Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



RE: Roskilde - Uplift - 20-09-2017

Dat je je -tig podia integraal met Meyer uitrust en dat bedrijf ook nog eens je technische medewerkers laat opleiden, is best bijzonder. Normaliter wordt geluid op festivals volledig geoutsourced.

Het is nu al retegoed op Roskilde, maar toch nice dat ze steeds verbetering willen. Het impliceert misschien ook wel een modernisering van een paar podia, wie weet.


RE: Roskilde - BigBird - 20-09-2017

Inderdaad een mooie manier om je (verder) te onderscheiden. Meyer door ook geluid voor de huidige Metallica tour.


RE: Roskilde - Uplift - 25-10-2017

Eerste tien namen komen er morgen aan. Een ideaal scenario qua headliners zou zijn: NIN, Cave en Kendrick Lamar. Met wie weet nog Björk erbij. Sufjan Stevens lijkt me wishful thinking. Als het in die richting gaat, ben ik er denk ik wel opnieuw bij. Vooral de idee Lamar op Roskilde spreekt me enorm aan, terwijl ik op z'n show in het Sportpaleis niet dood zou willen gevonden worden.


RE: Roskilde - Kalters - 25-10-2017

(25-10-2017, 10:46)Uplift Wrote: Eerste tien namen komen er morgen aan. Een ideaal scenario qua headliners zou zijn: NIN, Cave en Kendrick Lamar. Met wie weet nog Björk erbij. Sufjan Stevens lijkt me wishful thinking. Als het in die richting gaat, ben ik er denk ik wel opnieuw bij. Vooral de idee Lamar op Roskilde spreekt me enorm aan, terwijl ik op z'n show in het Sportpaleis niet dood zou willen gevonden worden.

Toch een major volgend jaar?


RE: Roskilde - Uplift - 25-10-2017

Ja en afgelopen jaar ook. En in 2016 was dat ook het geval met Primavera en zo. De headliner-focus maakt de kans groter dat ik zoiets terug doe, maar bij een Roskilde vind ik dat iig niet erg.


RE: Roskilde - hythloth - 25-10-2017

Roskilde is toch zo'n festival dat niet te snel headliners herhaald? Kendrick stond er laatst nog in 2015.


RE: Roskilde - Uplift - 26-10-2017

Ja, maar drie jaar tussen + een fuckton relevantie.

Maar neen hoor, de eerste aankondiging is gewoon rampzalig. Om niet te zeggen cataclysmisch: Bruno Mars, Vince Staples en verder wat meuk waaronder enkel Mogwai een lichtpuntje vormt.

Dikke. Doei.


RE: Roskilde - reaper - 26-10-2017

American superstar Bruno Mars is the first headliner to be announced for Roskilde Festival 2018.

Today we're also adding Vince Staples, Mogwai, C.V. Jørgensen, Myrkur, Nelson Can, Oh Sees, Yasuaki Shimizu, WATAIN and Wilkinson!

Tickets go on sale 15 November.


RE: Roskilde - thomas9790 - 26-10-2017

Lijkt me best mooi om Mogwai en Oh Sees daar te zien, maar dat is natuurlijk lang niet voldoende om naar Roskilde af te reizen.


RE: Roskilde - rutger1501 - 26-10-2017

Jammer dat Oh Sees op tour gaat en niet OCS, maar alsnog blij dat ze deze zomer weer in Europa te zien zijn


RE: Roskilde - Uplift - 26-10-2017

Gokje voor de overige 7 headliners: The Chainsmokers, Nick Cave & The Bad Seeds, Kendrick Lamar, Nine Inch Nails, Gorillaz, Metallicuuuuuh/Iron Maiden en Björk.

Wat een negende #roskildelift zou impliceren, want de 'tweede categorie'-namen zoals Mogwai falen daar toch nooit en je komt elk jaar wel Mats Gustafsson-achtige dingen tegen.


RE: Roskilde - Max - 26-10-2017

(26-10-2017, 11:53)Uplift Wrote: Gokje voor de overige 7 headliners: The Chainsmokers, Nick Cave & The Bad Seeds, Kendrick Lamar, Nine Inch Nails, Gorillaz, Metallicuuuuuh/Iron Maiden en Björk.

Wat een negende #roskildelift zou impliceren, want de 'tweede categorie'-namen zoals Mogwai falen daar toch nooit en je komt elk jaar wel Mats Gustafsson-achtige dingen tegen.

Een Upliftverslag over Chainsmokers lijkt me wel echt een potentieel pareltje.


RE: Roskilde - hythloth - 26-10-2017

(26-10-2017, 11:53)Uplift Wrote: Gokje voor de overige 7 headliners: The Chainsmokers, Nick Cave & The Bad Seeds, Kendrick Lamar, Nine Inch Nails, Gorillaz, Metallicuuuuuh/Iron Maiden en Björk.

Wat een negende #roskildelift zou impliceren, want de 'tweede categorie'-namen zoals Mogwai falen daar toch nooit en je komt elk jaar wel Mats Gustafsson-achtige dingen tegen.

Hoop het voor je, maar dat lijkt me echt een "best case scenario" qua kwalitatieve headliners.


RE: Roskilde - Uplift - 26-10-2017

Cave, NIN en Gorillaz zijn zekerheden. Doe daar nog één zotte naam bij en ik heb voldoende, weet je wel.
De rest van het rijtje is plausibel of een beredeneerde gok, met Björk als meest twijfelachtige. Maar ga maar na: welke dance-achtige headliner act is er voor volgend jaar nog behalve The Chainsmokers?


RE: Roskilde - Roel87 - 26-10-2017

Cave allicht op Northside?


RE: Roskilde - Uplift - 26-10-2017

Als het kennelijk eerder Werchter en DTRH wordt, dan lijkt me van niet. Het kan in principe natuurlijk nog; dan zou Northside meteen ook hun derde headliner hebben en pullt hij gewoon een Radiohead. Maar dan zou BKS ook aan boord moeten zijn, lijkt me.


RE: Roskilde - hythloth - 26-10-2017

Chainsmokers lijkt me zeker plausibel voor alle grote zomerfestivals, ja. Tenzij Roskilde liever nog een rapper neemt i.p.v. een dance headliner.


RE: Roskilde - Uplift - 26-10-2017

Ze zullen altijd minstens één party-headliner nodig hebben, zelfs al kiezen Deense hitsige tieners tegenwoordig liever voor teksten over ruwe seksuele handelingen gezongen in een falsetto stem bovenop een generische R&B track.


RE: Roskilde - Roel87 - 26-10-2017

Met die datum in Engeland vind ik BKS/Northside minstens zo plausibel. Had Cave vandaag anders al niet bevestigd moeten worden voor Roskilde?


RE: Roskilde - Uplift - 26-10-2017

(26-10-2017, 17:22)Roel87 Wrote: Met die datum in Engeland vind ik BKS/Northside minstens zo plausibel. Had Cave vandaag anders al niet bevestigd moeten worden voor Roskilde?

Nee? Er zijn geen andere datums voor z'n tour bekend gemaakt... de onderhandeling voor z'n festivaltour zullen nog niet helemaal rond zijn. Mijn gok is dus Werchter/Open'er/Roskilde/DTRH. Alleen al omdat de deze datums veel meer tourdagen toelaten dan én Ierland én BKS én Northside. En Primavera voorafgaand misschien zelfs nog.


RE: Roskilde - Stefan - 26-10-2017

Idd er van uitgaande dat die Primavera doet zou die in 5 dagen Dublin, Porto, Northside en BKS moeten doen. Valt minimaal 1 af als je kijkt naar het tourschema van dit jaar.


RE: Roskilde - Uplift - 26-10-2017

Plus: Cave kan het makkelijkst cashen in Europa. Dan kies je voor al de grootste opties.


RE: Roskilde - hythloth - 10-11-2017

Depeche Mode op Tinderbox, dus uitgesloten voor Roskilde.


RE: Roskilde - Uplift - 14-11-2017

Morgen elf nieuwe namen die samen vallen met de start van de ticketverkoop. Ik gok op Kendrick Lamar, want dan verkopen ze gelijk de helft van de kaarten aan al die hitsige Deense millenials die steeds meer het publiek domineren ginder.

Als NIN er staat, wordt de kans vrij groot dat ik ga.


RE: Roskilde - Uplift - 15-11-2017

Zwaar meh dit. Chelsea Wolfe en verder bijna niks.

De onvoorspelbaarheid siert Roskilde wel, maar de laatste jaren betekent het vooral een onvoorspelbaar slechte line-up.