Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 15-11-2016

Uplift Wrote:
ahha Wrote:
Koen Wrote:Hoe kun je je hier druk over maken? Goed dat het ze lukt om zoveel tickets te verkopen. Liever dat al die mensen lekker naar de Ziggo Dome gaan dan dat ze naar LGW? komen.

Ben je stiekem een beetje een hipster en bang dat lgw?! Niet cool genoeg meer is wanneer er meer mensen op afkomen? Het gaat me er niet om dat ze vijf keer die zaal vullen maar het laat maar weer eens pijnlijk zien hoe niet geïnteresseerd de meeste mensen zijn op het gebied van muziek (waarschijnlijk niet alleen op dit vlak) en hoe groot de invloed van radiozenders als 3fm hierbij is. Het is echt niet gezond dat er zoveel mensen zijn die denken dat Kensington de goden van Nederland zijn (en ver daarbuiten).
Ik dacht ook aan dit...
Mijn post was het resultaat van een boel opnieuw dingen moeten typen, maar wat ahha zegt was ongeveer wat ik bedoelde. De oppervlakkigheid van de muziek van Kensington spreekt blijkbaar een boel mensen aan, wat (zoals ahha zegt) laat zien dat veel mensen gewoon niet de moeite nemen om zelf eens op zoek te gaan naar muziek die ze leuk vinden. En nu komt mijn hersenkronkel om de hoek kijken: ik moest denken aan het ontdekken van bands als Wilco, waar je op de radio niets van tegen gaat komen maar online toch vrij hoog aangeschreven staan. Dus liever dat die tienduizenden mensen naar de Ziggo gaan, dan dat ze je plek innemen bij Wilco tijdens Le Guess Who?
En voor èchte coole hipsters is LGW? inmiddels toch verworden tot een festival voor de simpele normie.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 15-11-2016

Willie Wrote:
Uplift Wrote:
Willie Wrote:zolang je dat soort mensen niet in het echt tegenkomt is er eigenlijk geen probleem. .
Gezien de tijden die lopen, zeg ik: fuck Godwin's Law. Alle overtrokken metaforen kloppen vanaf nu gewoon.

Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen; ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen; ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd; ik was immers geen vakbondslid.
Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd; ik was immers geen Jood.
Toen ze mij kwamen halen was er niemand meer, die nog protesteren kon.

Maar wie had het over zwijgen?

Ik had het over dat eeuwige gejammer dat wanneer je iemand zijn favoriete band kut noemt je altijd dingen terugkrijgt als "smaken verschillen" en "ik mag het toch leuk vinden" en nog meer van die dooddoeners die Matthijs hier ook altijd uit zijn mouw schudt.

Zo lang je die mensen dus niet tegenkomt heb je dat probleem dus niet.
Zolang je juist beseft dat smaken verschillen hoef je aanvallen op je favoriete bandjes niet persoonlijk op te vatten.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-11-2016

Koen Wrote:
Uplift Wrote:
ahha Wrote:Ben je stiekem een beetje een hipster en bang dat lgw?! Niet cool genoeg meer is wanneer er meer mensen op afkomen? Het gaat me er niet om dat ze vijf keer die zaal vullen maar het laat maar weer eens pijnlijk zien hoe niet geïnteresseerd de meeste mensen zijn op het gebied van muziek (waarschijnlijk niet alleen op dit vlak) en hoe groot de invloed van radiozenders als 3fm hierbij is. Het is echt niet gezond dat er zoveel mensen zijn die denken dat Kensington de goden van Nederland zijn (en ver daarbuiten).
Ik dacht ook aan dit...
Mijn post was het resultaat van een boel opnieuw dingen moeten typen, maar wat ahha zegt was ongeveer wat ik bedoelde. De oppervlakkigheid van de muziek van Kensington spreekt blijkbaar een boel mensen aan, wat (zoals ahha zegt) laat zien dat veel mensen gewoon niet de moeite nemen om zelf eens op zoek te gaan naar muziek die ze leuk vinden. En nu komt mijn hersenkronkel om de hoek kijken: ik moest denken aan het ontdekken van bands als Wilco, waar je op de radio niets van tegen gaat komen maar online toch vrij hoog aangeschreven staan. Dus liever dat die tienduizenden mensen naar de Ziggo gaan, dan dat ze je plek innemen bij Wilco tijdens Le Guess Who?
En voor èchte coole hipsters is LGW? inmiddels toch verworden tot een festival voor de simpele normie.
Ik blijf dit grotendeels hetzelfde standpunt vinden als eerder. Je maakt toch wat ze noemen een ecologische fout? Zegt gewoon niks, en nog minder over de relatie samenleving-muzieksmaak.

Voorts is LGW? veel en veels te alternatief voor typische hipsters; die gaan liever naar elektropop dingen die over een maand alweer oud zijn.


Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 15-11-2016

Uplift Wrote:
Koen Wrote:
Uplift Wrote:Ik dacht ook aan dit...
Mijn post was het resultaat van een boel opnieuw dingen moeten typen, maar wat ahha zegt was ongeveer wat ik bedoelde. De oppervlakkigheid van de muziek van Kensington spreekt blijkbaar een boel mensen aan, wat (zoals ahha zegt) laat zien dat veel mensen gewoon niet de moeite nemen om zelf eens op zoek te gaan naar muziek die ze leuk vinden. En nu komt mijn hersenkronkel om de hoek kijken: ik moest denken aan het ontdekken van bands als Wilco, waar je op de radio niets van tegen gaat komen maar online toch vrij hoog aangeschreven staan. Dus liever dat die tienduizenden mensen naar de Ziggo gaan, dan dat ze je plek innemen bij Wilco tijdens Le Guess Who?
En voor èchte coole hipsters is LGW? inmiddels toch verworden tot een festival voor de simpele normie.
Ik blijf dit grotendeels hetzelfde standpunt vinden als eerder. Je maakt toch wat ze noemen een ecologische fout? Zegt gewoon niks, en nog minder over de relatie samenleving-muzieksmaak.
Het is toch niet zo gek te bedenken dat, wanneer een groepje mensen dat nu enkel naar dingen als Kensington gaat, zij voor je neus kunnen opduiken bij LGW?, Incubate, Roskilde of elk ander festival, wanneer zij zelf op zoek gaan naar andere genres of bands die ze tof vinden?


Klein en minder fijn popnieuws - TheUncleG - 15-11-2016

Dat is niet zo gek om te bedenken nee. Sterker nog dat is bijna standaard evolutie. Zie bijvoorbeeld de ontwikkeling van Pinkpop van redelijk alternatief evenement tot wat het nu is. Alleen diezelfde evolutie zorgt er ook wel voor dat de meesten van ons hier in diezelfde periode van evolutie wel weer op andere dingen zijn afgegaan.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-11-2016

Okee, nee. Om te beginnen: Roskilde past niet in dat rijtje. Daar ga je ook Twerksingtons of whatever tegenkomen. Vervolgens: die zin van Koen klopt taalkundig niet. Dus ik weet nog altijd niet goed wat jullie nu bedoelen...

Dat LGW? gedoemd is om normie te worden als er geen afleidingsstronten zijn zoals Kensington? Op dat vlak ben ik optimistisch; festivals die het doen voor de kunst en bewust klein blijven, trekken nooit of nimmer zo'n volk aan, of onderwijzen datzelfde volk. Ben ik zeker van. Het belang van dingen als LGW? of Incubate kan nooit onderschat worden, sterker nog: het zijn polen van verzet.


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 15-11-2016

Uplift Wrote:Het Clouseau van Nederland. Nog nooit wat van gehoord, trouwens.

Het is een slechte Kings Of Leon-kopie.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-11-2016

Dus toch niet zo'n kutband?


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

Beste band van Nederland, verkopen 4 keer de Ziggo dome uit.


Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 15-11-2016

Ik herhaal het nog maar een keer: het Kensington van nu staat gelijk aan het Mumford and Sons van vroeger, of het Kings of Leon daarvoor. De categorie band die hier vroeger door de meeste zo cool gevonden werd in den beginne, maar verguisd daarna. Grote verschil is dat de commerciële stap tegenwoordig nog veel sneller gaat.


De meesten hier zijn gelukkig door blijven zoeken en ontwikkelen in muziek (en vinden daardoor Kensington nu al kut). Maar de stap van bovengenoemde namen naar volwaardig Dronegestapo of Le Guess Who?-ganger is ook niet in een dag gemaakt. Geef die Kensingtinas een jaar of 5 om te ontdekken of ze straks wat gemist hebben op Best Kept Secret 2017 of dat ze op de basisschool meer hadden willen touwtje springen.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 15-11-2016

Maar Kensington was toch al vanaf het begin verguisd, i.t.t. die ander genoemde bands?


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

hythloth Wrote:Maar Kensington was toch al vanaf het begin verguisd, i.t.t. die ander genoemde bands?

Ik verwarde ze in het begin nog vaak met die andere kutband die toen op kwam en vaak op 3fm voorbij kwam. Die hadden ooit een single met iets van War er in. Er zit wel wat licht tussen groei in populariteit tussen die twee bands.


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 15-11-2016

Overigens trekt de zaterdag (want uitgaansavond) van LGW? ook al een behoorlijk kut publiek aan.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

Roel87 Wrote:Overigens trekt de zaterdag (want uitgaansavond) van LGW? ook al een behoorlijk kut publiek aan.

Ik heb er weinig van gemerkt, wel vond ik het net te druk.


Klein en minder fijn popnieuws - TheUncleG - 15-11-2016

Dat uitgaanspubliek viel me eigenlijk alleen op bij The Ex & Fendika. Toen ik de zaal binnenkwam was het net alsof ik op een `stappers van toen` feest was beland.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-11-2016

Roel87 Wrote:Overigens trekt de zaterdag (want uitgaansavond) van LGW? ook al een behoorlijk kut publiek aan.
Wat moet jij dan van BKS-publiek denken?


Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 15-11-2016

Enkel perfecte schoonzonen.


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 15-11-2016

Uplift Wrote:
Roel87 Wrote:Overigens trekt de zaterdag (want uitgaansavond) van LGW? ook al een behoorlijk kut publiek aan.
Wat moet jij dan van BKS-publiek denken?
Nou, dat publiek valt me dus reuze mee (vergelijkbaar met Primavera). Hoewel dat enerzijds komt door een lager verwachtingspatroon en anderzijds door een minder diepgaand programma. Maar voor hetgeen BKS boekt heb ik het altijd als een vrij prettig publiek ervaren.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-11-2016

Fucking hell, dat wordt kut voor mij.


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 15-11-2016

Uplift Wrote:Fucking hell, dat wordt kut voor mij.
Ach, je hebt Pinkpop overleefd.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

Maar voor wie ben je eigenlijk het meest bang Roel?

Ik wil best wel ergens anders heen gaan als dat je overhaalt om andere forummers wel te ontmoeten Tongue


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

En BKS is best prima te doen. Er is een kutgroep die je overal wel hebt en het publiek is vrij apatisch, maar best wel te doen.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-11-2016

Ach Kensington is kut en middle of the road rock. Maar het zegt toch lang niet alles over de muzieksmaak van de knakkers die er heen gaan. Een maatje van me stond dit jaar voor de tweede keer achtereen in de ziggo voor die gasten maar gaat ook net zo lief naar The Cure, Radiohead en Neil Young dit jaar.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

Piet Knaak Wrote:Ach Kensington is kut en middle of the road rock. Maar het zegt toch lang niet alles over de muzieksmaak van de knakkers die er heen gaan. Een maatje van me stond dit jaar voor de tweede keer achtereen in de ziggo voor die gasten maar gaat ook net zo lief naar The Cure, Radiohead en Neil Young dit jaar.

Klinkt toch een beetje als een kind verkrachten en dan zeggen dat het niets zegt over de seksuele geaardheid van die persoon omdat hij ook met vrouwen het bed heeft gedeeld.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-11-2016

Maar serieus: dat is toch geen leeftijdsgenootje? Bij iemand van 50 snap ik dat nog wel, die hield het vroeger bij en dan snap ik ook wel dat je valt voor die middle in de road zooi.

Overigens geldt het andersom ook, als je The Cure en Neil Young bezoekt betekent dat niet automatisch dat je een goede smaak hebt.