Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Jorrit - 10-01-2013

How to destroy angels_ album komt 5 maart uit. Voor nu eerste single 'The Loop Closes': http://vimeo.com/56805766


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 10-01-2013

Comeback voor Destiny's Child en Justin Timberlake.


Klein en minder fijn popnieuws - Jorrit - 10-01-2013

Moet toegeven dat ik wel erg benieuwd ben naar nieuw werk van Sjustin.


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 10-01-2013

Jorrit Wrote:Moet toegeven dat ik wel erg benieuwd ben naar nieuw werk van Sjustin.

idem


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 10-01-2013

geluksknikker Wrote:KoL was ooit een hele aardige band, beste optreden van hen zag ik op Summercase in Barcelona, net voor hun grote doorbraak en nog met de lange haren. Eerste drie albums zijn ook prima albums. Live heeft het nooit van het podium gespat, maar dat hoeft ook niet. De shows die ik zag na de grote doorbraak waren ook zeker nog wel te pruimen, omdat ze nog altijd veel ouder werk speelde, maar de bindteksten werden toen wel tenenkrommend. Iedere show iets in de trant van dat ze het ongelofelijk vonden dat er weer zo veel mensen naar hun show waren gekomen en hun zuur verdiende centen speciaal voor hun uitgaven. En het liefste zouden ze gratis optredens geven en blablabla.

Helemaal mee eens. Moet eerlijk zeggen dat ik ze nog regelmatig draai, het oude werk. Blijven toch goede albums. En als ik ze op n festival kan meepikken zal ik zeker kijken.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 11-01-2013

Toegangsprijzen poppodia sinds 2004 fors gestegen: http://t.co/xpWjwn7R


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 11-01-2013

MyMusic Wrote:Ik heb er een hekel aan als iemand, die een band leuk vind, niet naar het concert gaat, omdat ze in de HMH spelen, wat een veels te grote zaal is. (echt gebeurd). Van die mensen die per se alleen naar bands willen kijken als het nog in kleine zalen speelt, en dus hipster is.

Ik ken The Black Keys al vanaf 2005, dat ze hier nog nauwelijks bekendheid hadden. Nu zijn ze gigantisch, doet dat iets af asn de kwaliteit? Nee.

Het ligt ook wel een beetje aan de band en aan de zaal. Zo skip ik de meeste concerten in de rode doos en alle in de grote zaal van de Melkweg (hoewel ik er voor Grauzone weer aan moet gaan geloven) en als je een band die wat kleinere muziek speelt in kleine zalen heb gezien dan snap ik ook wel dat de HMH niet echt aantrekkelijk is, maar voor een band als Qotsa maakt het dan weer vrij weinig uit.

Maar voor de kwaliteit hoeft het inderdaad niet per se iets uit te maken, als vind ik persoonlijk de Black keys wel minder nu het bluesgehalte in hun bluesrock steeds minder wordt. Zo hou ik nog steeds gewoon van de Arctic monkeys, enige wat natuurlijk wel eens steekt is de toegangsprijs.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 12-01-2013

Misschien ook iets voor de Europese fesivals?

https://pbs.twimg.com/media/BAZUBXzCEAA5ba5.jpg:large


Klein en minder fijn popnieuws - metal bouwie - 12-01-2013

Willie Wrote:
MyMusic Wrote:Ik heb er een hekel aan als iemand, die een band leuk vind, niet naar het concert gaat, omdat ze in de HMH spelen, wat een veels te grote zaal is. (echt gebeurd). Van die mensen die per se alleen naar bands willen kijken als het nog in kleine zalen speelt, en dus hipster is.

Ik ken The Black Keys al vanaf 2005, dat ze hier nog nauwelijks bekendheid hadden. Nu zijn ze gigantisch, doet dat iets af asn de kwaliteit? Nee.

Het ligt ook wel een beetje aan de band en aan de zaal. Zo skip ik de meeste concerten in de rode doos en alle in de grote zaal van de Melkweg (hoewel ik er voor Grauzone weer aan moet gaan geloven) en als je een band die wat kleinere muziek speelt in kleine zalen heb gezien dan snap ik ook wel dat de HMH niet echt aantrekkelijk is, maar voor een band als Qotsa maakt het dan weer vrij weinig uit.

Maar voor de kwaliteit hoeft het inderdaad niet per se iets uit te maken, als vind ik persoonlijk de Black keys wel minder nu het bluesgehalte in hun bluesrock steeds minder wordt. Zo hou ik nog steeds gewoon van de Arctic monkeys, enige wat natuurlijk wel eens steekt is de toegangsprijs.

Helemaal mee eens, los daarvan geldt nog steeds voor het gros van de bands. De eerste cd´s zijn leuk (waarmee ze in de kleine zalen staan) en daarna mag je hopen dat ze nog een plaat uitbrengen 'die wel aan te horen is' terwijl ze dan vaak de grotere zalen gaan vullen.


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 12-01-2013

metal bouwie Wrote:
Willie Wrote:
MyMusic Wrote:Ik heb er een hekel aan als iemand, die een band leuk vind, niet naar het concert gaat, omdat ze in de HMH spelen, wat een veels te grote zaal is. (echt gebeurd). Van die mensen die per se alleen naar bands willen kijken als het nog in kleine zalen speelt, en dus hipster is.

Ik ken The Black Keys al vanaf 2005, dat ze hier nog nauwelijks bekendheid hadden. Nu zijn ze gigantisch, doet dat iets af asn de kwaliteit? Nee.

Het ligt ook wel een beetje aan de band en aan de zaal. Zo skip ik de meeste concerten in de rode doos en alle in de grote zaal van de Melkweg (hoewel ik er voor Grauzone weer aan moet gaan geloven) en als je een band die wat kleinere muziek speelt in kleine zalen heb gezien dan snap ik ook wel dat de HMH niet echt aantrekkelijk is, maar voor een band als Qotsa maakt het dan weer vrij weinig uit.

Maar voor de kwaliteit hoeft het inderdaad niet per se iets uit te maken, als vind ik persoonlijk de Black keys wel minder nu het bluesgehalte in hun bluesrock steeds minder wordt. Zo hou ik nog steeds gewoon van de Arctic monkeys, enige wat natuurlijk wel eens steekt is de toegangsprijs.

Helemaal mee eens, los daarvan geldt nog steeds voor het gros van de bands. De eerste cd´s zijn leuk (waarmee ze in de kleine zalen staan) en daarna mag je hopen dat ze nog een plaat uitbrengen 'die wel aan te horen is' terwijl ze dan vaak de grotere zalen gaan vullen.


Maar er is natuurlijk wel degelijk een verband bij sommige bands met het spelen in grotere zalen en het maken van meer toegankelijke, radiovriendelijkere muziek, waarbij de scherpe randjes er zorgvuldig zijn afgevijld. Goede voorbeelden zijn dus inderdaad Kings Of Leon en Black Keys. En dan maakt het in principe niet uit dat ze nu in zalen of het kaliber Ziggodome spelen, maar als dat ten koste is gegaan van de muziek, dan wel.


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 12-01-2013

metal bouwie Wrote:
Willie Wrote:
MyMusic Wrote:Ik heb er een hekel aan als iemand, die een band leuk vind, niet naar het concert gaat, omdat ze in de HMH spelen, wat een veels te grote zaal is. (echt gebeurd). Van die mensen die per se alleen naar bands willen kijken als het nog in kleine zalen speelt, en dus hipster is.

Ik ken The Black Keys al vanaf 2005, dat ze hier nog nauwelijks bekendheid hadden. Nu zijn ze gigantisch, doet dat iets af asn de kwaliteit? Nee.

Het ligt ook wel een beetje aan de band en aan de zaal. Zo skip ik de meeste concerten in de rode doos en alle in de grote zaal van de Melkweg (hoewel ik er voor Grauzone weer aan moet gaan geloven) en als je een band die wat kleinere muziek speelt in kleine zalen heb gezien dan snap ik ook wel dat de HMH niet echt aantrekkelijk is, maar voor een band als Qotsa maakt het dan weer vrij weinig uit.

Maar voor de kwaliteit hoeft het inderdaad niet per se iets uit te maken, als vind ik persoonlijk de Black keys wel minder nu het bluesgehalte in hun bluesrock steeds minder wordt. Zo hou ik nog steeds gewoon van de Arctic monkeys, enige wat natuurlijk wel eens steekt is de toegangsprijs.

Helemaal mee eens, los daarvan geldt nog steeds voor het gros van de bands. De eerste cd´s zijn leuk (waarmee ze in de kleine zalen staan) en daarna mag je hopen dat ze nog een plaat uitbrengen 'die wel aan te horen is' terwijl ze dan vaak de grotere zalen gaan vullen.

Hangt een beetje van de artiest af, sommige artiesten slagen daar goed in (Arctic Monkeys, Radiohead), andere gaan heel erg overduidelijk het commerciële pad op (Killers, Muse).


Klein en minder fijn popnieuws - Eraser - 12-01-2013

Karel Wrote:Comeback voor Destiny's Child en Justin Timberlake.


Wat een week is het geweest.. Nieuwe nummers van Destiny's Child en Bowie én de beloofde comeback van Justin.

2013 kan wel eens een mooi muziekjaar worden


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 12-01-2013

Eraser Wrote:
Karel Wrote:Comeback voor Destiny's Child en Justin Timberlake.


Wat een week is het geweest.. Nieuwe nummers van Destiny's Child en Bowie én de beloofde comeback van Justin.

2013 kan wel eens een mooi muziekjaar worden
Hopelijk gaat Gers Pardoel ook nog iets uitbrengen.


Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 12-01-2013

In de discussie over kleine vs grote zalen, ik denk dat het ook grotendeels aan de artiest ligt. Een Florence + the Machine komt goed tot haar recht in een kleine zaal, maar ook op een groot festival. Sommige bands gaan bewust voor "het stationgeluid" waardoor ze echt anders gaan klinken en de oudere fans vaak afhaken.

Maar het is ook zo dat hoe meer albums een band uitbrengt, hoe meer verschillende soorten fans er zijn. Een band als bijvoorbeeld The Gossip heeft hun geluid echt veranderd in de loop der jaren, en ik vind ze nu niet meer zo spannend, terwijl ik ze eerst wel leuk vond.

Nederland heeft gelukkig relatief veel kleine en weinig grote zalen. Het Paard vind ik bijvoorbeeld een fijne zaal, Paradiso is mooi, maar het geluid is vaak even aanmodderen. Als je in de Ahoy vooraan staat en zelf een beetje kan uitvogelen waar het geluid beter is, dan kan het best wel ok zijn. Ik hoor over het Ziggo dome goede verhalen, als Prince of zo er zou staan, dan zou ik best gaan. Maar de doorslaggevende factor is toch wel of ik de band leuk vind of niet.

Ik heb ooit toen ik jong was Björk in de Ahoy laten schieten omdat het een te grote zaal was voor haar. Dat was meer mijn zus die dat vond, maar ja, toen had je nog iemand nodig om er te komen. Nu had ik gewoon gezegd "Het is Björk!" en had haar overgehaald.


Klein en minder fijn popnieuws - Martijn - 12-01-2013

Ik vind het voorbeeld van Florence een beetje verkeerd gekozen, bij haar is het ook zeker van belang dat ze goed bij stem is. Toen ik haar in de Effenaar had gezien was het heel tof, maar heb ook op de BBC haar laatste optreden op Reading gezien en dat was toch verschrikkelijk beroerd.


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 12-01-2013

Eraser Wrote:
Karel Wrote:Comeback voor Destiny's Child en Justin Timberlake.


Wat een week is het geweest.. Nieuwe nummers van Destiny's Child en Bowie én de beloofde comeback van Justin.

2013 kan wel eens een mooi muziekjaar worden

Ik twijfel toch of het hier nu om cynisme gaat. Kan ik bij die Belgen soms moeilijk inschatten.


Klein en minder fijn popnieuws - Eraser - 12-01-2013

ik ben 100 procent serieus


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-01-2013

Concertpromotors licht optimistisch over 2013

GRONINGEN – Organisatoren van concerten zijn optimistisch over het komende jaar. Dat zegt Gary Smith van Pollstar, dat elk jaar cijfers over tournees publiceert.

Smith: "Na drie jaren van economische teruggang, is de winstgevendheid van tournees licht toegenomen."

Madonna had over 2012 de meest winstgevende toernee, gevolgd door Bruce Springsteen en Roger Waters.

Eric van Eerdenburg, festivaldirecteur van Lowlands, omschrijft de top 20 als dinosaurussen. "Nieuwe dinosaurussen zijn schaars, maar uiteindelijk wordt dat allemaal bepaald door de smaak van het publiek", concludeert hij.

"Misschien dat Muse binnenkort de top binnensluipt, of Armin van Buuren."

Verwachtingen
Ook ziet Van Eerdenburg veel acts die veelbelovend leken, maar de verwachtingen niet waar konden maken.

"Zoals de Kaiser Chiefs bijvoorbeeld. Je hebt in dit huidige muzikale landschap constant een hit nodig, anders val je terug naar het nulpunt en verkoopt een band steeds minder tickets."


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-01-2013

Wie gaat de popprijs winnen?


Klein en minder fijn popnieuws - JohnDoe - 12-01-2013

BigBird Wrote:Wie gaat de popprijs winnen?

Geen idee.


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 12-01-2013

BigBird Wrote:Wie gaat de popprijs winnen?

Blaudzun?


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-01-2013

Of Afrojack, of Kane?


Klein en minder fijn popnieuws - JohnDoe - 12-01-2013

BigBird Wrote:Of Afrojack, of Kane?

Afrojack, ja die zou goed kunnen.


Klein en minder fijn popnieuws - geluksknikker - 12-01-2013

BigBird Wrote:Of Afrojack, of Kane?

Kane zou ook wel leuk zijn. Benieuwd hoe de zaal dan reageert.

Golden Earring?


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 12-01-2013

Racoon en Doe Maar?