Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 04-06-2015

Ze waren ook bruut op Lowlands 2009, ondanks de geringe opkomst.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 04-06-2015

Loov Wrote:Ghinzu laat van zich horen en komen in oktober met iets!!!

https://www.facebook.com/ghinzu/posts/10153167390088855

Blow vind ik nog steeds een hele fijne plaat. Mirror Mirror heb ik nooit geluisterd.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 04-06-2015

Streaming-audiosite Soundcloud heeft een overeenkomst gesloten met een onafhankelijke uitgever van muzieklicenties Merlin. Door de uitbreiding kunnen rond de 20.000 onafhankelijke labels en distributeurs in de toekomst mogelijk financiële compensatie tegemoet zien.

Soundcloud noemt het in een bericht een 'nieuwe mogelijke bron van inkomsten' voor de onafhankelijke community. Onder de bekendere onafhankelijke labels die onder de deal vallen, zitten onder andere Kontor Records, Ninja Tune, PIAS, Domino, Warp Records en het Nederlandse Armada Music.

Als onderdeel van de deal krijgen leden van Merlin toegang tot On Soundcloud, een contentmanagementsysteem waarmee content beter beheerd kan worden en er eventueel inkomsten gegenereerd kunnen worden. Naast On Soundcloud is de dienst ook bezig met het opzetten van een abonnementsdienst die ook onderdeel van de deal is en die ook voordeel kan opleveren voor Merlin-leden.

Soundcloud is al langer bezig met het zoeken naar inkomsten via partnerprogramma's en licentieovereenkomsten. Merlin zou ongeveer tien procent van de wereldwijde digitale muziekmarkt representeren. Afgelopen maand haalde Soundcloud het aantal van 100 miljoen geüploade tracks. De dienst heeft naar eigen zeggen ongeveer 175 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.

http://tweakers.net/nieuws/103504/soundcloud-gaat-aan-20000-onafhankelijke-labels-royalties-afdragen.html


Klein en minder fijn popnieuws - Roger - 04-06-2015

Loov Wrote:
MyMusic Wrote:
Loov Wrote:Ghinzu laat van zich horen en komen in oktober met iets!!!

https://www.facebook.com/ghinzu/posts/10153167390088855

Zag ze een jaar of wat geleden in het voorprogramma van Muse, normaal doen voorprogramma's me niet zoveel, maar luister het tot op de dag van vandaag. Ben benieuwd.

Leren kennen op Rock Werchter 2009 en toen nog dat jaar naar een club show van ze geweest in Mezz Breda. Heel toffe band.

Ja, dat was dat optreden met die flinke technische problemen toch? Toch een memorabel neergezet toen.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 04-06-2015

Roger Wrote:
Loov Wrote:
MyMusic Wrote:Zag ze een jaar of wat geleden in het voorprogramma van Muse, normaal doen voorprogramma's me niet zoveel, maar luister het tot op de dag van vandaag. Ben benieuwd.

Leren kennen op Rock Werchter 2009 en toen nog dat jaar naar een club show van ze geweest in Mezz Breda. Heel toffe band.

Ja, dat was dat optreden met die flinke technische problemen toch? Toch een memorabel neergezet toen.

Jup! De frustratie van de band ook dat ze niet konden doen wat ze wilde door falende techniek. Prachtig.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 08-06-2015

Quote:Apple Music is aangekondigd door Trent Reznor en Jimmy Iovine:

- 1 app
- 24/7 live wereldwijd radiostation (Beats 1, vanuit NY, LA en Londen; oa Zane Lowe als host)
- beginnende artiesten kunnen zelf muziek uploaden naar Apple Music via de app
- 9.99$ per maand, eerste 3 maanden gratis proefperiode, beschikbaar vanaf eind juni in 100 landen
- voor 14,95$ komt er een family abo/plan waar 6 familieleden een eigen account hebben
- soort van Tumblr-achtige functie ingebouwd waar artiesten foto's en video's kunnen posten
- komt ook naar Windows en Android in najaar
- video streaming
- wordt niks gezegd over hoeveel GB
- catalogus is vooralsnog 30 miljoen nummers

De app zag er mooi en gelikt, maar eens paar maanden gaan proberen, kijken of het wat is

Site is live http://www.apple.com/music/


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 08-06-2015

Quote:Spotify family is $30/ mo 5 accounts.

Apple Music is $15/ mo for 6 accounts.



Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 09-06-2015

Lijkt mij dat ze met dat family gebeuren wel eens een goed idee hebben. Integratie met social media wordt wel meer gedaan, maar op deze manier lijkt me logischer. Lijkt een beetje MySpace on steriods als ik de beschrijving zo lees Wink


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 09-06-2015

Maar ze lopen wel voor betreft de communicatie van de artiest. Perfecte manier voor labels om met luisteraars te communiceren. Dat mist nu nog elke streaming dienst. Desnoods integratie van sociale media in de streaming dienst.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 09-06-2015

Loov Wrote:Maar ze lopen wel voor betreft de communicatie van de artiest. Perfecte manier voor labels om met luisteraars te communiceren. Dat mist nu nog elke streaming dienst. Desnoods integratie van sociale media in de streaming dienst.

Was ook belangrijk onderdeel van de presentatie, Apple Connect. Dit is een functie in Apple Music, en een artiest kan zo meteen nieuwe muziek delen, foto's, video's en tekst. Ook kan een artiest zelf nummers aanbevelen op zijn pagina. Het 'voordeel' is dat een artiest straks alles via Apple Music kan doen, en niet meer naar Twitter en Facebook hoeft te gaan.

Overigens zal Drake zijn nieuwe plaat via Apple Connect naar buiten brengen.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 09-06-2015

Quote:Apple Wants to Own Music Again, and Everyone Is a Target

Apple announced a massive new initiative on Monday to take back from myriad competitors what it seems to consider the company's to own: music.
Everyone looked to be in the crosshairs at Apple's annual WWDC event in San Francisco, including streaming services such as Spotify and Pandora—but even Sirius XM satellite radio and social Web services like Tumblr might be feeling a little zeroed-in on. Apple's new service, called Apple Music, combines continuous, streaming playback of music from its iTunes library, just like Rdio or Spotify, as well as custom playlist creation and autonomous deejaying features such as Pandora, and it even launched its own global radio station, led by DJ Zane Lowe.

On the streaming side of things, startups like Spotify should be very worried about Apple's ability to reach a large audience quickly while cutting better deals with labels than a newcomer to the space might be able to find. Apple says its streaming service will have more than 30 million songs. However, the company is still negotiating deals, and currently has the rights to Taylor Swift (sorry, Spotify), but not The Beatles, for example, according to a person familiar with the discussions. If Apple manages to recreate the full iTunes catalog for its streaming service, it could be a game-changing moment for how average users get their entertainment. And thanks to the recent acquisition of Beats, Apple gets to rely on the music-industry savvy of Dr. Dre, Jimmy Iovine, and Trent Reznor to help prove its street cred when necessary.

It also introduced an additional feature, dubbed Connect, that seemingly aims to take on how artists (both established and new) connect with their fans, putting it squarely in the space of Tumblr, Twitter, and SoundCloud. That sounds like a nice idea, but Apple has been historically tragic in this space—recall the company's ill-fated Ping “social network for music”—and Apple still hasn't fully embraced the open Internet as a core piece of its offerings. In fact, it went to great lengths to talk about how it would keep your data anonymous and never use it the way Google and Facebook will.

If you assume there's no upside in having your services know who you are and what you like, that's a pretty good argument to make. The businesses that are thriving on the Web and in apps right now seem to take a different view.

Most interesting, perhaps, is the subtle move to enter a space currently dominated by one company: satellite radio. At present, Sirius XM comes standard on just about every radio in every car you can buy. But as Apple moves into the automotive space with such offerings as CarPlay (“The car is the ultimate mobile device,” Apple Operations Chief Jeff Williams said recently), a clearer picture begins to take shape. If the company can combine its in-car experience with the multi-channel, human-programmed new set of stations in Apple Music's Beats One radio, Sirius's trip in the car might be shorter than it thinks.

Even music videos—a business that has been massive for YouTube—are in Apple's sights They're included as part of the Apple Music package.

In fact, the theme on Monday could have been: Apple on the attack. The company lashed out several times against competitors that seem to be eating up small plots of land around its kingdom. If it wasn't iOS updates that make the iPad work more like a Microsoft Surface, then it was soft attacks on other companies' privacy and security issues, or improvements to its mapping software that bring it somewhat closer to parity with Google's very dominant service. Apple even introduced a whole new connective layer in the next version of iOS called Intelligence, which basically replicates the functionality of Google Now, a service Google has made a central part of its future.

Apple doesn't necessarily need to bring these features to its products in order to succeed—that much is clear. But the company has historically been masterful at taking what the competition is doing and making it Apple's—a legacy that was on full display today.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-06-08/apple-wants-to-own-music-again-and-everyone-is-a-target

Het zal me gaan benieuwen of veel Spotify mensen gaan overstappen. De catalogus zal veel bepalen, maar ook de prijs, en de gebruikerservaring. Ben ook benieuwd hoe de deal zal zijn voor muzikanten, of dit beter is nu er een concurrent is naast Spotify, of een nadeel.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 09-06-2015

Kijk, bij zo'n nieuws schiet de gedachte mij telkens weer door het hoofd dat Bill Hicks de persoon is die nu nog het meest in leven zou moeten zijn.


Klein en minder fijn popnieuws - yomthorke - 12-06-2015

Zometeen op radio1 discussie over festivals met Eric Karton, Eric van Lowlands en nog een paar wijsneuzen.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 14-06-2015

Quote:De echte 'ziekte' van Stromae

Het Belgische popidool heeft zijn tour door Afrika afgebroken. Hij zou ziek zijn. Maar Belgische media berichten een heel andere reden: ruzie om geld.
La Meuse en Het Laatste Nieuws schrijven dat volgens bronnen bij de politie de trots van België vervroegd is teruggekeerd omdat er problemen waren met het Congolese productiebedrijf. Het personeel zou niet betaald zijn voor bewezen diensten. La Meuse contacteerde iemand van de entourage van Stromae voor een bevestiging van het verhaal; die persoon bleef discreet maar ontkende het verhaal niet.

Stromae cancelt Europese festivals en Lollapalooza http://t.co/HmXy7s7KXG


Klein en minder fijn popnieuws - halfempty/full - 14-06-2015

Doet dan Congoleese productiebedrijf zijn ook zijn westerse tour?


Klein en minder fijn popnieuws - Roger - 14-06-2015

Dit berichten De Morgen (Persgroep) en VRT:

Quote:"Uit onderzoek van de artiest blijkt dat hij lijdt aan ernstige bijwerkingen van een preventieve antimalariabehandeling", aldus Auguri Production in een communiqué. "Omdat zijn gezondheidstoestand het momenteel onmogelijk maakt zijn activiteiten te hervatten, moeten Auguri Productions, Mosaert en het management van Stromae ook alle concerten tot en met 2 augustus annuleren."



Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 15-06-2015

Florence + The Machine komt naar de Ziggo Dome http://www.nu.nl/muziek/4068680/florence--the-machine-nederland.html

Moest ff een paar keer met m'n ogen knipperen om te zien of ik dat goed las. Ik ben niet geïnteresseerd om te gaan, maar Paradiso had me groot genoeg geleken.
Sinds wanneer heeft die zo'n sterrenstatus?


Klein en minder fijn popnieuws - Piet Knaak - 15-06-2015

Staan op Werchter ook op de Main voor de headliner.


Klein en minder fijn popnieuws - kurtje - 15-06-2015

Echt zo'n band waarvan iedereen 2 of 3 nummers kent, maar waarbij ik geen idee heb wie daar nu echt fan van is.


Klein en minder fijn popnieuws - Gunnar - 15-06-2015

De laatste keer dat ik ze zag was op de Charlie op Lowlands, in mijn beleving hadden ze nog steeds die status.
Maar goed ik luister geen 3FM, dus ik mis nog wel eens een hypeje.


Klein en minder fijn popnieuws - 1996Customer - 15-06-2015

Op stubru werden de twee eerste singles al tot Hotshot gebombardeerd dacht ik, en dan een hele dag fuzz over dat nieuwe album toen het uitkwam.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 15-06-2015

Ik heb ze 1 keer gezien, 5 jaar terug op Primavera, toen vond ik het ontzettend goed, zonder dat ik het album kende, maar als ik de verhalen zo her en der hoor dan was dat een uitschieter.


Klein en minder fijn popnieuws - meisbaer2 - 15-06-2015

Ze zetten nu toch bijna alles in de Ziggo? De laatste keer dat ik haar gezien had, deed ze dacht ik Paradiso en de Effenaar, die laatste was een "gratis kaartjes" showcase. Maar ik denk dat met de nieuwe single, een HMH wel zeker zal uitverkopen en ze dus maar meteen naar de Ziggo hebben geboekt.

En ja, ik ben dus een van de weinigen hier die haar (over het algemeen) wel goed vind. Sorry Wink Maar ik zie haar al op Werchter, weet niet of ik ook nog naar de Ziggo zou gaan. Hangt er een beetje van af hoeveel variatie in de setlist.


Klein en minder fijn popnieuws - JorisR - 15-06-2015

Gunnar Wrote:De laatste keer dat ik ze zag was op de Charlie op Lowlands, in mijn beleving hadden ze nog steeds die status.
Maar goed ik luister geen 3FM, dus ik mis nog wel eens een hypeje.

Na dat tweede album was de HMH volgens mij uitverkocht geraakt. Dat nieuwe album is overigens best ok, niet zo overdreven bombastisch als de tweede, stukje lichtvoetiger en met handjevol sterke liedjes. Paar keer zien optreden, was een keer heel goed en twee keer af en toe gruwelijk vals.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 15-06-2015

Gruwelijk vals is het enige wat ik onthouden heb van dat zogezegd legendarische optreden op Werchter 2010. Meest overschatte artiest op aarde; raakt naar mijn mening geen muzikale knikker.