Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Jorrit - 25-01-2013

Op 1 April komt er een nieuw album van British Sea Power; Machineries of Joy.


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 25-01-2013

BigBird Wrote:Ze moeten met nog 1 goed album + tour komen en een vette Blu-Ray van een liveshow. Dan is het mooi geweest.

Denk je dat het op Blu-ray beter uit ziet, hoe Maynard als een zoutzak bewegingsloos achter op het podium staat?


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 25-01-2013

Visueel gaat er niks boven een Tool show.

Voor een groot stuk komt dat toch wel door Maynard. Briljante verschijning.


Klein en minder fijn popnieuws - mad dog - 25-01-2013

In ieder geval wel scherper.


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 25-01-2013

Uplift Wrote:Visueel gaat er niks boven een Tool show.

Voor een groot stuk komt dat toch wel door Maynard. Briljante verschijning.

Ik zag ze één keer, op Pinkpop en naar aanleiding van die show kan ik me werkelijk helemaal niets voorstellen bij jouw opmerking.


Klein en minder fijn popnieuws - Eraser - 25-01-2013

Uplift Wrote:Visueel gaat er niks boven een Tool show.

Voor een groot stuk komt dat toch wel door Maynard. Briljante verschijning.

Werchter 2006 was lachen.


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 25-01-2013

BigBird Wrote:
Dielie Wrote:Mooi verhaal, weinig nieuws: http://www.phoenixnewtimes.com/2013-01-24/music/maynard-james-keenan-is-nobody-s-tool/full/

Ik vraag me af of zijn hart nog wel echt bij Tool ligt. Hij is veel te druk met wijn en andere bandjes, lijkt wel of Tool een ''moeten' is geworden.

Dit is al zijn zoveelste interview in jaren waarin hij het weigert over Tool te hebben.

geluksknikker Wrote:
Uplift Wrote:Visueel gaat er niks boven een Tool show.

Voor een groot stuk komt dat toch wel door Maynard. Briljante verschijning.

Ik zag ze één keer, op Pinkpop en naar aanleiding van die show kan ik me werkelijk helemaal niets voorstellen bij jouw opmerking.

De optredens hier in 2006 en 2007 waren zeker niet hun meest geïnspireerde. Zeker niet als je het vergelijkt met bv dit:

http://youtu.be/Jz5m1mKUzes?t=2m15s


Klein en minder fijn popnieuws - F-JЩ - 25-01-2013

Nieuwe The Strokes, One Way Trigger: http://www.thestrokes.com/


Klein en minder fijn popnieuws - Dielie - 25-01-2013

BigBird Wrote:
Dielie Wrote:Mooi verhaal, weinig nieuws: http://www.phoenixnewtimes.com/2013-01-24/music/maynard-james-keenan-is-nobody-s-tool/full/

Ik vraag me af of zijn hart nog wel echt bij Tool ligt. Hij is veel te druk met wijn en andere bandjes, lijkt wel of Tool een ''moeten' is geworden.

Ik heb het idee dat hij de afgelopen 10 jaren Tool nodig heeft gehad om zijn winery op te zetten, nu dat goed loopt en er geld verdiend wordt met zijn bedrijf doet hij enkel nog de voor hem leuke dingen (lees winery, Puscifer, af en toe optreden met APC en Tool, zonder verdere verplichtingen als een nieuw album met de bijbehorende promotietours)


Klein en minder fijn popnieuws - Halo 2.0 - 26-01-2013

Als ik in zijn schoenen zou staan, zou ik het ook niet anders doen denk ik..

Ze hoeven niets en mogen alles ( ze hebben daar ook wel de middelen voor uiteraard )

Behalve de diehard fans van TOOL vinden het jammer van zijn 'nevenactiviteiten' ,en dat het zo lang duurt... dus misschien teleurstellend voor die groep, ook begrijpelijk, maar net zo goed begrijp ik hun situatie, prima toch, blijft tenminste een unieke band


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 26-01-2013

Dat is enkel Maynard, de rest van de band is wellicht minder tevreden. Zij zitten vaak met hun vingers te draaien.


Klein en minder fijn popnieuws - Dielie - 26-01-2013

Uplift Wrote:Dat is enkel Maynard, de rest van de band is wellicht minder tevreden. Zij zitten vaak met hun vingers te draaien.

Als je die twitterfoto's van Adam ziet dan is die weer met kleipoppetjes een videootje in elkaar aan het boetseren


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 27-01-2013

Waarschijnlijk is dat nog steeds voor The Pot (!!!). Nieuwe newsletter heeft het er wel over het schrijven van nieuw materiaal. Maar Maynard is tot in de lente met zijn andere projecten aan het touren, dan is het weer wijnseizoen en dan is het jaar alweer bijna voorbij. Het is dus nog maar de vraag of er dit jaar een nieuw album uitkomt.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 27-01-2013

Haha. The Pot, een nummer van voor het Youtube-tijdperk... Tool leeft gewoon op een andere tijdslijn. Het siert hen wel.

Feitelijk heeft de muziekgeschiedenis al uitgewezen dat het soms goed is om traag vooruit te gaan. Volgens die logica moet het nieuwe MBV album dan wel het beste ooit worden.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 27-01-2013

Nieuwe Black angels plaat komt uit op 2 mei en tot 26 mei touren ze in de VS, die zijn zeer welkom op BKS.


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 28-01-2013

Nieuwe MBV over 2 a 3 dagen beschikbaar?

http://www.undertheradarmag.com/news/my_bloody_valentine_to_release_a_new_album_in_two_or_three_days/


Klein en minder fijn popnieuws - JewellersHands - 28-01-2013

Ik weet niet of dit al bekend was, maar als je op de QOTSA site zit, en je vult je e-mail adres in, krijg je een mail met een boodschap. Als je daarop klikt kom je terug op de site


Klein en minder fijn popnieuws - JewellersHands - 28-01-2013

Hebben jullie trouwens al naar de nieuwe single van Paramore geluisterd zonder bijna te moeten kotsen?


Klein en minder fijn popnieuws - F-JЩ - 28-01-2013

Ik wist niet eens dat er een single was. Niet dat ik luisteren nu in overweging ga nemen...


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 28-01-2013

Chris Brown may face assault charges over brawl allegedly involving Frank Ocean - http://fxn.ws/123EMUr


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 28-01-2013

tomvanhaaf Wrote:Hebben jullie trouwens al naar de nieuwe single van Paramore geluisterd zonder bijna te moeten kotsen?

Als er een clip bij zit met enkel een naakte Hayley dan overweeg ik wel om de clip met het geluid uit te bekijken.


Klein en minder fijn popnieuws - Modern_Man - 28-01-2013

Summer sonic in Japan heeft Metallica, Linkin Park, Muse en Stone Roses. 9-10-11 augustus


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 28-01-2013

Quote:Het water komt kleine festivals tot de lippen
ZEKER TIEN FESTIVALS STOPPEN OF NEMEN SABBATJAAR

Meerdere Vlaamse festivals houden het voor bekeken. Twee regenzomers, hoge prijzen voor Belgische bands en de crisis eisen hun tol.

Is het kritische punt bereikt? Zeker tien festivals stopten er vorig jaar of dit jaar mee. Het zijn niet de grote namen zoals Pukkelpop of Tomorrowland, waar de tickets ondanks de crisis steeds duurder worden. Het gaat om kleinere festivals als Popwijk in Opwijk, Rock Henis (Tongeren) en (voorlopig) Repmond Rock in Rupelmonde.

Novarock in Kortrijk houdt een ‘sabbatjaar' omwille van de ‘financiële haalbaarheid en houdbaarheid op termijn'. Electric Field (Meeuwen-Gruitrede) weet niet ‘of het ooit nog zal doorgaan'. En zelfs voor het vierdaagse Casa Blanca, vorig jaar goed voor bijna 90.000 bezoekers, stopt het verhaal na deze zomer.

Nogal wat festivals gebruikten in 2012 of dit jaar het excuus dat ze een ‘sabbatjaar' nemen, zegt iemand. ‘Maar dat is vaak de zachte manier om de exit aan te kondigen.'

De redenen zijn velerlei. De kosten om een festival te organiseren, worden steeds hoger. Veiligheid vindt iedereen belangrijk, maar is duur. Alleen al een ‘rampenambtenaar' kost een festival zo'n 3.000 euro. ‘Ik vind dat de overheid die toenemende kosten eens moet evalueren. Festivals zijn er voor het plezier van de bevolking, maar zonder een zeer gemotiveerde vrijwilliger om al die dossiers te maken, red je het vandaag niet meer', zegt organisator Koen Scholiers (Casa Blanca).

Dat de meeste kleine festivals sterk op een team van vrijwilligers steunen, blijkt, zeker in moeilijker tijden, een achilleshiel. ‘Je wil iets bewijzen. Zolang de bijval groeit, wordt zo'n team vooruit gestuwd', zegt Peter Lavens van Masters@Rock (Torhout). ‘Er gaat veel werk in, en dus heb je een positief elan nodig. Wij hebben ons publiek vorige zomer met 70 procent vergroot, maar konden het hoofd toch maar net boven water houden. Dan vraag je je wel eens af waarmee je bezig bent. Voor de volgende editie hebben we echt een groot positief resultaat nodig.'

Maar kosten zijn in te schatten en vrijwilligers zijn op te peppen. Voor slecht weer geldt echter geen remedie, en daar hebben verscheidene festivals de afgelopen twee jaar klappen gekregen.

Rock Herk, dat een traditie van dertig jaar heeft, moet de komende weken nog verder onderhandelen met zijn schuldeisers (90.000 euro verlies) om verder te kunnen. Het festival schakelde vorig jaar nochtans al over op een betalend model. ‘Het was noodzakelijk om voortaan 20 euro per dag te vragen,' zegt Maarten Ruelens, ‘want de kosten werden steeds hoger. Voor een groep mensen die dit vrijwillig doen, was dat financiële risico niet meer te trekken. We hebben geen sterke voorverkoop zoals de grote festivals.'

Het voorjaarsfestival Puntpop in Wuustwezel van zijn kant zal dit jaar enkel een kleine zaaleditie kennen. ‘Na de lage opkomst vorig jaar, mede door het slechte weer, moeten we orde op zaken stellen', zegt Filip Cools. ‘Als het niet goed gaat neemt de druk toe, want voor vrijwilligers is zo'n festival werkintensief. Willen we het risico nog nemen? De concurrentie met de overgesubsdieerde of gratis festivals is oneerlijk. We kunnen niet zulke grote acts betalen, lokken dus minder volk en hebben dus kleinere sponsors. Het is een vicieuze cirkel.'

Bestuur

Gemeenten spelen een belangrijke rol om de risico-ondernemingen die festivals zijn, te behouden. In Herk zal de nieuwe coalitie het festival voortaan fors steunen. In Opwijk zorgen problemen met de burgemeester er dan weer voor dat Popwijk dit jaar verdwijnt. In Zandvoorde is er dit jaar geen Zandrock omdat het WK skeeleren met de beschikbare logistieke steun (materiaal, medewerkers) is gaan lopen. In Genk moet het bestuur wikken of de noden na de sluiting van Ford Genk niet op andere vlakken liggen, waardoor de programmatie van Genk On Stage gehypothekeerd wordt.

En dan hebben sommige festivals te kampen met nieuwe besturen die een andere invulling willen. ‘We moeten nu minder Engelstalig en meer in het Nederlands programmeren', zegt een organisator die anoniem wil blijven.

Gemeentelijke subsidies kunnen de markt ook sterk beïnvloeden. Nu Belgische acts als Triggerfinger tot 60.000 euro kosten, stoten festivals sneller op hun plafond. Repmond Rock in Rupelmonde, dat plaatsvindt op het Mercatoreiland in de Schelde, kan die acts niet meer betalen, zegt Nils Meyntjens. ‘Je moet dus proberen een act te boeken wanneer hij nog goedkoop is en dan hopen dat hij tegen festivaltijd groot is omdat StuBru hem veel gedraaid heeft.' Het festival zal dit jaar niet plaatsvinden: er is een nieuw concept nodig en de tijd ontbreekt om dat al dit jaar voor elkaar te krijgen.

Volgens Bart Quintens, van het boekingskantoor Artist Agency, zijn vooral de voorjaarsfestivals snel aan het verdwijnen. Vorig jaar was het 's avonds behoorlijk koud in april en mei en dat wreekt zich nu. ‘Ik zie ook dat de lokale sponsoring minder evident is voor festivals door de economische malaise. Maar kleine festivals schommelen ook mee met de generaties. Soms komt er na enkele jaren een nieuw, jonger team dat wil vernieuwen, de grote toppers inkoopt, met halve beloftes van sponsors instemt. Maar wil het publiek die andere koers? Bij de helft van de festivals overleeft een nieuwe programmator niet. Grote festivals hebben daarentegen een sterke structuur die voor continuïteit zorgt.'

Een oplossing voor kleinere festivals om niet voor de groepen, maar voor een aantrekkelijk verhaal te kiezen, dat meer dan muziek aanbiedt, zit in het buitenland in de lift, maar lijkt in Vlaanderen niet echt van de grond te komen. Maar Deep In The Woods, een dergelijk festival in de Ardennen, gaat dit jaar zeker nog door.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130127_00448175


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 28-01-2013

Tja, het is vervelend voor de organisatoren, maar is het ook niet gewoon zo dat er een overkill is, leuk hoor dat elk gehucht met meer dan 30 inwoners een festival denkt te moeten organiseren, maar is dat nu noodzakelijk?


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 28-01-2013

Modern_Man Wrote:Summer sonic in Japan heeft Metallica, Linkin Park, Muse en Stone Roses. 9-10-11 augustus

$ voor de bands