Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 04-07-2018

In plaats daarvan maakt Ticketswap winst. Krijg je daar wel een cadeautje van dan? Als je via Ticketmaster koopt heeft de band er ten minste nog iets aan.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-07-2018

Dan moet de band maar een ander bedrijf dan Ticketmaster inschakelen, dan hebben ze dat probleem ook niet.

Maar ik zit niet te wachten op cadeautjes, dat is ook niet hoe bedrijven werken, bij bol.com is het ook alleen maar reclame en pas nadat de concurrentie groot werd zijn ze zich klantvriendelijker gaan opstellen, dat doen ze nu goed en zou als voorbeeld kunnen dienen.

Ticketswap is ook niet perfect, maar in ieder geval zit daar een idee achter dat ik steun en het is eigenlijk te debiel voor woorden dat Ticketswap moet bestaan.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-07-2018

Precies, Ticketswap had eigenlijk nooit mogen bestaan. Mja Ticketmasterk kwam wel met Seatwave... jeuj!


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Gretz - 04-07-2018

(04-07-2018, 15:07)greenlander Wrote: In plaats daarvan maakt Ticketswap winst. Krijg je daar wel een cadeautje van dan? Als je via Ticketmaster koopt heeft de band er ten minste nog iets aan.
Dat Ticketswap winst maakt heb ik iets minder moeite mee. Zij hebben er eigenhandig voor gezorgd dat er veel minder oplichters actief zijn vandaag de dag. Dankzij TS kan nu iedereen op een veilige wijze een ticket (ver)kopen. Wel zo fijn dat kaarten op deze manier niet meer verloren gaan. 

Verder zou TS ook naar een model kunnen gaan waarbij mensen punten kunnen sparen om korting te krijgen op de servicekosten. Op die manier kunnen ze het aantrekkelijk blijven houden. 6% extra betalen op een duur festivalticket is alsnog een flinke marge. Ik vind het wel jammer dat ze handelaren alle ruimte blijven gegeven om tickets voor 15% (20-5) winst te blijven doorverkopen. Doordat ze dit niet actief tegengaan is het voor mensen nog steeds aantrekkelijker om zoveel mogelijk tickets op te kopen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Gretz - 04-07-2018

(04-07-2018, 15:16)Willie Wrote: Ticketswap is ook niet perfect, maar in ieder geval zit daar een idee achter dat ik steun en het is eigenlijk te debiel voor woorden dat Ticketswap moet bestaan.
Wat is dan wel het ideale systeem volgens jou? Bij transacties tussen twee personen die elkaar niet kennen is een tussenpersoon nu eenmaal erg handig, want wederzijds vertrouwen is er niet zomaar.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 04-07-2018

Snackbarharses.nl oprichten!


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-07-2018

(04-07-2018, 16:00)Gretz Wrote:
(04-07-2018, 15:16)Willie Wrote: Ticketswap is ook niet perfect, maar in ieder geval zit daar een idee achter dat ik steun en het is eigenlijk te debiel voor woorden dat Ticketswap moet bestaan.
Wat is dan wel het ideale systeem volgens jou? Bij transacties tussen twee personen die elkaar niet kunnen is een tussenpersoon nu eenmaal erg handig, want wederzijds vertrouwen is er niet zomaar.

Ik kan het op alle personen, dus dat is bij mij niet aan de orde.

Maar tot een bepaalde datum voor aanvang concert moeten kaarten kosteloos kunnen worden teruggegeven en na een bepaalde datum komt er een soort van wachtlijst. In een notendop.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 04-07-2018

Helemaal eens met alles hierboven wat betreft het bestaansrecht van Ticketswap, maar als je een kaartje koopt via Ticketswap in plaats van Ticketmaster met als belangrijkste reden Ticketmaster inkomsten te ontnemen, ga je echt wel een beetje je doel voorbij. Je ontneemt immers de spelende band nog veel meer inkomsten en als muziekliefhebber wil je bands toch steunen, neem ik aan. En het is echt niet alsof de gemiddelde band die in, zeg, Paradiso staat iets te zeggen heeft over het verkoopsysteem: Ticketmaster is Paradiso's vaste partner en daar moet je het maar mee doen. (Er zijn natuurlijk wel andere valide redenen om via Ticketswap te kopen.)


RE: Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 04-07-2018

Maar iedere ticket die wordt aangeboden op Ticketswap is toch al ooit door iemand (anders) aangeschaft via Ticketmaster? Dan lijkt met dat argument niet op te gaan.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-07-2018

ik zet ze altijd op partnerruil.nl


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 04-07-2018

(04-07-2018, 16:43)kurtje Wrote: Maar iedere ticket die wordt aangeboden op Ticketswap is toch al ooit door iemand (anders) aangeschaft via Ticketmaster? Dan lijkt met dat argument niet op te gaan.

Als je een ticket koopt via TicketSwap in plaats van via Ticketmaster verkoopt de band een kaartje minder. Een kaartje minder verkocht is minder geld voor de band. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen. Minder geld voor Ticketmaster gaat in deze gelijk op met minder geld voor de band.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Gretz - 04-07-2018

(04-07-2018, 16:15)Willie Wrote:
(04-07-2018, 16:00)Gretz Wrote:
(04-07-2018, 15:16)Willie Wrote: Ticketswap is ook niet perfect, maar in ieder geval zit daar een idee achter dat ik steun en het is eigenlijk te debiel voor woorden dat Ticketswap moet bestaan.
Wat is dan wel het ideale systeem volgens jou? Bij transacties tussen twee personen die elkaar niet kunnen is een tussenpersoon nu eenmaal erg handig, want wederzijds vertrouwen is er niet zomaar.

Ik kan het op alle personen, dus dat is bij mij niet aan de orde.

Maar tot een bepaalde datum voor aanvang concert moeten kaarten kosteloos kunnen worden teruggegeven en na een bepaalde datum komt er een soort van wachtlijst. In een notendop.
Klinkt op zich ook als een valide systeem, maar daar zullen organisatoren niet snel massaal in mee gaan,  omdat ze bang zijn dat ze dan inkomsten mislopen. Bovendien moeten ze oude kaarten ongeldig maken, wat weer extra moeite kost. Er is voor hen simpelweg nul voordeel om zo'n faciliteit aan te bieden.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Gretz - 04-07-2018

(04-07-2018, 17:08)greenlander Wrote:
(04-07-2018, 16:43)kurtje Wrote: Maar iedere ticket die wordt aangeboden op Ticketswap is toch al ooit door iemand (anders) aangeschaft via Ticketmaster? Dan lijkt met dat argument niet op te gaan.

Als je een ticket koopt via TicketSwap in plaats van via Ticketmaster verkoopt de band een kaartje minder. Een kaartje minder verkocht is minder geld voor de band. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen. Minder geld voor Ticketmaster gaat in deze gelijk op met minder geld voor de band.
Voor zover klopt het ja, maar hierbij moet je niet vergeten dat het prijsverschil tussen originele en tweedehands kaarten zeker beslissend kan zijn voor mensen in wel of niet gaan (vooralbij de dure concerten van bands die toch al redelijk goed boeren). Iemand die goedkoop naar een concert kan zal misschien wel eerder besluiten om merchandise of CD/LP's aan te schaffen. Of op een andere manier de band financieel te steunen. 

Verder koop ik zelf ook liever een kaartje van een medemuziekliefhebber over als ik die mogelijkheid hebt, dan dat hij/zij tegen wil en dank blijft zitten met een waardeloos product dat helemaal niet meer gebruikt wordt (100% verlies als niemand hem over neemt immers). De markt bepaalt dan hoeveel iemand er nog onderhands voor kan vragen. Ik vind het zelf normaal dat de verkoper last-minute vaak wat water bij de wijn moet doen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 04-07-2018

(04-07-2018, 17:08)greenlander Wrote:
(04-07-2018, 16:43)kurtje Wrote: Maar iedere ticket die wordt aangeboden op Ticketswap is toch al ooit door iemand (anders) aangeschaft via Ticketmaster? Dan lijkt met dat argument niet op te gaan.

Als je een ticket koopt via TicketSwap in plaats van via Ticketmaster verkoopt de band een kaartje minder. Een kaartje minder verkocht is minder geld voor de band. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen. Minder geld voor Ticketmaster gaat in deze gelijk op met minder geld voor de band.

Dat ligt ook gewoon maar aan de afspraken die gemaakt zijn met de band.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 07-07-2018

Ik zie wat dikke stages voorbij komen op social media bij de hardstyle en EDM festivals zeg. Op Dreamfield een heel prehistorisch park nagemaakt met bewegende dino’s en een nagemaakte vulkaan.

Waarom zie je dat eigenlijk amper op de bandjes festivals? Ik vind het wel wat hebben. Wat jullie?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - ijskolibrietje - 07-07-2018

(07-07-2018, 17:28)Indiaantje89 Wrote: Ik zie wat dikke stages voorbij komen op social media bij de hardstyle en EDM festivals zeg. Op Dreamfield een heel prehistorisch park nagemaakt met bewegende dino’s en een nagemaakte vulkaan.

Waarom zie je dat eigenlijk amper op de bandjes festivals? Ik vind het wel wat hebben. Wat jullie?

Ik heb liever dat het geld naar betere bands, geluid en basic voorzieningen gaat dan naar een dinosaurus bloemencorso


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 07-07-2018

(07-07-2018, 18:08)ijskolibrietje Wrote:
(07-07-2018, 17:28)Indiaantje89 Wrote: Ik zie wat dikke stages voorbij komen op social media bij de hardstyle en EDM festivals zeg. Op Dreamfield een heel prehistorisch park nagemaakt met bewegende dino’s en een nagemaakte vulkaan.

Waarom zie je dat eigenlijk amper op de bandjes festivals? Ik vind het wel wat hebben. Wat jullie?

Ik heb liever dat het geld naar betere bands, geluid en basic voorzieningen gaat dan naar een dinosaurus bloemencorso

Mwah een dino is maar een van de duizenden voorbeelden. Sommige van die dingen zitten echt goed in elkaar hoor. En kan juist als onderdeel van de show wat toevoegen denk ik. Het hoeft niet per direct een Tomorrowland stage te zijn. Maar elk jaar een zelfde podium is ook maar zo saai. Een goede stagebuilder kan het afstemmen op je line-up.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 07-07-2018

Los van dat het me ook niets lijkt: headliners op bandjes-festivals nemen tegenwoordig zelf al flinke producties mee. Ik denk niet dat die in een ontwerp van het festival gaan spelen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 07-07-2018

Zonder aankleding is een optreden van een DJ natuurlijk ook een stuk minder aantrekkelijk om naar te kijken. En het zal misschien wel leuk zijn als je drugs op hebt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 07-07-2018

Ok blijkbaar zijn de meeste er op tegen. Of komt toch mijn warme Brabantse Carnaval gevoelens naar boven. Maar ik denk oprecht dat een conservatieve houding is omdat iedereen gelijk denkt aan een te groot pretpark gehalte. En dat het bij bepaalde commercieele festivals juist wat extra’s kan toevoegen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 08-07-2018

Ik vind het zelf veel te plat, zo'n kermisstage.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-07-2018

Dat werkt alleen bij DJ's want daar is zo verdomd weinig om naar te kijken. Nah, niet bij bandjes.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - ijskolibrietje - 08-07-2018

Ik heb nu al zin in Bjork op de PANZER FLAMMENWERFER DINO stage


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 08-07-2018

(08-07-2018, 12:56)ijskolibrietje Wrote: Ik heb nu al zin in Bjork op de PANZER FLAMMENWERFER DINO stage

Jammer dat je het gelijk in het belachelijke moet trekken. Maar zodra Radiohead een licht showtje meebrengt dan staan ze te kwijlen hoe mooi het is. Nogmaals het hoeft niet hezelfde te zijn als bij de hardstyle events. Maar zie het als een aanvulling op de lichtshow ipv een hout podiumpje met een Pinkpop logo er op.

De pyramide stage of die Roskilde Orange stage zijn toch ook anders?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - TheUncleG - 08-07-2018

Voor mij hoeft het ook niet per se hoor, maar snap je punt wel. In vergelijking met festivals als Defqon en Tomorrowland is het vaak wel erg kaal en overal hetzelfde. Er zijn nog genoeg mogelijkheden om het meer aan te kleden, zonder dat het direct een bombastisch themapark wordt.

Maar dan nog, het geld voor die aankleding moet toch ergens vandaan komen; of de ticketprijs gaat omhoog of het wordt uit andere potjes vandaan gehaald. En beiden zie ik liever niet.