Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 15-11-2016

Willie Wrote:Maar voor wie ben je eigenlijk het meest bang Roel?

Ik wil best wel ergens anders heen gaan als dat je overhaalt om andere forummers wel te ontmoeten Tongue
Voor Piet Knaak.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-11-2016

21. Heb hem ook op sleeptouw genomen bij de afgelopen BKS doordat ik plotseling een kaartje in de schoot geworpen kreeg. En hij heeft zich kostelijk vermaakt bij Wilco, Wolf Parade en meer. Dus als je zo iemand actief stuurt kom je best een eind blijkbaar. Maar goed, er is al best een aantal bands dat prima in mijn straatje past dat ie luistert, dat scheelt. Kensington is echt zo'n uitzondering in zijn smaak.

De andere dude die meeging is reddeloos though, die gaat ook vrijwillig naar Nickelback.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 15-11-2016

Willie Wrote:
Piet Knaak Wrote:Ach Kensington is kut en middle of the road rock. Maar het zegt toch lang niet alles over de muzieksmaak van de knakkers die er heen gaan. Een maatje van me stond dit jaar voor de tweede keer achtereen in de ziggo voor die gasten maar gaat ook net zo lief naar The Cure, Radiohead en Neil Young dit jaar.

Klinkt toch een beetje als een kind verkrachten en dan zeggen dat het niets zegt over de seksuele geaardheid van die persoon omdat hij ook met vrouwen het bed heeft gedeeld.
Welnee, noem het gewoon een guilty pleasure en je kunt gewoon op graz terecht. Ik heb hier op graz ook regelmatig de wenkbrauwen gefronst bij de muziekvoorkeuren in de jaren 90 van sommigen hier. Guns 'n Roses of zo.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-11-2016

Roel87 Wrote:
Willie Wrote:Maar voor wie ben je eigenlijk het meest bang Roel?

Ik wil best wel ergens anders heen gaan als dat je overhaalt om andere forummers wel te ontmoeten Tongue
Voor Piet Knaak.

En dat is logisch.


Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 15-11-2016

Willie Wrote:Maar serieus: dat is toch geen leeftijdsgenootje? Bij iemand van 50 snap ik dat nog wel, die hield het vroeger bij en dan snap ik ook wel dat je valt voor die middle in de road zooi.
Nu probeer je gewoon jezelf vrij te pleiten.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

Enzo Wrote:
Willie Wrote:
Piet Knaak Wrote:Ach Kensington is kut en middle of the road rock. Maar het zegt toch lang niet alles over de muzieksmaak van de knakkers die er heen gaan. Een maatje van me stond dit jaar voor de tweede keer achtereen in de ziggo voor die gasten maar gaat ook net zo lief naar The Cure, Radiohead en Neil Young dit jaar.

Klinkt toch een beetje als een kind verkrachten en dan zeggen dat het niets zegt over de seksuele geaardheid van die persoon omdat hij ook met vrouwen het bed heeft gedeeld.
Welnee, noem het gewoon een guilty pleasure en je kunt gewoon op graz terecht. Ik heb hier op graz ook regelmatig de wenkbrauwen gefronst bij de muziekvoorkeuren in de jaren 90 van sommigen hier. Guns 'n Roses of zo.

Nou, bij deze, Kensington is mijn guilty pleasure.

Maar zo'n maat van Piet klinkt niet alsof hij een doorsnee Kensington ganger is (al ken ik er maar een paar). Uitzonderingen heb je vast bij elke band.

Ik vind het ook wel mooi, iedereen moet ook lekker doen wat hij of zij wil en als men ook nog eens accepteert dat anderen het een kutband vinden dan zijn we een heel eind.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

kurtje Wrote:
Willie Wrote:Maar serieus: dat is toch geen leeftijdsgenootje? Bij iemand van 50 snap ik dat nog wel, die hield het vroeger bij en dan snap ik ook wel dat je valt voor die middle in de road zooi.
Nu probeer je gewoon jezelf vrij te pleiten.

Jep, zie post hierboven.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-11-2016

Je hebt ook mensen als m'n pa die letterlijk alles tussen Marco Borsato en pakweg Wilco in luisteren. Op hiphop en elektronisch na is er praktisch geen genre wat hem niet boeit. Die kan de ene dag bij Waylon staan en de volgende dag bij Parquet Courts.

Qua genres zijn we hier net zo breed, maar we houden wel enigszins maat op het keurmerk kwaliteit. Zo snobistisch zijn wel hier.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 15-11-2016

Piet Knaak Wrote:Qua genres zijn we hier net zo breed, maar we houden wel enigszins maat op het keurmerk kwaliteit. Zo snobistisch zijn wel hier.

Of iets anders dan dat durven we hier (of aan onszelf) niet toe te geven. Indiaantje vind ik hier altijd een verfrissende uitzondering op dat vlak.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 15-11-2016

Valt ook wel weer mee als je naar dat topic kijkt van wat we allemaal luisteren. Er komt simpelweg geen-tot-weinig discussie over muziek zonder dat keurmerk.

Edit: voor alle duidelijkheid, het is juist goed dat we allemaal op kwaliteit mikken zodat iedereen er wat van opsteekt. Dat mensen zich misschien schamen om voor bepaalde smaken uit te komen; hun probleem.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-11-2016

Ik open hier rustig een John mayer topic. Maar dat mag allemaal.

Panda panda panda


Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 15-11-2016

Precies. Dat maakt iemand juist een persoonlijkheid.


Dus: No Matter What of Flying Without Wings?


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 15-11-2016

Love Me For A Reason


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 15-11-2016

Piet Knaak Wrote:Ach Kensington is kut en middle of the road rock. Maar het zegt toch lang niet alles over de muzieksmaak van de knakkers die er heen gaan. Een maatje van me stond dit jaar voor de tweede keer achtereen in de ziggo voor die gasten maar gaat ook net zo lief naar The Cure, Radiohead en Neil Young dit jaar.

So what. Dat zijn toevallig grote namen die hier geaccepteerd worden. Maar naar Radiohead komen ook behoorlijk wat bakvissen. Kijk maar naar de reacties op Holly Herndon. Als die maat nu ook nog Circuit Des Yeux, Swans en Raime vet vind en daarnaast ook nog naar Kensington gaat; dan kunnen we praten.

En respect voor Uplift die 3fm met genocide vergelijkt en dat dan de reactie is "nou dat lijkt me wat overdreven".


Klein en minder fijn popnieuws - timvank - 15-11-2016

Piet Knaak Wrote:Ik open hier rustig een John mayer topic. Maar dat mag allemaal.

Panda panda panda
Dat had je wat eerder moeten doen, want ik kwam er gisteren pas achter dat het John Mayer Trio weer bij elkaar is.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-11-2016

Loov Wrote:
Piet Knaak Wrote:Ach Kensington is kut en middle of the road rock. Maar het zegt toch lang niet alles over de muzieksmaak van de knakkers die er heen gaan. Een maatje van me stond dit jaar voor de tweede keer achtereen in de ziggo voor die gasten maar gaat ook net zo lief naar The Cure, Radiohead en Neil Young dit jaar.

So what. Dat zijn toevallig grote namen die hier geaccepteerd worden. Maar naar Radiohead komen ook behoorlijk wat bakvissen. Kijk maar naar de reacties op Holly Herndon. Als die maat nu ook nog Circuit Des Yeux, Swans en Raime vet vind en daarnaast ook nog naar Kensington gaat; dan kunnen we praten.

En respect voor Uplift die 3fm met genocide vergelijkt en dat dan de reactie is "nou dat lijkt me wat overdreven".

Holly Herndon vond ik zelf ook tenenkrommend. En alle andere artiesten die je in deze post dropt luister ik ook niet Wink


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-11-2016

Quote:Band Statement:
It’s been a fantastic year for Lush. We received an incredible reception to our Blind Spot EP and the three beautiful career-spanning 4AD releases, sold out two Roundhouse shows, toured North America with great success and had a ball at our European festival appearances. It’s been wonderful to revisit our old music and to create new material.
However, it is now time for us to return to our families and homes, and bring our time together as a band to a close. We offer heartfelt thanks to all our fans – this reunion would never have happened without your overwhelming support and dedication.
We would like to take this opportunity to announce that, for our last-ever performance at Manchester Academy on November 25th, Emma, Miki and Justin will be joined by former 4AD label mate Michael Conroy, bass player for Modern English. As with Justin’s involvement, Michael playing with Lush has a special significance for us as he was a very close friend of Chris’s.

Over op echt nieuws dan. Lush is verdomme uit elkaar zonder een optreden te geven in ons kikkerlandje Sad Sad Sad


Klein en minder fijn popnieuws - Snackbarharses - 15-11-2016

Piet Knaak Wrote:
Quote:Band Statement:
It’s been a fantastic year for Lush. We received an incredible reception to our Blind Spot EP and the three beautiful career-spanning 4AD releases, sold out two Roundhouse shows, toured North America with great success and had a ball at our European festival appearances. It’s been wonderful to revisit our old music and to create new material.
However, it is now time for us to return to our families and homes, and bring our time together as a band to a close. We offer heartfelt thanks to all our fans – this reunion would never have happened without your overwhelming support and dedication.
We would like to take this opportunity to announce that, for our last-ever performance at Manchester Academy on November 25th, Emma, Miki and Justin will be joined by former 4AD label mate Michael Conroy, bass player for Modern English. As with Justin’s involvement, Michael playing with Lush has a special significance for us as he was a very close friend of Chris’s.

Over op echt nieuws dan. Lush is verdomme uit elkaar zonder een optreden te geven in ons kikkerlandje Sad Sad Sad
Verdorie. Die komen nog wel een keer, dacht ik. Met deze wetenschap had ik wel wat meer mijn best gedaan om ze op Primavera op de Hidden Stage te gaan zien.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-11-2016

Ja met die gedachte liep ik ook rond. Al moet ik ook wel zeggen dat ik niet los voor Lush naar het buitenland was afgereisd als ik dit eerder zou weten. Maar wel doodzonde dat het nu alweer over is.


Klein en minder fijn popnieuws - Stefan - 15-11-2016

Zo schokkend was het niet live. Maja wel leuk om gezien te hebben.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 16-11-2016

Good riddance.


Klein en minder fijn popnieuws - stefleijten - 16-11-2016

http://pitchfork.com/news/69857-the-jesus-and-mary-chain-releasing-first-new-album-in-over-18-years/?mbid=social_facebook


The Jesus and Mary Chain Releasing First New Album in Over 18 Years
Creation Records’ Alan McGee confirmed the Scottish band will put out a new LP in March 2017


Klein en minder fijn popnieuws - Aron - 16-11-2016

Nutteloos dit.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 17-11-2016

Aron Wrote:Nutteloos dit.



Klein en minder fijn popnieuws - Murdoc Niccals - 17-11-2016

http://www.donaufestival.at/en

Maar in de gaten blijven houden. Al blijft dat verspreiden over twee weekenden vervelend.