Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

Ik interpreteerde het gewoon anders. Maar sowieso vind ik de gevolgen in België nefast. Ik weet niet of er jullie behalve uit PVV-hoek zo'n twee maten en gewichten wordt gehanteerd, maar hier is het verschrikkelijk. Zoals vermeld: enkel Zwangere Guy had er iets zinnigs over te zeggen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-01-2018

Maar nu ben ik heel benieuwd naar het commentaar van StuBru als Boef wordt geboekt op Rock Werchter.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 04-01-2018

Ja, dat is ook wel ergens de moeite die ik ermee heb. Hoeveel van die Paaspop-bezoekers zouden er ook moeite hebben met walgelijke uitspraken van een Wilders?

En dit zijn ook PVV-reacties die ik voorbij zag komen: 'Simons etc. zullen er nu dan zeker niets van zeggen?'

Maar mij lijkt in plaats van de ene of de andere kant aan te vallen/te verdedigen het goed om zowel uitspraken/gedachtegoeden van een Boef als van een Wilders af te keuren, omdat ze beiden een volledige groep als minderwaardig wegzetten. Bij Boef en zijn maten heb ik dan wel nog iets meer hoop dat ze van gedachten kunnen veranderen, zoals je ook min of meer zag gebeuren bij onze treitervlogger.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - dave - 04-01-2018

(04-01-2018, 16:58)matthijs603 Wrote: Ja, dat is ook wel ergens de moeite die ik ermee heb. Hoeveel van die Paaspop-bezoekers zouden er ook moeite hebben met walgelijke uitspraken van een Wilders?

En dit zijn ook PVV-reacties die ik voorbij zag komen: 'Simons etc. zullen er nu dan zeker niets van zeggen?'

Maar mij lijkt in plaats van de ene of de andere kant aan te vallen/te verdedigen het goed om zowel uitspraken/gedachtegoeden van een Boef als van een Wilders af te keuren, omdat ze beiden een volledige groep als minderwaardig wegzetten. Bij Boef en zijn maten heb ik dan wel nog iets meer hoop dat ze van gedachten kunnen veranderen, zoals je ook min of meer zag gebeuren bij onze treitervlogger.

Geen idee of volwassenheid enige nuance in het gedachtegoed van narcistische snotapen als Boef kan brengen.  Ik vrees van niet.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Fenderboy - 04-01-2018

Geloof dat de meeste nuance ergens in de buurt van het midden tussen Wilders en Boef te vinden zal zijn, maar bij de laatste kan enige wijsheid idd nog altijd gaan indalen.
Bij de eerste ligt dit totaal anders.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - mattman - 04-01-2018

(04-01-2018, 16:55)hythloth Wrote: Maar nu ben ik heel benieuwd naar het commentaar van StuBru als Boef wordt geboekt op Rock Werchter.

Ik weet wel dat jouw stelling hypothetisch was, maar dat zal dus niet meer gebeuren. Grote kans dat die op de lijst stond, maar 'Boef op grote festivals' zal niet voor het komende jaar zijn. Of de komende 100 jaar.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-01-2018

(04-01-2018, 17:29)dave Wrote:
(04-01-2018, 16:58)matthijs603 Wrote: Ja, dat is ook wel ergens de moeite die ik ermee heb. Hoeveel van die Paaspop-bezoekers zouden er ook moeite hebben met walgelijke uitspraken van een Wilders?

En dit zijn ook PVV-reacties die ik voorbij zag komen: 'Simons etc. zullen er nu dan zeker niets van zeggen?'

Maar mij lijkt in plaats van de ene of de andere kant aan te vallen/te verdedigen het goed om zowel uitspraken/gedachtegoeden van een Boef als van een Wilders af te keuren, omdat ze beiden een volledige groep als minderwaardig wegzetten. Bij Boef en zijn maten heb ik dan wel nog iets meer hoop dat ze van gedachten kunnen veranderen, zoals je ook min of meer zag gebeuren bij onze treitervlogger.

Geen idee of volwassenheid enige nuance in het gedachtegoed van narcistische snotapen als Boef kan brengen. Ik vrees van niet.

Bij dat soort snotapen krijg ik de indruk dat ze geen idee hebben hoe ze uberhaupt met meisjes moeten praten. Boef kan dat dus blijkbaar ook niet, hehe.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

Boef, de Nainggolan van de rappers.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-01-2018

(04-01-2018, 16:58)matthijs603 Wrote: Ja, dat is ook wel ergens de moeite die ik ermee heb. Hoeveel van die Paaspop-bezoekers zouden er ook moeite hebben met walgelijke uitspraken van een Wilders?

En dit zijn ook PVV-reacties die ik voorbij zag komen: 'Simons etc. zullen er nu dan zeker niets van zeggen?'

Maar mij lijkt in plaats van de ene of de andere kant aan te vallen/te verdedigen het goed om zowel uitspraken/gedachtegoeden van een Boef als van een Wilders af te keuren, omdat ze beiden een volledige groep als minderwaardig wegzetten. Bij Boef en zijn maten heb ik dan wel nog iets meer hoop dat ze van gedachten kunnen veranderen, zoals je ook min of meer zag gebeuren bij onze treitervlogger.

Wat heeft Paaspop dan met Wilders te maken? Maar toch om even op deze Links vs. Rechts discussie in te haken. Ben je echt zo goed gelovig dat de "treitervlogger" zogenaamd veranderd is? Er is een ding veranderd bij die jongen en dat is dat hij inziet dat hij via Links bakken vol met geld kan verdienen wat hij daarvoor niet kon.

In dat optiek hadden ze dus Boef maar gelijk headliner moeten maken want die armen jongen is zo zielig. En zn gage natuurlijk ook flink omhoog gooien. Dat is wat ze bij Ismaël Ilgün hebben gedaan. Natuurlijk zijn de PVV reacties walgelijk en kut en springen die ook weer gelijk op de discriminatie trein. Maar dat wil nog niet zeggen dat we dit soort gasten maar moeten belonen voor hun uitspraken. Het is niet de eerste keer dat onze Boef iets flikt.

Zoals gezegd vind ik een boycot een beetje hypocriet gezien ze het niet altijd doorvoeren (en daar kijk ik Mojo op aan). Want met Ten Walls en Boef kunnen ze het wel, zolang ze aan de onder kant van het affiche bungelen. Maar wanneer QOTSA een fotograaf het ziekenhuis in schopt mag het allemaal wel blijkbaar.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

(04-01-2018, 17:46)Indiaantje89 Wrote: Wat heeft Paaspop dan met Wilders te maken? Maar toch om even op deze Links vs. Rechts discussie in te haken. Ben je echt zo goed gelovig dat de "treitervlogger" zogenaamd veranderd is? Er is een ding veranderd bij die jongen en dat is dat hij inziet dat hij via Links bakken vol met geld kan verdienen wat hij daarvoor niet kon.

In dat optiek hadden ze dus Boef maar gelijk headliner moeten maken want die armen jongen is zo zielig. En zn gage natuurlijk ook flink omhoog gooien. Dat is wat ze bij Ismaël Ilgün hebben gedaan. Natuurlijk zijn de PVV reacties walgelijk en kut en springen die ook weer gelijk op de discriminatie trein. Maar dat wil nog niet zeggen dat we dit soort gasten maar moeten belonen voor hun uitspraken. Het is niet de eerste keer dat onze Boef iets flikt.

Het is niet links vs rechts, Indiaan. Links hoort de foute cultuur rond fenomenen als Boef te bestrijden én het racisme dat vandaag voor velen het antwoord is op diezelfde cultuur, te vernietigen. That's it. 

Boef heeft populariteit gekregen dankzij winstgerichte opportunisten. En die zijn meestal gewoon rechts.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-01-2018

Goh, winstgerichte opportunisten vind je overal, zeker als je niet-financiele dingen onder winst meerekend.

Betreft de treitervlogger: die dude lijkt wel degelijk gestopt te zijn met zijn voormalige bullshit, i.t.t. het lijdend voorwerp van onze discussie.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-01-2018

(04-01-2018, 17:56)hythloth Wrote: Goh, winstgerichte opportunisten vind je overal, zeker als je niet-financiele dingen onder winst meerekend.

Betreft de treitervlogger: die dude lijkt wel degelijk gestopt te zijn met zijn voormalige bullshit, i.t.t. het lijdend voorwerp van onze discussie.

Ja heel veel veranderd die jongen... maar wel een dikke LOL op Twitter posten toen Naninga een kankerhoer werd genoemd. En dat is ver na zijn treitervlog dagen (oktober vorig jaar). Leuk al die excuses en ik ben veranderd uitspraken.. maar een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-01-2018

Daar was ik niet op de hoogte van, en is kut om te horen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-01-2018

Maar hij heeft de Ali B techniek beter onder controle dan Boef, daar ben ik het mee eens. Is er verder geen muziek nieuws?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 05-01-2018

Nanninga is trouwens wel gewoon een ... Kech.

(Maar ok, dat wist ik ook niet. Jammer dat bij hem dan ook niet alles veranderd is. Maar ik geloof wel graag dat dat soort nare vossen hun streken vooral aangeleerd hebben gekregen, en nog wel kunnen veranderen. En verder wat Upift zegt over links/rechts in dezen).


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 05-01-2018

Dus je vind Naninga dus ook maar een (kanker) hoer omdat ze een andet mening heeft dan dat in jou straatje valt? Erg onhandige uitspraak man...


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 05-01-2018

Ga je nu echt letterlijk over dit soort semi-toffe Graz-uitspraakjes vallen? Maar voor de zekerheid dan: nee, geen kech, wel een vrouw die eigenlijk veel te slim is voor de ‘erg onhandige’ uitspraken en handelingen die ze doet. FvD is wel even wat anders dan ‘buiten mijn straatje’, omdat die partij zelf nogal makkelijk is in het willen schoonvegen van een eigen straatje.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 05-01-2018

https://www.demorgen.be/muziek/eerste-festivalorganisatoren-laten-boef-vallen-bd5317f2/

Die gast is echt wel klaar. Het verschil met gewoon een blanke artiest zijn, is duidelijk. En de druk van extreemrechts is zeer reëel. Extreemrechts is niet langer oppositie, mensen. Het maakt deel uit van het denken en van de beleidslogica.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 05-01-2018

Maar vind je het onterecht als je alleen naar zijn zaak kijkt?

Ik ben wat aan het zoeken geweest, maar ik vind vrij weinig over weigeringen van artiesten na vrouwonvriendelijke uitspraken. Heb jij daar toevallig meer informatie over?

Wel dat het voor homofobe uitspraken niet uitmaakt of je Beenie man of Ten Walls bent. En het Phil Anselmo incident staat me ook wel voor de geest.

En voordat Homme weer naar boven komt, dan gaat het om geweld en daar was Boef nu juist ook zo goed in met zijn uitlokking van vechtpartijen waar hij eerder voor in opspraak is geweest en vervolgens nog steeds geboekt werd.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 05-01-2018

Het is niet onterecht. Fuck hem. Maar fuck dan ook de -tig andere artiesten die vrouwonvriendelijke of homofobe uitspraken hebben gedaan. Dat jij (en ook ik) er amper iets van terug kan vinden, zegt genoeg.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 05-01-2018

Maar wat zegt dat? Ik kan uit 1 zaak niet herleiden dat dit iets met zijn afkomst te maken heeft (ook niet het tegenovergestelde uiteraard)

Boef zelf haalde dat ook aan en Ozcan Akyol serveerde dat vervolgens af omdat hij die racismekaart alleen maar trok omdat hij geen andere argumenten meer had en niemand zijn excuus geloofde. Dus ik ben benieuwd hoe dat zich nu daadwerkelijk verhoudt.

Maar vooralsnog is de enige conclusie die te trekken is dat festivals het allemaal geen ene zak uitmaakt, tenzij er ophef over de artiest is ontstaan.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 05-01-2018

Ik denk dat er op zich genoeg voorbeelden zijn, maar als het je het herleidt tot de gemeenschappelijke deler van 'lokale/Nederlandstalige artiest + vrouwonvriendelijk' zit je nu éénmaal met een vrij specifieke niche.

Maar okee dan, als ik dan toch even moeite doe: Alex Callier -die douchebag van Hooverphonic die ook op andere vlakken veel te rijk is geworden en er een bescheiden showbizzcarrière op na houdt- die live op De Laatste Show tien jaar geleden of zo verkondigt dat "het oog ook wat wil" wanneer het gaat over de nieuwe zangeres van z'n band. Waar ze trouwens bij zit.

Geen haan die er toen naar kraaide. Maar ik wist niet wat ik zag op dat moment.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 05-01-2018

Hoewel ik zeker niet wil uitsluiten dat een deel van de ophef vanuit extreemrechtse hoek komt, denk ik dat het vooral ook de tijdgeest is waarin vrouwonvriendelijk gedrag (terecht) onder een vergrootglas ligt. Zie ook dit artikel van Timo Pisaert: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2018/januari/Boef-boycot.html 

Blijkbaar riepen de jongens van The Opposites (1 blank, 1 niet) in 2013 ook nogal vrouwonvriendelijke dingen (zi dus dat artikel), maar bij mijn weten is dat toen vooral gewoon niet viral gegaan en was dat toen minder in het nieuws dan vlak na de Women Marches en #Metoo.

In Nederland hebben we nu naast Boef witte-eliteman Eurlings die overal behalve bij het IOC zelf evenveel shit over zich heen krijgt.

Waarom ik zelf in deze kwestie het niet zo belangrijk vind of Boef nu wel of niet blank is: het gaat er juist om dat hij een andere groep (moslimvrouwen) als minderwaardig beschouwt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 05-01-2018

Maar uiteindelijk zijn we het er allemaal mee eens dat Mattie een vervelend mannetje is.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Schobbeyak - 05-01-2018

Ik vraag me ook af hoevaak Boef voor de boycot langskwam in zijn programma.