Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 08-10-2017

Aaah, dat eerste concert van mij. Die avond dat ik naar LeffingeLeuren ging zonder te weten dat Postmen en Praha Khan er stonden.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 08-10-2017

(08-10-2017, 18:56)ijskolibrietje Wrote: Ben enorm voorstander van zo'n beleid, zorgt voor veel minder gedonder en minder praters.

In theorie wel, maar dan moet je ook een vent zijn en de tickets vergoeden, want nu is het gewoon diefstal.

Maar ik hobbel ook wel eens ergens gewoon naar binnen zonder dat ik het ken. Maar ik kom dan echt om te kijken en als het niets is ga ik weg.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - ijskolibrietje - 08-10-2017

Het vergoeden lijkt mij inderdaad ook het minste dat ze kunnen doen. Het systeem werkt ook niet voor iedere zaal of club, maar wel voor de club die een erg specifieke doelgroep in gedachte heeft.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - ijskolibrietje - 08-10-2017

(08-10-2017, 19:02)Indiaantje89 Wrote:
(08-10-2017, 18:56)ijskolibrietje Wrote: Ben enorm voorstander van zo'n beleid, zorgt voor veel minder gedonder en minder praters.

Maar hoe wil je dan voor de eerste keer zo'n show gaan? We zijn allemaal toch voor het eerst een keer naar op optreden/concert/feest geweest?

Daarnaast kan je echt niet aan de buitenkant zien of iemand een prater is of niet. Het is gewoon uitsluiten van mensen en dat is volkomen verkeerd. Al zeker als je € 20,00 heb moeten betalen.

Tegenwoordig staat dat online, op de posters of het boekje. Dat lijkt mij het minste probleem. Wees je ook bewust dat dit niet een concertzaal is maar een club, dat is een heel andere cultuur.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2017

Dit is gewoon normaal in de club cultuur maar een stel boeren uit Utrecht vallen er nu over. Dit is al jaren praktijken bij de beste clubs ter wereld en zorgt er voor dat je dronken toeristen en akelige mensen buiten te deur laat, je hebt daardoor echt dedicated publiek binnen staan. Daarom vind ik Shelter vaak meh en is De School vaak gewoon goed.

En ze vergoeden gewoon de kaartjes hoor.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2017

(08-10-2017, 19:02)Indiaantje89 Wrote:
(08-10-2017, 18:56)ijskolibrietje Wrote: Ben enorm voorstander van zo'n beleid, zorgt voor veel minder gedonder en minder praters.

Maar hoe wil je dan voor de eerste keer zo'n show gaan? We zijn allemaal toch voor het eerst een keer naar op optreden/concert/feest geweest?

Daarnaast kan je echt niet aan de buitenkant zien of iemand een prater is of niet. Het is gewoon uitsluiten van mensen en dat is volkomen verkeerd. Al zeker als je € 20,00 heb moeten betalen.

Je gewoon ff inlezen en weten dat je als simpele boer niet binnen komt. En gewoon van te voren even moeite doen om de line-up te lezen. Doe ik altijd als ik ook hier naar een club ga.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 08-10-2017

(08-10-2017, 22:12)Loov Wrote: Dit is gewoon normaal in de club cultuur maar een stel boeren uit Utrecht vallen er nu over. Dit is al jaren praktijken bij de beste clubs ter wereld en zorgt er voor dat je dronken toeristen en akelige mensen buiten te deur laat, je hebt daardoor echt dedicated publiek binnen staan. Daarom vind ik Shelter vaak meh en is De School vaak gewoon goed.

En ze vergoeden gewoon de kaartjes hoor.
Wat de fuck maakt jou beter dan een boer?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2017

Waar lees jij dat ik beter ben dan een boer? Enigste wat ik er uit kan halen met moeite is dat zo'n club liever mij binnen heeft dan een stel simpele boeren.

Hoeven het niet eens echte boeren te zijn hé, maar het idee is toch wel duidelijk?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 08-10-2017

Je denigerende toon “een stel boeren”. En dan moet je het nog een 2e keer herhalen ook, terwijl het daar totaal niet over gaat. De arrogantie spat er van af. Daarnaast praten we nog altijd over Utrecht, wat steeds gewoon een stad is. Je weet wel zo’n verzamelpunt van veel mensen die net zo goed hun eten van het platteland haalt.

Het is te belachelijk voor woorden dat de de voor- en achternaam moet weten van een DJ. Of dat mannen op een gegeven moment niet binnen mochten komen omdat de verhouding niet goed zou zijn. En dat mensen Job Jobse al eerder een goedgekeurde club zou moeten zien. En dat terwijl men gewoon een kaartje heeft gekocht van € 20,00.

Het is te belachelijk dat je de schuld dan nog bij de bezoeker neer wilt leggen. Lees de reacties op Facebook maar eens terug.

Dit zijn erg rechtse trekjes die jullie hier vertonen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2017

Ja een stel simpele boeren. Het is een uitdrukking, heeft niks te maken met het vreten wat ze verzorgen, meneer draak lichtgeraakt. Nergens probeer ik de boer als beroep of als persoon af te kraken. Je zal vast ook een hele ingewikkelde boeren hebben maar daar is voor zover ik weet nog geen uitdrukking van. Maar verander boer overal in zielen als je daar blijer van wordt.

Waarom? Dit is al jaren zo met dit soort clubs: dat er een doorbitch is. Ja dat is de naam voor zo'n persoon. Van London tot Amsterdam en van New York tot blijkbaar Utrecht en in Berlijn hebben ze zelfs de beroemdste doorbitch ter wereld. Dit was vroeger ook al bij Trouw en volgens mij gebeurde het zelfs al bij de Roxy.

En blijkbaar ben ik nu de arrogante randstad boy? Prima. Ik ben altijd wel blij als er een streng deur beleid is. Minder pottenkijkers en een fijnere sfeer.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - edjuuh1990 - 08-10-2017

(08-10-2017, 23:00)Loov Wrote: Ja een stel simpele boeren. Het is een uitdrukking, heeft niks te maken met het vreten wat ze verzorgen, meneer draak lichtgeraakt. Nergens probeer ik de boer als beroep of als persoon af te kraken. Je zal vast ook een hele ingewikkelde boeren hebben maar daar is voor zover ik weet nog geen uitdrukking van. Maar verander boer overal in zielen als je daar blijer van wordt.

Waarom? Dit is al jaren zo met dit soort clubs: dat er een doorbitch is. Ja dat is de naam voor zo'n persoon. Van London tot Amsterdam en van New York tot blijkbaar Utrecht en in Berlijn hebben ze zelfs de beroemdste doorbitch ter wereld. Dit was vroeger ook al bij Trouw en volgens mij gebeurde het zelfs al bij de Roxy.

En blijkbaar ben ik nu de arrogante randstad boy? Prima. Ik ben altijd wel blij als er een streng deur beleid is. Minder pottenkijkers en een fijnere sfeer.

Je weet zelf nu ook heel goed dat je arrogant aan het worden bent. Ongeacht je mening weet je precies waar Indiaantje op doelt.

Wat betreft het beleid; prima. Zorg er dan alleen voor dat het enkel deurverkoop is voordat je gaat liegen over het feit dat er al teveel dicks on the dancefloor zijn en mensen kunnen fluiten naar een leuke clubavond en hun 20 euro voor het ticket.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2017

It's not about the dicks. Juist hoe meer dicks hoe beter vaak in deze scene. Maar goed ik ga het niet eens meer proberen uit te leggen. Groetjes.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 08-10-2017

(08-10-2017, 23:13)Loov Wrote: It's not about the dicks. Juist hoe meer dicks hoe beter vaak in deze scene. Maar goed ik ga het niet eens meer proberen uit te leggen. Groetjes.

Dance muziek is nooit bedoeld om mensen uit te sluiten. Het was muziek voor iedereen, het nieuwe hippy gebeuren. We hebben in Nederland juist veel betekend in de DJ scene omdat hier juist altijd zoveel aanbod is geweest.

Misschien is de nieuwe Nederlandse Toptalent van 18 geweigerd aan de deur, omdat die voor zijn eerstse keer zijn held Job Jobse wilde zien... 

Daarnaast kan je veel gedoe krijgen aan de deur als je niet oppast.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2017

Dance is populairder dan ooit waardoor strenger deurbeleid nodig is om de vrijheid te creëren die club eigenaren graag willen. Veel komt allemaal uit de gay scene en dat is beetje overgewaaid naar de huidige club cultuur. Ja een doorbitch kan misschien wel eens een foutje maken en iemand weigeren die je er graag bij hebt, maar so be it. That's part of it. Ja weigeren als iemand kaartje heeft gekocht is raar, en zie ik liever ook niet gebeuren maar is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad dan maar. Zo'n Berghain kan er mee weg komen en Trouw heeft het ook geprobeerd maar dat ging niet lekker meer.

Kijk die reviews maar eens bij de meeste clubs op Facebook. Zelfs bij Shelter: mensen die zeuren dat ze niet binnen komen omdat ze helemaal uit Polen een weekje naar Amsterdam kwamen en het ze wel leuk leek om uit te gaan en dus maar met 10 man samen in de rij zijn gaan staan.

Daar naast is het natuurlijk ook gewoon marketing he. Die rij voor Fabriq toen ik er was sloeg ook nergens op vergeleken met de mensen die er binnen waren. Maar elke avond een rij voor je deur betekend populariteit.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2017

Ik ben die reacties maar eens gaan lezen en het is weer prachtig. Als je ook wat door klikt en leest dan snap je ook waarom ze geweigerd zijn. Maar goed nu zal ik wel weer de heil van moreel Graz op me halen omdat ik die arrogante lul aan het uithangen ben. Wel kuddo's voor Roy Strikker zijn review:

Quote:Deurbeleid mag nog iets strenger. Zag alsnog mensen met gekleurde kleding binnen en ze gingen fistpumpen terwijl er geen kick kwam.



RE: Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 08-10-2017

Nu is in ieder geval wel duidelijk dat het hun deurbeleid is waar WAS op doelde toen ze het hadden over hun "uitgesproken visie". Die lineups blijven tot nu toe basic als fuck, vind je het gek dat je niet het coolste volk van het land in je zaal krijgt als je Job Jobse boekt.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - greenlander - 09-10-2017

Het Le Mini Who? programma is nu ook bekend: http://leguesswho.nl/news/le-mini-who-announces-full-line-up

Onder anderen Moon Moon Moon, Iguana Death Cult, Claw Boys Claw.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 09-10-2017

(09-10-2017, 13:32)greenlander Wrote: Het Le Mini Who? programma is nu ook bekend: http://leguesswho.nl/news/le-mini-who-announces-full-line-up

Onder anderen Moon Moon Moon, Iguana Death Cult, Claw Boys Claw.

En The secret love parade is terug! Lief.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Sphinx - 09-10-2017

(08-10-2017, 23:00)Loov Wrote: Ja een stel simpele boeren. Het is een uitdrukking, heeft niks te maken met het vreten wat ze verzorgen, meneer draak lichtgeraakt. Nergens probeer ik de boer als beroep of als persoon af te kraken. Je zal vast ook een hele ingewikkelde boeren hebben maar daar is voor zover ik weet nog geen uitdrukking van. Maar verander boer overal in zielen als je daar blijer van wordt.

Waarom? Dit is al jaren zo met dit soort clubs: dat er een doorbitch is. Ja dat is de naam voor zo'n persoon. Van London tot Amsterdam en van New York tot blijkbaar Utrecht en in Berlijn hebben ze zelfs de beroemdste doorbitch ter wereld. Dit was vroeger ook al bij Trouw en volgens mij gebeurde het zelfs al bij de Roxy.

En blijkbaar ben ik nu de arrogante randstad boy? Prima. Ik ben altijd wel blij als er een streng deur beleid is. Minder pottenkijkers en een fijnere sfeer.

Jij hebt zeker ook dit stuk geschreven?


RE: Klein en minder fijn popnieuws - thomas9790 - 09-10-2017

https://3voor12.vpro.nl/update~3c66fc40-b9d6-439a-b5c9-964da8767582~geweigerde-clubgangers-was--krijgen-t-ch-geld-terug~.html


RE: Klein en minder fijn popnieuws - timvank - 09-10-2017

Geen idee wat ik ervan vind, maar deze pagina was wel heerlijk om te lezen.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 09-10-2017

Die reacties ook onder die FB post. Wat is Nederland toch soms een collectief jank land met te grote ego's.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 10-10-2017

In the coming weeks, the Guardian is embarking on a survey of the underground in music – asking if it still exists in a world where everything is visible online, and if so, where.

Met een formuliertje onderaan die de vraag "Tell us about the underground music or scene you want us to discover" bevat. Heerlijk lui.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 10-10-2017

Ik weet in ieder geval wel een cadeautje voor Jasper Coenen als zijn club dadelijk een jaar bestaat; een nieuwe ruggengraat.


RE: Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 10-10-2017

(08-10-2017, 23:23)Indiaantje89 Wrote:
(08-10-2017, 23:13)Loov Wrote: It's not about the dicks. Juist hoe meer dicks hoe beter vaak in deze scene. Maar goed ik ga het niet eens meer proberen uit te leggen. Groetjes.

Dance muziek is nooit bedoeld om mensen uit te sluiten. Het was muziek voor iedereen, het nieuwe hippy gebeuren. We hebben in Nederland juist veel betekend in de DJ scene omdat hier juist altijd zoveel aanbod is geweest.

House komt voort uit de zwarte/latino gay scene, dus niet voor iedereen. Die hippy/PLUR mentaliteit kwam er voornamelijk later in de UK bij.

En een deurbeleid is toch niets nieuws? Bij dingen als Jimmy Woo en dergelijke kom je ook niet binnen als je niet de juiste schoenen/kleding aan hebt of geen chick om je arm. Een streng deurbeleid is prima, maar ga dan niet halfslagtig kaartjes verkopen, en je moet dan wel met een betere line-up komen.