Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Eraser - 09-01-2013

The Knife is wel toegankelijker als Amon Tobin, dus in dat opzicht zouden ze wel op Werchter passen.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 09-01-2013

Ok, maar wie onder de 20 kent dat nog? Mijn vergelijking was vooral in die zin: Amon Tobin is niet toegankelijk, The Knife is van een andere generatie.


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 09-01-2013

Uplift Wrote:Ok, maar wie onder de 20 kent dat nog? Mijn vergelijking was vooral in die zin: Amon Tobin is niet toegankelijk, The Knife is van een andere generatie.

maar ze gaan die toch niet links laten liggen volgens mij, er zijn zo nog al artiesten geweest. de relevantie was 7 jaar geleden veel groter.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 09-01-2013

Relevantie? The Knife staat daar vooralsnog boven. Tenzij hun nieuw album een teleurstelling wordt.


Klein en minder fijn popnieuws - Eraser - 09-01-2013

Uplift Wrote:Ok, maar wie onder de 20 kent dat nog? Mijn vergelijking was vooral in die zin: Amon Tobin is niet toegankelijk, The Knife is van een andere generatie.


Heartbeats passeert toch nog af en toe in de programmatie van StuBru.


Klein en minder fijn popnieuws - Jorrit - 09-01-2013

[Image: sound-city-park-city.jpg]

Accompanying Grohl for the band’s January 18th live debut in Salt Lake City will be bandmates from both Nirvana (Krist Novoselic and Pat Smear) and Foo Fighters (Taylor Hawkins, Nate Mendel, Chris Shiflett), John Fogerty, Fleetwood Mac’s Stevie Nicks, Alain Johannes, super producer Chris Goss, Cheap Trick guitarist Rick Nielsen, Fear lead singer Lee Ving, Rage Against the Machine drummer Brad Wilk, and The Wallflowers’ Rami Jaffee.


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 09-01-2013

Rock Am Ring wint award voor beste line-up op de Festival Awards. Tja...


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 09-01-2013

Volgens mij hebben de Grammy's meer geloofwaardigheid.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 09-01-2013

Eraser Wrote:
Uplift Wrote:Ok, maar wie onder de 20 kent dat nog? Mijn vergelijking was vooral in die zin: Amon Tobin is niet toegankelijk, The Knife is van een andere generatie.


Heartbeats passeert toch nog af en toe in de programmatie van StuBru.

Karin Dreijer, fascinerend mens, maar spijtig genoeg is het echt niets voor mij.


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 09-01-2013

Karel Wrote:Rock Am Ring wint award voor beste line-up op de Festival Awards. Tja...

Grappig :-) dat is zoals opener eens prijs beste festival won


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 09-01-2013

Ondertussen nog bekend:
- Lykke Li wint Anthem of the year
- Of Monsters And Men wint Newcomer of the year
- Foo Fighters wint headliner of the year
- Heineken Balaton Sound wint medium sized festival of the year


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 09-01-2013

jimmy Wrote:
Karel Wrote:Rock Am Ring wint award voor beste line-up op de Festival Awards. Tja...

Grappig :-) dat is zoals opener eens prijs beste festival won
*open deur* of Werchter... maar soit, enkel deze uit het commerciële circuit doen écht mee, dus daarbinnen kan je sommige keuzes nog begrijpen.


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 09-01-2013

En Tomorrowland wint Best Major Festival.


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 10-01-2013

Uplift Wrote:
jimmy Wrote:
Karel Wrote:Rock Am Ring wint award voor beste line-up op de Festival Awards. Tja...

Grappig :-) dat is zoals opener eens prijs beste festival won
*open deur* of Werchter... maar soit, enkel deze uit het commerciële circuit doen écht mee, dus daarbinnen kan je sommige keuzes nog begrijpen.

Kwa organisatie , heb het ni kwa line up of aantal podia want dat is smaak en voorkeur, is Werchter top. De voorbije jaren vaak organisaties van andere festivals een kijkje weten nemen, die kijken hun ogen uit. Er waren er vorig jaar een paar van Roskilde trouwens, werden erg hartelijk ontvangen, kennen mekaar dan ook goed...


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 10-01-2013

Objectief gezien is dat natuurlijk het beste festivalproduct... Tomorrowland dus.

*edit* ik zal meer moeten quoten, want het begint hier weer lekker oldskool druk te worden op Graz Smile


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 10-01-2013

Karel Wrote:En Tomorrowland wint Best Major Festival.

Als je weet hoeveel daar foutloopt en onder de mat wordt geveegd, onbegrijpelijke keuze...


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 10-01-2013

jimmy Wrote:Kwa organisatie , heb het ni kwa line up of aantal podia want dat is smaak en voorkeur, is Werchter top. De voorbije jaren vaak organisaties van andere festivals een kijkje weten nemen, die kijken hun ogen uit. Er waren er vorig jaar een paar van Roskilde trouwens, werden erg hartelijk ontvangen, kennen mekaar dan ook goed...

Ja precies, ik weet ook dat Werchter legendarisch is wat backstage betreft en logistiek, etc. Naar de toeschouwers toe blijft het echter klein bier in vergelijking met een Primavera of een Roskilde, hoor... vooral die laatste. Organisatorisch hé, over programma spreek ik nog niet.

*edit* de vraag is überhaupt welke criteria vandaag worden gebruikt... in de jaren '90 wisselden Glastonbury en Roskilde elkaar gewoon af jaar na jaar bij dat soort awards. Als je voortgaat op wat zij bij elke editie aanbieden in z'n totaliteit, zou dat nu feitelijk nog niet anders mogen zijn.


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 10-01-2013

Uplift Wrote:
jimmy Wrote:Kwa organisatie , heb het ni kwa line up of aantal podia want dat is smaak en voorkeur, is Werchter top. De voorbije jaren vaak organisaties van andere festivals een kijkje weten nemen, die kijken hun ogen uit. Er waren er vorig jaar een paar van Roskilde trouwens, werden erg hartelijk ontvangen, kennen mekaar dan ook goed...

Ja precies, ik weet ook dat Werchter legendarisch is wat backstage betreft en logistiek, etc. Naar de toeschouwers toe blijft het echter klein bier in vergelijking met een Primavera of een Roskilde, hoor... vooral die laatste. Organisatorisch hé, over programma spreek ik nog niet.

*edit* de vraag is überhaupt welke criteria vandaag worden gebruikt... in de jaren '90 wisselden Glastonbury en Roskilde elkaar gewoon af jaar na jaar bij dat soort awards. Als je voortgaat op wat zij bij elke editie aanbieden in z'n totaliteit, zou dat nu feitelijk nog niet anders mogen zijn.

De awards zijn verwaarloosbaar, dat is zoals armin van Buuren als beste dj.


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 10-01-2013

En Pukkelpop als Best Promotor.


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 10-01-2013

Karel Wrote:En Pukkelpop als Best Promotor.

Zie ik als soort hart onder de riem?


Klein en minder fijn popnieuws - Karel - 10-01-2013

jimmy Wrote:
Karel Wrote:En Pukkelpop als Best Promotor.

Zie ik als soort hart onder de riem?
Dacht ik ook meteen aan ja

Roskilde Artist Favorite, btw.

Overzichtje

Quote:BEST MAJOR FESTIVAL in association with Planet Festival:
Tomorrowland (Belgium)

BEST MEDIUM-SIZED FESTIVAL:
Heineken Balaton Sound (Hungary)

BEST SMALL FESTIVAL:
Tauron New Music Festival (Poland)

HEADLINER OF THE YEAR:
Foo Fighters (USA)

NEWCOMER OF THE YEAR in association with Eurosonic Noorderslag:
Of Monsters And Men (Iceland)

BEST EUROPEAN FESTIVAL LINE-UP in association with ID&C:
Rock Am Ring / Rock Im Park (Germany)

BEST INDOOR FESTIVAL:
Sensation (Netherlands)

FESTIVAL ANTHEM OF THE YEAR:
Lykke Li – ‘I Follow Rivers’ (Sweden)

BEST NEW FESTIVAL:
Electro Magnetic (Germany)

THE LIFETIME ACHIEVEMENT AWARD in association with IVS and IQ Magazine:
Herman Schueremans (Live Nation Belgium)

PROMOTER OF THE YEAR in association with Audience Magazine:
Pukkelpop (Belgium)

ARTISTS’ FAVOURITE FESTIVAL:
Roskilde (Denmark)

GREEN OPERATIONS AWARD in association with Go Group and Yourope:
We Love Green (France)



Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 10-01-2013

Dat van Roskilde is geen verrassing, maar het is dan ook de enige categorie die niet door een jury wordt bepaald als ik het goed heb? Of zijn er ook categorieën die door het publiek verkozen worden? In dat laatste geval maakt het ook niet veel uit, want een aantal festivals hebben nu eenmaal veel meer likes of investeren een pak meer in marketing.

Anyway, de meeste bands die op Roskilde spelen zeggen altijd wel 'best show in this tour' of 'best festival in the world'; soms hoor je ze ook klagen dat ze minstens een uur moeten vol maken om uitbetaald te worden, hehe. Vooral bij Lee Ranaldo was dat grappig. Die man had nog geen uur eigen muziek om daar te spelen, maar moest toch terug komen voor een bis. Hij sloot af met een stoere "It's called making money, y'all".


Klein en minder fijn popnieuws - MyMusic - 10-01-2013

Uplift Wrote:Anyway, de meeste bands die op Roskilde spelen zeggen altijd wel 'best show in this tour' of 'best festival in the world.

dat zeggen veel bands over elke plaats waar ze spelen...


Klein en minder fijn popnieuws - jimmy - 10-01-2013

Uplift Wrote:Dat van Roskilde is geen verrassing, maar het is dan ook de enige categorie die niet door een jury wordt bepaald als ik het goed heb? Of zijn er ook categorieën die door het publiek verkozen worden? In dat laatste geval maakt het ook niet veel uit, want een aantal festivals hebben nu eenmaal veel meer likes of investeren een pak meer in marketing.

Anyway, de meeste bands die op Roskilde spelen zeggen altijd wel 'best show in this tour' of 'best festival in the world'; soms hoor je ze ook klagen dat ze minstens een uur moeten vol maken om uitbetaald te worden, hehe. Vooral bij Lee Ranaldo was dat grappig. Die man had nog geen uur eigen muziek om daar te spelen, maar moest toch terug komen voor een bis. Hij sloot af met een stoere "It's called making money, y'all".

Werchter heeft die ook al is gewonnen geloof ik, waren ze wel fier op.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 10-01-2013

MyMusic Wrote:
Uplift Wrote:Anyway, de meeste bands die op Roskilde spelen zeggen altijd wel 'best show in this tour' of 'best festival in the world.

dat zeggen veel bands over elke plaats waar ze spelen...

Ik zou niet weten hoeveel festivals ik nu al bezocht heb, maar denk dat het bij Roskilde toch wel wat meer is dan elders, hoor.

Overigens is dat bij de concertzalen de AB.