Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 09-09-2015

Ik kijk meestal achterom en denk dan: "wat een schattig klein meisje"


Klein en minder fijn popnieuws - Wailer - 09-09-2015

Willie Wrote:Ik kijk meestal achterom en denk dan: "wat een schattig klein meisje"

Je kunt ze ook uitnodigen op je nek te zitten, mits ze de moeite waard is Smile


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 09-09-2015

Ik ben ook vrij klein (1,70m) dus ik probeer altijd strategisch te zijn met m'n plaatskeuze. Bij festivals zorg ik bij de grote tenten gewoon dat ik aan de barrier kan staan als er iets komt wat ik echt de moeite waard vind. Eigenlijk heb ik niet vaak last van slecht zicht. En als er zo'n halve gare op het laatste moment komt aankakken en dan voor m'n neus gaat staan zeg ik er ook wel wat van. Sta niet voor Jan met de korte achternaam van te voren te wachten op een band.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 09-09-2015

[Image: J2Rn2yR.jpg]


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 09-09-2015

Op gratis festivals zie je soms vaders met kinderen die vooraan willen staan omdat ze een kind bij hebben.

Maar wel 1 minuut voor het optreden begint naar voren dringen. Daar heb ik toch wel een hekel aan.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 09-09-2015

Ja serieus! En meestal zie je die kindjes dan zonder oordoppen of een geluidsdempende koptelefoon, en zien ze er hartstikke miserabel uit.


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 09-09-2015

hythloth Wrote:En ook die oproep aan lange mensen om niet helemaal vooraan te staan, LOL.

Ja, dat is gewoon heightism.


Klein en minder fijn popnieuws - JohnDoe - 09-09-2015

Indiaantje89 Wrote:
evert Wrote:
hythloth Wrote:En ook die oproep aan lange mensen om niet helemaal vooraan te staan, LOL.

Ik krijg met mijn 1.93 ook soms opmerkingen en laat ook echt wel iemand voor me staan als ze het vriendelijk vragen.
Wat ze echter vergeten is dat hoe verder ik naar achter kom te staan, hoe slechter ik het zie. En ik heb niet altijd een bril op voor ver af zien, voor als ik in een pit terecht kom. We willen allemaal de band goed zien, niet alleen de kleine mens.

Laat aan komen lopen heb ik ook een hekel aan, maar als je van podium naar podium aan het rennen bent kan het soms gebeuren.
Erger vind ik bij festivaltenten dat je er nauwelijks binnen komt aan de rand van de tent, maar uiteindelijk blijkt dat er in het midden genoeg ruimte is.
Ik ben 2.07 en krijg soms ook opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Terwijl ik er altijd rekening mee probeer te houden.

Al kijk ik ook soms hoe die mensen achter me reageren, bij een festival komen soms mensen achter je staan terwijl het optreden al 10 minuten bezig is. Dan ga ik er echt geen moeite meer voor doen om ze voor me te laten. Hadden ze maar eerder moeten komen.

Godkolere, je laat Michael Jordan en Michael Clarke Duncan ver achter je. En dat zijn bepaald geen kleine mannen.
Nu zie ik je voor me als een soort GVR. Heb je toevallig ook flaporen? :-)


Klein en minder fijn popnieuws - e10ne - 15-09-2015

De 3voor12 nominaties:

Quote:2562, Afterpartees, Alamo Race Track, Fresku, Hunee, Jacco Gardner, Janne Schra, John Coffey, Joris Voorn, Kovacs, New Wave en Ronnie Flex

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/3voor12-Award/3voor12-award-2015--nominaties.html

Springt niet echt iets uit dit jaar.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-09-2015

Alamo race track, die hadden hem ten tijden van Unicorn loves deer als moeten krijgen.


Klein en minder fijn popnieuws - timvank - 15-09-2015

Ik vind die plaat van Hunee wel leuk.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 15-09-2015

Zal wel naar Fresku gaan; 3FM doet er de laatste weken alles aan om hem gelijk te geven en zo te laten zien dat ze weliswaar genoemd worden, maar 'juist omdat ze voorop lopen' in het tegengaan van discriminatie in Hilversum.


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 19-09-2015

https://www.facebook.com/VietCongtheband/posts/1018680838184273?fref=nf

Viet Cong gaat binnenkort onder een andere naam verder.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 19-09-2015

Goed plan, de naam Khmer Rouge klinkt een stuk lekkerder.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 20-09-2015

De Zwartepietendiscussie in het klein.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 21-09-2015

Euh... wat?


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 22-09-2015

Quote:Een standbeeld voor Halbe Zijlstra: succes dankzij bezuinigingen?
OOR-columnist Hooijer ziet gouden eeuw als gevolg van harde ingrepen
Atze de Vrieze 22 september 2015
deel / embed
Halbe Zijlstra
Halbe Zijlstra
Volgens OOR-columnist Hooijer zouden succesvolle Nederlandse popartiesten Chef Special, Kensington, Jett Rebel, Dotan en Typhoon gezamenlijk een standbeeld van Leninistische proporties moeten oprichten voor Halbe Zijlstra. Dat schrijft hij in het nieuwste nummer van het muziekblad. Aan het gesnoei van de VVD-bewindsman danken zij immers hun grote succes. Ja ja, het staat er echt. Lang leve de marktwerking, alleen klopt van deze stellingname bar weinig. 3voor12-redacteur Atze de Vrieze reageert.

Sardonisch lachje
Even naar de kern van het betoog van Hooijer alias Tom Engelshoven, de belangrijkste redacteur van OOR. Hij stelt (Blendle): “Als staatssecretaris van o.a. cultuur ontnam Halbe Zijlstra met een sardonisch lachje vele goedwillende overheidsdienaren die vreselijk hun best deden om de nationale (pop)cultuur te propageren en te ondersteunen met geld van de belastingbetaler weinig zachtzinnig hun baan en inkomen. Marktwerking was het nieuwe toverwoord. Simsalabim. En zie wat het gevolg is. Zij hadden hun hielen nog niet gelicht richting het UVV, schreeuwend dat het van je lang zal ze leven nooit meer goed zou komen met die arme cultuursector, of uitgerekend een redelijk avontuurlijk segment van de Nederpop kwam in rap tempo tot grote voorspoed. De voorspelde kaalslag bleef uit. Juist toen de overheid eigenlijk niks meer deed voor de (pop)cultuur, schoten de nieuwe, jonge, frisse vaderlandse popsterren als paddenstoelen uit de grond.”

Dat sardonische lachje zien we eigenlijk vooral bij de schrijver van het stuk. Het neerbuigende ‘goedwillende overheidsdienaren’ past uitstekend binnen de kruistocht van Engelshoven tegen besteding van belastinggeld in de popsector. Zo kennen we hem weer, maar hier gaat hij wel heel lichtzinnig met de feiten om. Het is gek en kortzichtig om op basis van een beperkte momentopname conclusies te trekken over de zin van gesubsidieerde initiatieven. Allereerst is er dat gekke onderscheid tussen deze vijf succesartiesten en goed verkopende artiesten uit het verleden. Kennelijk ervaart Engelshoven Kensington als meer credible dan Kane, Dotan als hoogwaardiger dan Ilse DeLange en Typhoon als diepgaander dan Blof. Dat mag natuurlijk, maar zelfs het commerciële succes van deze ‘redelijk avontuurlijke’ toppers komt natuurlijk niet uit het niets.

Minder getalenteerde popmuzikanten
Zo speelde Kensington uitgebreid in de Popronde, het reizende popfestival voor talentvolle bands. Jett Rebel speelde voor zijn doorbraak als solo-artiest in de band Valerius, die veel aandacht kreeg bij de Publieke Omroep. Zijn band bestaat uit geschoolde muzikanten van de conservatoria. En hiphop mag dan moeilijk liggen bij de Publieke Omroep, maar Typhoon, die heeft als huisband van DWDD en als gast van 24 Uur Met… volop aandacht gehad op tv. Alle vijf deze acts speelden bovendien al jaren voor ze een grote zaal uitverkochten in de gesubsidieerde poppodia, meer dan dat Blof of Guus Meeuwis dat deden.

Nog zinniger is het om naar de onderkant van de markt te kijken, naar de acts die nog geen grote zalen uitverkopen. Dat doet ook Tom Engelshoven, en hij zegt er gekke dingen over. “Het tijdperk van Metallica-adept Halbe is het tijdperk van het ongebreidelde kapitalisme. No time for losers! Winner takes it all. Daar zitten we middenin. Internationaal en nationaal. Dat heeft ook nadelen. Festivals concurreren elkaar de tent uit. Minder getalenteerde popmuzikanten houden nauwelijks hun hoofd boven water. Gesubsidieerde nationale radio vindt hiphop te eng om te draaien. Lobi da Kasi, zullen we maar zeggen. De looptijd van menige popcarrière bedraagt nog maar één album en onze ooit zo geroemde eigenwijze Nederlandse tegencultuur is teruggebracht tot Drank & Drugs (ouders en leraren zijn ‘verontrust’).”

Weerbarstig talent
Het is een warboel van lukrake argumenten. De discussie over hiphop op de radio bijvoorbeeld heeft weinig met deze te maken, maar Engelshoven kan het niet laten het woord ‘gesubsidieerde’ nog eens te laten vallen. Wat betreft het ontbreken van tegencultuur: in het verleden is die juist helemaal niet gevoelig gebleken voor marktwerking. Dat op dit moment geen fanatieke tegencultuur heerst, heeft allerlei andere mogelijke oorzaken, maar zeker niet het afschaffen van subsidies. De undergroundpodia waar die tegencultuur zou kunnen floreren, zijn bovendien niet weggesneden door Zijlstra. Zalen als EKKO in Utrecht of Vera in Groningen hebben de deuren wagenwijd open staan voor weerbarstig talent.

Wel relevant is het eerste punt: Engelshoven noemt ‘minder succesvol’ nogal kort door de bocht ‘minder getalenteerd’, en vergeet daarmee een wezenlijk punt: dat talent tijd en infrastructuur nodig heeft om op te bloeien. In het debat over het cultuurbeleid in de Tweede Kamer ligt daar ook voortdurend de focus: talentontwikkeling. Podia, talentwedstrijden, oefenruimtes en muziekscholen liggen relatief goed bij alle partijen in de Tweede Kamer, en zelfs de meest kritische partijen vinden dat voor de Publieke Omroep op dat vlak een rol weg gelegd is. Talentontwikkeling staat onder druk, maar Zijlstra heeft wel elementen overeind gehouden. Het Muziek Centrum Nederland - met daarbinnen het Popinstituut - bijvoorbeeld is wegbezuinigd, maar de belangrijkste subsidieregelingen zijn bij andere instanties ondergebracht. Zo krijgen poppodia net als voorheen een tegemoetkoming bij het boeken van Nederlandse acts en kunnen bands rekenen op financiële steun als ze het buiten de grens gaan proberen.

Midden in de paniek over de kunstbezuinigingen werd de popsector vaak geprezen. Zoals de popmuziek functioneerde, zo zou het eigenlijk moeten. Een relatief groot deel eigen inkomsten, marktwerking als belangrijke factor in het totaalplaatje. De popsector was wars van navelstaren en niet vies van opportunisme. De sector heeft bij de bezuinigingen van Zijlstra dan ook minder te lijden gehad dan bijvoorbeeld het theater of de musea, en uitgerekend de regelingen waar de gouden vijf van Engelshoven van hebben kunnen profiteren, zijn behouden gebleven. Wat de effecten zijn van Halbe Zijlstra’s rigoureuze schoonmaakactie voor de popsector dan wel? Eerlijk? Die zijn nauwelijks aanwijsbaar. Niet in negatieve zin, maar zeker niet in positieve.



Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 22-09-2015

OOR is goed bezig zeg.


Klein en minder fijn popnieuws - ahha - 22-09-2015

Als jullie je afvragen waarom father john misty zijn tracks weer verwijderd heeft.

''I had a very strange dream that I abruptly woke up from around 3am early this morning. I was crab-walking around a neighborhood in New Orleans that, though it does not exist, is a recurring location in my dreams. My childhood friend Brian Kawamura was was telling me I still owed the tennis rental place $7000 when the French psychoanalyst Jacques Lacan was suddenly standing over me, saying over and over, "The only thing crazier than a peasant who believes he is King, is a King who believes he is a King." He put one of those birthday Burger King crowns on my head and out of the clouds a sort of "Switched on Bach" version of "Ode To Joy" began to play. A crowd which had formed around me began to sing along, with tears streaming down their faces. The crowd was obviously hypnotized and I assumed if I crept away discreetly no one would notice. The earth became a sort of treadmill, and though the locations (The Great Wall of China, a McDonald's where I had my 3rd birthday, the town from Michael Haneke's The White Ribbon, Vignola's restaurant in Rockville, Md.), "Ode To Joy" and the crowd remained all around me. All of a sudden it was time to soundcheck, which I was late for, and Barack Obama offered to give me a ride on Air Force One. He told me he needed urgent advice regarding some important policy decisions, and we spent the day in Hawaii playing basketball, petting his dogs, golfing and the like when I, gripped with anxiety, told him I really needed to get to soundcheck so we needed to discuss the ruling of the free world. By this time he had turned into an obscene visage of my Father and said, "I have one injunction for you, son: That you enjoy life. It is by this mandate that all is ruled. It is the true tyranny; the equalizing force that binds us all." I jumped out of Air Force One and landed on top of this massive pink, sparkly, glowing blob that stretched for miles beyond miles, covering entire cities, and I had to keep gulping down chlorophyll because the thing was emitting insane levels of EMF's, so my mouth and hands were stained dark green. Down inside the blob I could see thousands of familiar faces and one of them was Lou Reed on a catwalk hand-cuffed to supermodels who had adopted babies handcuffed to them and Lou said, "Delete those tracks, don't summon the dead, I am not your plaything. The collection of souls is an expensive pastime." Then I woke up.''


Klein en minder fijn popnieuws - ahha - 23-09-2015

De Aldi komt met een streamingsdienst? Benieuwd wie er speelt op hun launch party.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 24-09-2015

Gestapo Knallmuzik


Klein en minder fijn popnieuws - atthedrive-in - 24-09-2015

Ik verwacht wel lauw schultenbrau bier op het openingsfeest..


Klein en minder fijn popnieuws - Eddie Bass - 24-09-2015

ahha Wrote:De Aldi komt met een streamingsdienst? Benieuwd wie er speelt op hun launch party.
lidl' kleine ?


Klein en minder fijn popnieuws - Roger - 24-09-2015

ahha Wrote:De Aldi komt met een streamingsdienst? Benieuwd wie er speelt op hun launch party.

Bon River


Klein en minder fijn popnieuws - Eddie Bass - 24-09-2015

Roger Wrote:
ahha Wrote:De Aldi komt met een streamingsdienst? Benieuwd wie er speelt op hun launch party.

Bon River
:lol:
http://stubru.be/zender/bandsvandenaldi