Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 09-02-2016

http://www.pollstarpro.com/files/charts2015/2015YearEndWorldwideTicketSalesTop200TheatreVenues.pdf

HMH maar 68 duizend tickets verkocht?

Zeker leuk om te lezen, vooral qua zalen om ooit nog eens te bezoeken.


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 09-02-2016

BigBird Wrote:Hoe Chris Martin werd afgeslacht door Beyoncé

http://www.volkskrant.nl/sport/hoe-chris-martin-werd-afgeslacht-door-beyonce~a4240837/?utm_source=twitter&utm_content=free&utm_medium=social&hash=f6387469aa3579c0903c8b94c4ebbe1f22016955&utm_campaign=shared%20content

Ze hield zo veel van haar negro nose dat ze m maar liet verbouwen op z'n Jacksons.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 11-02-2016

Quote:http://www.factmag.com/2016/02/11/soundcloud-financial-report-44m-losses/

Zou jammer zijn, gebruik ik regelmatig. Ook artiesten gebruiken m vaak.


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 11-02-2016

Soundcloud was vroeger relaxed totdat ze allemaal podcasts eraf gingen gooien. Bandcamp en Mixcloud zijn goede vervangers (uit gebruikers oogpunt).


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 13-02-2016

[Image: b47ur5.jpg]


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 13-02-2016

Zware downgrade voor Kendrick, mocht dit zo zijn.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 20-02-2016

Quote:DGTL Festival wordt volledig vleesvrij
"Twee dagen vegetarisch eten kost geen moeite"

Sjoerd Huismans 17 februari 2016
deel / embed

DGTL Festival
© Atze de Vrieze
DGTL zal op de komende editie (25-27 maart) alleen maar vegetarisch eten verkopen. Dat maakt het dancefestival vandaag bekend. DGTL is al langer bezig met duurzaamheid en noemt vleesvrij eten daarin een logische stap. "Het gaat ons er niet om mensen te overtuigen vegetariër te worden. We willen ze laten zien dat twee dagen geen vlees eten geen moeite kost."

In een persbericht noemt de organisatie de gigantische uitbreiding van festivals reden tot zorg over "de aanzienlijke vervuiling en energieverspilling die deze evenementen met zich meebrengen". Daarom begon het festival onder de noemer 'Revolution' met een aantal stappen naar verduurzaming: herbruikbare bekers, recycling van urine om fosfaat te winnen, de recycling van plastic dopjes van waterflesjes en minimalisering van het gebruik van diesel door het festival aan te sluiten op het centrale elektriciteitsnet. Daarnaast zal er een complete stage van batterijstroom worden voorzien.

De keuze voor een volledig vegetarische festivalkeuken is de volgende stap. "Niet eens zo'n heel grote stap", volgens Jorrit Huijsman (bij DGTL verantwoordelijk voor het Revolution-onderdeel). "Het vegetarische aanbod was al heel groot. We willen bezoekers laten zien dat twee dagen geen vlees eten absoluut geen moeite kost. Misschien gaan ze er wat bewuster mee om, en eten ze wat minder vaak vlees."

"Op deze schaal is er geen ander dancefestival dat dit zo doet", zegt Huijsman. Collega Dave van Dalen (marketing manager DGTL): "Met in totaal 40.000 bezoekers over drie dagen, inclusief het nachtprogramma, scheelt dit heel veel uitstoot. Het geldt namelijk ook voor de afters en het openings-event." Bovendien eten de artiesten en crew ook uitsluitend vegetarisch. Volgens van Dalen gaat het festival al langer met leveranciers in gesprek: "We vragen ze: is dit lokaal geproduceerd, of komt het uit Brazilië? Niet dat we ze zeggen: 'dan stoppen we met jullie', maar we vragen ze wel in hoeverre ze onze ideeën hierover kunnen realiseren."

In een rekensom legt DGTL uit hoeveel een vleesvrij festival scheelt (hierbij is de besparing van alle artiesten en crew niet meegeteld): door gezamenlijk twee dagen vleesvrij te eten, zullen DGTL Festival bezoekers bij elkaar (ca. 40.000 personen) een totale hoeveelheid van bijna 53.000 kg/C02 (non-bio), 14 miljoen liter water en 21.000 kg veevoer besparen. Dat staat gelijk aan 350 retourvluchten van Amsterdam naar Parijs. "Uit onderzoek blijkt dat de vleesindustrie verantwoordelijk is voor 18% van de wereldwijde uitstoot van CO2. Dit is meer dan de gehele automobiel- en transportindustrie bij elkaar."

Dappere, maar goede stap. Zouden meer grote, zichzelf duurzaam noemende festivals mogen doen van mij.


Klein en minder fijn popnieuws - Beans - 20-02-2016

Zeker wel een goede stap wat betreft duurzaamheid.
Misschien dat ze de ook kunnen vernieuwen wat betreft de line up die ze altijd voorschotelen. Heb altijd het gevoel dat het gros van de namen jaarlijks terugkeert met her en der wat nieuwe namen.


Klein en minder fijn popnieuws - JohnDoe - 20-02-2016

matthijs603 Wrote:
Quote:DGTL Festival wordt volledig vleesvrij
"Twee dagen vegetarisch eten kost geen moeite"

Sjoerd Huismans 17 februari 2016
deel / embed

DGTL Festival
© Atze de Vrieze
DGTL zal op de komende editie (25-27 maart) alleen maar vegetarisch eten verkopen. Dat maakt het dancefestival vandaag bekend. DGTL is al langer bezig met duurzaamheid en noemt vleesvrij eten daarin een logische stap. "Het gaat ons er niet om mensen te overtuigen vegetariër te worden. We willen ze laten zien dat twee dagen geen vlees eten geen moeite kost."

In een persbericht noemt de organisatie de gigantische uitbreiding van festivals reden tot zorg over "de aanzienlijke vervuiling en energieverspilling die deze evenementen met zich meebrengen". Daarom begon het festival onder de noemer 'Revolution' met een aantal stappen naar verduurzaming: herbruikbare bekers, recycling van urine om fosfaat te winnen, de recycling van plastic dopjes van waterflesjes en minimalisering van het gebruik van diesel door het festival aan te sluiten op het centrale elektriciteitsnet. Daarnaast zal er een complete stage van batterijstroom worden voorzien.

De keuze voor een volledig vegetarische festivalkeuken is de volgende stap. "Niet eens zo'n heel grote stap", volgens Jorrit Huijsman (bij DGTL verantwoordelijk voor het Revolution-onderdeel). "Het vegetarische aanbod was al heel groot. We willen bezoekers laten zien dat twee dagen geen vlees eten absoluut geen moeite kost. Misschien gaan ze er wat bewuster mee om, en eten ze wat minder vaak vlees."

"Op deze schaal is er geen ander dancefestival dat dit zo doet", zegt Huijsman. Collega Dave van Dalen (marketing manager DGTL): "Met in totaal 40.000 bezoekers over drie dagen, inclusief het nachtprogramma, scheelt dit heel veel uitstoot. Het geldt namelijk ook voor de afters en het openings-event." Bovendien eten de artiesten en crew ook uitsluitend vegetarisch. Volgens van Dalen gaat het festival al langer met leveranciers in gesprek: "We vragen ze: is dit lokaal geproduceerd, of komt het uit Brazilië? Niet dat we ze zeggen: 'dan stoppen we met jullie', maar we vragen ze wel in hoeverre ze onze ideeën hierover kunnen realiseren."

In een rekensom legt DGTL uit hoeveel een vleesvrij festival scheelt (hierbij is de besparing van alle artiesten en crew niet meegeteld): door gezamenlijk twee dagen vleesvrij te eten, zullen DGTL Festival bezoekers bij elkaar (ca. 40.000 personen) een totale hoeveelheid van bijna 53.000 kg/C02 (non-bio), 14 miljoen liter water en 21.000 kg veevoer besparen. Dat staat gelijk aan 350 retourvluchten van Amsterdam naar Parijs. "Uit onderzoek blijkt dat de vleesindustrie verantwoordelijk is voor 18% van de wereldwijde uitstoot van CO2. Dit is meer dan de gehele automobiel- en transportindustrie bij elkaar."

Dappere, maar goede stap. Zouden meer grote, zichzelf duurzaam noemende festivals mogen doen van mij.

Fijn dat een festival voor mij bepaald wat ik wel en niet zou moeten eten.


Klein en minder fijn popnieuws - Murdoc Niccals - 20-02-2016

JohnDoe Wrote:Fijn dat een festival voor mij bepaald wat ik wel en niet zou moeten eten.
Dat doet ieder festival. Ik heb in ieder geval nog nooit een (vega) zuurkoolschotel kunnen bestellen op een festival.


Klein en minder fijn popnieuws - JohnDoe - 20-02-2016

Murdoc Niccals Wrote:
JohnDoe Wrote:Fijn dat een festival voor mij bepaald wat ik wel en niet zou moeten eten.
Dat doet ieder festival. Ik heb in ieder geval nog nooit een (vega) zuurkoolschotel kunnen bestellen op een festival.

Dat is iets te gemakkelijk. Zuurkoolschotel heeft nooit op het menu gestaan, vlees blijkbaar wel.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 20-02-2016

Zo hoort het. Ieperfest vind ik een prima voorbeeld.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 22-02-2016

Als je wil lachen, moet je even de line-up van V Festival bekijken.


Klein en minder fijn popnieuws - Eddie Bass - 22-02-2016

matthijs603 Wrote:Als je wil lachen, moet je even de line-up van V Festival bekijken.
nee


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 22-02-2016

matthijs603 Wrote:Als je wil lachen, moet je even de line-up van V Festival bekijken.
Dit moet toch een vervroegde 1 april grap zijn?


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 22-02-2016

Tenminste wel actuele headliners.


Klein en minder fijn popnieuws - mattman - 22-02-2016

Willie Wrote:Tenminste wel actuele headliners.

Daar zit je dan, met je actuele headliners.


Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 22-02-2016

Tenminste wel een duidelijke lijn.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 22-02-2016

Haha, ooit hadden die mooie line-ups. O.m. Radiohead.


Klein en minder fijn popnieuws - Wailer - 22-02-2016

Zou me niets verbazen als Bieber meerdere festivals gaat doen volgend jaar.


Klein en minder fijn popnieuws - Diet - 22-02-2016

Wailer Wrote:Zou me niets verbazen als Bieber meerdere festivals gaat doen volgend jaar.

European exclusive. Ik kan me eerlijk gezegd ook geen ander festival inbeelden dat Bieber had willen boeken. Hij heeft aan geloofwaardigheid gewonnen met die recente nummers, maar zit nog steeds in dezelfde categorie als pakweg One Direction en Ariana Grande.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 22-02-2016

Er staat volgend jaar.

En ja, er zijn geen grenzen meer. Mede "dankzij" Roskilde en Glastonbury.


Klein en minder fijn popnieuws - Wout - 22-02-2016

Dit kan wel eens heel vet worden

http://kickingthehabit.nl/2016-02-22/minor-victories-a-hundred-ropes-leden-van-editors-slowdive


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 22-02-2016

Quote:3FM-dj Harm den Besten is een nacht door de radiozender geschorst omdat hij in de nacht van zondag op maandag alleen maar Nederlandstalige muziek draaide.

Dat meldt de dj op Facebook. „Okej... 2 uur lang Nederlandstalige muziek op #3FM draaien is iets wat overdreven. Moet dus even een nachtje overslaan. Je hoort mij overmorgen weer op #3FM!”

De dj had niet overlegd met de muziekredactie, vertelt hij aan NU.nl. Ook belde hij een artiest wakker. „Dat werd niet gewaardeerd. Verder is 3FM liefde voor muziek! Ook Nederlandstalig.”

Harm den Besten heeft een radioshow van 04.00 tot 06.00 uur in de ochtend.

lol


Klein en minder fijn popnieuws - kesselman - 22-02-2016

BigBird Wrote:
Quote:3FM-dj Harm den Besten is een nacht door de radiozender geschorst omdat hij in de nacht van zondag op maandag alleen maar Nederlandstalige muziek draaide.

Dat meldt de dj op Facebook. „Okej... 2 uur lang Nederlandstalige muziek op #3FM draaien is iets wat overdreven. Moet dus even een nachtje overslaan. Je hoort mij overmorgen weer op #3FM!”

De dj had niet overlegd met de muziekredactie, vertelt hij aan NU.nl. Ook belde hij een artiest wakker. „Dat werd niet gewaardeerd. Verder is 3FM liefde voor muziek! Ook Nederlandstalig.”

Harm den Besten heeft een radioshow van 04.00 tot 06.00 uur in de ochtend.

lol

ik heb ooit 2 uur lang "toppertje en breezer ananas"gehoord op 3fm die dj is toen ook niet geschorst