Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 15-12-2017

(15-12-2017, 13:12)metal bouwie Wrote: Wel herkenbaar. Vroeger vond je altijd iemand om naar een concert te gaan. Ook naar onbekende bands om je te laten verrassen. Tegenwoordig blijft men liever op de bank hangen.


Dat is ook gewoon ouder worden. Ik zou nu ook niet meer zo snel 10 vrienden kunnen vinden die samen willen voordrinken om vervolgens opgepropt in een kutkroeg tot 4 uur 's nachts staan te hopen dat je kunt tongen vannacht.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-12-2017

Ik vind dingen als Museumnacht persoonlijk verschrikkelijk. Cultuurparticipatie kunstmatig verhogen =/= kwalitatief verbeteren van cultuurparticipatie. Enkel lagere prijzen en een groter forum voor niet commerciële events en initiatieven kan werken... en dan is er natuurlijk nog de rol van de media.

Jong zijn betekent niet uitgaan of op café zitten. Zelf ben ik daar al retelang mee gestopt. Hier gaat het erom dat mensen voor de tv gaan zitten in plaats van iets nuttiger te doen, niet meer en niet minder.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 15-12-2017

Ik chargeerde uiteraard met die vorm van jong zijn, maar bij ouder worden hoort vaak ook een baan ipv een studie (kost in de regel meer tijd/energie) en op termijn eventueel zelfs een kind. Waar ik begin 20 makkelijk iedere avond wel iets kon doen, heb ik het begin 30 wel nodig om zo nu en dan een avond thuis te blijven om niet uitgebrand te raken. Zo met mij velen, lijkt me.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-12-2017

Dat spreekt voor zich. Ik wist vier jaar geleden ook wel dat mijn 130+ optredens per jaar i.c.m. een fulltime baan niet voor eeuwig zou zijn. Zeker als ik dan wat werk ben gaan maken van een betere job, alsook meer verantwoordelijkheden op andere vlakken, etc. Maar vooral: dat hoéft ook niet te blijven duren. Verzadiging is onvermijdelijk, en maar goed ook.

Maar ook daar gaat het niet om, vrees ik. Zelfs heel minieme participatie (één concert, bezoek aan arthouse cinema, theater, etc. per maand) zit er vaak zelfs niet in. En om terug te keren op het oorspronkelijke: ook wat betreft mee zijn met muziek en af en toe eens naar iets gaan dat je niet kent of minder vertrouwd mee bent, gaat het niet om 'elke avond iets doen'. Het gaat om 'niet elke avond voor tv zitten'. Om mee te beginnen. Vervolgens: lezen en af en toe eens wat opzoeken.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 15-12-2017

Zo gezegd ben ik het met je eens.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-12-2017

(15-12-2017, 13:06)matthijs603 Wrote: Kom ik toch weer even relativeren: hoe anders is dat bij 'ons' als het om andere dingen dan muziek gaat? Iedereen hier zo naar 80 concerten per jaar ook echt kunnen genieten van een goede theatervoorstelling, maar in dat subtopic roepen Maynard-J en ik ook wat rond in een woestijn. Zelf zou ik me vast met veel plezier kunnen verdiepen in dat culinaire topic, maar kom ik ook niet verder dan nogal willekeurig eens in de zoveel tijd wat gokken bij een betaalbaar restaurant.

Voor sommige zaken gaat het uiteraard op, maar zoals Uplift zegt denk ik dat wanneer het op andere kunstuitingen gaat je toch wel snel goede en obscure zaken weet te waarderen. Ik ben geen kenner van moderne kunst, maar ik bekijk het graag en kan dan ook genieten van Italianen of Tsjechen waar ik nooit eerder van gehoord hebt.

Maar ik ga niet naar het van Gogh museum en pretendeer dan kunstliefhebber te zijn. Ook niet nadat ik Munch en Malevich heb bekeken, maar als ik tientallen kunstenaars uit die stroming heb gezien en uit dat rijtje Toorop en Ernst de bekendste zijn en ik ooit eens bevangen ben geweest door een Schiele schilderij dan komt dat omdat ik verder wil kijken dan de enorme trekpleisters. Hoewel de parallel schilderkunst/muziek een beetje mank gaat omdat grote werken vaak wel gewoon bij het beste horen.

Naar het theater ga ik veel te weinig, maar ook daar zou ik veel minder naar de echt platgereden paden gaan. Net hoorde ik wat over de Baukje Schweigman, dat intrigeert meteen. Terwijl het niet in mijn hoofd op zou komen om na 3 cabaretvoorstellingen te zeggen dat ik een theaterliefhebber ben.

En daar komt dan bij dat ik van mijn vrienden verreweg de meeste musea van binnen heb gezien en niemand is die tegen mij zegt "ik ga volgende week naar The nation, ga je mee?" of "er is een Delvaux tentoonstelling in de Kunsthal die me echt heel mooi lijkt"


RE: Klein en minder fijn popnieuws - eloelo - 15-12-2017

(15-12-2017, 13:47)Uplift Wrote: Maar ook daar gaat het niet om, vrees ik. Zelfs heel minieme participatie (één concert, bezoek aan arthouse cinema, theater, etc. per maand) zit er vaak zelfs niet in. En om terug te keren op het oorspronkelijke: ook wat betreft mee zijn met muziek en af en toe eens naar iets gaan dat je niet kent of minder vertrouwd mee bent, gaat het niet om 'elke avond iets doen'. Het gaat om 'niet elke avond voor tv zitten'. Om mee te beginnen. Vervolgens: lezen en af en toe eens wat opzoeken.



RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 15-12-2017

Betreft porren voor nieuwe muziek: ik merk uit ervaring dat mensen vaak dezelfde dingen weer willen zien met dezelfde lui met wie ze het vroeger zagen, uit traditie of als poging om die oude tijden weer op te halen. Zo was ik bijvoorbeeld dit jaar uitgenodigd voor Rock Zottegem omdat Bloc Party daar stond, en moest ik aan diegene uitleggen dat ze toch echt niet meer de band zijn waar wij allebei gek voor gingen op LL 2009.

Verder kan ik heel goed begrijpen dat mensen op den duur minder bezig zijn met cultuur of cultuurparticipatie, vooral wanneer ze dat vervangen met andere hobbies of bezigheden. Niet iedereen zal daar dezelfde waarde aan hechten.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-12-2017

Goh, dat is toch wel nog een extra dimensie van 'triest' t.o.v. het 'gewoon' muziek beluisteren vervangen door nietszeggende hobby's zoals koersen of weet ik veel wat: muziek in functie van nostalgie, omdat de vervlogen tijden toch nooit meer overtroffen zullen worden. Plaatsvervangend verdriet.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 15-12-2017

Tja, zat mensen die in hun hoofd in het verleden leven. Kijk eens naar alle huidige GOP aanhangers.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-12-2017

GOP aanhangers denken dat ze beter af zijn door de macht over te laten aan een 'higher power'; al dan niet bovennatuurlijk bedoeld.

Hun argument -buiten de bible belt fundamentalisten toch- bestaat er in essentie in dat "we moeten stoppen met in het verleden te leven". Tja.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 15-12-2017

(15-12-2017, 17:16)Uplift Wrote: Hun argument -buiten de bible belt fundamentalisten toch- bestaat er in essentie in dat "we moeten stoppen met in het verleden te leven". Tja.

(15-12-2017, 17:16)Uplift Wrote: GOP aanhangers denken dat ze beter af zijn door de macht over te laten aan een 'higher power'; al dan niet bovennatuurlijk bedoeld.

Huh, in het verleden dachten ze er toch ook zo over?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-12-2017

Ja, maar ze richten zich dan naar 'liberals' en linkse mensen. De meeste mensen die rechts stemmen eender waar in het westen, doen dat omwille van pragmatische drogredenen. Als in: "tja, vandaag is het nu eenmaal zo en in een geglobaliseerde wereld, etc."


RE: Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 15-12-2017

Goh, mijn ervaring met GOP stemmers is dat ze idd de macht willen overlaten aan een autoriteit, en in allerlei "just world fallacies" geloven om dat te rechtvaardigen. Maar dat was in het verleden juist ook zo, zoals het idee van het kerngezin en dat de vader de morele leider moet spelen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 16-12-2017

(15-12-2017, 10:45)Uplift Wrote: Ik vind het oprecht kut voor je, Loov. Maar wel mooi van Sleep om consequent te zijn.

Ik ben er eigenlijk blij mee want ik was niet van plan te gaan omdat ik gewoon geen zin om naar het noorden te gaan in Januari. Kom daar hooguit in April aan dus als ze een datum rond die tijd weten te fixen: prima. Wink

Maar zal moeilijk gaan met hun eigen tour schema's: OM, High On Fire en Neurosis touren deze zomer.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 19-12-2017

[Image: FLzPGAR.jpg]

Laatste namen toegevoegd aan de Grauzone line-up: o.a. The Soft Moon, Lydia Lunch, Cocaine Piss, Ulrika Spacek. Ik ben wel aan het overwegen te gaan. Is iemand hier wel eens geweest en is het wat?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 19-12-2017

Hackedepicciotto en Lydia Lunch & Weasel Walter zijn niet te missen eigenlijk. Wie gaat nog?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 19-12-2017

Goede kans dat ik hier bij ben.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 19-12-2017

Waarschijnlijk kan ik bij familie in Den Haag slapen, dus ik noteer hem alvast in potlood.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 20-12-2017

Kut, ik moet die dag hoogstwaarschijnlijk werken Sad


RE: Klein en minder fijn popnieuws - dave - 20-12-2017

Ik ga hier zeker bij zijn


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Murdoc Niccals - 21-12-2017

[Image: 25594157_10155992815944439_4269593583124...e=5AB14AE9]
Donaufestival komt weer eens met een goede lijst namen. Maar nog steeds een dikke middelvinger voor het twee weekends-concept.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 21-12-2017

Gravetemple mag je dan ook opschrijven voor Roadburn, lijkt me. Die heeft toch wel veruit de beste line-up van 2018 tot dusver.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 21-12-2017

Erbij voor Grasnapolsky?

Grandbrothers (DE), Brutus (BE), Dave Budha, Equal Idiots (BE), Mozes and the FirstbornAkula Rhythm Band, Alex Rea, Benjamin Fro,Borokov Borokov (BE), Charlie & the lesbiansDanny Blue And The Old Socks (BE), Day Flydirk. (BE), DJonkoDJOOPFiggie, G.O.D., Karima el Fillali & Jamil al Asadi, KomodoKorfbalLos Calxunxos Tuyos,Maarten Vos & Nils DavidseNikoNuno Dos SantosOdin Music,Petersburg OrdererPietju BellRosemary & GarlicShht (BE), Slack AttackSomeoneDJ St. PaulStranded FMThe VisualUMEMEVenz,Yusuf (BE), ZEA en Zwangere Guy (BE).


Zitten hier pareltjes tussen?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 21-12-2017

dirk. Zwangere Guy is altijd lachen.