Graz
Klein en minder fijn popnieuws - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Klein en minder fijn popnieuws (/showthread.php?tid=11)



Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 30-03-2015

Enzo Wrote:
Loov Wrote:Klinkt een stuk positiever dan Spotify. Kan een kwestie van tijd betekenen voordat meer artiesten hun muziek van Spotify gaan halen.
Wat is er positiever aan behalve de CD kwaliteit? Of bedoel je positiever voor de industrie?

Positiever voor de industrie. Spotify heeft een slecht klimaar gecreëerd voor labels en artiesten. De inkomsten van Spotify zijn zo ontzettend laag en daarbij helpt het ook mee aan een foute beeldvorming over muziek. Het word normaal gevonden als muziek gratis te beluisteren is of maar tegen de absurd lage abonnement prijzen die Spotify hanteert (om nog maar te zwijgen over de gratis editie). Ook de inkomsten zijn onevenredig verdeeld. Zo durf ik te beweren dat van alle plays van kleine artiesten minimaal 25% naar de Rolling Stones en Coldplay's van deze wereld gaan. Beetje zelfde verhaal als bij BUMA/STEMRA. Wat ook een puist aan het worden is wat een keer goed uitgeknepen moet worden.

Als klein artiest of label kun je helaas niet zonder Spotify dus moeten we raar genoeg af wachten wat de grote jongens gaan doen (die weer een groot deel van onze inkomsten weg kapen). Maar bij een faillissement van Spotify of een evenredige verdeling van royalties en daarbij hogere inkomsten voor artiesten en labels trek ik een fles champagne open. Ook Record Store Day zou gewoon geboycot moeten worden, ook daar is de essentie verdwenen.


Klein en minder fijn popnieuws - Enzo - 30-03-2015

Loov Wrote:
Enzo Wrote:
Loov Wrote:Klinkt een stuk positiever dan Spotify. Kan een kwestie van tijd betekenen voordat meer artiesten hun muziek van Spotify gaan halen.
Wat is er positiever aan behalve de CD kwaliteit? Of bedoel je positiever voor de industrie?

Positiever voor de industrie. Spotify heeft een slecht klimaar gecreëerd voor labels en artiesten. De inkomsten van Spotify zijn zo ontzettend laag en daarbij helpt het ook mee aan een foute beeldvorming over muziek. Het word normaal gevonden als muziek gratis te beluisteren is of maar tegen de absurd lage abonnement prijzen die Spotify hanteert (om nog maar te zwijgen over de gratis editie). Ook de inkomsten zijn onevenredig verdeeld. Zo durf ik te beweren dat van alle plays van kleine artiesten minimaal 25% naar de Rolling Stones en Coldplay's van deze wereld gaan. Beetje zelfde verhaal als bij BUMA/STEMRA. Wat ook een puist aan het worden is wat een keer goed uitgeknepen moet worden.

Als klein artiest of label kun je helaas niet zonder Spotify dus moeten we raar genoeg af wachten wat de grote jongens gaan doen (die weer een groot deel van onze inkomsten weg kapen). Maar bij een faillissement van Spotify of een evenredige verdeling van royalties en daarbij hogere inkomsten voor artiesten en labels trek ik een fles champagne open. Ook Record Store Day zou gewoon geboycot moeten worden, ook daar is de essentie verdwenen.
Als ik zie wat voor type artiesten dit initiatief enthousiast steunen (zonder uitzondering multimiljonairs) denk ik dat ze door Jay-Z (ook niet onbemiddeld) een flinke wortel is voorgehouden en is het nog maar afwachten of dit ook niet vooral aan het kleine groepje 'grote artiesten' ten goede gaat komen...maar welicht ben ik te sceptisch.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 30-03-2015

Enzo Wrote:
Loov Wrote:
Enzo Wrote:Wat is er positiever aan behalve de CD kwaliteit? Of bedoel je positiever voor de industrie?

Positiever voor de industrie. Spotify heeft een slecht klimaar gecreëerd voor labels en artiesten. De inkomsten van Spotify zijn zo ontzettend laag en daarbij helpt het ook mee aan een foute beeldvorming over muziek. Het word normaal gevonden als muziek gratis te beluisteren is of maar tegen de absurd lage abonnement prijzen die Spotify hanteert (om nog maar te zwijgen over de gratis editie). Ook de inkomsten zijn onevenredig verdeeld. Zo durf ik te beweren dat van alle plays van kleine artiesten minimaal 25% naar de Rolling Stones en Coldplay's van deze wereld gaan. Beetje zelfde verhaal als bij BUMA/STEMRA. Wat ook een puist aan het worden is wat een keer goed uitgeknepen moet worden.

Als klein artiest of label kun je helaas niet zonder Spotify dus moeten we raar genoeg af wachten wat de grote jongens gaan doen (die weer een groot deel van onze inkomsten weg kapen). Maar bij een faillissement van Spotify of een evenredige verdeling van royalties en daarbij hogere inkomsten voor artiesten en labels trek ik een fles champagne open. Ook Record Store Day zou gewoon geboycot moeten worden, ook daar is de essentie verdwenen.
Als ik zie wat voor type artiesten dit initiatief enthousiast steunen (zonder uitzondering multimiljonairs) denk ik dat ze door Jay-Z (ook niet onbemiddeld) een flinke wortel is voorgehouden en is het nog maar afwachten of dit ook niet vooral aan het kleine groepje 'grote artiesten' ten goede gaat komen...maar welicht ben ik te sceptisch.

Dat is ook afwachten. Ik heb gekeken bij mijn digitale distributeur en die is er nog niet bij aangesloten. Zal vast gebeuren binnenkort. Op dat moment kan ik gewoon heel makkelijk de inkomsten per play uitrekenen en vergelijken met wat we hebben bij Spotify. Maar alleen al in de beeldvorming over muziek vind ik dit al een heel goed initiatief. Met alleen CD kwaliteit streaming ga je het helaas niet redden dus is het echt wachten tot een hoop artiesten hun muziek van Spotify gaan aftrekken.


Klein en minder fijn popnieuws - Loov - 30-03-2015

Even gekeken op de website van Tidal. Als ik mijn muziek daar op wil hebben kan ik ze gewoon contacteren. Bij Spotify is dat onmogelijk; behalve als je een hele grote jongen bent. Als ik me muziek van Spotify af wil hebben kan dat nog wel eens heel lastig worden....


Klein en minder fijn popnieuws - e10ne - 30-03-2015

Lowlands en Pinkpop verbieden selfiestick


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 30-03-2015

Bij welke concerten worden die dingen in vredesnaam gebruikt?!


Klein en minder fijn popnieuws - e10ne - 30-03-2015

Als het belangrijker is dat je er bij bent dan om de artiest te zien.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-03-2015

EDM


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 30-03-2015

Maar op iets als Bks haalt niemand zich in het hoofd zo'n ding mee te nemen lijkt me.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 30-03-2015

Roel87 Wrote:Maar op iets als Bks haalt niemand zich in het hoofd zo'n ding mee te nemen lijkt me.
Na poppodia en grote Amerikaanse festivals verbieden nu ook Nederlandse festivals de selfie stick. Op onder andere Pinkpop, Lowlands, Best Kept Secret en Down The Rabbit Hole is de stok niet meer welkom.

Maar die hype is er toch ook nog geen jaar? Kan me ook op Pinkpop en Lowlands geen selfie sticks herrineren.


Klein en minder fijn popnieuws - Pieter - 30-03-2015

Quote:Raketkanon blaast balzaal Vooruit omver
De Gentse groep Raketkanon (afgekort en de klinkers weggelaten RKTKN) stelde zondagavond in de balzaal van de Vooruit zijn tweede cd voor. En die heet kortweg RKTKN #2. Gentenaar. be was er bij, en werd, net als de rest van de overvolle zaal omvergeblazen. http://www.nieuwsblad.be/cnt/blshe_01605205?pid=4636646
Quote:Vergeleken met Raketkanon is Rage Against The Machine lichte muziek, ging het eerst door ons hoofd. En even namen we de term deathmetal in de mond.
Quote:Raketkanon is dus Gents, de naam van de groep is in het Nederlands, maar Raketkanon is wel Engelstalig.
Quote: De tweede cd van de groep, RKTKN#2 is opgenomen in Chicago met producer Steve Albini. Zegt onszelf niets, maar volgens Wikipedia werkte hij onder meer samen met Pixies, Nirvana, PJ Harvey, Jimmy Page, Robert Plant, The Breeders, The Stooges.
Quote:Van Raketkanon (met klinkers bekt en tikt het toch nog altijd iets makkelijker) wisten we alleen dat ze bestonden en dat ze Getns waren. Gehoord of gezien hadden we ze nog niet. maar het was meteen vrij duidelijk waar Raketkanon voor staat.
Quote:Dat Devos tijdens al dat gedoe zijn schoenen kwijtraakte, maakte hem niet veel uit. ‘Ik heb zijn schoen, ik heb zijn schoen’, juichte iemand ergens in de zaal.

Last minute beslist om niet te gaan, maar we kunnen concluderen dat:
1. Raketkanon beslist heeft om voortaan in het Engels te zingen
2. Raketkanon onderverdeeld kan worden in het genre 'death metal'
3. Je als muziekjournalist Steve Albini niet hoeft te kennen
4. Je als muziekjournalist geen research hoeft te doen alvorens naar een optreden te gaan, want dat dat het toch veel interessanter is dat iemand tijdens het optreden zijn schoen kwijtraakt
5. Elke mongool freelance journalist kan worden


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-03-2015

Okee, wat.

Heb ik zopas gelezen.


Klein en minder fijn popnieuws - Roel87 - 30-03-2015

Indiaantje89 Wrote:
Roel87 Wrote:Maar op iets als Bks haalt niemand zich in het hoofd zo'n ding mee te nemen lijkt me.
Na poppodia en grote Amerikaanse festivals verbieden nu ook Nederlandse festivals de selfie stick. Op onder andere Pinkpop, Lowlands, Best Kept Secret en Down The Rabbit Hole is de stok niet meer welkom.

Maar die hype is er toch ook nog geen jaar? Kan me ook op Pinkpop en Lowlands geen selfie sticks herrineren.
Daarom lijkt het me vooral een voorzorgsmaatregel. En als wat kinderen zo'n ding naar One Direction mee willen nemen... laat ze.


Klein en minder fijn popnieuws - Snackbarharses - 30-03-2015

e10ne Wrote: Lowlands en Pinkpop verbieden selfiestick
Over 2 dagen is het 1 april he? De Zwarte Cross en Grolsch kwamen afgelopen weekend ook met het bericht over de aanleg van een 40 kilometer lange bierleiding van de brouwerij naar het festival.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 30-03-2015

Snackbarharses Wrote:
e10ne Wrote: Lowlands en Pinkpop verbieden selfiestick
Over 2 dagen is het 1 april he? De Zwarte Cross en Grolsch kwamen afgelopen weekend ook met het bericht over de aanleg van een 40 kilometer lange bierleiding van de brouwerij naar het festival.
Nee dit is gewoon menens, zal ook geen leuke grap zijn waar mensen massaal intrappen of iets dergelijks.

En dit soort dingen zijn gewoon verboden op evenementen. Zo krijg je bij een voetbal wedstrijd ook geen paraplu mee naar binnen Smile.


Klein en minder fijn popnieuws - Willie - 30-03-2015

Roel87 Wrote:
Indiaantje89 Wrote:
Roel87 Wrote:Maar op iets als Bks haalt niemand zich in het hoofd zo'n ding mee te nemen lijkt me.
Na poppodia en grote Amerikaanse festivals verbieden nu ook Nederlandse festivals de selfie stick. Op onder andere Pinkpop, Lowlands, Best Kept Secret en Down The Rabbit Hole is de stok niet meer welkom.

Maar die hype is er toch ook nog geen jaar? Kan me ook op Pinkpop en Lowlands geen selfie sticks herrineren.
Daarom lijkt het me vooral een voorzorgsmaatregel. En als wat kinderen zo'n ding naar One Direction mee willen nemen... laat ze.

De naam selfiestick dekt niet helemaal de lading, ja van die kutsticks waar je je telefoon in kan klemmen, maar ik zie wel eens gopro sticks en die mensen nemen tijdens optredens nummers op in vrij aardige kwaliteit, die ik later dan wel eens terugkijk, ik vind die sticks beter dan mensen die met hun telefoon op mijn ooghoogte staan, want ik kijk er onderdoor (en daarmee ook >95% van het publiek), die sticks zouden ze juist moeten toejuichen, maar worden nu op dezelfde hoop gegooid.


Klein en minder fijn popnieuws - hythloth - 30-03-2015

GoPro sticks worden echter verticaal in de lucht gehouden, in tegenstelling tot selfiesticks die met een hoek van 45 graden andere mensen in de weg zitten.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-03-2015

Verbod op (groeps)selfies lijkt me logischer. En praten. En bier halen tijdens optredens.


Klein en minder fijn popnieuws - Indiaantje89 - 30-03-2015

Gewoon mobieltjes inleveren bij de ingang. Probleem opgelost Smile.


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-03-2015

Absoluut. Doen ze in Behrain of bij sommige exclusieve shows ook.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 30-03-2015

SP en CDA blazen wet online tickethandel nieuw leven in http://t.co/wmKfySWsLr Jasper van Dijk lanceert bovendien ‘Meldpunt Kaart Te Duur’


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 30-03-2015

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=X-57i6EeKLM[/youtube]

oh mijn god


Klein en minder fijn popnieuws - Uplift - 30-03-2015

Dit doet denken aan die scene uit South Park's Imaginationland waarin de muur van de slechte kant omver geworpen wordt en alle kwaad wordt binnen gelaten.


Klein en minder fijn popnieuws - BigBird - 30-03-2015

Denk niet dat dit veel gaat uithalen. Veel volk blijft bij Spotify want makkelijk en goedkoop. En in juni komt Apple met streaming en dan gaat het echt goed los.


Klein en minder fijn popnieuws - Sphinx - 30-03-2015

Spotify strikes back.
Quote:Spotify nu ook op Playstation

Muziek van Spotify is voortaan ook te beluisteren als gebruikers aan het gamen zijn op de PlayStation. Sony Entertainment gaat samenwerken met de Zweedse muziekstreamingdienst. Dat heeft het concern bekendgemaakt. Spotify op PlayStation Music is vanaf maandag beschikbaar in Nederland.

Door de samenwerking kunnen gamers zelf kiezen welke achtergrondmuziek ze willen horen. Daarvoor kunnen gebruikers kiezen voor hun eigen muziek, maar ze kunnen ook iets uitzoeken uit de catalogus van Spotify. Om het kiezen nog makkelijker te maken, zijn er een aantal speciale playlists voor gamers gemaakt.

Spotify en Sony vinden het belangrijk dat gebruikers ongestoord kunnen gamen, daarom is Spotify op PlayStation Music via de smartphone of tablet te bedienen. Games hoeven niet onderbroken te worden om een track over te slaan of nieuwe muziek te kiezen.

Spotify op PlayStation Music wordt uitgerold voor alle Spotify gebruikers op PS4 en PS3 en komt ook beschikbaar op de Xperia smartphones en tablets van Sony.