Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - thoom - 16-12-2015

Uplift Wrote:
thoom Wrote:De band zal gewoon voor volle zalen met fans willen spelen. Het management is inderdaad uit op winst, daarbij moeten ze het verlies van het afzeggen van de tour goedmaken. Dat is bij geen enkele band anders, of heb ik dat verkeerd?
Dat de Foo Fighters en U2 zoiets kunnen hebben is ook logisch, die kunnen meer hebben dan EODM.
Daarmee normaliseer je marktlogica tot op het punt dat menselijk leed en de kadering/verwerking ervan er ondergeschikt aan is. Niets nieuws, maar van rock 'n roll verwacht je iets anders. Wellicht naïef, maar ach.
Ik ben het met je eens dat het misselijkmakend is, maar goed. EODM is ook (gewoon) een bedrijf dat uit is op winst.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 16-12-2015

Verschilt een beetje van wat je eerder zei, maar soit. Los van de factchecking waarmee ik (terecht) om de oren werd geslagen; de kern van de zaak is dat de band hierin geen standpunt inneemt. Enfin, consensus en shit. Het kan blijkbaar op Graz. Ik ga verder zuipen nu.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 16-12-2015

Uplift Wrote:Verschilt een beetje van wat je eerder zei, maar soit. Los van de factchecking waarmee ik (terecht) om de oren werd geslagen; de kern van de zaak is dat de band hierin geen standpunt inneemt. Enfin, consensus en shit. Het kan blijkbaar op Graz. Ik ga verder zuipen nu.
Ja joh ga lekker de kas van de regering spekken door accijns betalen joh, vuile kapitalist Smile


Klein en minder fijn popnieuws - thoom - 16-12-2015

Uplift Wrote:Ik ga verder zuipen nu.

Laat het smaken Wink


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 16-12-2015

Indiaantje89 Wrote:
Uplift Wrote:Verschilt een beetje van wat je eerder zei, maar soit. Los van de factchecking waarmee ik (terecht) om de oren werd geslagen; de kern van de zaak is dat de band hierin geen standpunt inneemt. Enfin, consensus en shit. Het kan blijkbaar op Graz. Ik ga verder zuipen nu.
Ja joh ga lekker de kas van de regering spekken door accijns betalen joh, vuile kapitalist Smile
Kapitalist zijn impliceert productiemiddelen in handen hebben; ik heb hoogstens een Kia Pro Cee'd, dus ga maar na.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 16-12-2015

Uplift Wrote:
Indiaantje89 Wrote:
Uplift Wrote:Verschilt een beetje van wat je eerder zei, maar soit. Los van de factchecking waarmee ik (terecht) om de oren werd geslagen; de kern van de zaak is dat de band hierin geen standpunt inneemt. Enfin, consensus en shit. Het kan blijkbaar op Graz. Ik ga verder zuipen nu.
Ja joh ga lekker de kas van de regering spekken door accijns betalen joh, vuile kapitalist Smile
Kapitalist zijn impliceert productiemiddelen in handen hebben; ik heb hoogstens een Kia Pro Cee'd, dus ga maar na.
Ok vooruit dan, zuip ze Wink


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 17-12-2015

halfempty/full Wrote:De School gaat dus ook Subbacultha avonden doen.

Dat is die promoter die ik sprak. Komen mooie dingen aan voor Subba leden.


Klein en minder fijn popnieuws - Loveless - 17-12-2015

Uplift Wrote:Ja, of de band er nu achter zit of het management... het is gewoon een duidelijke keuze om hier munt uit te slaan.

Dat is ook een makkelijke aanname hoor. Er is meer vraag naar tickets, zij leveren, das alles. Ze spelen in grotere zalen, dus is het vrij logisch dat een kaartje dan wat duurder is. Voor zover ik heb gelezen betaal je nu 35,-. Nou poehpoeh, het geld rolt binnen bij die gasten zeg. Denk wel even na dat ze halsoverkop Frankrijk hebben verlaten, en waarschijnlijk al hun equipment in Bataclan achter hebben moeten laten, en dit sowieso onbruikbaar/verrot is.

Verder kreeg iedereen die een ticket had voor een (zaal)show nu weer een ticket voor de nieuwe shows, dus een hoop poeha om niks dit, én een beetje makkelijk scoren zo.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 17-12-2015

Ik blijf bij mijn standpunt. Je kunt op die manier alles goed praten en een statement gebaseerd op respect maken (nl. je tour as is afwerken in de mate van het mogelijke en bewust niet voor grotere zalen gaan) kan ook gewoon. Er is geen kosmische orde van vraag en aanbod die het verloop van elk mogelijk ding op deze planeet verklaart.

Dit gezegd zijnde moet ik inderdaad nuance aanbrengen aan mijn oorspronkelijke rant, maar iig is mijn respect voor de band verdwenen en vind ik de lijkenpikkerij van managment, promoters en media nog altijd even erg. Of het nu 17% of 50% meer kost, daar verandert in mijn ogen niets aan.


Klein en minder fijn popnieuws - Mich - 17-12-2015

Waar komt eigenlijk het verhaal vandaan dat ze grotere zalen doen? Als je de geannuleerde tourdata vergelijkt met de nieuwe tourdata spelen ze bijna overal op exacte dezelfde plaats als bij de oorspronkelijke tourdata. In België was Koninklijk Circus niet beschikbaar op die dag en hebben ze moeten uitwijken naar een andere zaal, daarbij hebben ze gekozen voor Vorst Club, wat dus ook dubbel zo klein is als Vorst naar wat ik me herinner.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 17-12-2015

Dat de mediahype in België rond zo'n dingen groter is dan elders, weten we al lang. Jammer dat EODM of hun management in die val trappen.


Klein en minder fijn popnieuws - supermuys - 17-12-2015

Soundwave in Australie is afgelast, zat er al een tijdje aan te komen!

http://musicfeeds.com.au/features/truth-behind-death-soundwave-festival/


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 17-12-2015

supermuys Wrote:Soundwave in Australie is afgelast, zat er al een tijdje aan te komen!

http://musicfeeds.com.au/features/truth-behind-death-soundwave-festival/
Pijnlijk toch wel. Volgens mij een van de weinige hardere festivals in Australië. Is die markt daar ook heel anders hier waarschijnljik?


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 17-12-2015

Wel interessante ontwikkelking afgelopen jaren in Australie, hoop kapot gemaakt, oa Big Day Out.


Klein en minder fijn popnieuws - Loveless - 17-12-2015

Uplift Wrote:Dat de mediahype in België rond zo'n dingen groter is dan elders, weten we al lang. Jammer dat EODM of hun management in die val trappen.

Ja, want dat is ook zo echt een val ja, meer vraag naar tickets en een band die delivered. Poeh poeh, ook echt á 80 euro per stuk. Je overdrijft. Schromelijk. Snap het punt wat je wil maken, maar als je hier even goed naar kijkt is dat punt nu niet echt toepasbaar.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 17-12-2015

Het punt is toepasbaar; ik overdreef in mijn verontwaardiging. De zaken aub niet omdraaien.


Klein en minder fijn popnieuws - Loveless - 17-12-2015

Uplift Wrote:Het punt is toepasbaar; ik overdreef in mijn verontwaardiging. De zaken aub niet omdraaien.
Ze spelen 2 andere zalen, aangezien Le Bataclan (duh) niet beschikbaar is, en KC al bezet. Mensen die tickets hadden voor de geannuleerde concerten krijgen vervangende tickets voor deze shows. Wijs jij mij maar eens even waar iemand dan zo schandalig z'n zakken loopt te vullen?

http://newsmonkey.be/article/61873


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 17-12-2015

Zaal van dubbele grootte en tickets aan 35 euro. I rest my case.


Klein en minder fijn popnieuws - Loveless - 17-12-2015

Uplift Wrote:Zaal van dubbele grootte en tickets aan 35 euro. I rest my case.

SCHANDALIG, wat zullen ze binnenlopen zeg...

Tickets 10 euro duurder
KC heeft een capaciteit van 2033
VN Club heeft max 4500

4500 - 2033 = 2467 (want de oorspronkelijke tickethouders krijgen toegang

2467 * 10 = 24.670€

Wow, daar compenseren ze het verlies van apparatuur, en het afzeggen van een tour ruimschoots mee zeg!


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 17-12-2015

Gast, ik ga hier niet verder op in. Het is op zich al belachelijk naïef om te denken dat ze met duurdere tickets de schade zouden gaan goedmaken. Daarvoor hebben ze boekers en een label voor. En verzekeringsmaatschappijen. Dit is ook niet de beslissing van EODM zelf, maar van de promotors in België in samenspraak met hun management. Jammer dat de band hier niet actief in tussen komt, dat is alles.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 20-12-2015

Sleep staat 3 juli op Les Eurockeennes. Ze zijn in de buurt... Ik hoop 't zo erg.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 22-12-2015

Quote:APPLE MUSIC REPORTEDLY PREPARING NEW ‘HI-RES’ AUDIO STREAMING ★
Macotakara:

According to several insiders familiar with Apple, whose products are exhibited at PORTABLE AUDIO FESTIVAL 2015, the company has been developing Hi-Res Audio streaming up to 96kHz/24bit in 2016.

The Lightning terminal with iOS 9 is compatible up to 192kHz/24Bit, but we do not have information on the sampling frequency of Apple Music download music.

Also, many high-end audio manufacturers plan to add audio cables for Lightning to their lineups in 2016, and they apparently are preparing themselves for Apple Music’s Hi-Res Audio.

Dit sluit aan bij de geruchten dat de analoge headphone-jack gaat verdwijnen bij de iPhone 7, einde van een tijdperk. http://www.digitaltrends.com/apple/apple-may-kill-3-5mm-headphone-jack-iphone-7-favor-lightning-bluetooth/


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 23-12-2015

Beatles te streamen vanaf donderdag: http://www.nu.nl/muziek/4187519/the-beatles-donderdag-beschikbaar-alle-grote-streamingdiensten.html


Klein en minder fijn popnieuws - Roger - 29-12-2015

RIP Lemmy

http://www.demorgen.be/muziek/lemmy-70-van-motorhead-overleden-bb7d47aa/


Shit toch, ik wist dat het de laatste tijd echt niet goed met hem ging, maar dan nog is het nog zeer snel gegaan...


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 29-12-2015

Dit jaar op Graspop zag je al dat hij eigenlijk wel op was,, 11 december speelde hij gewoon nog een show, toch wel bizar.