Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 28-09-2016

BigBird Wrote:Is Kink in de ether of via internet?
Het moet allemaal nog wat opgebouwd worden dus momenteel is het vooral via lijsten op Spotify, iets dat voor mij al een dealbreaker zou zijn. Maar als het goed is wordt het later gelanceerd via internet.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 28-09-2016

Heb nog een t-shirt van kink in de kast liggen. In de beginjaren nog in de studio geweest voor een bezoek/rondleiding.
Kid_A heeft daar ook nog tijdje gedraaid.


Klein en minder fijn popnieuws - Sphinx - 28-09-2016

BigBird Wrote:Heb nog een t-shirt van kink in de kast liggen. In de beginjaren nog in de studio geweest voor een bezoek/rondleiding.
Kid_A heeft daar ook nog tijdje gedraaid.
Ik ken Kid_A van KinkFM en daarna kwam ik er pas achter dat hij hier ook actief was. Stond vroeger elke dag thuis aan en is nu vervangen door Pinguinradio thuis, waar hij overigens ook een programma heeft.


Klein en minder fijn popnieuws - Halo 2.0 - 28-09-2016

Pinguinradio is echt heel prettig om naar te luisteren, geniaal!


Klein en minder fijn popnieuws - pudpong3 - 28-09-2016

http://www.1limburg.nl/geleens-bedrijf-maakt-3d-gitaar?context=default


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 28-09-2016

pudpong3 Wrote:http://www.1limburg.nl/geleens-bedrijf-maakt-3d-gitaar?context=default


Quote:Geleens bedrijf maakt 3D-gitaar

Dat is echt supervet, alleen wat hebben fabrikanten als Gibson en Fender de laatste jaren dan gemaakt? 2D gitaren?


Klein en minder fijn popnieuws - Eddie Bass - 28-09-2016

Willie Wrote:
pudpong3 Wrote:http://www.1limburg.nl/geleens-bedrijf-maakt-3d-gitaar?context=default


Quote:Geleens bedrijf maakt 3D-gitaar

Dat is echt supervet, alleen wat hebben fabrikanten als Gibson en Fender de laatste jaren dan gemaakt? 2D gitaren?

2D of 3D, ik heb hier wel nog wat luchtgitaren staan Smile
[Image: free-air-guitar-please-take-one.jpg]


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 28-09-2016

BigBird Wrote:En het draait tegenwoordig alleen maar om dj's, je hoort nooit discussies over de muziek die gedraaid wordt. Want die dj's moeten de luisteraars trekken, en op een programma van 4 uur tijd word bijna 2 uur geluld.

De gemiddelde luisteraar is denk ik niet geïnteresseerd in discussies over muziek.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 30-09-2016

Quote:'Hardcorepionier DJ Dano stond aan de basis van de huidige dancemuziek'

Muziekjournalist Arne van Terphoven vindt dat DJ Dano als pionier aan de basis stond van de huidige dancemuziek. Vrijdag verschijnt een biografie over het muzikale, maar ook seks, drugs en rock 'n roll-verleden van een van de grondleggers van de hardcore.

Nederland nam met hardcore, met DJ Dano als één van de pioniers, een voorsprong op organisatorisch, logistiek, financieel en muzikaal gebied, zegt Van Terphoven tegen NU.nl.

De keuze van Van Terphoven om een biografie te schrijven over het leven van Daniël Leeflang, de echte naam van DJ Dano, komt voort uit de verhalen over de deejay in zijn eerdere boek Mary Go Wild. Daarnaast is hij van mening dat de gabbercultuur erg wordt ondergewaardeerd. "Destijds werden ze altijd een beetje weggezet als idioten. Dat is niet onbegrijpelijk, maar dat dancescene in Nederland zo groot is als hij nu is, is te danken aan de hardcore."

Naast het muzikale succes, leidde Leeflang vooral in de jaren negentig en in het eerste decennium van de 21ste eeuw volgens Van Terphoven een leven dat voor een groot deel bestond uit "seks, drugs, geweld en rock 'n roll".

"Het verhaal van DJ Dano is dramatisch. Niet dat het alleen maar ellende is, maar het is wel een voorbeeld van hoe het één van de pioniers is vergaan. Je leert dat er meer achter zit dan alleen duizenden 'pillen slikkende' feestgangers in een hal."

Leeflang vertelt in het boek dat hij tijdens zijn hoogtijdagen voor zo'n 1.500 gulden per week aan drugs uitgaf. Ook legt hij uit niet trots te zijn op die tijd. "Ik wilde continu die vibe voelen. Die hype zijn. Dingen die ik nooit had gezien, wilde ik zien, wilde ik voelen. Met pillen hetzelfde, dertien pillen op het feest en dan nog eentje voor het slapen gaan", aldus Dano in het boek Wat de Fok, Ouwe.

Volgens Van Terphoven maakte Leeflang een lastige periode door toen de hardcore eind jaren 90 instortte. Ook maakte hij volgens de biograaf verkeerde keuzes: "Hij verkocht zijn collectie van 11.000 vinylplaten voor 3.500 euro. Een groot deel had hij gedigitaliseerd op een harde schijf gezet, maar die werd tijdens zijn afwezigheid door een huisgenoot geruild voor een pakje coke."

DJ Dano stond de afgelopen twee jaar nog zo'n honderd keer achter de draaitafels op feesten. Tegenwoordig werkt hij ook nog als aannemer in de bouw, om fouten die hij in verleden maakte niet te herhalen. "De dj's van nu hebben boekers, managers, agenten, begeleiders, enzovoort. De pioniers van toen hadden dat niet. Die liepen toen in vallen, waardoor de generatie daarna wist dat ze daar niet in moest stappen."

"Hij was in de jaren 90 wat Martin Garrix nu is. Hij verdiende toen ontzettend veel geld, in principe genoeg om nu niet meer te hoeven werken, maar hij koos voor een andere levensstijl", legt Van Terphoven uit. "Dano was niet bezig met de Belastingdienst, dus kreeg hij ineens weer een grote aanslag."

"Pioniers komen er vaak slecht van af en in de dancewereld is dat zeker zo. De voorlopers waren nachtvlinders die niet bezig waren met schaalvergroting of commerciële zaken. Dat is later pas gekomen."

De dancejournalist zegt zich ervan bewust te zijn dat veel mensen in Nederland DJ Dano niet kennen, behalve als je onderdeel was van de hardcorescene. Toch vond hij dat dit boek moest worden geschreven over het leven van Leeflang en de hardcorecultuur in Nederland. "Het verhaal doet zeker niet onder van dat van Herman Brood of André Hazes."

"Hardcore en DJ Dano zijn de basis van een belangrijk onderdeel van onze cultuurgeschiedenis, het huidige succes in de dancewereld. Vergis je niet, gabber is de grootste jongerencultuur die ooit in Nederland heeft bestaan."

Van Terphoven zegt dat er in de jaren negentig weinig werd geschreven over hardcore. "Maar als daar over werd geschreven ging het over kale koppen en excessen met speed en xtc", aldus Van Terphoven.

Hoewel de hardcorescene minder prominent aanwezig is dan in de jaren 90, is zij volgens de biograaf nog altijd groot. "Het ziet er iets minder extreem uit en het is meer ingebed in de normale samenleving. Je ziet geen mensen meer met een kale kop op straat met een aussie waarvan je dan denkt 'dat is een gabber'."

Het boek Wat de Fok, Ouwe is vanaf vrijdag te koop.

dit lijkt me wel tof boek om te lezen. Dano was toch wel een grote naam in de Gabberjaren


Klein en minder fijn popnieuws - TheUncleG - 30-09-2016

BigBird Wrote:
Quote:'Hardcorepionier DJ Dano stond aan de basis van de huidige dancemuziek'

Muziekjournalist Arne van Terphoven vindt dat DJ Dano als pionier aan de basis stond van de huidige dancemuziek. Vrijdag verschijnt een biografie over het muzikale, maar ook seks, drugs en rock 'n roll-verleden van een van de grondleggers van de hardcore.

Nederland nam met hardcore, met DJ Dano als één van de pioniers, een voorsprong op organisatorisch, logistiek, financieel en muzikaal gebied, zegt Van Terphoven tegen NU.nl.

De keuze van Van Terphoven om een biografie te schrijven over het leven van Daniël Leeflang, de echte naam van DJ Dano, komt voort uit de verhalen over de deejay in zijn eerdere boek Mary Go Wild. Daarnaast is hij van mening dat de gabbercultuur erg wordt ondergewaardeerd. "Destijds werden ze altijd een beetje weggezet als idioten. Dat is niet onbegrijpelijk, maar dat dancescene in Nederland zo groot is als hij nu is, is te danken aan de hardcore."

Naast het muzikale succes, leidde Leeflang vooral in de jaren negentig en in het eerste decennium van de 21ste eeuw volgens Van Terphoven een leven dat voor een groot deel bestond uit "seks, drugs, geweld en rock 'n roll".

"Het verhaal van DJ Dano is dramatisch. Niet dat het alleen maar ellende is, maar het is wel een voorbeeld van hoe het één van de pioniers is vergaan. Je leert dat er meer achter zit dan alleen duizenden 'pillen slikkende' feestgangers in een hal."

Leeflang vertelt in het boek dat hij tijdens zijn hoogtijdagen voor zo'n 1.500 gulden per week aan drugs uitgaf. Ook legt hij uit niet trots te zijn op die tijd. "Ik wilde continu die vibe voelen. Die hype zijn. Dingen die ik nooit had gezien, wilde ik zien, wilde ik voelen. Met pillen hetzelfde, dertien pillen op het feest en dan nog eentje voor het slapen gaan", aldus Dano in het boek Wat de Fok, Ouwe.

Volgens Van Terphoven maakte Leeflang een lastige periode door toen de hardcore eind jaren 90 instortte. Ook maakte hij volgens de biograaf verkeerde keuzes: "Hij verkocht zijn collectie van 11.000 vinylplaten voor 3.500 euro. Een groot deel had hij gedigitaliseerd op een harde schijf gezet, maar die werd tijdens zijn afwezigheid door een huisgenoot geruild voor een pakje coke."

DJ Dano stond de afgelopen twee jaar nog zo'n honderd keer achter de draaitafels op feesten. Tegenwoordig werkt hij ook nog als aannemer in de bouw, om fouten die hij in verleden maakte niet te herhalen. "De dj's van nu hebben boekers, managers, agenten, begeleiders, enzovoort. De pioniers van toen hadden dat niet. Die liepen toen in vallen, waardoor de generatie daarna wist dat ze daar niet in moest stappen."

"Hij was in de jaren 90 wat Martin Garrix nu is. Hij verdiende toen ontzettend veel geld, in principe genoeg om nu niet meer te hoeven werken, maar hij koos voor een andere levensstijl", legt Van Terphoven uit. "Dano was niet bezig met de Belastingdienst, dus kreeg hij ineens weer een grote aanslag."

"Pioniers komen er vaak slecht van af en in de dancewereld is dat zeker zo. De voorlopers waren nachtvlinders die niet bezig waren met schaalvergroting of commerciële zaken. Dat is later pas gekomen."

De dancejournalist zegt zich ervan bewust te zijn dat veel mensen in Nederland DJ Dano niet kennen, behalve als je onderdeel was van de hardcorescene. Toch vond hij dat dit boek moest worden geschreven over het leven van Leeflang en de hardcorecultuur in Nederland. "Het verhaal doet zeker niet onder van dat van Herman Brood of André Hazes."

"Hardcore en DJ Dano zijn de basis van een belangrijk onderdeel van onze cultuurgeschiedenis, het huidige succes in de dancewereld. Vergis je niet, gabber is de grootste jongerencultuur die ooit in Nederland heeft bestaan."

Van Terphoven zegt dat er in de jaren negentig weinig werd geschreven over hardcore. "Maar als daar over werd geschreven ging het over kale koppen en excessen met speed en xtc", aldus Van Terphoven.

Hoewel de hardcorescene minder prominent aanwezig is dan in de jaren 90, is zij volgens de biograaf nog altijd groot. "Het ziet er iets minder extreem uit en het is meer ingebed in de normale samenleving. Je ziet geen mensen meer met een kale kop op straat met een aussie waarvan je dan denkt 'dat is een gabber'."

Het boek Wat de Fok, Ouwe is vanaf vrijdag te koop.

dit lijkt me wel tof boek om te lezen. Dano was toch wel een grote naam in de Gabberjaren
Lijkt mij ook wel lachen om te lezen ja. Heerlijk al die verhalen van zulke destructieve alles of niets gasten.


Klein en minder fijn popnieuws - ahha - 04-10-2016

Je hoeft niet naar de ziggodome voor een concert van Passenger om Gregory Alan Isakov te zien, hij komt naar Paradiso Noord op 21 maart.


Klein en minder fijn popnieuws - ahha - 04-10-2016

Pawlowski stapt uit dEUS


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 04-10-2016

Too little, too late


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 04-10-2016

ahha Wrote:Je hoeft niet naar de ziggodome voor een concert van Passenger om Gregory Alan Isakov te zien, hij komt naar Paradiso Noord op 21 maart.

Ik zie ook dat er optredens in Keulen en Antwerpen zijn. Één van de twee toch gaan meepikken.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 06-10-2016

Quote:How Apple Music and Tidal exclusives are reshaping the music industry http://www.rollingstone.com/music/news/inside-the-war-over-album-exclusives-w443385



Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 06-10-2016

Quote:Nooit meer een Dixi en de hele nacht door op Park 21 in Haarlemmermeer
‘Dit moet een festivalterrein worden dat zich gaat onderscheiden van andere locaties.’

Er ligt nu nog een groot weiland met onder andere een enorm baggerdepot, maar de gemeente Haarlemmermeer heeft grootse plannen voor een terrein tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep, Park 21. Naast een themapark voor toeristen zou er een enorm festivalterrein moeten komen. Het hele gebied is twee keer zo groot als Central Park in New York, dus we hebben het niet over een paar voetbalveldjes. De plannen lopen al jaren, maar het lijkt erop dat er nu schot in de zaak zit. En als het aan wethouder Thom Horn ligt hoeven we nooit meer op een Dixi te zitten en feesten we door tot ver na middernacht. In 3voor12 Radio op 3FM reageerde hij op alle geruchten: ‘We gaan de zaak niet meteen om 11 uur stil zetten’.

Een nieuw festivalterrein dus, voor meer dan 100.000 bezoekers en daarmee een concurrent voor bijvoorbeeld Spaarnwoude (Dance Valley), Biddinghuizen (Lowlands) en Landgraaf (Pinkpop). Uniek in Limburg is de eigen riolering rond de draf- en renbaan in Landgraaf, zodat er geen dixi’s nodig zijn. Als het aan wethouder Horn ligt, is dat unieke verleden tijd als het terrein in de Haarlemmermeer wordt opgeleverd. ‘Het zit allemaal nog in de ontwerpfase, maar ga er maar van uit dat we zorgen dat zaken als riolering en andere infrastructuur meteen goed geregeld zijn’.

Op de vraag of we een eindtijd ná 23:00 uur kunnen verwachten, antwoordt de wethouder hoopvol: ‘Het is in ieder geval een plek waar weinig overlast van ervaren zal worden. Er zullen altijd grenzen zijn aan wat we met elkaar afspreken, maar we gaan de zaak niet meteen stil zetten om 11 uur. Die mogelijkheden moeten we ook benutten. Ik ga er vanuit dat dit een terrein wordt dat zich zal onderscheiden van andere festivallocaties.’

De gemeente Haarlemmermeer spreekt met onder andere grote festivalorganisatoren als Mojo en ID&T. Die laatste kennen ze bij de gemeente goed, omdat zij al jaren Mysteryland binnen de gemeentegrenzen organiseren. Dat festival lijkt een beetje uit z’n jasje te groeien, aldus de wethouder. “We merken dat er in de regio behoefte is aan een groter terrein. Mysteryland is met 100.000 bezoekers in twee dagen een groot festival, maar kan niet meer uitbreiden. ‘Wij denken dat dat grootschaliger moet kunnen en die aantallen ruimschoots moet kunnen overtreffen. De camping moet daar ook zeker plek voor krijgen'.

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Oktober/Festivalterrein-Park-21.html



Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 08-10-2016

http://www.ad.nl/sterren/gillende-chaos-rennen-voor-plekje-in-de-rij-bij-bieber~a243bbfd/

best wel slecht geregeld door organisatie en beveiliging


Klein en minder fijn popnieuws - ahha - 08-10-2016

BigBird Wrote:http://www.ad.nl/sterren/gillende-chaos-rennen-voor-plekje-in-de-rij-bij-bieber~a243bbfd/

best wel slecht geregeld door organisatie en beveiliging

Ik dacht dat hij iets aan zijn imago wilde doen ofzo maar blijkbaar heeft hij nog steeds alleen meiden tussen de 12 en 16 als fan, niet helemaal gelukt dus.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2016

hahaha kijk die dude op 1.04 vet blij rond kijken met alleen maar chickies om zich heen.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 08-10-2016

ahha Wrote:
BigBird Wrote:http://www.ad.nl/sterren/gillende-chaos-rennen-voor-plekje-in-de-rij-bij-bieber~a243bbfd/

best wel slecht geregeld door organisatie en beveiliging

Ik dacht dat hij iets aan zijn imago wilde doen ofzo maar blijkbaar heeft hij nog steeds alleen meiden tussen de 12 en 16 als fan, niet helemaal gelukt dus.

Nah volgens mij is er ook oud volk maar die gaat niet zo hysterisch lopen doen denk ik.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 08-10-2016

In Vlaanderen heb ik al een paar twitterende hipsters zien passeren die wel een vage interesse vertoonden in de Bieber-optredens. Van de categorie Beyonce/Rihanna-lovers, je weet wel.


Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 08-10-2016

Hipsters en Beyonce/Rihanna/Justin Bieber leuk vinden? Maar dan wel ironisch toch?


Klein en minder fijn popnieuws - Koen - 08-10-2016

Of is post-ironisch nu hipster?


Klein en minder fijn popnieuws - Melliw Naj - 08-10-2016

Ik ken een handje vol mensen die erheen gaan en ze zijn allemaal 20+ maar die gaan morgen.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 08-10-2016

Nee nee, oprecht. Misschien bestaan die niet bij jullie, maar in Vlaanderen heb je een serieuze laag die écht van popmuziek houdt, zolang het als een soort cultuurfenomeen gezien kan worden. Ze zijn zeg maar de cheerleaders van de vijfde colonne nuttige idioten van het kapitalisme.