Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 04-03-2013

En dan een reactie op het artikel, waarnaar Loov verwees. Ik heb het hele artikel gelezen en eigenlijk al in de samenvatting wordt mijn punt al duidelijk.

Quote:and concludes with the insight that music often has some mathematical caracteristics

Het woordje 'some' geeft al expliciet aan dat een deel van de muziek wiskundige eigenschappen heeft en dus niet alle of de gehele muziek wiskundig te verklaren is.

Loov stelt daarentegen:

Quote:Muziek is puur ritme en ritme wisselingen.

En dat is dus gewoon niet zo en wordt ook geenzins door dit artikel bevestigd. Het artikel maakt deze claim ook niet en is tamelijk bescheiden hierover.

Quote:However, this assignment will show that mathematics and music do not form such strong opposites as they are commonly considered to do, but that there are connections and similarities between them.

Prima, daar waren we het al over eens. Dan wordt in het artikel ook gesteld dat die volledige relatie tussen muziek en wiskunde, misschien ooit bestond ten tijden van de de oude grieken. Ik geloof het graag, maar dit heeft nu natuurlijk nog meer een zeer beperkte relevantie.

Quote:With the increased importance of musicality and performance, music and mathematics in this aspect have lost the close relationship known in ancient Greek times.

En tot slot wordt in de conclusie eigenlijk precies bevestigd, wat ik al aangaf voordat ik het artikel las. Wiskunde kan een deel van de muziek best verklaren, maar muziek kan nooit volledig wiskundig verklaard worden.

Quote:It would be wrong to attempt explaining all the shapes of music by mathematical means as well as there would be no sense in studying mathematics only from a musicological point of view

Ik begrijp na het lezen van dit artikel nog minder, hoe Loov zijn punt probeert staande te houden, dat muziek volledig wiskundig verklaard kan worden. Het artikel beweert dat juist ook niet.

Daarbij spitst het artikel zich ook toe op de meer "technische muziek", die ook makkelijker wiskundig te verklaren is. En dat bijvoorbeeld klassieke muziek en wiskunde best kort bij elkaar kunnen liggen, lijkt mij evident, maar bij veel andere soorten muziek is het wiskundige aspect veel minder aanwezig en ook aan de hand ervan niet te verklaren.


Klein en minder fijn popnieuws - paul - 04-03-2013

Tja, wat is wiskunde? Geluid (klanken) zijn ook gewoon golven die aan een bepaald wiskundig model voldoen. Dus valt er misschien best wat voor te zeggen dat muziek in zijn geheel 'wiskundig' is, maar dat wil niet zeggen dat je wiskundig kunt bewijzen of iets goed of niet goed is.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 04-03-2013

Schobbeyak Wrote:Stucturen van muziek kunnen uiteraard door wiskunde verklaard en geduid worden, maar klanken natuurlijk niet. En klanken en de indruk van mensen daarvan zijn niet te verklaren, zeker niet wiskundig.

Ik hou bijvoorbeeld heel erg van de stem van Tom Waits en vind de stem van die gast van Elbow verschrikkelijk. Dat heeft niks te maken dat mijn brein de wiskunde van Elbow niet aankan of dat ik die te simpel vind, ik vind het geluid van zijn stem gewoon lelijk.

Ok dat is de emotie die de muziek opwekt en dat is psychologisch. De emotie die ik krijg als ik een wiskundig vraagstuk oplos is ook niet wiskundig te verklaren. Laten we daarom in deze discussie muziek en de emotie die dat opwekt gescheiden houden. We hebben het hier puur over de muziek.

Klanken worden ook wiskundig berekend. Wist je dat de verschillende piano key frequecies gewoon wiskundig zijn uitgerekend? http://en.wikipedia.org/wiki/Piano_key_frequencies

Frequency van het geluid (de wave-vorm) is wiskundig uitgerekend:

Quote:When expressed as a frequency bandwidth an octave A2–A3 spans from 110 Hz to 220 Hz (span=110 Hz). The next octave will span from 220 Hz to 440 Hz (span=220 Hz). The third octave spans from 440 Hz to 880 Hz (span=440 Hz) and so on. Each successive octave spans twice the frequency range of the previous octave.

Bron: helaas Wikipedia


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 04-03-2013

geluksknikker Wrote:En dan een reactie op het artikel, waarnaar Loov verwees. Ik heb het hele artikel gelezen en eigenlijk al in de samenvatting wordt mijn punt al duidelijk.

Dit is een paper/betoog waar de maker zijn persoonlijke mening en conclusies trekt uit de studie die hij heeft gedaan. Dit wil dan ook niet zeggen dat dit zo is en het de waarheid is (wat dat dan ook mag zijn). Waarom ik het artikel aanhaalde is om de volgende tekst:

Quote:In spite of the highly speculative aspect within such ideas, this is probably the fundamental point of view when seeking connections between mathmetics and music. It is the musicality in the mathemetical way of thinking that attracts mathemeticians to music. This, however, is difficult for people, who are nog familiar with this particular pattern of mind, to comprehend. It is therefore probable - as has been staden by Reid (1995) - that the degree of understandig such releationships is proportional to the observer's understanding of both mathemetics and music.

In deze alinea wordt zelf mijn idee over muziek en wiskunde niet onderbouwd. Maar wordt wel verteld dat wiskunde en muziek een hele grote overlap hebben. Iets wat ik in het begin graag wilden aantonen.

Want eerst was wiskunde misschien wel een klein beetje gerelateerd aan muziek en nu zitten we al op 50%. We're getting there. Wink


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 05-03-2013

Radiohead, Nine Inch Nails, and other digital pioneers sour on 'pay what you want' music

Not long ago, many hoped the Internet would emerge as a music fan's Shangri-la, a utopian world where any track, no matter how obscure, was available for free, record labels were extinct and artists made a good living because their fans chose to reward them. Acts like Radiohead and Nine Inch Nails championed this brave new world. "The way things are," Trent Reznor, Nine Inch Nails' frontman, told CNET in 2008, "I think music should be looked at as free. It basically is. The toothpaste is out of the tube and a whole generation of people is accustomed to music being that way."

But that dream has turned into a nightmare, according to Radiohead frontman Thom Yorke.

In a newspaper interview a week ago, the lead singer for the iconic rock band indicated that he and his bandmates may have done more harm than good in 2007 when they self released the album In Rainbows and allowed fans to pay whatever they chose. By turning music commerce into a sort of large tip jar, the In Rainbows offer was hailed as a forerunner of what the music industry would one day become.

"I think music should be looked at as free. It basically is. The toothpaste is out of the tube."

Yorke said he now feels In Rainbows experiment may have actually helped technology companies, such as Google and Apple, strip the value out of music for their own benefit. The way Yorke sees it, the Web music services have sought to turn music and other media into commodities, and in the process made them "worthless." Radiohead helped whet their appetites for free music and now that’s what audiences have come to expect.

There’s more music available free of charge to listeners than ever before through ad-supported online services such as Spotify, Rdio, Pandora, YouTube, and Vevo.

But these free services aren’t paying artists much. A long list of them have been critical of the royalties paid by the subscription services. Acts such as Coldplay, Adele and, Tom Waits initially refused to distribute through Spotify and other subscription services.

Ironically, the large labels are very supportive of Spotify and some of its rivals. After a decade of trying to stamp out digital piracy, the three top record companies: Universal Music Group, Sony Music Entertainment, and Warner Music Group, now appear resolved to compete with copyright infringement by supporting innovative digital platforms — not so different from the vision Napster and Grokster proposed before the labels sued them out of existence. Said one industry insider: "The labels also appear to have accepted that there's just less money now in recorded music and that it’s unlikely to change anytime soon." For these reasons, the labels have embraced business models that may pay less but provide audiences with what they want most: convenient and dirt cheap access to songs. It seems to be working. The International Federation of the Phonographic Industry, one of the music industry's trade groups, said last week that it saw its first increase in annual worldwide music sales since 1999.

Yorke said Google and Apple have stripped the value out of music for their own benefit
Many artists seem to be coming around to this way of thinking. Coldplay and Adele are now on Spotify, and in December, the Stockholm-based company announced a deal that was sure to have the doubters scratching their heads. CEO Daniel Ek proudly unveiled a pact Spotify signed to distribute Metallica's music catalog. Metallica is the rock band that sued Napster and had long refused to even sell on iTunes. Now, here they are, embracing what some artists argue is the lowest grade of digital distribution; allowing listeners unlimited access to their music in exchange for a cut of ad revenue.

And certainly, not all of the new streaming services are welcome by the labels. The record companies are battling an attempt by Pandora to convince Congress to lower the royalty rates webcasters pay. In November, a group of artists also came out against Pandora's proposed legislation and performed during a protest on Capitol Hill. Linda Perry, who penned the song "Beautiful," a hit for singer Christina Aguilera, said that between January and March last year, "Beautiful" was played more than 12.7 million times on Pandora and for that many plays Perry earned $349.16.

Increasingly, however, it seems that the digital revolutionaries are coming back around to the old industry model for recorded music. Nine Inch Nails frontman Trent Reznor very aggressively tried to find alternatives to the label-dominated methods of selling and distributing music in 2007 after he dumped his record company. In 2008, Reznor financed a similar song giveaway as Radiohead’s for rapper Saul Williams. After the results were in, Reznor said he was "disheartened" that only 18 percent of the more than 150,000 people who downloaded Williams’ songs chose to pay for them.

In 2012 Reznor established new ties to a record label. In September he announced that one of the band's he is in, How to Destroy Angels, would join forces with Columbia Records to distribute the LP, An Omen (Reznor recently announced that he is reforming Nine Inch Nails and the band plans to tour this summer).


Complete independent releasing has its great points but also comes with shortcomings
On his Facebook page, Reznor wrote: "Complete independent releasing has its great points but also comes with shortcomings." In October, during an event to promote a book by rocker David Byrne, Reznor explained the decision for releasing An Omen with a major label. Reznor told the audience that How to Destroy Angels retains creative control, but when it came to marketing the band members believed they could use some help.

"No one else can write the songs I can write," Reznor told the audience, "But there's other people that can do some of that (marketing) stuff. The great part of self-releasing has been control of your own destiny. Nobody has approval. Finishing a song at midnight and putting it out the next day. Getting fans excited with no leak because you have the only copy and you uploaded and you didn’t publish. That’s fun. It felt great, particularly after a long career in the weirdness of the labels. But we wanted a team of people that are better at that than I am worldwide. That felt like it was worth slicing the pie up monetarily."


Klein en minder fijn popnieuws - Murdoc Niccals - 05-03-2013

De artiesten komen zelf ook niet met een initiatief. Radiohead en Reznor bieden eenmalig muziek aan waarbij de luisteraar mag bepalen hoeveel hij betaalt. Als dat niet genoeg geld in het laatje brengt wordt daar meteen weer vanaf gestapt.
Ik weet niet of het technisch haalbaar is, maar het ontwikkelen van een soort superflac dat alleen in iets als Deezer/Spotify kan worden afgespeeld zou het veel aantrekkelijker maken om te betalen voor deze diensten. Dan moet de muziekindustrie wel als eenheid opereren.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 05-03-2013

AC/DC fiscaal gevestigd in Nederland

De Australische rockband AC/DC heeft de financiële huishouding al tientallen jaren op papier gevestigd in Nederland.

Dit blijkt uit het boek Belastingparadijs, waar Quote over bericht. Via een bedrijf in Amsterdam worden inkomsten waarschijnlijk doorgesluisd naar Curaçao.

De opzet van AC/DC is vergelijkbaar met die van andere bands zoals The Rolling Stones en U2, die fiscaal ook gevestigd zijn in Nederland.
Royalties van AC/DC uit de Verenigde Staten en Australië komen via Leidseplein Presse bv, gevestigd in Amsterdam, Nederland binnen.

Leidseplein Presse is in 1976 weer opgezet uit naam van een vennootschap op Curaçao.

Eenzelfde route wordt gebruikt door veel bedrijven om te profiteren van het gunstige belastingklimaat op de Antillen.

Doordat Nederland in de jaren ’70 en ’80 als een van de weinige landen wel belastingverdragen had met de Antillen was het een geschikte plek om zich als bedrijf te vestigen.

De band heeft wereldwijd 200 miljoen albums verkocht. AC/DC heeft altijd al een hechte band gehad met Nederland. Zo heeft zanger Angus Young een Nederlandse vrouw en een woning in Aalten, in de Achterhoek.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 05-03-2013

Postal service auditie.

http://www.funnyordie.com/videos/0dadfc1070/the-postal-service-auditions


Klein en minder fijn popnieuws - Murdoc Niccals - 06-03-2013

Reznor luistert goed als ik zeg dat hij zelf ergens mee moet komen:
Quote:Beats By Dr. Dre start eigen streaming dienst
Beats Electronics, het bedrijf dat de Beats By Dre koptelefoons maakt, gaat een eigen streaming dienst lanceren. Het bedrijf ontving van miljardair Len Blavatnik een investering van zestig miljoen dollar (ruim 46 miljoen euro) en wil dit geld gebruiken om de streaming dienst te lanceren.
De dienst wordt later dit jaar gelanceerd en krijgt de naam ‘Daisy’. Beat Electronics, opgericht door Dr. Dre, wil van Daisy een op zichzelf staand dochterbedrijf maken. De makers willen met Daisy een concurrent voor services als Spotify op de wereld te zetten. Spotify heeft op dit moment vijf miljoen betalende leden en twintig miljoen gebruikers verspreid over zeventien landen.
Zowel Topspin Media Inc oprichter Ian Rogers als Nine Inch Nails' Trent Reznor helpen bij het ontwikkelen van Daisy. Niet alleen Beats, maar ook Google en Apple zijn volgens berichten bezig met plannen voor hun eigen streaming service. Volgens nieuwsdienst Reuters is Apple in onderhandeling met Beats over een mogelijk partnerschap.



Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 07-03-2013

Sjonge wat een debiel stuk.

http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/3405338/2013/03/07/Oesters-en-luxe-bungalows-Welkom-op-festival-2-0.dhtml


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 07-03-2013

Murdoc Niccals Wrote:Reznor luistert goed als ik zeg dat hij zelf ergens mee moet komen:
Quote:Beats By Dr. Dre start eigen streaming dienst
Beats Electronics, het bedrijf dat de Beats By Dre koptelefoons maakt, gaat een eigen streaming dienst lanceren. Het bedrijf ontving van miljardair Len Blavatnik een investering van zestig miljoen dollar (ruim 46 miljoen euro) en wil dit geld gebruiken om de streaming dienst te lanceren.
De dienst wordt later dit jaar gelanceerd en krijgt de naam ‘Daisy’. Beat Electronics, opgericht door Dr. Dre, wil van Daisy een op zichzelf staand dochterbedrijf maken. De makers willen met Daisy een concurrent voor services als Spotify op de wereld te zetten. Spotify heeft op dit moment vijf miljoen betalende leden en twintig miljoen gebruikers verspreid over zeventien landen.
Zowel Topspin Media Inc oprichter Ian Rogers als Nine Inch Nails' Trent Reznor helpen bij het ontwikkelen van Daisy. Niet alleen Beats, maar ook Google en Apple zijn volgens berichten bezig met plannen voor hun eigen streaming service. Volgens nieuwsdienst Reuters is Apple in onderhandeling met Beats over een mogelijk partnerschap.

Tja, leuk en aardig maar zie er maar eens tussen te komen en te concurreren met Spotify, Sowieso snap ik niet dat Beats zo groot is geworden, werkelijk inferieure kwaliteit hoofdtelefoons.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 07-03-2013

Willie Wrote:Sjonge wat een debiel stuk.

http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/3405338/2013/03/07/Oesters-en-luxe-bungalows-Welkom-op-festival-2-0.dhtml

Waarom? Het is wel de trend afgelopen jaren, al dan niet 'opgedrongen' aan bezoekers onder vermomming van profileren.
Meer luxe en variatie doet het goed, kijk maar naar die huisjes bij BKS, in mum van tijd weg. Ik kies ook voor B&B in de buurt. Ben ik voor 58 euro klaar met ontbijt (2 nachten!).


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 07-03-2013

Het is geen eis van het festivalpubliek, het wordt inderdaad opgedrongen en dat 400 mensen tijdens BKS in een huisje willen zitten op een publiek van veel zegt helemaal niets.

Men gaat naar WTWTA omdat het een kleinschalig initiatief is waar men misschien hoopte op een soort ATP, niet per se vanwege de luxe.

de campings van Roskilde, Glastonbury en Lowlands bekijkend vindt men het eigenlijk wel prima. En ik kom al 12 jaar zestigers tegen op festivals, maar schijnbaar is dat nieuw.

En het is AD, als die over festivals schrijven is het sowieso onzin.


Klein en minder fijn popnieuws - metal bouwie - 07-03-2013

BigBird Wrote:
Willie Wrote:Sjonge wat een debiel stuk.

http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/3405338/2013/03/07/Oesters-en-luxe-bungalows-Welkom-op-festival-2-0.dhtml

Waarom? Het is wel de trend afgelopen jaren, al dan niet 'opgedrongen' aan bezoekers onder vermomming van profileren.
Meer luxe en variatie doet het goed, kijk maar naar die huisjes bij BKS, in mum van tijd weg. Ik kies ook voor B&B in de buurt. Ben ik voor 58 euro klaar met ontbijt (2 nachten!).

Lijkt mij ook een reeele kijk op de (festival) toekomst. Deels door de andere (oudere) bezoeker maar ook deels ontstaan omdat een festival zelf al rete duur geworden is. Dan liever een paar tientjes extra neerleggen voor aanzienlijk meer comfort en gemak.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 07-03-2013

metal bouwie Wrote:Lijkt mij ook een reeele kijk op de (festival) toekomst. Deels door de andere (oudere) bezoeker maar ook deels ontstaan omdat een festival zelf al rete duur geworden is. Dan liever een paar tientjes extra neerleggen voor aanzienlijk meer comfort en gemak.

Dit zou kunnen, maar dan verandert het festivalpubliek ook gewoon en dat is wat anders dan stellen dat het festivalpubliek meer gaat eisen.

Maar ik zit nog steeds met 386 LOTS kaarten opgescheept, die waren niet meer te verkopen, hoezo behoefte aan luxe?


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 07-03-2013

Op zich vind ik het prima als het aangeboden wordt, maar het draagt volgens mij niet echt bij aan het festivalgevoel,,

Er zijn natuurlijk altijd mensen geweest die een hotel boekten, of thuis sliepen,, dat festivals nu 'luxe-accomodatie' aanbieden is puur een nieuwe cash-cow.


Klein en minder fijn popnieuws - metal bouwie - 07-03-2013

Willie Wrote:
metal bouwie Wrote:Lijkt mij ook een reeele kijk op de (festival) toekomst. Deels door de andere (oudere) bezoeker maar ook deels ontstaan omdat een festival zelf al rete duur geworden is. Dan liever een paar tientjes extra neerleggen voor aanzienlijk meer comfort en gemak.

Dit zou kunnen, maar dan verandert het festivalpubliek ook gewoon en dat is wat anders dan stellen dat het festivalpubliek meer gaat eisen.

Maar ik zit nog steeds met 386 LOTS kaarten opgescheept, die waren niet meer te verkopen, hoezo behoefte aan luxe?

Verandering van festivalpubliek gaat vrijwel automatisch gepaard met verandering van eisen/wensen.

Dit aantal wat over is zegt natuurlijk helemaal niks als je niet weet hoeveel bezoekers er komen en hoeveel kaarten er in de verkoop gingen. Bovendien kan er natuurlijk ook niet meteen gesteld worden dat iedereen meteen behoefte aan luxe heeft maar er is wel duidelijk een verandering (of verbreding) van het festivalpubliek met ieder zijn eigen wensen/behoeften.


Klein en minder fijn popnieuws - Eraser - 07-03-2013

BigBird Wrote:
Murdoc Niccals Wrote:Reznor luistert goed als ik zeg dat hij zelf ergens mee moet komen:
Quote:Beats By Dr. Dre start eigen streaming dienst
Beats Electronics, het bedrijf dat de Beats By Dre koptelefoons maakt, gaat een eigen streaming dienst lanceren. Het bedrijf ontving van miljardair Len Blavatnik een investering van zestig miljoen dollar (ruim 46 miljoen euro) en wil dit geld gebruiken om de streaming dienst te lanceren.
De dienst wordt later dit jaar gelanceerd en krijgt de naam ‘Daisy’. Beat Electronics, opgericht door Dr. Dre, wil van Daisy een op zichzelf staand dochterbedrijf maken. De makers willen met Daisy een concurrent voor services als Spotify op de wereld te zetten. Spotify heeft op dit moment vijf miljoen betalende leden en twintig miljoen gebruikers verspreid over zeventien landen.
Zowel Topspin Media Inc oprichter Ian Rogers als Nine Inch Nails' Trent Reznor helpen bij het ontwikkelen van Daisy. Niet alleen Beats, maar ook Google en Apple zijn volgens berichten bezig met plannen voor hun eigen streaming service. Volgens nieuwsdienst Reuters is Apple in onderhandeling met Beats over een mogelijk partnerschap.

Tja, leuk en aardig maar zie er maar eens tussen te komen en te concurreren met Spotify, Sowieso snap ik niet dat Beats zo groot is geworden, werkelijk inferieure kwaliteit hoofdtelefoons.


niet akkoord. Ik heb vrij hoge geluidseisen en ben zeer tevreden van mijn Beats By Dre. In hiphop en elektronica excelleert die gewoon.


Klein en minder fijn popnieuws - Proest - 07-03-2013

Eraser Wrote:niet akkoord. Ik heb vrij hoge geluidseisen en ben zeer tevreden van mijn Beats By Dre. In hiphop en elektronica excelleert die gewoon.


Gewaagde uitspraak, zeker op een forum als dit. Beats By Dre zijn echter gewoon regelrechte troep. De 'studio' versie bevat ongeveer dezelfde kwaliteit als een doorsnee 50,- koptelefoon van merken als Sennheiser, Roland of Soundmagic. Het verschil is echter dat Beat By Dre een ingebouwde equalizer heeft die simpelweg de lage tonen versterkt, niet spannends aan. Je luistert simpelweg naar vervormd geluid, dat jij dat geluid er goed uit vind komen bij de genoemde muziekstylen doet niks af dat je muziek wordt voortgebracht door een inferieur product.

Goedkopere versies zijn kwalitatief helemaal rommel, die normale dopjes bijvoorbeeld zijn kwalitatief nog slechter dan dopjes die bij telefoons worden bijgeleverd, enkel dan met een ingebouwde equalizer.

Beat zijn niet meer dan een simpele overhypt en overpriced modeproduct. Marketingstechnisch een huzarenstukje, men kreeg het voor elkaar om inferieure spullen voor een veel te hoge prijs te verkopen, het toont veel parallellen met hoe de muziekindustrie muziek opdringt. Beats zijn spullen voor de onwetende massa, niet meer niet minder.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 07-03-2013

Van Fok, over Beats
Quote:het is duur, dus exclusief, daarom heeft iedereen het, snap je het?

Ach, mensen lopen ook op UGGs, dan zijn die Beats koptelefoons tenminste nog mooi.

Al heb ik geen idee van de kwaliteit, daar ik nog steeds geen audiofiel ben en mijn koptelefoontje van Sennheiser van 25 euro het prima doet.


Klein en minder fijn popnieuws - Eraser - 07-03-2013

Proest Wrote:
Eraser Wrote:niet akkoord. Ik heb vrij hoge geluidseisen en ben zeer tevreden van mijn Beats By Dre. In hiphop en elektronica excelleert die gewoon.


Gewaagde uitspraak, zeker op een forum als dit. Beats By Dre zijn echter gewoon regelrechte troep. De 'studio' versie bevat ongeveer dezelfde kwaliteit als een doorsnee 50,- koptelefoon van merken als Sennheiser, Roland of Soundmagic. Het verschil is echter dat Beat By Dre een ingebouwde equalizer heeft die simpelweg de lage tonen versterkt, niet spannends aan. Je luistert simpelweg naar vervormd geluid, dat jij dat geluid er goed uit vind komen bij de genoemde muziekstylen doet niks af dat je muziek wordt voortgebracht door een inferieur product.

Goedkopere versies zijn kwalitatief helemaal rommel, die normale dopjes bijvoorbeeld zijn kwalitatief nog slechter dan dopjes die bij telefoons worden bijgeleverd, enkel dan met een ingebouwde equalizer.

Beat zijn niet meer dan een simpele overhypt en overpriced modeproduct. Marketingstechnisch een huzarenstukje, men kreeg het voor elkaar om inferieure spullen voor een veel te hoge prijs te verkopen, het toont veel parallellen met hoe de muziekindustrie muziek opdringt. Beats zijn spullen voor de onwetende massa, niet meer niet minder.

heb dinsdag gedraaid met een Technics koptelefoon (http://www.new-line.nl/nl/koptelefoons/technics-rp-dh1200_14322.htm) en die zijn kwaliteit was toch minder als mijn Beats. Voor die Beats had ik een Sennheiser, en ook dat geluid vond ik niet speciaal.En uiteraard wil het oog ook wat, en er zijn geen hoofdtelefoons mooier vormgegeven als Beats.


Klein en minder fijn popnieuws - Sphinx - 07-03-2013

Willie Wrote:Van Fok, over Beats
Quote:het is duur, dus exclusief, daarom heeft iedereen het, snap je het?

Ach, mensen lopen ook op UGGs, dan zijn die Beats koptelefoons tenminste nog mooi.

Al heb ik geen idee van de kwaliteit, daar ik nog steeds geen audiofiel ben en mijn koptelefoontje van Sennheiser van 25 euro het prima doet.
UGGs zijn tenminste nog kwaliteit.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 07-03-2013

Eraser Wrote:
Proest Wrote:
Eraser Wrote:niet akkoord. Ik heb vrij hoge geluidseisen en ben zeer tevreden van mijn Beats By Dre. In hiphop en elektronica excelleert die gewoon.


Gewaagde uitspraak, zeker op een forum als dit. Beats By Dre zijn echter gewoon regelrechte troep. De 'studio' versie bevat ongeveer dezelfde kwaliteit als een doorsnee 50,- koptelefoon van merken als Sennheiser, Roland of Soundmagic. Het verschil is echter dat Beat By Dre een ingebouwde equalizer heeft die simpelweg de lage tonen versterkt, niet spannends aan. Je luistert simpelweg naar vervormd geluid, dat jij dat geluid er goed uit vind komen bij de genoemde muziekstylen doet niks af dat je muziek wordt voortgebracht door een inferieur product.

Goedkopere versies zijn kwalitatief helemaal rommel, die normale dopjes bijvoorbeeld zijn kwalitatief nog slechter dan dopjes die bij telefoons worden bijgeleverd, enkel dan met een ingebouwde equalizer.

Beat zijn niet meer dan een simpele overhypt en overpriced modeproduct. Marketingstechnisch een huzarenstukje, men kreeg het voor elkaar om inferieure spullen voor een veel te hoge prijs te verkopen, het toont veel parallellen met hoe de muziekindustrie muziek opdringt. Beats zijn spullen voor de onwetende massa, niet meer niet minder.

heb dinsdag gedraaid met een Technics koptelefoon (http://www.new-line.nl/nl/koptelefoons/technics-rp-dh1200_14322.htm) en die zijn kwaliteit was toch minder als mijn Beats. Voor die Beats had ik een Sennheiser, en ook dat geluid vond ik niet speciaal.En uiteraard wil het oog ook wat, en er zijn geen hoofdtelefoons mooier vormgegeven als Beats.
Ik vraag me af wat je draait, maar vermoedelijk niet op professioneel niveau.

Elke producer zal je vertellen dat Technics superieur is. Als jij vindt van niet, dan komt dit omdat je niet wil horen wat je hoort.

Voor geluidsweergave- en kwaliteit bestaan objectieve maatstaven. Het is ook om die reden dat je met 100% zekerheid kunt zeggen dat analoog beter is dan digitaal.

Loov? Back me up here.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 07-03-2013

Sphinx Wrote:
Willie Wrote:Van Fok, over Beats
Quote:het is duur, dus exclusief, daarom heeft iedereen het, snap je het?

Ach, mensen lopen ook op UGGs, dan zijn die Beats koptelefoons tenminste nog mooi.

Al heb ik geen idee van de kwaliteit, daar ik nog steeds geen audiofiel ben en mijn koptelefoontje van Sennheiser van 25 euro het prima doet.
UGGs zijn tenminste nog kwaliteit.

Is dat zo? Mooi, toch nog wat geleerd vandaag.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 07-03-2013

Uplift Wrote:
Eraser Wrote:
Proest Wrote:Gewaagde uitspraak, zeker op een forum als dit. Beats By Dre zijn echter gewoon regelrechte troep. De 'studio' versie bevat ongeveer dezelfde kwaliteit als een doorsnee 50,- koptelefoon van merken als Sennheiser, Roland of Soundmagic. Het verschil is echter dat Beat By Dre een ingebouwde equalizer heeft die simpelweg de lage tonen versterkt, niet spannends aan. Je luistert simpelweg naar vervormd geluid, dat jij dat geluid er goed uit vind komen bij de genoemde muziekstylen doet niks af dat je muziek wordt voortgebracht door een inferieur product.

Goedkopere versies zijn kwalitatief helemaal rommel, die normale dopjes bijvoorbeeld zijn kwalitatief nog slechter dan dopjes die bij telefoons worden bijgeleverd, enkel dan met een ingebouwde equalizer.

Beat zijn niet meer dan een simpele overhypt en overpriced modeproduct. Marketingstechnisch een huzarenstukje, men kreeg het voor elkaar om inferieure spullen voor een veel te hoge prijs te verkopen, het toont veel parallellen met hoe de muziekindustrie muziek opdringt. Beats zijn spullen voor de onwetende massa, niet meer niet minder.

heb dinsdag gedraaid met een Technics koptelefoon (http://www.new-line.nl/nl/koptelefoons/technics-rp-dh1200_14322.htm) en die zijn kwaliteit was toch minder als mijn Beats. Voor die Beats had ik een Sennheiser, en ook dat geluid vond ik niet speciaal.En uiteraard wil het oog ook wat, en er zijn geen hoofdtelefoons mooier vormgegeven als Beats.
Ik vraag me af wat je draait, maar vermoedelijk niet op professioneel niveau.

Elke producer zal je vertellen dat Technics superieur is. Als jij vindt van niet, dan komt dit omdat je niet wil horen wat je hoort.

Voor geluidsweergave- en kwaliteit bestaan objectieve maatstaven. Het is ook om die reden dat je met 100% zekerheid kunt zeggen dat analoog beter is dan digitaal.

Loov? Back me up here.

Here i am. Als je met Beats By Pannekoek draait ben je een grote flapdrol. Dat geluid is ontzettend gekleurd en die bas is gewoon ontzettend dof en laag. Heel cool om lekker Paul Kalkbrenner op te horen maar hiermee kun je dus echt voor geen reet draaien omdat je al je lagen tonen niet kan horen. Skrillex krijgt goed betaald om met een Dr. Dre te draaien maar die headphone geeft echt niet hetzelfde geluid als jij hebt. Ik gebruik zelf een oude Philips 50 euro headphone als ik lekker wil luisteren naar warm (maar gekleurd geluid). Ik gebruik een Shure SRH440 voor in me studio en om mee te draaien. Kraak helder en een heel eerlijk geluid. Heel fijn om mee te draaien ook doordat juist hij iets meer op de hoge tonen is georiënteerd en ik daarmee perfect kan mixen (doe niet aan beatmatchen, alles via samples en cue points). Ik mix me muziek dan wel weer vaak af op wat meer 'warme' speakers omdat daar toch het eindproduct heen moet. Natuurlijk moet het dan wel weer goed klinken op de KRK monitoren en test het vaak ook op crappy computer speakers.

Naja om een lang verhaal kort te maken: Beats dingen zijn kut voor die prijs. Heel leuk voor de gemiddelde muziek 'liefhebber'. Wil je echt goed in een plaat duiken ga dan idd voor een Technics of Sure. Beste prijs-kwaliteit verhouding vind ik.