Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - timvank - 28-12-2017

(19-12-2017, 15:38)greenlander Wrote: [Image: FLzPGAR.jpg]

Laatste namen toegevoegd aan de Grauzone line-up: o.a. The Soft Moon, Lydia Lunch, Cocaine Piss, Ulrika Spacek. Ik ben wel aan het overwegen te gaan. Is iemand hier wel eens geweest en is het wat?

Ik zie dit nu pas. Ik ga hier wel heen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Maynard-J - 04-01-2018

Omdat het weinig zin heeft dit relletje op deze plek dood te zwijgen...

Boef.

Schrap die gast maar van het geruchtenlijstje voor Pinkpop, Lowlands e.d.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

Ik vond de woorden van Zwangere Guy zeer treffend; vooral omdat hij hem in de eerste plaats om z'n muziek afbrandt: hij is geen echte rapper en z'n teksten waren sowieso al niet respectvol. Dus de ophef nu is gewoon hypocriet en racistisch.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-01-2018

Het is toch ook niet noemenswaardig? Ik bedoel als Mattie-ik-steek-een-dolk-in-de-rug-van-mijn-beste-vriend-voor-zes-ton-en-een-Tesla-en-echte-mannen-maken-een-tweeling-maar-dan-moet-mijn-vriendin-zich-wel-laten-uitwonen-door-een-kerel-zonder-hoofd-dat-lijkt-op-dat-van-ET-met-aids-Valk er zich mee gaat bemoeien......


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 04-01-2018

En ik meende ergens te hebben gelezen dat Mattie Boef sowieso al nooit had gedraaid.

Maar ik heb Habiba wel op de rol staan voor de eerste les met 2 havo na de vakantie, over stijlfiguren, en om het gesprek aan te zwengelen. Benieuwd wat zijn achterban ervan vindt.

(Wel blijft het enigszins zorgelijk dat een groep mannen in Nederland vindt dat een groep vrouwen al een kech is al ze ook maar uitgaat. Daar kunnen de salafisten en de SGP'ers elkaar in ieder geval de hand schudden.)


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

Die groep bestaat en is groot, maar is ook heterogeen. Zowel bij ons als elders.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-01-2018

Laat dat enigszins maar achterwege, het is toch ongelooflijk dat dat gebeurt en dat vrouwen uit eigen kring daar dan net zo hard aan mee gaan doen.

En dat allemaal zogenaamd vanwege eer, ik zou me kapot schamen als ik zulke dubbele moralen er op na zou houden.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-01-2018

(04-01-2018, 12:40)Willie Wrote: Het is toch ook niet noemenswaardig? Ik bedoel als Mattie-ik-steek-een-dolk-in-de-rug-van-mijn-beste-vriend-voor-zes-ton-en-een-Tesla-en-echte-mannen-maken-een-tweeling-maar-dan-moet-mijn-vriendin-zich-wel-laten-uitwonen-door-een-kerel-zonder-hoofd-dat-lijkt-op-dat-van-ET-met-aids-Valk er zich mee gaat bemoeien......

Je bent me voor.. ik wilde Mattie (weer) benoemen in het "die dude kan ik niet uitstaan" topic. Die gast gaat over lijken om zelf maar weer in de spotlights te komen. Die Boef is allemaal erg kut hoor, maar goed alle rappers hebben het continu over bitches en ho'. Maar dat zo'n Mattie weer vooraan staat om de moraalridder te spelen is echt om te kotsen. Nu mag jij weer Willie.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

Echt niet alle rappers hebben het constant over bitches en hoes.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-01-2018

Nee ok, maar het heeft nooit de radio weerhouden om spul te draaien waar ze dat wel in benoemen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

Klopt; media zijn ontzettend hypocriet wat dat betreft. Vandaar ook dat Studio Brussel gisteren geownd kon worden door Demir. Maar als het gaat over handtastelijke Bv's of figuren die nog veel problematischer zijn dan Boef, mengen politici zich niet. Zolang ze blank zijn.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-01-2018

Ik had bij Boef niet eens door dat hij Algerijnse roots heeft. Nu zijn Algerijnen ook wel een beetje de Argentijnen van Afrika, maar toch.

Erger vind ik dat hij een Fransman is.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 04-01-2018

(04-01-2018, 13:26)Uplift Wrote: Klopt; media zijn ontzettend hypocriet wat dat betreft. Vandaar ook dat Studio Brussel gisteren geownd kon worden door Demir. Maar als het gaat over handtastelijke Bv's of figuren die nog veel problematischer zijn dan Boef, mengen politici zich niet. Zolang ze blank zijn.

Wat voor figuren bedoel je? Als in, heb je concrete voorbeelden?

Ik ben het niet per se met je oneens, tegelijkertijd ben ik benieuwd in hoeverre zoiets te staven is.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-01-2018

Adolf Hitler wordt niet op de radio gedraaid, maar dat kan ook toeval zijn.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 04-01-2018

Zijn debuutalbum viel gewoon tegen, dat is heel wat anders.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-01-2018

Big Grin


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

(04-01-2018, 13:31)Willie Wrote: Ik had bij Boef niet eens door dat hij Algerijnse roots heeft. Nu zijn Algerijnen ook wel een beetje de Argentijnen van Afrika, maar toch.

Erger vind ik dat hij een Fransman is.

De Argentijnen zijn de Fransen van Latijns-Amerika; het vertrekpunt is altijd 'Fransheid' als negatieve connotatie. Of zoals John Oliver zei: "North Korea. Earth's Florida"

(04-01-2018, 13:35)thomas9790 Wrote:
(04-01-2018, 13:26)Uplift Wrote: Klopt; media zijn ontzettend hypocriet wat dat betreft. Vandaar ook dat Studio Brussel gisteren geownd kon worden door Demir. Maar als het gaat over handtastelijke Bv's of figuren die nog veel problematischer zijn dan Boef, mengen politici zich niet. Zolang ze blank zijn.

Wat voor figuren bedoel je? Als in, heb je concrete voorbeelden?

Ik ben het niet per se met je oneens, tegelijkertijd ben ik benieuwd in hoeverre zoiets te staven is.

Bart De Pauw is het meest evidente voorbeeld nu, maar Eminem vind ik globaal gesproken wellicht het beste voorbeeld. Voor alle duidelijkheid: mijn vertrekpunt is hier dat Demir gisteren zei dat 'Studio Brussel met gemeenschapsgeld wordt gerund en dus verantwoordelijkheid moet nemen". Geheel correct, Zuhal. Alleen doe je je mond enkel open als het om bruine mensen gaat en als je je kiespubliek d.m.v. de verdere normalisering van racisme kunt consolideren.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 04-01-2018

Maakt de gemiddelde N-Va stemmer eigenlijk onderscheid tussen islamitische Koerden en moslims uit bijvoorbeeld de rest van Syrië, Irak en Turkije?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

Ja. Dat is wat de partij hen namelijk leert. In die zin verschillen ze wel van de nazi's, het moet gezegd.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-01-2018

Boef is voormalig straattuig, dat maakt het makkelijker om hem hierop af te branden tegenover andere rapperts.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 04-01-2018

En ook zijn Paaspop gig gecanceld. Allemaal prima en wel... maar wel fucking Queens Of The Stone Age laten komen op DTRH... fuck off.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-01-2018

Ja zelfs in Amerika lijkt dat voorval met QOTSA immiddels te zijn vergeten.

Terug naar Boef: ik bedenk me net dat dit niet lang gebeurde na dat artikel over exposed-groepen. En deze kerel is nu het gezicht daarvan geworden.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 04-01-2018

Het zou uiteindelijk nog allemaal wat waard zijn als Boef en zijn bubble hierdoor daadwerkelijk aan het denken worden gezet over hun uitlatingen en ideeën.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-01-2018

Wat zou er wat waard zijn?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 04-01-2018

(04-01-2018, 16:22)Uplift Wrote: Wat zou er wat waard zijn?

De uitlatingen van Boef en de ophef daarover zouden het waard zijn als er door Boef en zijn possé/subcultuur met minder achterlijke ideeën over vrouwen wordt gedacht.

Maar dat kon je er vast wel uithalen. Waar ben je het precies niet mee eens?