Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 06-09-2015

Into The Great Wide Open heeft geen eigen topic, wel?

Enfin, van wat ik ervan zie voorbij komen op de social media, is het dit weekend echt afzien daar, vooral qua weer, maar ook muzikaal (en met een publiek dat deels - tadaaaa - eigenlijk gewoon een technofeestje zou willen). Atze de Vries heeft het over 'de vervelendste festivaldag in tijden'. Benieuwd of ook hier de kaartverkoop een oplawaai gaat krijgen, of dat het volgend jaar toch gewoon weer in 1 seconde uitverkoopt.


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 06-09-2015

matthijs603 Wrote:Into The Great Wide Open heeft geen eigen topic, wel?

Enfin, van wat ik ervan zie voorbij komen op de social media, is het dit weekend echt afzien daar, vooral qua weer, maar ook muzikaal (en met een publiek dat deels - tadaaaa - eigenlijk gewoon een technofeestje zou willen). Atze de Vries heeft het over 'de vervelendste festivaldag in tijden'. Benieuwd of ook hier de kaartverkoop een oplawaai gaat krijgen, of dat het volgend jaar toch gewoon weer in 1 seconde uitverkoopt.
http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=385

Savages en Girl Band waren, ondanks duf publiek, wel genadeloos als ik het zo lees.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 06-09-2015

Ah, stom, overheen gekeken. Typhoon moet ook weer enorm goed zijn geweest. ITGWO lijkt me nog altijd een mooi festival, maar gezien het nooit in de schoolvakanties valt en altijd direct uitverkoopt, zal het er wel nooit van komen (wat verder ook geen ramp is).


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 06-09-2015

Ook leuk: http://www.nu.nl/entertainment/4120167/john-cooper-clarke-mist-boot-into-the-great-wide-open.html


Klein en minder fijn popnieuws - Martijn - 07-09-2015

Quote:3FM-dj's Frank van der Lende en Giel Beelen komen naar het Tilburgse 013 met een eigen festival: het Frank <3 Giel Festival. Waarom? Gewoon, omdat het kan!

Op 29 oktober zal het festival in ieder geval het podium bieden aan artiesten als Lucas Hamming, Sue The Night, Jett Rebel en The Indien. Meer acts worden binnenkort bekend gemaakt in de radioshows van beide heren bekend gemaakt.

Kaarten voor het spektakel kosten 25,- incl. en zijn te bestellen via de website van 013.
Ik voorzie een Graz meeting.


Klein en minder fijn popnieuws - Halo 2.0 - 07-09-2015

Ik dacht dat jet rebel zelfmoord had gepleegd? Jammer.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 07-09-2015

Ik denk dat de headline act is dat ze elkaar afzuigen, gewoon omdat het kan.


Klein en minder fijn popnieuws - stefleijten - 07-09-2015

hahahahaha


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 08-09-2015

Berichtje op Pitchfork:

Speedy Ortiz are heading back out on tour in support of this year's Foil Deer. In order to make their shows as accommodating as possible, the band have opened a "help hotline" for fans who feel unsafe at their shows. They've shared a flier on their Facebook detailing the hotline's purpose, as well as instructing fans to text (574) 404-SAFE, "if [they] are being harassed, or feel unsafe and need help."

[Image: speedyhotline.jpg?wmode=transparent]

Naast het feit dat ik het nogal overdreven politiek correct gedoe vind vraag ik me af in hoeverre dit gedrag zich bij indie-concerten afspeelt én hoe de fuck ze denken dat dit gaat werken.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 08-09-2015

Da's gewoon hielenlikken aan de emotionele gezondsheidslobby

In mijn stad zijn er wel posters in concertzalen waarbij meisjes worden aanbevolen om naar de security te gaan als iemand je ongewenst lastig valt. Zoiets houdt veel meer steek en is veel makkelijker om uit te voeren.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 08-09-2015

En ook die oproep aan lange mensen om niet helemaal vooraan te staan, LOL.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 08-09-2015

Marketing.


Klein en minder fijn popnieuws - Wailer - 08-09-2015

hythloth Wrote:En ook die oproep aan lange mensen om niet helemaal vooraan te staan, LOL.

dat gemekker heb ik regelmatig met mn 2m04. Als mensen gewoon even vragen heb ik er weinig problemen mee, maar wil wel voorkomen dat ik zo helemaal achteraan kom te staan.

Paar jaar terug in Wenen bij The Boss was het verschrikkelijk, mensen bleven maar in mn rug prikken. Waar ze stonden wilden ze per se blijven staan, terwijl ik ze aangaf dat ze best voor me mochten staan, maar nee ik moet per se achter hen gaan staan.

Als mensen het goed willen zien, moeten ze maar eerder een plekje zoeken. En op festivals vind ik dat ik recht heb op een betere plek tov dagjesmensen Wink

Diepe decolletes mogen altijd voor me staan. Meer te zien dan alleen show Smile.


Klein en minder fijn popnieuws - matthijs603 - 08-09-2015

Wat ik wel heel irritant vind, zijn langere mensen die tijdens (of vlak voor) een optreden nog naar voren lopen en dan recht voor kleinere mensen stil blijven staan zonder op of om te kijken.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 08-09-2015

Inderdaad, maar die hele tendens om tijdens (of vlak voor) een optreden helemaal naar voren te lopen is ongeacht de lengte van iemand gewoon irritant.


Klein en minder fijn popnieuws - atthedrive-in - 08-09-2015

Ja die krijgt altijd gratis een elleboog


Klein en minder fijn popnieuws - Wailer - 08-09-2015

matthijs603 Wrote:Wat ik wel heel irritant vind, zijn langere mensen die tijdens (of vlak voor) een optreden nog naar voren lopen en dan recht voor kleinere mensen stil blijven staan zonder op of om te kijken.

mee eens, gewoon op tijd zijn. Zowel lange als iets minder lange mensen Smile


Klein en minder fijn popnieuws - timvank - 08-09-2015

Wailer Wrote:
hythloth Wrote:En ook die oproep aan lange mensen om niet helemaal vooraan te staan, LOL.

dat gemekker heb ik regelmatig met mn 2m04. Als mensen gewoon even vragen heb ik er weinig problemen mee, maar wil wel voorkomen dat ik zo helemaal achteraan kom te staan.

Paar jaar terug in Wenen bij The Boss was het verschrikkelijk, mensen bleven maar in mn rug prikken. Waar ze stonden wilden ze per se blijven staan, terwijl ik ze aangaf dat ze best voor me mochten staan, maar nee ik moet per se achter hen gaan staan.

Als mensen het goed willen zien, moeten ze maar eerder een plekje zoeken. En op festivals vind ik dat ik recht heb op een betere plek tov dagjesmensen Wink

Diepe decolletes mogen altijd voor me staan. Meer te zien dan alleen show Smile.

Pff, ik ken het. Mensen die steeds dezelfde kutopmerkingen maken bekijken het ook maar lekker. Ergste zijn inderdaad de mensen die heel laat aan komen lopen en dan precies achter mij/ons stoppen.


Klein en minder fijn popnieuws - evert - 09-09-2015

hythloth Wrote:En ook die oproep aan lange mensen om niet helemaal vooraan te staan, LOL.

Ik krijg met mijn 1.93 ook soms opmerkingen en laat ook echt wel iemand voor me staan als ze het vriendelijk vragen.
Wat ze echter vergeten is dat hoe verder ik naar achter kom te staan, hoe slechter ik het zie. En ik heb niet altijd een bril op voor ver af zien, voor als ik in een pit terecht kom. We willen allemaal de band goed zien, niet alleen de kleine mens.

Laat aan komen lopen heb ik ook een hekel aan, maar als je van podium naar podium aan het rennen bent kan het soms gebeuren.
Erger vind ik bij festivaltenten dat je er nauwelijks binnen komt aan de rand van de tent, maar uiteindelijk blijkt dat er in het midden genoeg ruimte is.


Klein en minder fijn popnieuws - Eddie Bass - 09-09-2015

Ouwhoer Big Grin
Quote:Peking verbiedt optreden Bon Jovi

China heeft alle geplande concerten van de Amerikaanse rockband Bon Jovi in dat land afgelast. Het zou voor het eerst zijn dat de band in China zou optreden. De reden zou zijn dat dat ambtenaren van het ministerie van cultuur ontdekten dat de band tijdens een concert in Taiwan, in 2010, in een video op de achtergrond beelden van de Dalai Lama toonde. Bon Jovi zou optreden in Peking en Shanghai. De Chinese overheid heeft geen reden opgegeven voor de annulering.

Bon Jovi is een rockband uit New Jersey, VS, waarvan ruim 130 miljoen albums over de toonbank gingen. De band heeft liveconcerten gespeeld in de grotere steden van Europa, Azië, Australië, Canada en Zuid-Amerika, naast een groot aantal steden in de Verenigde Staten.

De Chinese regering beschouwt de Tibetaanse geestelijke leider als een gevaarlijk separatist, en heeft een record op het gebied van annuleren van voorstellingen van westerse artiesten die steun aan de Dalai Lama betuigen. Eerder deze zomer werd een show van Maroon 5 in Shanghai geannuleerd. Bjork en Linkin Park behoren ook tot degenen van wie de concerten geannuleerd zijn. De Dalai Lama is een uitgesproken criticus van het beleid van Peking in Tibet, maar heef gezegd geen separatisme of geweld in de zin te hebben.



Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 09-09-2015

evert Wrote:
hythloth Wrote:En ook die oproep aan lange mensen om niet helemaal vooraan te staan, LOL.

Ik krijg met mijn 1.93 ook soms opmerkingen en laat ook echt wel iemand voor me staan als ze het vriendelijk vragen.
Wat ze echter vergeten is dat hoe verder ik naar achter kom te staan, hoe slechter ik het zie. En ik heb niet altijd een bril op voor ver af zien, voor als ik in een pit terecht kom. We willen allemaal de band goed zien, niet alleen de kleine mens.

Laat aan komen lopen heb ik ook een hekel aan, maar als je van podium naar podium aan het rennen bent kan het soms gebeuren.
Erger vind ik bij festivaltenten dat je er nauwelijks binnen komt aan de rand van de tent, maar uiteindelijk blijkt dat er in het midden genoeg ruimte is.

Zelfde lengte, eigenlijk nooit problemen, maar ik gedraag me dan ook altijd Tongue

Ik zit kut in een budgetvliegtuig, dan vragen we kleine mensen toch ook niet of ze bij elkaar op schoot willen gaan zitten, zodat ik meer ruimte naast mij heb.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 09-09-2015

evert Wrote:
hythloth Wrote:En ook die oproep aan lange mensen om niet helemaal vooraan te staan, LOL.

Ik krijg met mijn 1.93 ook soms opmerkingen en laat ook echt wel iemand voor me staan als ze het vriendelijk vragen.
Wat ze echter vergeten is dat hoe verder ik naar achter kom te staan, hoe slechter ik het zie. En ik heb niet altijd een bril op voor ver af zien, voor als ik in een pit terecht kom. We willen allemaal de band goed zien, niet alleen de kleine mens.

Laat aan komen lopen heb ik ook een hekel aan, maar als je van podium naar podium aan het rennen bent kan het soms gebeuren.
Erger vind ik bij festivaltenten dat je er nauwelijks binnen komt aan de rand van de tent, maar uiteindelijk blijkt dat er in het midden genoeg ruimte is.
Ik ben 2.07 en krijg soms ook opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Terwijl ik er altijd rekening mee probeer te houden.

Al kijk ik ook soms hoe die mensen achter me reageren, bij een festival komen soms mensen achter je staan terwijl het optreden al 10 minuten bezig is. Dan ga ik er echt geen moeite meer voor doen om ze voor me te laten. Hadden ze maar eerder moeten komen.


Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 09-09-2015

Ik ben zelf erg klein (1.57!) dus zie het van de andere kant. Zeker in Nederland is het erg lastig om als klein iemand naar een concert te gaan.

Natuurlijk heeft een lang iemand ook recht om vooraan te staan en zo van zijn favoriete band te genieten. Maar er is wel een verschil tussen per ongeluk voor een klein iemand gaan staan, en even 10 cm opzij te gaan als dat gevraagd wordt, of als een blok ervoor schuiven en zich helemaal nergens van aan te trekken. Of dat ze achterom kijken en denken "ach wat schattig, een kleintje" en dan gewoon blijven staan. Grrr Sad

Vaak denken mensen dat ergens een plek is, en dan kijken ze erg beteuterd als ik er al blijk te staan. Dan is het wel zo beleefd om niet bijna op mijn tenen te gaan staan, toch?


Klein en minder fijn popnieuws - e10ne - 09-09-2015

http://www.riverfronttimes.com/musicblog/2015/03/02/hey-tall-people-stop-being-jerks-at-concerts

Je bent niet de enige die klaagt over het leven van een kleine concertganger.

Zelf ben ik me wel bewust van mijn lengte bij concerten (ik zit ook in de 190+ categorie). Bij kleine shows kan ik het vanaf achter allemaal prima zien en bij grote festivals laat ik nog wel eens mensen voor gaan.
Maar als ik echt uitkijk naar een concert ga ik wel vooraan staan.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 09-09-2015

Korte mensen beseffen vaak niet dat hoe verder je naar voren gaat en hoe drukker het wordt hoe minder je ziet.