Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 29-05-2018

[Image: latest?cb=20161004233908]


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 29-05-2018

(29-05-2018, 09:25)Willie Wrote: [Image: latest?cb=20161004233908]

Haha, wilde hem net gaan posten Smile


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 29-05-2018

[Image: nogger_choc.jpg]

Die Ieren toch.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - TheUncleG - 29-05-2018

(29-05-2018, 09:19)Indiaantje89 Wrote: Ik vind het niet echt een goed voorbeeld Uncle. Ja ik walg ook van het woord kanker, wanneer iemand het totaal te onpas gebruikt als versterk woord (kanker vet, dat is een kanker goede track, vakantie was echt kanker dope etc. etc.). In die context ben ik er ook inderdaad op tegen, dat ben ik ook op het N-word overigens. Maar je schrijft hierboven het woord ook vol uit en niet als het "k-word". Je moet toch ook niet eerst slachtoffer zijn geweest van kanker om dat woord te mogen schrijven? Het gaat om de context. Je kan het niet maken om tegen een kanker patiënt zeggen: ik ben kanker blij dat je die kanker ziekte overwonnen hebt. Maar ik vind wel dat je kan zeggen tegen een kanker patiënt:: ik ben blijk dat je kanker hebt overwonnen.

Daarnaast vind ik dat je de woorden moeilijk kan vergelijken, aangezien kanker van nature geen scheldwoord is, maar een aanduiding voor een ziekte (en dat is bij het N-word wel iets anders).

Discriminatie op een evenement is overigens gewoon kut. Heb het 2 jaar geleden mee gemaakt op Lowlands. Juist op een festival waar ik het totaal niet had verwacht. Ik stond toen rechts van de Alpha te wachten bij de drink stands om wat te drinken te halen. En opeens komt er een grote stevige kale man naar me toe (echt zo'n bullebak van in de 30) en die zegt.. ik heb net je broer gezien. En dan echt met zo'n grijs op zijn smoel dat ik gelijk wel snapte wat hij bedoelde. Hij had nog een donkere persoon ergens zien lopen en dat was per direct mijn broer natuurlijk.

Op dat moment was ik echt even in een soort shock wat me op dat moment was overkomen. Echt gewoon pure verbijstering. Je zou zeggen sla hem gelijk op zijn bek, maar ik was echt gewoon even totaal geïntimideerd van de situatie. Die man was al lang weg toen weer een beetje bij bewust zijn was. Je maakt wel vaker discriminatie mee, maar dan zie je het mijlenver van te voren aankomen. En dan neem je zo iemand niet snel meer serieus. Maar dit was zo uit het niets dat het me toen echt overviel. Daarna een ontzettend vervelend rot gevoel aan overgehouden (en dat nam ik mezelf ook kwalijk) dat ik niet wist wat ik moest doen op dat moment. Op een festival als Lowlands had ik zoiets ook totaal niet verwacht. Ook de omgeving deed niks, ze kwamen alleen daarna me toe dat ze het echt rot voor me vonden, en dat ze niks gezegd hebben zodat het niet verder zou escaleren.  Had eigenlijk nooit zoiets meegemaakt,

De inhoud van de woorden kun je ook niet zozeer vergelijken, dat klopt. Maar wat je wel kunt vergelijken is het onderbewustzijn waarmee beide woorden worden gebruikt, dat was mijn punt. Je kunt niet lui maar blijven leunen op het feit dat je als zender van een boodschap geen kwade intenties hebt, maar ik vind dat je ook bewust moet zijn van hoe jouw boodschap bij de ontvanger overkomt of over kan komen. 
 
En in die context kun je het gebruik van kanker als krachtterm/scheldwoord prima vergelijken met neger/nigger etc, want dat is in beide gevallen not done omdat het mensen kwetst. Simpel. 
 
En ik ben het zeker met je eens; discriminatie is ontzettend kut. Heb het zelf ook wel een aantal keer meegemaakt helaas, gek genoeg bij mijn schoonfamilie. Mijn vriendin is Moluks en op familiefeesten waar een grotere kring aanwezig is dan alleen haar directe ooms en tantes, komt het regelmatig voor dat ik bij het groeten consequent genegeerd word door bepaalde mensen. Eerst denk je nog dat het sociale onhandigheid is of dat ze niet weten dat je eigenlijk familie bent. Maar na ruim 14 jaar relatie en vele familiefeesten kan ik niet anders dan concluderen dat ik door sommigen nooit als familie zal worden gezien (en dus letterlijk word genegeerd), puur omdat ik wit ben. 
 
En exact wat je zegt: je neemt zo iemand niet meer serieus en that`s it, maar toch is het bizar als je erover nadenkt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - kesselman - 29-05-2018

in de jaren 80 had doe maar een hit met"je loopt je lul achterna"
dat de kids in die tijd het woord lul meezongen ,was ook iets waar de ouderen vreemd van opkeken.

Maar als Hennie en Ernst dat schrijven ,dan zingen de kids t mee,simpel


RE: Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 29-05-2018

(28-05-2018, 10:16)Uplift Wrote: Murdoc Niccals
[quote pid='225201' dateline='1527488529']
(27-05-2018, 21:45)Uplift Wrote: Zucht, het slaat denk ik vaker dan niet op een dude/persoon die de rapper/artiest in kwestie veracht of beschouwt als een... fucking bitch.
Een fucking bitch inderdaad, waarmee hij iemand 'dist' door hem op gelijke voet te stellen met een vrouw (want ja, dat is echt wat je niet moet willen zijn). Beetje selectieve verontwaardiging van jouw kant.

Euh, niet per sé. Volgens mij heb je een heel enge interpretatie, hoor. En ja, we zitten in dit soort discussies constant dichtbij selectieve verontwaardiging, net wat ik ook jou verwijt ;Wink
Context blijft dus gewoon alles, sorry.    
[/quote]
Dan ben ik benieuwd wat jij denkt dat het wel betekent als een rapper rapt over bitches.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Maynard-J - 29-05-2018

(29-05-2018, 08:32)TheUncleG Wrote:
(29-05-2018, 08:16)BigBird Wrote:
(28-05-2018, 21:56)Uplift Wrote: Mmm met dat verschil dat je je niet entitled kan voelen om het zomaar mee te rappen gewoon omdat het 'in de lyrics' zit en je 'op een concert bent'.

En dit is een een notendop de hele discussie. Het heeft niks met 'entitled' te maken, dan ben je al te ver aan het zoeken. 99% van de mensen gaan naar een concert en zingt de teksten mee, en is niet bezig of ze het woord wel/niet mogen of moeten zingen. Ik denk dat die 99% het ook kunnen scheiden van de diepere racistische lading, juist door de context.

Klopt, hier heb je helemaal gelijk in. Een concertganger is helemaal niet bewust bezig met de lading van het woord en daarom wordt het maar gewoon meegezongen. 
 
Maar hier zit direct ook de crux, dit bewustzijn zou er wel moeten komen. Dat is het hele eiereten; bewustzijn. En wat is nou een beter moment om dit bewustzijn te creëren tijdens een concert met een groot publiek? 

Fijn dat deze discussie weer op het rechte spoor zit... deze post van UncleG vat wel aardig samen wat ik hier zelf van vind. Nou ik wat meer over het incident gelezen heb lijkt het me geen geplande stunt van Kendrick meer. Eerder een spontane reactie op het boegeroep uit het publiek, zodat zij haar excuses kon aanbieden en dit niet uit de hand kon lopen. Is er achteraf nog ergens een reactie opgetekend van die meid (Delaney heette ze geloof ik) zelf?

Hopelijk is het gevolg van deze hele rel dat het woord uiteindelijk helemaal niet meer nodig wordt geacht, lijkt me een goede stap naar wederzijds begrip en respect.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 29-05-2018

(29-05-2018, 18:07)halfempty/full Wrote: Dan ben ik benieuwd wat jij denkt dat het wel betekent als een rapper rapt over bitches.

Hangt zwaar af van nummer tot nummer...


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 30-05-2018

Quote:Extrema Outdoor Nederland cancelt 23ste editie

Lieve allemaal,

We hebben slecht nieuws. Extrema Outdoor Nederland gaat niet door. We kunnen het festival niet op de door ons gewenste wijze neerzetten en dat doet pijn.

Na onze verhuizing van Aquabest naar De Bergen in Wanroij, afgelopen jaar, blijkt nu dat we toch niet op één lijn liggen met de omgeving en de gemeente wat betreft XONL. Het gevolg: een moeizaam proces omtrent vergunningen en tijden. Ook ons festival Mandala wordt hierdoor sterk onder de loep genomen. Daarnaast speelt de overvolle festivalkalender een grote rol. We hebben dus besloten om plaats te maken en XONL voor het eerst te cancellen.

In 1996 vond Extrema Outdoor Nederland voor het eerst plaats, als één van de eerste buitenfestivals in Nederland op het gebied van elektronische muziek. Sindsdien volgden prachtige edities. Oprichter Marcel Mingers: “Met de afgelasting van XONL maken we ruimte voor Mandala Festival, dat volgende week plaatsvindt in Wanroij. We merken dat dit festival - met haar bredere doelgroep - beter bij de regio past. Problemen met de vergunningen ontstonden vooral toen Extrema Outdoor toegevoegd werd aan deze regio.”

“Met Extrema Outdoor Nederland hebben we ontzettend mooie jaren beleefd, waar ik prachtige en blijvende herinneringen aan heb. Natuurlijk doet het pijn en was het een lastig besluit, maar we richten onze blik vol positivisme op de toekomst. Extrema Outdoor leeft voort in België en wie weet toekomstig in nog meer landen. Voor nu en aan iedereen: heel erg bedankt.”

Ticketkopers krijgen hun geld terug, of kunnen besluiten hun ticket in te ruilen voor We Are Electric - 6, 7 en 8 juli, de eigenlijke data van XONL - of Mandala, dat plaatsvindt op 8, 9 en 10 juni. Hierover volgt deze week een mail met verdere uitleg. Wie nu vragen heeft, kan terecht bij info@extrema.nl.

Extrema Network wil alle bezoekers, medewerkers, leveranciers en iedereen die de voorbije 25 jaar ook maar iets van doen had met Extrema Outdoor Nederland, ontzettend bedanken.

De bubbel is echt wel beetje aan het barsten.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 30-05-2018

Extrema Outdoor was toch wel een grote naam, jarenlang. Zo te lezen heeft die verhuizing ze geen goed gedaan en nu dus gedoe met vergunningen. Solar (ook onder paraplus Extrema) festival heeft ook al jarenlang gedoe met vergunning en protest omwonenden. Ook dit festival is nog niet uitverkocht, jaren geleden ging dat wel rap.

Denk ook dat veel mensen (ik zie het bij vrienden van mij) afhaken omdat ze wat ouder worden, kinderen krijgen, geen zin/tijd meer hebben etc. Jongere generatie heeft minder geld, en zal meer gericht kiezen waar ze heengaan en geen 2 a 3 festivals per jaar. Maar ook geld uitgeven aan een leuke vakantie/backpacken.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-05-2018

Is het ook niet zo dat openluchtfestivals voor elektronische muziek in essentie lege dozen zijn en enkel draaien om hedonisme? Als je dan als festival je productie niet mee laat gaan met de tijd, ben je gedoemd. De meeste jongeren die naar festivals gaan, zijn nog altijd van vrij goede komaf en hoeven met mama en papa's geld in de pocket meestal niet te kiezen tussen festivals of reizen. De gemiddelde jongere geeft nog altijd veel meer uit op een festival dan ik als werkende.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 30-05-2018

Ik ben niet bekend in de dance scene, maar volgens mij is daar wel veel concurrentie met feestjes etc.
Die jongeren zullen ongetwijfeld ook veel geld en drugs en shit uitgeven.

Toen ik naar een festival ging in de jaren 90 kon je drie dagen op 50 gulden teren (op het festivalterrein), en de rest nam je 40 broodjes mee van huis en paar pakken appelsap, klaar.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-05-2018

Ja, zelfs begin jaren 2000 was dat nog zo. Ik heb nog wel de evolutie van 'vrij breed publiek minus mensen van andere afkomsten' naar 'eerder snobistisch/fucking rijk' geweten. Wat natuurlijk logisch is als festivals winstgericht zijn en erop uit zijn mensen zoveel mogelijk te laten uitgeven.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 30-05-2018

Ik ben er in 2007 nog geweest. Toen shit als Erick Morillo, Housequake, Ron Carroll en Gregor Salto nog tof waren.

Verder was dit altijd een vrij redelijke niche house festival voor Nederlandse begrippen, dus niet het platte EDM wat we nu kennen (Hardwell, Martin Garrix, Afrojack, Nicky Romero etc.0. Maar meer de Pacha achtige house acts. . Dat kende toen ik ging echt zijn hoogtij dagen, en dat is nu wel ingestort.

Laatsten jaren probeerde ze iets commerciëler te worden toen het XO festival werd, en kwamen ze dus meer met Marcel Dettmann, Justice DJ set, Paul Kalkbrenner of Boys Noize etc. Het probleem was dat ze van alles wat hadden, en heel veel menen komen niet meer voor van alles wat, maar zijn veel meer uit op bepaalde genres. Voor 2 verdwaalde techno acts koopt in Nederland niemand een kaartje voor. Dan zijn er veel betere alternatieven voor zoals Awakenings of Dekmantal, of nog 3000 andere technofestivals.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 30-05-2018

https://www.spin.com/2018/05/sza-permanent-vocal-chord-damage/

Quote:Following last week’s announcement that SZA would be pulled off of the TDE Championship Tour lineup due to swollen vocal chords, the singer posted a set of now-deleted tweets last night claiming that her “voice is permanently injured.” She also wrote: “I jus wanna be left alone my priorities are fucked up. They been fucked up. I need space goodbye.” The tweets were posted after the singer returned to perform at the Championship Tour’s Madison Square Garden show last night, which may have prompted her comment of “Tonight was the test. That settles that.”

Het is allemaal de schuld van die kutzaal MSG.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Doos - 30-05-2018

Extrema groeit hier in België alleen maar heb ik zo de indruk. Op de line-up een verzameling van de grootste techno en house acts voor het feestpubliek. Dat succes is waarschijnlijk ook te danken aan het feit dat zij samen met Tomorrowland als enige op die schaal hier zo’n acts bieden, met dat verschil dat je er de meerprijs voor de David Guetta’s minder bij moet betalen. Of het publiek nu zoveel meer geïnteresseerd is in de muziek is een andere vraag.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 30-05-2018

In België heb je ook niet zo'n shitload aan dance festivals als hier. Ja Tomorrowland is natuurlijk fucking huge, en daar kan geen NL festival tegenop. Maar daar betaal je dan ook gelijk voor, en het is internationaal gigantisch groot, dus veel Belgen lopen daar ook ook kaarten mis.

Hier in Nederland heeft iedere gemeente bijna wel bijna zijn eigen dance festivalletje, en al helemaal zeker als je nog alle hardstyle/hardcore feesten gaat mee berekenen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 30-05-2018

In België vindt in iedere gemeente wel een of ander festival plaats, gaande van rock, dance en in mindere mate hip hop. Letterlijk elke gemeente. Enkel techno festivals zijn hier toch wat minder aanwezig, al denk ik dat dat door de jaren heen terug weer gegroeid is (zie bv. de populariteit van Kompass).


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-05-2018

Ja, maar we hebben hier nog geen Dekmantel of zo. Wat crappy open air events in Gent (al dan niet van Kompass) met te stille muziek, blanke techno, lauw bier, meisjes in topjes en dudes in pilotenbrillen Dekmantel of ADE does not make.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 30-05-2018

Confused

[Image: 33897344_1435707989868943_45269115330321...e=5BC1A7E6]


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 30-05-2018

Toen ik nog veel naar dat soort dingen ging was het toch meer hier in NL te doen. Laundry Day bezochten we nog wel eens. En Summerfestival toen ook nog eens, maar dat viel toen des tijds echt in het niets bij de NL festivals. En de Hardstyle/hardcore festivals lijkt me ook niet zo populair in België als hier in NL?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 30-05-2018

Ik denk dat de meeste dance festivals die zijn opgedoken tijdens het opblazen van Tomorrowland (zo'n dikke 5 jaar geleden) ofwel hun eigen ding zijn gaan doen (zie Daydream bv.) ofwel gewoon de mist zijn ingegaan (Summerfestival etc) en gestopt zijn na een aantal jaren omdat de schulden te groot werden en het volk toch niet niet in grote getallen bleef afkomen.. En dat zullen er de komende jaren wel meer worden, want festival bubble. Qua hardcore/hardstyle ken ik er slechts eentje in België, The Qontinent al kwamen die hardere genres ook wel aan bod op andere dance festivals (zie Tomorrowland, Laundry Day, Summerfestival, Sunrise etc).


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 01-06-2018

Quote:De kaarten voor dit concert van BTS zijn helaas uitverkocht. We begrijpen het als je teleurgesteld bent en vinden het jammer dat niet iedereen die naar het concert wilde gaan kaarten heeft kunnen krijgen. De vraag naar kaarten voor het BTS concert in Amsterdam was enorm.
Deze Koreaanse boyband was me totaal onbekend. Onder de 16 moet je in ieder geval begeleiding meenemen. Nog niet zo wereldschokkend... maar die prijzen:
1st rank - standing (€ 180,00)
2nd rank (€ 150,00)
3rd rank (€ 120,00)
4th rank (€ 90,00)
5th rank (€ 60,00)
VIP - Standing (€ 250,00)
Wheelchair platform (€ 180,00)

Ik sta perplex dat dit uitverkoopt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 01-06-2018

En nu op Marktplaats kijken hoeveel mensen overbieden.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Kreuz - 01-06-2018

Dit is toch kapitalisme ten top? Criminelen zijn het, hun fanbase zit waarschijnlijk ook tussen de 12-16 jaar. Zelfs ten tijden van de Bieber of 1D-hype werd er niet zo'n misbruik gemaakt van fans.