Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 28-06-2018

Datalek bij Ticketmaster: https://veiligheid.ticketmaster.nl/

Ik kon niet meer inloggen met huidige wachtwoord, daarom nieuwe laten aanmaken en deze meteen gewijzigd. Zal nu wel goed zijn.
Dus wie account heeft even controleren, je krijg sowieso mail van Ticketmaster.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 28-06-2018

Ook gereset ja Smile


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 28-06-2018

Same. Gek genoeg alleen mail gekregen voor m'n NL account. Belgische account was het zelfde verhaal met inloggen, dus die ook maar gewijzigd.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 28-06-2018

Zelf nog geen email ontvangen van Ticketmaster NL, neem dus aan dat m'n account niet was getroffen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 28-06-2018

Iedereen die een kaart heeft gekocht voor Beach House, Lowlands, Pinkpop kan getroffen zijn.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 28-06-2018

Ah ik lees het nu ja, pas vanaf februari dit jaar, dus vorige zomer is niet inbegrepen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - timvank - 28-06-2018

(28-06-2018, 16:47)BigBird Wrote: Iedereen die een kaart heeft gekocht voor Beach House, Lowlands, Pinkpop kan getroffen zijn.

Wordt spannend aan de poort dan.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 28-06-2018

Ticketmaster.nl gecheckt, even voor de zekerheid ook gekeken bij uk, daar had ik blijkbaar nog geen account, maar ik wist het niet meer zeker. In België had ik blijkbaar alleen een teleticketservice account. Ingewikkeld hoor, met concerten in andere landen  Wink


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 03-07-2018

[Image: DhH06gWWsAEAWqD.jpg:large]

Een miljoenen bedrijf als ticketmaster die hun klanten maar laat zwemmen, bah bah.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 03-07-2018

Laat Broederliefde dit maar fijn oplossen, Ticketmaster verkoopt enkel kaartjes, meer niet.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 03-07-2018

(03-07-2018, 09:31)BigBird Wrote: Laat Broederliefde dit maar fijn oplossen, Ticketmaster verkoopt enkel kaartjes, meer niet.

Nee, te makkelijk. Als klant koop je geen kaartje van Broederliefde of een of ander louche productie bedrijf, maar gewoon bij fucking Ticketmaster. Het hoe en wat daarachter lossen ze zelf maar onderling op, dat is niet het probleem van de gene die een ticket koopt. Ik zou echt pissed of zijn op Ticketmaster mocht mij zoiets overkomen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Stefan - 03-07-2018

De enige fout die Ticketmaster maakt is in zee gaan met dat louche productie bedrijf. Verder is het hun probleem niet. Het geld van de verkochte tickets staat al lang niet meer op de rekening van Ticketmaster.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 03-07-2018

(03-07-2018, 09:47)Stefan Wrote: De enige fout die Ticketmaster maakt is in zee gaan met dat louche productie bedrijf. Verder is het hun probleem niet. Het geld van de verkochte tickets staat al lang niet meer op de rekening van Ticketmaster.

Het is wel degelijk hun probleem. Ik koop toch mijn kaartje bij Ticketmaster? Wat daar achter de schermen gebeurt heb ik als consument toch weinig mee te maken? Zeker als je weet dat heel Live Nation er nog achter zit dan kan je best even je verantwoordelijkheid nemen. Storneer je geld maar van dat productie bedrijf. En organiseer samen met Ahoy en Broefder liefde daar een show. Dan heb je op zijn minst nog een alternatief.

Ik zou daar als klant echt geen boodschap aan hebben hoor. Daarnaast gaat het in dit geval vaak nog om jeugd ook, die zullen de komende jaren waarschijnlijk geen kaart meer kopen van Ticketmaster.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 03-07-2018

TM verleent in deze de service van de kaartverkoop, en is niet de organisator. Dus TM hoeft hier verder ook niks te doen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 03-07-2018

(03-07-2018, 09:58)BigBird Wrote: TM verleent in deze de service van de kaartverkoop, en is niet de organisator. Dus TM hoeft hier verder ook niks te doen.
Te makkelijk. Als op bol.com een geurtje bestel van Hugo Boss, dan verwacht ik dat geurtje ook te krijgen. Als Hugo Boss dan failliet is, dan verwacht ik gewoon van bol.com mijn geld terug te krijgen. Ook al hebben ze dat misschien ook al betaald aan Hugo Boss. Dan moet bol.com dat maar met de curator van Hugo Boss regelen. Als ze dan nog zeggen van fuck you Indiaantje89 met je gezeik, dan bestel ik nooit meer wat op bol.com.

Alleen de monopoly positie van Ticketmaster maakt dat stukken lastiger. Naast schuld bestaat er nog altijd iets als verantwoordelijkheid. Zeker van een bedrijf wat 37,7 miljoen dollar winst heeft gemaakt in hun tweede kwartaal.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Stefan - 03-07-2018

Bol.com koopt producten in en verkopen deze met winst door aan de klant. Dus dat is heel iets anders. Ticketmaster is dienstverlening. Een link tussen de leverancier en de uiteindelijke klant. Technisch gezien zijn de kaarten ook nooit daadwerkelijk in bezit bij Ticketmaster.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 03-07-2018

(03-07-2018, 10:08)Indiaantje89 Wrote:
(03-07-2018, 09:58)BigBird Wrote: TM verleent in deze de service van de kaartverkoop, en is niet de organisator. Dus TM hoeft hier verder ook niks te doen.
Te makkelijk. Als op bol.com een geurtje bestel van Hugo Boss, dan verwacht ik dat geurtje ook te krijgen. Als Hugo Boss dan failliet is, dan verwacht ik gewoon van bol.com mijn geld terug te krijgen. Ook al hebben ze dat misschien ook al betaald aan Hugo Boss. Dan moet bol.com dat maar met de curator van Hugo Boss regelen. Als ze dan nog zeggen van fuck you Indiaantje89 met je gezeik, dan bestel ik nooit meer wat op bol.com.

Alleen de monopoly positie van Ticketmaster maakt dat stukken lastiger. Naast schuld bestaat er nog altijd iets als verantwoordelijkheid. Zeker van een bedrijf wat 37,7 miljoen dollar winst heeft gemaakt in hun tweede kwartaal.

Ticketmaster is hiervoor echt niet verantwoordelijk. TM verkoopt in opdracht van een halfgaar productiebedrijf kaarten voor een concert van Broederliefde. Dus bij (de curator van) het bedrijf moet je zijn, niet TM.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 03-07-2018

(03-07-2018, 10:20)Stefan Wrote: Bol.com koopt producten in en verkopen deze met winst door aan de klant. Dus dat is heel iets anders. Ticketmaster is dienstverlening. Een link tussen de leverancier en de uiteindelijke klant. Technisch gezien zijn de kaarten ook nooit daadwerkelijk in bezit bij Ticketmaster.

Als of Ticketmaster geen winst maakt op de kaartverkoop wil je zeggen?

Wel de lusten maar niet de lasten. Wij kunnen niet met ons bedrijf zo om gaan met onze klanten hoor. Dan blijft er niemand meer over. Soms moet je verantwoordelijkheid tonen, ook al ben je zelf niet per direct schuldig. En ik denk als je het juridisch aan gaat pakken dat je de Algemene Voorwaarden makkelijk ongeldig kan verklaren. Ik denk als je er juridisch werk van gaat maken dat Ticketmaster toch echt verantwoordelijkheid heeft, ook al schrijven ze overal dat niet te hebben.

Maar je hebt altijd een bepaalde leveringsvoorwaarde als webshop zijnde, zowel op producten als service.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 03-07-2018

(03-07-2018, 10:29)JorisR Wrote:
(03-07-2018, 10:08)Indiaantje89 Wrote:
(03-07-2018, 09:58)BigBird Wrote: TM verleent in deze de service van de kaartverkoop, en is niet de organisator. Dus TM hoeft hier verder ook niks te doen.
Te makkelijk. Als op bol.com een geurtje bestel van Hugo Boss, dan verwacht ik dat geurtje ook te krijgen. Als Hugo Boss dan failliet is, dan verwacht ik gewoon van bol.com mijn geld terug te krijgen. Ook al hebben ze dat misschien ook al betaald aan Hugo Boss. Dan moet bol.com dat maar met de curator van Hugo Boss regelen. Als ze dan nog zeggen van fuck you Indiaantje89 met je gezeik, dan bestel ik nooit meer wat op bol.com.

Alleen de monopoly positie van Ticketmaster maakt dat stukken lastiger. Naast schuld bestaat er nog altijd iets als verantwoordelijkheid. Zeker van een bedrijf wat 37,7 miljoen dollar winst heeft gemaakt in hun tweede kwartaal.

Ticketmaster is hiervoor echt niet verantwoordelijk. TM verkoopt in opdracht van een halfgaar productiebedrijf kaarten voor een concert van Broederliefde. Dus bij (de curator van) het bedrijf moet je zijn, niet TM.
Ik moet dit juridisch gezien nog maar zien. Ondanks hun Algemene Voorwaarden, blijf je altijd verantwoordelijkheid over de verkoop van je producten/diensten op je website. Ze kunnen wel schrijven dat ze geen verantwoordelijkheid dragen, maar eenmaal voor het gerecht kan dat zo maar eens anders uitpakken.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 03-07-2018

Ik vraag me eigenlijk meer af waarom je er zo druk over maakt?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 03-07-2018

(03-07-2018, 10:47)Indiaantje89 Wrote:
(03-07-2018, 10:29)JorisR Wrote:
(03-07-2018, 10:08)Indiaantje89 Wrote:
(03-07-2018, 09:58)BigBird Wrote: TM verleent in deze de service van de kaartverkoop, en is niet de organisator. Dus TM hoeft hier verder ook niks te doen.
Te makkelijk. Als op bol.com een geurtje bestel van Hugo Boss, dan verwacht ik dat geurtje ook te krijgen. Als Hugo Boss dan failliet is, dan verwacht ik gewoon van bol.com mijn geld terug te krijgen. Ook al hebben ze dat misschien ook al betaald aan Hugo Boss. Dan moet bol.com dat maar met de curator van Hugo Boss regelen. Als ze dan nog zeggen van fuck you Indiaantje89 met je gezeik, dan bestel ik nooit meer wat op bol.com.

Alleen de monopoly positie van Ticketmaster maakt dat stukken lastiger. Naast schuld bestaat er nog altijd iets als verantwoordelijkheid. Zeker van een bedrijf wat 37,7 miljoen dollar winst heeft gemaakt in hun tweede kwartaal.

Ticketmaster is hiervoor echt niet verantwoordelijk. TM verkoopt in opdracht van een halfgaar productiebedrijf kaarten voor een concert van Broederliefde. Dus bij (de curator van) het bedrijf moet je zijn, niet TM.
Ik moet dit juridisch gezien nog maar zien. Ondanks hun Algemene Voorwaarden, blijf je altijd verantwoordelijkheid over de verkoop van je producten/diensten op je website. Ze kunnen wel schrijven dat ze geen verantwoordelijkheid dragen, maar eenmaal voor het gerecht kan dat zo maar eens anders uitpakken.

Ik vertel je net in drie simpele zinnen hoe het juridisch zit. En nog een paar mensen hier, maar blijf er gerust tegenin gaan, als dat goed voelt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 03-07-2018

(03-07-2018, 11:20)Loov Wrote: Ik vraag me eigenlijk meer af waarom je er zo druk over maakt?

Zullen we dit forum dan maar sluiten? Ik maak me nergens druk om, het is alleen een discussie. Ik koop regelmatig kaarten bij Ticketmaster, en vind het oprecht lullig voor mensen (vooral jongeren) zo worden benadeeld in deze situatie. En dat Ticketmaster daar blijkbaar geen neuk om geeft. Dat mag ik toch best kwalijke zaak vinden?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 03-07-2018

(03-07-2018, 11:33)JorisR Wrote:
(03-07-2018, 10:47)Indiaantje89 Wrote:
(03-07-2018, 10:29)JorisR Wrote:
(03-07-2018, 10:08)Indiaantje89 Wrote:
(03-07-2018, 09:58)BigBird Wrote: TM verleent in deze de service van de kaartverkoop, en is niet de organisator. Dus TM hoeft hier verder ook niks te doen.
Te makkelijk. Als op bol.com een geurtje bestel van Hugo Boss, dan verwacht ik dat geurtje ook te krijgen. Als Hugo Boss dan failliet is, dan verwacht ik gewoon van bol.com mijn geld terug te krijgen. Ook al hebben ze dat misschien ook al betaald aan Hugo Boss. Dan moet bol.com dat maar met de curator van Hugo Boss regelen. Als ze dan nog zeggen van fuck you Indiaantje89 met je gezeik, dan bestel ik nooit meer wat op bol.com.

Alleen de monopoly positie van Ticketmaster maakt dat stukken lastiger. Naast schuld bestaat er nog altijd iets als verantwoordelijkheid. Zeker van een bedrijf wat 37,7 miljoen dollar winst heeft gemaakt in hun tweede kwartaal.

Ticketmaster is hiervoor echt niet verantwoordelijk. TM verkoopt in opdracht van een halfgaar productiebedrijf kaarten voor een concert van Broederliefde. Dus bij (de curator van) het bedrijf moet je zijn, niet TM.
Ik moet dit juridisch gezien nog maar zien. Ondanks hun Algemene Voorwaarden, blijf je altijd verantwoordelijkheid over de verkoop van je producten/diensten op je website. Ze kunnen wel schrijven dat ze geen verantwoordelijkheid dragen, maar eenmaal voor het gerecht kan dat zo maar eens anders uitpakken.

Ik vertel je net in drie simpele zinnen hoe het juridisch zit. En nog een paar mensen hier, maar blijf er gerust tegenin gaan, als dat goed voelt.

Wat is jou ervaring hier in dan? Oprecht benieuwd... want dat moet goed voor je voelen om mij de les te lezen toch?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 03-07-2018

Het is veel te warm Indiaantje om je hier druk over te maken. Ga lekker een ijsje eten buiten :-)


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 03-07-2018

(03-07-2018, 11:35)Indiaantje89 Wrote:
(03-07-2018, 11:20)Loov Wrote: Ik vraag me eigenlijk meer af waarom je er zo druk over maakt?

Zullen we dit forum dan maar sluiten? Ik maak me nergens druk om, het is alleen een discussie. Ik koop regelmatig kaarten bij Ticketmaster, en vind het oprecht lullig voor mensen (vooral jongeren) zo worden benadeeld in deze situatie. En dat Ticketmaster daar blijkbaar geen neuk om geeft. Dat mag ik toch best kwalijke zaak vinden?

Nou je gaat er behoorlijk gestrekt in over iets waar ik nog geen seconde over wakker lig. Bij wijze van spreken dan hé. Vind wel bijzonder, zo'n besef van rechtvaardigheid over zo iets. Maar dat had je ook al met dat domme boeren van me. Anyway laat je vooral niet tegenhouden door mij. Wat je sowieso niet doet. Denk ik.