Graz
Roskilde - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Roskilde (/showthread.php?tid=10)



Roskilde - Uplift - 26-02-2013

De likes komen overeen met Blur, hoewel ik ze daar niet meer verwacht en ze niet meteen lijken te beantwoorden aan de teaser.

Verder gewoon Iceage, zeker.


Roskilde - JorisR - 26-02-2013

Karel Wrote:https://vine.co/v/bg0Hp1xuelU?fb_action_ids=10151405035086708&fb_action_types=vine-app%3Apost&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

&

Quote:≈10k-1.2m (y)

Dus er zit een band bij met 1,2 miljoen fb-likes. Een vrij grote band dus.

Arctic Mon-keys, maak ik op uit dat filmpje. Hebben wel al 3,2 miljoen likes.


Roskilde - Karel - 26-02-2013

JorisR Wrote:
Karel Wrote:https://vine.co/v/bg0Hp1xuelU?fb_action_ids=10151405035086708&fb_action_types=vine-app%3Apost&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

&

Quote:≈10k-1.2m (y)

Dus er zit een band bij met 1,2 miljoen fb-likes. Een vrij grote band dus.

Arctic Mon-keys, maak ik op uit dat filmpje. Hebben wel al 3,2 miljoen likes.

Stonden er in 2011, iets te snel naar Roskilde-normen. Is het niet, Uplift?


Roskilde - AMST152 - 26-02-2013

Beck kan ook volgens het aantal likes, dat zou ik dan weer veel cooler vinden.


Roskilde - Uplift - 26-02-2013

Karel Wrote:
JorisR Wrote:
Karel Wrote:https://vine.co/v/bg0Hp1xuelU?fb_action_ids=10151405035086708&fb_action_types=vine-app%3Apost&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

&



Dus er zit een band bij met 1,2 miljoen fb-likes. Een vrij grote band dus.

Arctic Mon-keys, maak ik op uit dat filmpje. Hebben wel al 3,2 miljoen likes.

Stonden er in 2011, iets te snel naar Roskilde-normen. Is het niet, Uplift?
Fy Wink En ja, en uiteraard is het bedoeld om misleidend te zijn.

Plus: het merendeel van de reacties luidt zoals gewoonlijk 'Daft Punk' of 'RATM'.

Beck noch Blur lijken wat te maken te hebben met de teaser.


Roskilde - Uplift - 26-02-2013

Niet Blur, volgens de FB-dude.


Roskilde - AMST152 - 26-02-2013

Soundgarden dan? Zou ik maar jammerlijk vinden met wat er nu allemaal mogelijk is.


Roskilde - Uplift - 26-02-2013

Soundgarden... dat krijg je volgens mij niet echt met een Yeti, wat monolieten en een sleutel.

Ook niet als ik in 1-2-3 aan albums of songtitels denk.

Maar ja, dat zou een zwaar zwaktebod zijn.


Roskilde - Uplift - 26-02-2013

Marie Key is vermoedelijk die andere. Dan rest de vraag nog wie die 'grote' band is. Lijkt toch alweer op een headliner... straks hebben ze er maar één meer aan te kondigen op de persconferentie.


Roskilde - BigBird - 26-02-2013

Stones


Roskilde - Uplift - 26-02-2013

Nee.


Roskilde - Uplift - 27-02-2013

Marie Key en Of Monsters and Men.

Een kuthipster en alweer een commerciële naam. Morgen is de laatste dag dat ik 13 euro kan uitsparen, dus die derde naam kan maar beter oersterk zijn.


Roskilde - Karel - 27-02-2013

The Lumineers. ha-ha.


Roskilde - Uplift - 27-02-2013

GODVERDOMME


Roskilde - Uplift - 27-02-2013

Komt nog een vierde naam bij.


Roskilde - AMST152 - 27-02-2013

Rotaankondigingen vandaag. De vierde moet goed zijn.


Roskilde - geluksknikker - 27-02-2013

Maar wat zijn jullie je druk het maken over vier namen op een programma van zo'n 200 (?) bands?


Roskilde - Uplift - 27-02-2013

Het is goed om minstens op één vlak de lat zo hoog mogelijk te leggen. Voor mij is dat bijna elk jaar Roskilde.

Nu halen ze wat namen binnen om kaarten te verkopen aan het jonge grut. In plaats van zich wat meer op een internationaal publiek te richten... vind ik dus teleurstellend. Die namen hoef ik inderdaad niet te zien, maar ze trekken wel 16-jarigen aan, en daar heb je overal last van. Dat ondervond ik ook in 2008, voor ze hun programma-lijn wat breder en meer innovatief maakten.

Verder is het een verspilling van geld die zou kunnen geïnvesteerd worden in een boel vette elektronica, bijvoorbeeld. Maar de slokop blijft Rihanna; dat valt niet goed te praten. Kan dus goed zijn dat ik opnieuw mijn aankoop uitstel, ondanks het prijsverschil.


Roskilde - geluksknikker - 27-02-2013

Maar Uplift, nu doe je net of dit soort namen andere jaren helemaal ontbraken op het affiche van Roskilde. Dat is natuurlijk ook zeker niet het geval.


Roskilde - BigBird - 27-02-2013

En enkel voor headliners naar festival gaan is zooooooo jaren 90. So what als Rihanna er staat, er staan genoeg kleine obescure en andere goede dingen ergens anders op het terrein. Daarbij, Roskilde lijkt mij net als Glastonbury een totaalbeleving. Op de 200 kun je altijd wel een mooi programma samenstellen voor jezelf.


Roskilde - Karel - 27-02-2013

Crystal Castles.
Bwa.


Roskilde - Uplift - 27-02-2013

Ik stel voor dat jullie mijn post eens lézen. Er staat dat die kutnamen vooral kutpubliek aantrekken.

@geluksknikker: de afgelopen twee edities kon je de affiche niet betrappen op een fucking Lumineers-act. Ik denk dat het ergste MCR was in 2011, en dat er voor de rest niks 'fouts' stond. Nu valleen die acts niet meer op één hand te tellen.

Laatste naam is Crystal Castles. Tja, het is niet echt mijn ding, maar ik zag ze wel nog nooit. Kan interessant worden.

En toch... twijfel slaat weer toe. 6 verlofdagen opnemen is hoe dan ook geen cadeau.


Roskilde - Aron - 27-02-2013

Ik vind de affiche best te pruimen, al zijn deze namen rampzalig. Los daarvan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ze met nog een klepper naar buiten komen. Kan bijna niet anders denk ik.


Roskilde - Uplift - 27-02-2013

Aron Wrote:Ik vind de affiche best te pruimen, al zijn deze namen rampzalig. Los daarvan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ze met nog een klepper naar buiten komen. Kan bijna niet anders denk ik.
Zou er niet op hopen. Een affiche die qua unieke (kleinere) namen beter dan ooit is, dat dan weer wel. De reden is simpel: zoveel mainstream zullen ze wel willen compenseren.


Roskilde - Aron - 27-02-2013

Uplift Wrote:
Aron Wrote:Ik vind de affiche best te pruimen, al zijn deze namen rampzalig. Los daarvan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ze met nog een klepper naar buiten komen. Kan bijna niet anders denk ik.
Zou er niet op hopen. Een affiche die qua unieke (kleinere) namen beter dan ooit is, dat dan weer wel.
Ik bedoelde een MBV ofzo. In mijn ogen een klepper Wink