Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 04-06-2018

En ook gemeenschap van goederen zeker? Stelletje opa's.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-06-2018

De nieuwe generatie heeft geen prenups nodig, want ze hebben toch geen goederen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-06-2018

Dacht dat jullie mij wel een beetje kenden. Blijkbaar niet.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-06-2018

(04-06-2018, 15:21)thomas9790 Wrote: En ook gemeenschap van goederen zeker? Stelletje opa's.
Hier mogen ze niet eens de keuken uitkomen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-06-2018

(04-06-2018, 15:21)thomas9790 Wrote: En ook gemeenschap van goederen zeker? Stelletje opa's.

Trouwen pfff.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 04-06-2018

De nieuwe generatie rappers gebruikt geen coke of xtc, maar pijnstillers of antipsychotica https://www.volkskrant.nl/a-ba77548b


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-06-2018

(04-06-2018, 15:26)hythloth Wrote: De nieuwe generatie heeft geen prenups nodig, want ze hebben toch geen goederen.

(04-06-2018, 15:46)BigBird Wrote: De nieuwe generatie rappers gebruikt geen coke of xtc, maar pijnstillers of antipsychotica https://www.volkskrant.nl/a-ba77548b

Hier zit een verband tussen...


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-06-2018

Depressief zijn is stilaan het nieuwe normaal; dat is de boodschap die overal doorschemert en waar het establishment volgens mij best mee kan leven.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Fenderboy - 04-06-2018

(04-06-2018, 16:32)Uplift Wrote: Depressief zijn is stilaan het nieuwe normaal; dat is de boodschap die overal doorschemert en waar het establishment volgens mij best mee kan leven.

Hier al tijden geen taboe meer: De Fake/shitzooi waar we zo langzamerhand in geraken. Gewoon even lekker iets stuk gooien of een potje janken om de frustratie te lijf te gaan.
Alleen maar een teken, dat je in 't huidige bestaan naast een gezonde portie ratio ook nog wat gevoel bezit.
Niks mis mee!


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 04-06-2018

Feit is wel dat de wereld voor veel mensen de laatste jaren gewoon te snel aan het gaan is. Zelfs bij kleine kinderen zijn stress, schoolmoeheid en prestatiedruk al geen vreemd begrip meer, waar zijn we dan mee bezig hé.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - ijskolibrietje - 04-06-2018

(04-06-2018, 19:06)Kreuz Wrote: Feit is wel dat de wereld voor veel mensen de laatste jaren gewoon te snel aan het gaan is. Zelfs bij kleine kinderen zijn stress, schoolmoeheid en prestatiedruk al geen vreemd begrip meer, waar zijn we dan mee bezig hé.

Klopt, twee weken geleden oid was er op het Jeugdjournaal al een item over basisschoolkinderen met een burnout of depressie door prestatiedruk. Ik heb zelf niet een volwassen wereld zonder smartphones e.d. meegemaakt, maar ik kan mij best voorstellen dat dat een grote invloed heeft op hoe wij ons voelen. Elk sociaal medium pretendeert mensen te willen verbinden, maar uiteindelijk verlies je daarin jezelf.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 06-06-2018

Ik heb het idee dat bij de genoemde rappers vooral een beetje overdrijven/napraten/kokketeren is.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 08-06-2018

Lul-Niet-Lolly nu naar 22 concertpodia


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 11-06-2018

Voor al mijn Diepenheim bros @lildicky @uplift




RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 12-06-2018

[Image: filter-hd-logo.png]


Quote:Met 'filter' lanceren we een nieuw Antwerps festival dat het kruim van de alternatieve internationale popmuziek samenbrengt. Trix filtert de beste pop, rock, indie, en electronica uit het gigantische aanbod waarmee u om de oren wordt geslagen, en zet die acts dan gewoon lekker op één affiche. Handig toch? 

Line-up: Unknown Mortal Orchestra, Stephen Malkmus & The Jicks, Trevor Powers, Andy Schauf, Rolling Blackouts Coastal Fever + meer tba
Tickets: €27
Datum: 2 november



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 12-06-2018

http://www.metalinjection.net/latest-news/metal-science/survey-suggests-people-over-30-years-old-stop-discovering-new-music


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 13-06-2018

Beyonce and Jay-Z tickets 'given away for free' as stars struggle to fill seats...
https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/6513621/beyonce-jay-z-free-ticket-on-the-run-tour/


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Martijn - 13-06-2018

Kwam dit festival vandaag tegen via de Twitter-feed van Slowdive, vind het het overwegen waard om een weekend Bilbao te doen. 

[Image: DfkQdzvX4AApyYq.jpg:large]


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 14-06-2018

Hurricane-Chef: „Der Hype ist nicht vorbei, nein“
Festivals locken immer weniger Besucher an. Gibt es möglichweise zu viele Festivals? Nein, findet der Hurricane-Chef Folkert Koopmans. Er spricht im Interview über Gründe für weniger Ticketverkäufe.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 14-06-2018

noch lange nicht, noch lange nicht


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Martijn - 17-06-2018

http://www.wsop.com/news/2018/Jun/10613/STEVE-ALBINI-WINS-EVENT-31-1500-SEVEN-CARD-STUD.html

Steve Albini pakt even een ton tijdens de WSOP net terug van een Shellac tour.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 17-06-2018

Hij heeft ook een account op Twoplustwo, een pokerforum. Een jaar of acht geleden heeft hij daar nog een geweldige AMA gegeven.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Dorfmeister - 17-06-2018

Een van mijn all time favo bandjes:
Madrugada gaat weer optreden!
In het Oslo Spektrum op op 1 en 2 januari 2019 wordt hun debuut album Industrial Silence integraal gespeeld.
11 jaar na de (zelfgekozen)dood van gitarist Robert Buras gaat Madrugada weer optreden.
Noren horen!


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 19-06-2018

(20-03-2018, 11:33)Uplift Wrote: Prima als je een hype dan wil exploiteren met een arena-show, maar dan wel aan ongeveer de helft van wat vandaag gangbare ticketprijzen zijn. [..] En toch is dat een koele, beredeneerde keuze. LN en consorten zullen opteren voor halflege zalen waar enkel nog de kapitaalkrachtigen te vinden zijn. Zelfs met kleinere shows (ik herinner mij nog een Yeasayer in de AB in 2012) doen ze dat. 

In het kader van bovenstaande quote uit een eerdere discussie over niet uitverkochte shows:

https://www.billboard.com/articles/business/8456790/aeg-presents-president-rick-mueller-conversation-canadian-music-week?utm_source=twitter&utm_source=t.co&utm_medium=referral

Quote:Lefsetz then moved on to “flex pricing,” flexible or dynamic pricing, which allows the artists and venues to adjust the price in real time, based on demand. “That’s been a big thing in the press in the last six months, the sea change in price,” he said, citing The Rolling Stones, an AEG-promoted act.

“I think almost every arena show, we do have flex pricing,” Mueller said, explaining, “There’s probably two differences between flex pricing and dynamic pricing, so typically flexing in arenas have been if you have had a price level 1 or price level 2, you hold seats in between those sections and you decide what that’s going to be, depending on how hot your on-sale is or you're going to go up with more, you’re gonna take a lower price.

“The dynamic price is really to try and mirror what market pricing is. We touched briefly on this one when I did your podcast a few months ago. Neil Young did a theater tour several years ago. It’s the first time we did a solo acoustic theater tour in a long time. Tickets came out. He was charging $275, I think, and people were in a bit of an uproar at the time because those were some pretty aggressive prices because the fan felt entitled to see Neil for $50, or whatever they felt the appropriate price was.

“Well, Neil sold out like that, those theaters, and people were pissed off about it. I looked at it as if Neil had played for $50 or $75, scalpers would have found a way to get the tickets, and they would’ve made a healthy margin off of that. So my opinion is people who’ve invested in this equation -- the artist, the manager, the promoter, the agent -- deserve a share in that gross, not the secondary market, not people who are opportunistic. Scalpers on that show are probably making more money than I am, as the promoter, so I think that you can’t change what the market price is for your ticket.

“There is technology coming out that will be able to -- here’s two paths you can go: You can charge market pricing, or you can try and use technology to try and lock the ticket price and make it non-transferable. That will dictate if a fan and an artist has a desire for their fan to buy a ticket for that $50 to $75 range, or whatever it is they want to charge, having a digital ticket, a true digital ticket, where it’s assigned to you or to me, whoever buys that, will be able to kind of keep that continuity in place of what the artist intended to charge.  

“So I’m a big fan of going either way depending on what the artist’s agenda is. I would like to see us maximize revenues whenever we can.”

Reken er op dat je dit vaker zult zien bij grote zaalshows, wat op den duur zal leiden tot minder mensen die zulk soort shows gaan meemaken.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 22-06-2018

https://www.sikkom.nl/nieuwe-poptempel-a-la-ziggo-dome-in-groningen/

Een nieuwe Oosterpoort dus, wellicht op 2 minuten lopen van mijn huidige kamer. Dat zou wel betekenen dat DOT en het stadsstrand permanent verdwijnen en dat zijn toch wel leuke plekken.

Ik weet niet zeker of de capaciteitsvergroting echt van pas gaat komen. Het lijkt me lastig om te concurreren met AFAS Live en 013, maar wellicht is er voldoende vraag naar in het Noorden. Ook blijft het jammer van de oude Oosterpoort. De Grote Zaal is een van de beste zalen van dat formaat.