Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 19-11-2015

Roel87 Wrote:Haha, wat een wrok richting BKS. Wel zonde, want Mojo zal niet rusten voordat ze BKS kapot hebben gemaakt.

Inderdaad wat een kinderachtige kneuzen zeg. Zelf organiseren ze weet ik niet hoe veel succesvolle evenementen per jaar, en dan zuur gaan doen als een andere partij ook een keer scoort.


Klein en minder fijn popnieuws - Eddie Bass - 20-11-2015

http://substreammagazine.com/2015/11/the-ghost-insiities-reported/
Quote:The Ghost Inside’s tour bus collides with semi truck; fatalities reported

Quote:The Ghost Inside has issued a statement about today’s incident. It reads in its entirety:

“Thanks to everyone who reached out with concern today. The Ghost Inside was involved in a serious bus accident outside El Paso, TX this morning. All 5 band members + all members of the crew are alive and currently being treated for their injuries. Please keep them in your thoughts as well as their bus driver and those in the other vehicle who did not make it. Unfortunately, all US shows on the Locals Only Tour are cancelled. Refunds available at point of purchase. We will update you more when we can.”



Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 20-11-2015

Nooit van gehoord.


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 20-11-2015

http://www.nu.nl/muziek/4168755/protestzanger-armand-69-overleden.html


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 20-11-2015

hythloth Wrote:
1996Customer Wrote:Krijgt AB zijn eigen Le Guess Who?

http://www.enola.be/muziek/nieuws/26215:krijgt-ab-zijn-eigen-le-guess-who

Lol een toonaangevend club festival met een avondklok van 22:00?
Fuck dat, ze zijn in 2011 gestopt met Domino en gingen toen richting de koers die we vandaag kennen. Prima dat ze die gratis festivals in augustus doen in het Warandepark, maar voorts wil ik de AB ver weg van Incubate en LGW-achtige events. Daarvoor is een heel anders soort passie/ingesteldheid nodig dan die van Overberght, die het verdomd goed voor heeft met muziek maar voor de rest schyzofreen dient te zijn i.v.m. eveneens één van de vijf grote Vlaamse cultuurinstellingen besturen. Ik hoop dus dat de AB iets doet dat parallel met MM en Rewire loopt; ga ik wel terug naar Nederland.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 20-11-2015

Miley Cyrus speelde met The Flaming Lips

http://www.imagebam.com/gallery/sd84oc8dfyzixpd9klr2ap2e7kqerl3k

Briljant


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 20-11-2015

Zwaar NSFW trouwens.


Klein en minder fijn popnieuws - Loveless - 24-11-2015

De show van dit jaar moeten nog gebeuren, maar ondertussen;

[Image: rxyYM2p.png]


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 24-11-2015

Shit, tegelijk met LGW? Sad


Klein en minder fijn popnieuws - Loveless - 24-11-2015

matthijs603 Wrote:Shit, tegelijk met LGW? Sad

Hoe durven ze...


Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 24-11-2015

Ik moest opzoeken om wie het ging. Zie nu pas het onderste regeltje.


Klein en minder fijn popnieuws - ahha - 24-11-2015

kurtje Wrote:Ik moest opzoeken om wie het ging. Zie nu pas het onderste regeltje.

Je kent het beste wat Nederland qua muziek voortbrengt toch wel van gezicht?


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 24-11-2015

Ja, die man met die krulletjes en Italiaanse trekjes.


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 24-11-2015

ahha Wrote:
kurtje Wrote:Ik moest opzoeken om wie het ging. Zie nu pas het onderste regeltje.

Je kent het beste wat Nederland qua muziek voortbrengt toch wel van gezicht?

Ik wilde hier niet in meegaan, maar ik vind dat ze het voor een Nederlandse band goed doen. commerciele poprock, dat wel, maar ze gaan als de brandweer volgens mij, ook in Europa.


Klein en minder fijn popnieuws - Loveless - 24-11-2015

MyMusic Wrote:
ahha Wrote:
kurtje Wrote:Ik moest opzoeken om wie het ging. Zie nu pas het onderste regeltje.

Je kent het beste wat Nederland qua muziek voortbrengt toch wel van gezicht?

Ik wilde hier niet in meegaan, maar ik vind dat ze het voor een Nederlandse band goed doen. commerciele poprock, dat wel, maar ze gaan als de brandweer volgens mij, ook in Europa.

Het is gewoon onwijs matige 13-in-een-dozijn kutmuziek. Commerciele meuk. Ze bestaan bij de gratie van het stoppen van Kane. Als deze gasten stoppen hoor je er net zo weinig meer van als Kane. Het is gewoon wegwerpmeuk. Huisvrouwen en smaakloos volk zal het heus even meehummen, tot de volgende Kane/Kensington opstaat en ze daar weer massaal achteraan huppelen en ondertussen zichzelf érg alternatief en wild vinden, want ze gaan naar een 'rock'band die op 3FM wordt gedraaid.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 24-11-2015

Daniel van der Stoep gaat ook altijd en staat vooraan te zwaaien met briefjes van 20. Al zijn die dan niet voor de band.


Klein en minder fijn popnieuws - ahha - 24-11-2015

MyMusic Wrote:
ahha Wrote:
kurtje Wrote:Ik moest opzoeken om wie het ging. Zie nu pas het onderste regeltje.

Je kent het beste wat Nederland qua muziek voortbrengt toch wel van gezicht?

Ik wilde hier niet in meegaan, maar ik vind dat ze het voor een Nederlandse band goed doen. commerciele poprock, dat wel, maar ze gaan als de brandweer volgens mij, ook in Europa.

Even voor de duidelijkheid, ik meende dit niet serieus heh. Wink


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 25-11-2015

Quote:Twaalf Nederlandse nominaties European Festival Awards

De organisatie van de European Festival Awards heeft de genomineerden voor de in januari uit te reiken festivalprijzen bekendgemaakt. In totaal zijn tien Nederlandse muziekfestivals genomineerd, waarvan een tweetal tweemaal.

In totaal stonden 21 Nederlandse festivals op de longlist, die ruim een maand geleden bekend werd gemaakt. Op basis van ruim 800.000 stemmen vanuit 50 verschillende Europese landen is de lijst met genomineerden opgesteld. Het aantal genomineerden uit Nederland is hoger dan vorig jaar. Destijds waren negen festivals genomineerd, plus een Nederlandse band en een promotor. Die laatste twee categorieën vallen dit jaar af, er komen meer festivals voor in de plaats.

Best Kept Secret is tweemaal genomineerd; voor beste line-up en in de categorie 'artist favorite'. Amsterdam Woods is eveneens dubbel genomineerd, in de categorie 'best small festival' en 'beste nieuwkomer'. Andere genomineerden zijn Pinkpop en Mysteryland in de categorie 'best major festival', Wish Outdoor en Solar Weekend in de categorie 'best medium sized festival', Into The Great Wide Open en Vestrock in de categorie 'best small festival' en Incubate en Progpower Europe in de categorie 'best indoor festival'

De European Festival Awards, gepresenteerd in samenwerking met YOUROPE en Eurosonic Noorderslag, hebben als doel 'de inzet van organisatoren en artiesten te belonen in een sector waarin miljarden worden gegenereerd voor locale economieën'. Steve Jenner, initiatiefnemer van de prijzen, geeft aan dat 2015 een voorspoedig jaar is geweest voor de festivalmarkt. "Hierbij uitgaand van de succesvolle nieuwe evenementen die op de markt zijn gekomen, van het kleine en intieme Amsterdam Woods tot het massale Lollaplooza Berlin."

De prijzen worden op 13 januari uitgereikt in de Groningse Oosterpoort als onderdeel van Eurosonic Noorderslag. De volledige lijst met genomineerden is te vinden op de website van het evenement.



Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 25-11-2015

MyMusic Wrote:
ahha Wrote:
kurtje Wrote:Ik moest opzoeken om wie het ging. Zie nu pas het onderste regeltje.

Je kent het beste wat Nederland qua muziek voortbrengt toch wel van gezicht?

Ik wilde hier niet in meegaan, maar ik vind dat ze het voor een Nederlandse band goed doen. commerciele poprock, dat wel, maar ze gaan als de brandweer volgens mij, ook in Europa.

Het is ook niet mijn muziek, maar dan nog doen ze het voor een Nederlandse band buitengewoon netjes.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 25-11-2015

Ik lees regelmatig op Ringrocker, om de Rock Am Ring geruchten daar een beetje te volgen. Toen John Coffey nieuws bekend ging maken dacht iedereen gelijk dat ze naar Rock Am Ring kwamen. Dat bekend Youtube filmpje heeft ze best goed gedaan denk ik..

@BigBird:
Ieder "beetje" festival is daarvoor genomineerd volgens mij...


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 25-11-2015

Quote:Nieuw festival: Ronnidays

Ik ga in juni volgend jaar een megafestival organiseren, als tegenhanger van Pinkpop en Rock Werchter. Met klinkende namen, een flexibel concept en een groot terrein waar niemand last van ons heeft, biedt Ronnidays een volwaardig alternatief voor de twee gevestigde festivals. Een greep uit de eerste namen: Adele, The Weeknd, Jean-Michel Jarre en Massive Attack.

U zult zeggen: alwéér een nieuw festival? Jazeker, luidt mijn antwoord, maar deze keer gaat het om iets echt bijzonders. Ronnidays richt zich namelijk meteen op het allerhoogste niveau. In plaats van een deel van een park af te huren voor wat lokale bands, heb ik een complete polder opgekocht om er de populairste en meest belangwekkende artiesten van het moment te laten optreden.

Het idee is voortgekomen uit de discussie over de programmering van Pinkpop en Werchter, die met name dit jaar sterk werd gevoerd. Terecht of niet, veel mensen hebben het gevoel dat deze festivals steeds vaker uit dezelfde vijver vissen. Rammstein, Metallica, Green Day, Muse, Pearl Jam, al deze bands hebben we de afgelopen jaren meerdere keren voorbij zien komen.

Pinkpop heeft met het vastleggen van The Rolling Stones en Bruce Springsteen natuurlijk grandioos gestunt en Werchter is over de gehele linie meestal ijzersterk. Toch ‘míste’ ik de afgelopen jaren best wel namen op de line-up. Publiekstrekkers als Daft Punk, Adele en Kanye West, maar ook artiesten uit het hogere middensegment, zoals Belle & Sebastian en Sufjan Stevens.

Ik denk daarom dat er ruimte is voor nog een groot festival in de Lage Landen. Geld speelt geen rol, dus kan ik acts boeken die de budgetten van mijn concurrenten te boven gaan. Uiteraard houd ik me wel aan bepaalde spelregels. Zo worden alleen artiesten vastgelegd die volgend jaar op tournee zijn en ze moeten enigszins binnen het muzikale straatje passen.

Daarnaast mogen mijn hoofdacts tussen 2010 en 2015 niet op Pinkpop of Werchter hebben gestaan en de andere artiesten hooguit één keer. Om overlap met mijn concullega’s te voorkomen, heb ik gekozen voor een flexibele programmering. Mocht een band die bij mij op de rol stond worden geboekt door Jan Smeets of Herman Schueremans, verdwijnt die van de line-up.

Het kan overigens ook gebeuren dat ik een act schrap als blijkt dat die toch niet gaat toeren of als ik besluit dat een andere artiest geschikter is. Pin je dus niet teveel vast op het programma totdat dit definitief is vastgelegd. Dat zal ongeveer in mei zijn, schat ik. Bij wijze van tegemoetkoming aan de voortdurende onzekerheid wordt er geen entree gevraagd voor het festival.

Ronnidays (de naam is bedacht door my main man Sjoerd Reitsma) duurt drie dagen en vindt plaats in een van de markante lege polders in de Oost-Groningse regio Oldambt. Naar het model van Rock Werchter zullen lokale verenigingen en ondernemers worden betrokken bij de organisatie, zodat het festival een gunstig effect heeft op de plaatselijke economie.

Op Ronnidays is plek voor 70.000 bezoekers en er treden ongeveer vijftig acts op.


De eerste namen (onder voorbehoud):

Adele – The Weeknd – Jean-Michel Jarre – Massive Attack – Lana del Rey – Jamie Woon – Weezer – Chvrches – Stone Roses – St. Germain – Django Django – Saybia – The Chills – Ryan Adams – Kurt Vile & The Violators – Foals – Beach House – Hurts – Gary Clark Jr. – Rhye – Boy & Bear – Half Moon Run – Bob Moses – El Vy – John Grant – Deafheaven – Glen Hansard – Daniel Norgren

Meer informatie over het festival en de line-up volgt

http://ronn-e.tumblr.com/post/133741208473/nieuw-festival-ronnidays

ik moest lachen


Klein en minder fijn popnieuws - e10ne - 25-11-2015

BigBird Wrote:
Quote:Twaalf Nederlandse nominaties European Festival Awards

...
Op basis van ruim 800.000 stemmen vanuit 50 verschillende Europese landen is de lijst met genomineerden opgesteld.
...

50 verschillende landen is ziek veel. Europa telt in totaal 51 landen, inclusief Vaticaanstad, San Marino, Svalbard, Guernsey en nog meer ministaatjes.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 25-11-2015

e10ne Wrote:
BigBird Wrote:
Quote:Twaalf Nederlandse nominaties European Festival Awards

...
Op basis van ruim 800.000 stemmen vanuit 50 verschillende Europese landen is de lijst met genomineerden opgesteld.
...

50 verschillende landen is ziek veel. Europa telt in totaal 51 landen, inclusief Vaticaanstad, San Marino, Svalbard, Guernsey en nog meer ministaatjes.
Om overduidelijke redenen nogal zinloos dit soort awards.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 25-11-2015

Paris venue owners ask for government aid as concert industry slumps https://t.co/03c8nqtumr


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 25-11-2015

Dat interview van EODM is toch heftig man. Die gastrn hebben wat meegemaakt zeg, Jesse zat er echt helemaal doorheen.