells, voor mij alleen maar bekend wegens het afzeiken op Arctic Monkeys.

https://docs.google.com/document/d/1c6eUBTbYREwUZSLsY8DK2FYGVul0dwSJDyEuv6wzjsg/edit


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 30-08-2018

Ik vond ze best tof. In het voorprogramma gezien van Weezer.

Verder tl;dr


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Maynard-J - 30-08-2018

Heb ze vorig jaar op het Transformer festival gezien. Redelijk agressief op het podium, maar ik herinner me geen rare incidenten. Er waren ook weinig potentiële slachtoffers volgens mij, met Millionaire als afsluiter was het ook een tamelijk volwassen line-up.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 05-09-2018

[Image: 41000641_1351954778268326_21486510072261...e=5C234B25]

Dag tickets zijn vanaf nu beschikbaar net als de day splits. Tijdschema volgt later, een aantal dagen voor het festival begint.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Fitz - 05-09-2018

Iemand enig idee tot hoe laat dit zondag duurt?

Wil graag nog Amen Ra zien maar moet de dag erna gewoon werken (in Utrecht)

Thanks alvast!


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 05-09-2018

(05-09-2018, 15:49)Fitz Wrote: Iemand enig idee tot hoe laat dit zondag duurt?

Wil graag nog Amen Ra zien maar moet de dag erna gewoon werken (in Utrecht)

Thanks alvast!

De uren van vorig jaar waren dat de deuren open ging om half drie en de eerste act begon om drie uur. De laatste act begon om kwart na twaalf en eindigde om kwart na één.

Ik ben zelf nog aan het twijfelen voor die laatste dag maar vind het eigenlijk wat aan de prijzige kant.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 06-09-2018

Veel triester gaat dit toch niet meer worden?:


Winnaars 3FM Awards 2018:
Beste Live Act: Chef'Special
Beste Solo: Martin Garrix
Beste Fans: Kensington
Beste Nummer: 'Zoutelande' van Bløf ft. Geike
Beste Album: Rémi van Ronnie Flex
Beste Video: 'Words' van Naaz
Beste Groep: Kensington
3FM Talent Award: Naaz
De Schaal van Rigter: 'Naturally' van Rondé


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Fenderboy - 06-09-2018

(06-09-2018, 12:18)Indiaantje89 Wrote: Veel triester gaat dit toch niet meer worden?:


Winnaars 3FM Awards 2018:
Beste Live Act: Chef'Special
Beste Solo: Martin Garrix
Beste Fans: Kensington
Beste Nummer: 'Zoutelande' van Bløf ft. Geike
Beste Album: Rémi van Ronnie Flex
Beste Video: 'Words' van Naaz
Beste Groep: Kensington
3FM Talent Award: Naaz
De Schaal van Rigter: 'Naturally' van Rondé

Zulke awards hebben dan ook nul - en gener waarde meer. 3FM bevindt zich qua luistercijfers al geruime tijd in een vrije val.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 06-09-2018

Beste fans vind ik wel een mooie categorie.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 06-09-2018

Terechte winnaar ook overigens in deze categorie. Het komt hen toe.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - atthedrive-in - 06-09-2018

Hilarisch


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 06-09-2018

Dus de Fansingtons stemde op hunzelf als Beste Fans? Of kwam er een jury aan te pas.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 06-09-2018

(06-09-2018, 12:45)geluksknikker Wrote: Terechte winnaar ook overigens in deze categorie. Het komt hen toe.

Steeds maar weer zoveel enthousiasme opbrengen voor de zoveelste zouteloze poprock plaat moet je inderdaad ook maar kunnen.